Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2006, 13:27
Verwijderd
ik heb af en toe van die klote blaasjes met vocht op mn voet maar kan ik die lekprikken zonder gevolgen? of moet ik er gewoon creme op smeren of wachten totdat ze uit elkaar spatten?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 14:21
Dith
Dith is offline
Liever laten indrogen maar als ze vervelend zijn (zoals op je voet) mag je ze doorprikken. Wel goed zorgen dat er geen vuil in kan komen en het liefst laten opdrogen aan de lucht.
Bloedblaren mag je nooit doorprikken.

Dat is wat ik altijd heb geleerd.
Oud 09-07-2006, 14:30
JanDeVries
JanDeVries is offline
Die kutdingen zijn wel besmettelijk geloof ik, dus misschien kun je ze beter laten indrogen ja.
Oud 11-07-2006, 15:57
Muchacha
Muchacha is offline
Iemand een idee wat dit is eigenlijk?? Ik heb dit al enkele jaren op 2 vingers, soms heb ik er een tijd geen last van maar andere keren jeuken ze vreselijk en krab ik ze open en gaat het echt ontsteken en uitdrogen, echt lastig! Een vriendin van me zei dat het een schimmel zou kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 11-07-2006 @ 16:57 :
Iemand een idee wat dit is eigenlijk?? Ik heb dit al enkele jaren op 2 vingers, soms heb ik er een tijd geen last van maar andere keren jeuken ze vreselijk en krab ik ze open en gaat het echt ontsteken en uitdrogen, echt lastig! Een vriendin van me zei dat het een schimmel zou kunnen zijn
vraag t me ook af wat t exact is
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 17:16
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
koekjes schreef op 11-07-2006 @ 17:01 :
vraag t me ook af wat t exact is
Dat zou denk ik ook schimmel kunnen zijn, ik had hetzelfde een tijdje geleden, toen heb ik een week Lamisil gesmeerd en toen was het weer weg
Oud 11-07-2006, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 11-07-2006 @ 18:16 :
Dat zou denk ik ook schimmel kunnen zijn, ik had hetzelfde een tijdje geleden, toen heb ik een week Lamisil gesmeerd en toen was het weer weg
maar t zou wel fucking onlogisch zijn dat ik t maar aan 1 voet heb
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 19:11
Dith
Dith is offline
Eerder dan een soort warmtebultjes.
Heb ik ook vaak tussen twee tenen of vingers en dan ook maar aan één voet of hand. Maar die zijn niet zo groot dat je ze door moet prikken.
Oud 11-07-2006, 20:13
Inga
Inga is offline
Ik heb het wel es op me tenen als het warm is buiten .. Niks aan te doen maar die kan je wel gewoon lekprikken als je er maar voor zorgt dat dat vocht niet in een wondje komt ofzo en daarna moet je het eigenlijk op laten drogen in de lucht , dus geen sokken aantrekken ofzo
Oud 11-07-2006, 21:31
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
koekjes schreef op 11-07-2006 @ 19:08 :
maar t zou wel fucking onlogisch zijn dat ik t maar aan 1 voet heb
DAn zijn het inderdaad wel wat anders zijn
Oud 12-07-2006, 10:48
Optima
Optima is offline
ooooh dat heb ik ook. Dat zijn van die blaasjes die dan een beetje opzetten als je er aan krabt, en een soort van open middelpunt hebben wat je door kan prikken. Ik zou voortaan sokken in je schoenen dragen, en niet teveel er aan krabben, en als je de neiging krijgt, gewoon je voeten in een bad ijskoud water doen.
Oud 12-07-2006, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 12-07-2006 @ 11:48 :
ooooh dat heb ik ook. Dat zijn van die blaasjes die dan een beetje opzetten als je er aan krabt, en een soort van open middelpunt hebben wat je door kan prikken. Ik zou voortaan sokken in je schoenen dragen, en niet teveel er aan krabben, en als je de neiging krijgt, gewoon je voeten in een bad ijskoud water doen.
ik heb altijd sokken aan en ik krab er nooit aan maar thnx voor de tips
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 20:37
Verwijderd
Ik heb dat ook maar dan op mijn vingers. Het komt alleen als het warm is. Paar jaar geleden had ik dat voor het eerst en ben ik ermee naar de huisarts geweest (ik had er een kalknagel bij en het was ontstoken) en die wist niet precies wat het was maar dacht inderdaad aan een schimmel. Zalfje gekregen maar het ging niet over. Nu keert het elke zomer terug en zit het inmiddels op al mijn vingers. Ik kan ook niet van die bultjes afblijven dus ik denk dat ik mezelf constant besmet. Ik probeer het goed schoon te houden en te ontsmetten, het gaat vanzelf weer over.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 23:09
Muchacha
Muchacha is offline
Ik ben ermee naar de dokter geweest. Het heet dyshidrose en er valt niet veel tegen te doen Dokter heeft een creme voorgeschreven voor de blaasjes en een zalf voor de jeuk. Op de moment is het bij mij weer vanzelf overgegaan, de huid begint zich te herstellen, maar het komt vast terug...

Voor meer info, klik oa hier

Misschien ook interessant: Een forum!

Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 23:17.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 23:03
Verwijderd
thnx 4 the info
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten