3 ruimtelijke dimensies en 6 tijdsdimensies....een mooie verklaring hoor maar kun je tijd en ruimte wel met elkaar vergelijken vraag ik mij dan af. Daarnaast gaat hij ook nog eens uit van de veel werelden theorie, en zegt hij dat alle beginvoorwaarden van het universum één dimensie vormen, en dat alle mogelijke verandering van de beginvoorwaarden ook weer één dimensie vormt...waarom dat onderscheid vraag ik mij dan af.
Volgens mij zou je dan beter naar 5 dimensies toe kunnen gaan waarbij 1 - 3 de ruimtelijke zijn
4 de tijdslijn is
en 5 de verzameling van alle mogelijke tijdslijnen; de som van de oneindigheden nu gepresenteerd als dimensies 5 - 9.
De 10e dimensie wordt voorgesteld als een punt, waardoor de 10e dimensie zich op geen enkele manier onderscheid van de 9e, immers hij geeft zelf in het begin ook al aan dat een wiskundig punt dimensieloos is. Die 10e dimensie wordt door hem slechts erbij gehaald omdat hij naar 10 dimensies toe redeneerd, ipv de logica te volgen.
Conclusie;
Ik acht dit hele verhaal wel een leuke verklaring maar een wanhopige manier om uit te komen op precies die 10 dimensies.