Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat is nu eenmaal iets waar je niet buiten kan bij zware fotobewerking. Voor de licht fotobewerking kun je kijken naar IrFanView, XnView of Microsoft Office Photo Editor (alledrie heel basic als het aankomt op bewerkingen, croppen en classic beeldaanpassingen, niet veel meer). Ook Paint.NET kan ik wel aanraden, dat biedt het beste van beide werelden: redelijk wat opties voor een fotobewerkingsprogramma (alleen geen plug-ins of fancy effecten, geloof ik, maar wel zowat alle nuttige fotobewerkingen) maar geen al te lange opstarttijden. Die kun je eens proberen anders. @pc nerd: in je TS kom je over als iemand die met weinig moeite een site wil opzetten, daarover ging het. Een goede site heeft zorg nodig, en die zorg kan je enkel met veel tijd in de site steken. Engels is trouwens vrij makkelijk te leren: er gewoon niet voor uit de weg gaan maar gewoon te lezen in het Engels (en dan bedoel ik niet speciaal leesboeken voor school). In de ICT is het geen meerwaarde als je Engels kan, maar is het eerder een basiswaarde vermits de belangrijkste documentatie (voor Windows bijvoorbeeld de MSKB) vaak in het Engels is en dat Engels nu eenmaal de voertaal is. Vertalingen van documentatie lopen steeds achter en zijn niet altijd even correct/helder (omdat ze vaak gemaakt zijn door vertalers (vertalen een tekst, vaak zonder naar het programma te kijken) en niet door documentatieschrijvers (kijken naar het programma en schrijven een tekst), er zijn natuurlijk uitzonderingen (de gebruikersdocumentatie van MS is bijvoorbeeld wel goed omdat MS waarschijnlijk strenge standaarden oplegt)). Kortom: als je wat moeite doet om Engels te leren (en dan heb ik het niet echt over hyper-perfect Engels met Oxford-accent maar gewoon het makkelijk begrijpen van technische tekst en toch iets kunnen schrijven/zeggen om in het Engels hulp te kunnen vragen of een mening te geven, dan sta je al heel wat sterker in je schoenen in de ICT-wereld. Dompel je onder in het Engels, geloof me, je zal nadien blij zijn dat je de taal machtig bent. Het zal je in de ICT verder vooruit helpen omdat het nu eenmaal dé voertaal is, in het Engels zoeken op internet zal dus veel meer resultaten geven dan in andere talen samen. edit: Hoe ze het hier in Vlaams-Brabant zouden noemen: een geval van liever lui dan moe, maar blijkbaar is dat wel met meer jongeren tegenwoordig het geval (valt wel te begrijpen, de werkdruk ligt vrij hoog tegenwoordig en het is gewoon veel moeilijker om met een goed innovatief en creatief idee te komen omdat de meeste dingen toch al bestaan). Gewoon nog een laatste algemene raad: als je zelf iets verwezenlijkt, veel tijd in steekt, dan krijg je daar ook veel voldoening van. Als je er weinig tijd in steekt, dan krijg je ook weinig voldoening van je werk (en vaak is het werk dan ook maar halfslachtig).
Laatst gewijzigd op 16-06-2006 om 15:48. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() heb je ook nog OS-specifieke software wat je wilt aanbieden? Welke licence's wil je wel en niet mee werken? En welke progjes heb je zelf al gevonden ? ervaring + linkje naar NL handleiding? riekt naar een copy+paste site, an sich niks mis mee, maar zorg er dan voor dat je teksten vrij van rechten zijn en je niet zelf met de eer gaat strijken (nvt als ik mij hierin vergis, vanzelfsprekend)
||
Citaat:
Bij de gimp heb ik me nooit echt geërgerd aan sloomheid, misschien omdat ik CS en CS2 al gewoon was (en omdat ik Photoshop beter vind werken, uit gewoonte en dus gimp enkel op Linux af en toe eens gebruik).
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maargoed, wat ik nog mistte in linux was een vector based tekenprogramma, ik kreeg inkscape aan geraden en het is eigenlijk je ietwat uitgebreide paint vervangen. proberen waard. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Anders, mja GIMPShop proberen (GIMP in een Photoshop-achtig jasje) kan ook natuurlijk, ofwel overstappen op Paint.NET. Dat lijken me zo de legale mogelijkheden, voor de illegale mogelijkheden (en ja, die zijn er genoeg), moet je zelf maar Google gebruiken, daar mogen we je hier niet bij helpen ![]()
|||
Citaat:
programma's, goed beveiligd? ik dacht 't niet, bijna alle 'onkraakbare' beveiligingen zijn gekraakt, niet zo gek, want je kan in principe een programma tot in 't oneindige veranderen, zolang totdat hij (/zij) precies doet wat je wilt (dus, geen serial vragen) Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk kan ik je via dit openbare forum niet meer informatie geven, maar bovenstaande links zullen je vast naar het eindpunt kunnen helpen. ![]() 12Trix, bedoel je Jasc Paint Shop Pro? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ontopic: een gratis 3d programma, vrij simpel, teminste, wat wil je met een programma dat net niet op een floppy past
![]() http://www.anim8or.com/ offtopic: alle beveliging is kraakbaar idd, maar dan moet je wel een hoop verstand van Assembleertaal hebben en de juiste tools. @ILUsion ja dat ken ik van oa 3Dsmax7 (ik had een trial die ik niet eens kon gebruiken :\ ). Hoe dan ook, als je naar dingen zoals Steam van Valve kijkt, ze worden toch wel gekraakt. It's a matter of time ![]()
|
Paint.Net is vrij aardig, heeft ook layers en een flink aantal fotobewerkingsfuncties, zoals curves.
http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/download.html |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
[software] Aviary. botulismf | 4 | 01-04-2009 22:58 | |
Software & Hardware |
Hitman Pro Verwijderd | 6 | 04-05-2008 20:43 | |
Software & Hardware |
[Alg] Ontwerp van centrale linux topics. freyk | 14 | 06-07-2006 20:18 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Waarom Linux? Optima | 50 | 07-02-2005 19:11 | |
Software & Hardware |
[Algemeen][Een schone PC]Wat moet er gebeuren? Verwijderd | 29 | 23-03-2004 21:08 | |
Software & Hardware |
Foto's verkleinen wereldofanime | 5 | 10-06-2002 22:24 |