Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2006, 10:49
Miracle
Miracle is offline
Op mijn bovenarmen heb ik 'lelijke' stukken huid. Ik heb geen idee hoe dat komt en wat ik er aan kan doen.
Ik hoop dat iemand hier het misschien herkent of weet wat ik er mee moet.

Ik zal het proberen (kort) te omschrijven. Het zit dus op m'n bovenarmen en dan vooral aan de 'buitenkant'. Het zijn een soort schilvers, die horizontaal over m'n bovenarmen lopen. Het begint net iets onder de korte mouwen grens en dan is er een vlak van allemaal lijntjes (die dus horizontaal lopen), tussen de lijntjes zit ongeveer 2 á 3 millimeter. Een paar centimeter boven m'n elleboog houdt het dan weer op.

De lijntjes zien er raar uit. Het lijken schilvers, maar omdat het horizontale parallelle lijntjes zijn is dat erg vreemd.

De plekken zijn dus zoiets:

Ik heb het al 1 á 2 jaar. Het valt me in de zomer op, omdat je dan met korte mouwen loopt, maar misschien heb ik het in de winter ook wel.

Ik heb al geprobeerd de huid vet te houden, maar dat helpt niet. Ook scrubben of proberen de schilfers er af te krijgen werkt niet. Het voelt niet prettig en de huid is snel geïrriteerd.

Herkent iemand dit? Het ziet er nogal lelijk uit (al moet je redelijk dichtbij staan om het goed te kunnen zijn) en ik wil er graag iets aan doen!
Oud 16-07-2006, 10:50
Miracle
Miracle is offline
Misschien is het nog interessant om te vermelden dat ik een (zeer) gevoelige huid heb en nogal een allergisch persoon ben.

Laatst gewijzigd op 16-07-2006 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 18:35
Roos
Roos is offline
Zijn het echt schilfers? Het klinkt ook een beetje als striae, maar dat is niet schilferig

Ik zou eens bij de huisarts lang gaan, misschien is het een soort eczeem ofzo. Wel gek dat het in lijntjes loopt.
Oud 16-07-2006, 19:28
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-07-2006 @ 19:35 :
Zijn het echt schilfers? Het klinkt ook een beetje als striae, maar dat is niet schilferig

Ik zou eens bij de huisarts lang gaan, misschien is het een soort eczeem ofzo. Wel gek dat het in lijntjes loopt.
Striae lijkt me echt iets heel anders. Het zijn dunne witte lijntjes die er schilferig uit zien (maar dus geen echte schilvers zijn). Striae zijn toch vaak 'diep' (dus echt in de huid? dit is gewoon op de huid namelijk) en rood? Dat is dit niet.

Nou ja, ik heb dus niet veel verstand van striae, maar google laat hele andere dingen zien dan wat ik heb.

Eczeem is het niet, dat heb ik vroeger altijd gehad en is ook heel anders. Dit jeukt niet en zijn geen blaasjes of rode plekjes.
Oud 16-07-2006, 19:57
laura
laura is offline
psoriasis?
Oud 16-07-2006, 20:36
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
laura schreef op 16-07-2006 @ 20:57 :
psoriasis?
*bekijkt plaatjes op google* Nee, gatverdamme, zo erg is het niet.

Het zijn subtiele witte streepjes die op schilfers lijken.
Oud 16-07-2006, 20:57
laura
laura is offline
Citaat:
Miracle schreef op 16-07-2006 @ 21:36 :
*bekijkt plaatjes op google* Nee, gatverdamme, zo erg is het niet.

Het zijn subtiele witte streepjes die op schilfers lijken.
op internet staan vaak plaatjes in de ergste vormen...

Er zijn ook veel minderen vormen dus...misschien
Oud 17-07-2006, 17:10
Miracle
Miracle is offline
Maar minder erge vormen zijn toch ook rood neem ik aan?
Oud 17-07-2006, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 16-07-2006 @ 20:28 :
Striae zijn toch vaak 'diep' (dus echt in de huid? dit is gewoon op de huid namelijk) en rood?
Striae kan ook wit zijn, bij mij is het allemaal wit en ook niet allemaal 'diep', volgens mij. Ik zou niet weten wat het is, maar eczeem heb je ook in allerlei vormen, denk ik, of misschien is het gewoon een droge plek of één of andere uitslag oid?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 17:37
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-07-2006 @ 18:15 :
Striae kan ook wit zijn, bij mij is het allemaal wit en ook niet allemaal 'diep', volgens mij. Ik zou niet weten wat het is, maar eczeem heb je ook in allerlei vormen, denk ik, of misschien is het gewoon een droge plek of één of andere uitslag oid?
Hmm, dan zou het striae kunnen zijn, geen idee.

Eczeem verwacht ik niet. Het is niet rood en het jeukt niet etc. Dus vandaar...

Ik dacht idd ook een droge plek, maar aangezien smeren niets opleverde... Uitslag weet ik niet. Het zou heel goed kunnen, omdat ik vaak uitslag heb in allerlei vormen. Alleen lijkt het er niet bepaald op, maar goed.

Volgens mij moet ik echt naar de huisarts als ik het per se wil weten.
Oud 18-07-2006, 08:48
nati
nati is offline
Misschien is het een schimmelinfectie...
misschien helpt het als je er dactarine ofzoiets op smeert (of gewoon het huismerk van 't kruidvat of de apotheek)...

ik had een keer enorm grote enge plekken op mijn gezicht.. niets hielp.... en toen was 't zo'n infectie

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 08:55.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 09:12
Miracle
Miracle is offline
Een schimmelinfectie van 1 á 2 jaar? Kan dat?
Oud 18-07-2006, 09:22
nati
nati is offline
Volgens mij wel hoor..
kijk maar bij veel mensen tussen de tenen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 09:24
Miracle
Miracle is offline
Bah, ik heb nog nooit een schimmelinfectie gehad, maar ik vraag me af of dit het kan zijn...
Oud 18-07-2006, 09:26
nati
nati is offline
Probeer het gewoon een paar keer.
Ik heb op mijn linkerbovenarm ook vage schilferplekjes, bij mij zijn ze een beetje rond. Ze gaan nooit weg maar ze vallen het minst op als ik elke dag 2x wat nivea op smeer. Ik heb ze al enkele jaren. (Bij mij hielp schimmelcrème niet, maar een keer bij andere plekjes op mijn arm wel).

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 09:29.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 10:35
Estar
Estar is offline
Heb je niet gewoon een vochtarme huid?
Daar moet je juist geen vet op smeren maar hydraterende creme's enzo.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 11:00
Miracle
Miracle is offline
Ik smeer lanette (omdat dit behoorlijk 'neutraal' is) en een bodylotion van Dove. Nutri Body Milk, op de verpakking staat wel dat dit hydrateerd.

Maar ik smeer niet elke dag, omdat mijn huid nogal gevoelig is en dove is geen milde bodylotion.
Oud 19-07-2006, 19:57
nati
nati is offline
Ik heb gister een (dure - 3 euri) hydraterende bodylotion van Dove gekocht, en eerlijk is eerlijk, het werkt!!! Je moet wel blijven smeren, maar het werkt wel - ook in mijn gezicht, waar ik ook van die plekjes heb.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 20:51
Verwijderd
Euri's bestaan niet.

En drie euro duur...? Dat vind ik om eerlijk te zijn erg goedkoop. Zelf gebruik ik vooral Zwitsal, Dove Sunshine, Glycerona (is voor je handen, maar is erg fijn spul, ook voor de rest van je lijf), Kneipp amandelbloesem (is gezichtscrème, die ik heb, maar ook weer fijn voor droge plekjes op de rest van je lijf), calendula( n) (voor kleine plekjes) en één of andere bodylotion die ik bij de eau de toilette van Ralph Lauren kreeg. Ik wissel het af en dat werkt over het algemeen aardig.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 20:59
nati
nati is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2006 @ 21:51 :
Euri's bestaan niet.

En drie euro duur...? Dat vind ik om eerlijk te zijn erg goedkoop. Zelf gebruik ik vooral Zwitsal, Dove Sunshine, Glycerona (is voor je handen, maar is erg fijn spul, ook voor de rest van je lijf), Kneipp amandelbloesem (is gezichtscrème, die ik heb, maar ook weer fijn voor droge plekjes op de rest van je lijf), calendula( n) (voor kleine plekjes) en één of andere bodylotion die ik bij de eau de toilette van Ralph Lauren kreeg. Ik wissel het af en dat werkt over het algemeen aardig.
Ik gebruikte voorheen altijd - al jarenlang - nivea....
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 21:02
Verwijderd
Citaat:
nati schreef op 19-07-2006 @ 21:59 :
Ik gebruikte voorheen altijd - al jarenlang - nivea....
Dat kost toch ook een euro of drie...? Zo groot vind ik het prijsverschil tussen Nivea en Dove iig niet. Ik heb ook een fles Nivea staan, maar die vind ik niet echt fijn smeren.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 21:24
nati
nati is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2006 @ 22:02 :
Dat kost toch ook een euro of drie...? Zo groot vind ik het prijsverschil tussen Nivea en Dove iig niet. Ik heb ook een fles Nivea staan, maar die vind ik niet echt fijn smeren.
Een blikje kost iets van 1,20 euro. Nou ja in israel bijna 10 euro!!! pfff
(en mini blikjes kreeg ik ook nog eens altijd gratis van m'n moeders werk)

Maar goed, ik hoop wel dat deze zo goed blijft werken, dat zo echt lekker zijn... mijn bovenarm ziet er echt stukken beter uit dan het het tijden heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 22:17
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
nati schreef op 19-07-2006 @ 20:57 :
Ik heb gister een (dure - 3 euri) hydraterende bodylotion van Dove gekocht, en eerlijk is eerlijk, het werkt!!! Je moet wel blijven smeren, maar het werkt wel - ook in mijn gezicht, waar ik ook van die plekjes heb.
Na een dag merk je al dat het werkt, chaupeau
Oud 19-07-2006, 23:30
Estar
Estar is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-07-2006 @ 23:17 :
Nou, ik zie soms wel meteen verschil hoor.
Maar ik gebruik dan zwitsal bodylotion en als dat is ingetrokken zie ik wel degelijk verschil aan mijn huid. Waar ik ben geweest is dan meteen egaal.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 07:35
nati
nati is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-07-2006 @ 23:17 :
Na het opbrengen zie je meteen verschil .
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 13:37
Miracle
Miracle is offline
Nou ja, dat verschil zie ik dus niet. Als je iets smeert, kleurt je huid iets anders en voelt hij lekker aan. Maar de streepjes gaan niet helemaal weg en komen weer terug als de creme is ingetrokken.
Oud 21-07-2006, 05:48
nati
nati is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-07-2006 @ 14:37 :
Nou ja, dat verschil zie ik dus niet. Als je iets smeert, kleurt je huid iets anders en voelt hij lekker aan. Maar de streepjes gaan niet helemaal weg en komen weer terug als de creme is ingetrokken.
Bij mij zie je het amper als de nieuwe crème is ingetrokken, maar van tijd tot tijd moet je 't er wel weer ff opsmeren.
Maar eerlijk is eerlijk, het ziet er erg goed uit...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten