Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ben het met de rest eens, ik zou ook of minder landen doen, of er meer tijd voor uittrekken. je hebt het wel over hele grote afstanden, dat gaat je ook veel geld kosten aan vliegtickets als je dat binnen die 2 maanden wil doen. je hebt nu 6 landen in 8 weken, dus zeg maar 9 dagen per land. ik ben zelf ook iets van 11 dagen in thailand geweest, en het is echt waar veel te kort. er is zoveel te zien en te doen! ik ga dan ook weer terug over 2 maanden
![]() ik heb me al wat in thailand verdiept, wat mij erg leuk lijkt is de tiger temple, river kwai en death railway in kanchanaburi (dat schijnt sowieso een leuke plaats te zijn met mooie natuur, watervallen en grotten ed, en veel activiteiten), khao yai national park, hill tribe villages en trekking daarlangs. en eilandjes in het zuiden natuurlijk. ik vond koh phi phi echt heel erg mooi, maar wel toeristisch. ko tao schijnt ook heel mooi te zijn. ik heb ook ergens in de buurt van het james bond island (opzich ook een aanrader, wel toeristisch) gekano'd (?) op zee bij allemaal grotten en rotsformaties, erg mooi en leuk. ik ben in bangkok oa naar wat arun geweest, leuk, maar na een dag was ik wel klaar met gebouwen en tempels ed bekijken. ook met een bootje over de rivieren zie je veel interessants, van sloppenhuisjes op dunne paaltjes met spelende kindertjes in het water (die blij naar je zwaaien) tot dikke villa's. en ik meende dat briseis zo'n fietstocht nabij/in bangkok had gedaan wat erg leuk was. wat ik van vriendinnen begrepen heb over vietnam is dat vooral het noorden qua natuur erg mooi is, met als hoogtepunten sapa en halong bay. wanneer ben je van plan te gaan? ![]() naast air asia vliegt jet star ook wel binnen azie, maar niet op veel bestemmingen. verder zou ik gewoon naar de landelijke maatschappijen kijken, zo is bijv nok air in thailand heel goedkoop. hou er wel rekening mee dat er vaak vertraging is, zeker als je volgens strak schema gaat reizen is dat belangrijk om te onthouden. misschien heb je ook wat aan deze topics: laos en vietnam rondreis ZO azie zuid azie en nog wat |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Tiger temple is inderdaad vreselijk, evenals alle olifantendingen (behalve Bring the elephant home, dat is echt een mooi project). Natuurlijk is het vreselijk leuk om ritjes te maken op olifanten en stiekem moet ik toegeven dat ik het ook heb gedaan maar helaas hou je daarmee wel het probleem in stand.
Evenals, wat Kenjirro al zei, o.a. de Longnecks. Er is in Thailand nog veel ongelijkheid tussen stammen/volkeren en zij krijgen amper respect van de Thai, en worden dus eigenlijk gebruikt als een soort rariteitenkabinet. Maar goed, van de andere kant leeft Volendam natuurlijk ook voor een deel van mensen die aapjes willen kijken ![]()
|
Haha, al die landen in een paar maanden is echt veeeeeeeeeeel te veel hooi op je vork nemen. Voor alleen China heb je al minimaal een paar maanden nodig om alle hoogtepunten te zien.
Ik heb twee jaar geleden een China rondreis gemaakt van 3 weken en daarin hebben we nog niet eens een kwart van het land gezien. Een aantal grote steden (Beijing, Shanghai, Xian) en een aantal kleinere plaatsen, waaronder Pingyao wat eigenlijk minstens zo leuk was als bijvoorbeeld Xian. Verder zijn er alleen in en rond Beijing al zoveel hoogtepunten dat je daar al minimaal een week voor nodig hebt. Verder raad ik je ook af alles met het vliegtuig te doen. Het kan handig en snel zijn, maar het wordt wel een heel dure en oppervlakkige reis zo. Ik heb 2x de nachttrein gedaan in China en dat ging ook goed. Je ziet meer van het land en je bent weer een ervaring rijker. Vorig jaar heb ik in 3 weken door Hongkong, Macau, Thailand, Cambodja, Maleisie en Singapore gereisd en dit vond ik al een pittig schema genoeg. Wel een hoop hoogtepunten gezien maar natuurlijk lang niet alles. In Cambodja bijvoorbeeld alleen naar Angkor Wat geweest en niet naar Pnomh Penh en in Thailand alleen een dag of 5 in Bangkok geweest. Ik zou daarom zeker nog eens terug willen naar die landen. Het is leuk om zo binnen een paar dagen een eerste indruk van een land en de cultuur te krijgen, maar verwacht niet dat je een land zo echt leert kennen. Dit jaar gaan we 3 weken rondreizen door Laos en Vietnam en dan gaan we in Vietnam alleen nog maar naar Hanoi en Halong Bay. En volgens mij hebben we dan al genoeg te zien! Vergeet ook niet dat het in genoemde landen ontzettend warm kan zijn waardoor er veel van je lichaam gevraagd zal worden. Vooral in hectische steden. Je zult af en toe ook een relaxdagje in moeten kunnen plannen want anders hou je 2 maanden van hot naar haar reizen gewoon niet vol. En ziek worden op vakantie is helemaal zonde van je tijd. Conclusie (en het is al een paar keer gezegd): schrap wat landen van je lijstje, want je krijgt spijt als je het niet doet ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Over de tiger temple: daar is heel wat discussie over, of die tijgers nu wel of niet gedrogeerd worden. Ik ben er ook geweest, en ik vond het geweldig om zo dicht bij tijgers te komen (gezien het mijn favo dieren op de wereld zijn), maar het is zooooo ontzettend toeristisch, dat was echt vreselijk.
Of die tijgers gedrogeerd worden, ik weet het niet. Er zijn mensen die zeggen van wel omdat ze zo mak zijn, maar aan de andere kant: tijgers in het wild liggen er waarschijnlijk ook vrij rustig bij midden op de dag, als de zon op zijn felst is, en het bijna 40 graden is. In dierentuinen zijn ze ook niet actief midden op de dag. En volgens de monniken daar zijn ze ook zo tam omdat ze zo gewend zijn aan mensen, volgens mij krijgen ze ook nog te eten voordat de bezoekers komen. Maar ze nemen wel nog voorzorgsmaatregelen. Ik heb er in elk geval geen tekenen van mishandeling gezien. @Urm: wij hadden een heel leuk en goed guesthouse in Kanchanaburi, misschien heb je er wat aan: http://www.pongphen.com/ |
|
|