Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2005, 03:17
BoerBertus
BoerBertus is offline
Ik zit op dit moment nog in Australie maar ik wil rond april nog even een tijdje in Azie rond gaan kijken. Het lijkt mij wel leuk om daarna met de Transsiberie Express weer richting huis (Europa) te gaan. Maar heeft iemand enig idee wat mij dat zou gaan kosten en waar ik een ticket kan krijgen? Op internet kan ik er zelf niet zoveel over vinden dus een beetje hulp zou zeker van pas komen. Alvast bedankt.
Advertentie
Oud 26-11-2005, 06:32
Verwijderd
Wat ben ik gelukkig zeg met dit topic, ik wilde net bijna hetzelfde openen.

Ik zit momenteel in Japan tot januari, dan ga ik naar Tanzania tot maart, om daarna weer terug te keren naar Japan voor nog eens 3 maanden (juni). Ik moet alleen nog m'n tickets regelen om voor de 2e keer naar en van Japan te gaan.
Maar ik zit er nu ook aan te denken om in juni met de trans-siberie express naar huis te gaan.
Aangezien internet hier niet altijd even goed beschikbaar is en ikzelf nog niet veel heb kunnen vinden, wilde ik ook zo'n topic openen.
Ik blijf dit topic dus in de gaten houden en alle tips en aanwijzingen zijn voor mij ook welkom!
Ik wil eigenlijk de reis al geregeld hebben voor januari, dus voordat ik naar Tanzania ga, want daar zit ik 10 weken zonder contact met de buitenwereld.

Het enige wat ik tot nu toe weet, is dat het treinreizen zelf zo'n 10 dagen duurt. Ik zit zelf te denken aan de route van Shanghai naar Moskouw en daar zo'n 2 a 3 weken voor te nemen (er is nog een andere route, naar Bejing geloof ik, weet ik allemaal niet zo zeker).
En verder weet ik dat het verkrijgen van een visum voor Rusland nogal lastig is, met name omdat je alle data en verblijfplaatsen vantevoren moet opgeven, dus dat moet je wel allemaal goed regelen.

Tja, verder weet ik het ook nog niet, ik ben benieuwd naar de info hier!
Oud 26-11-2005, 11:32
Bruut
Bruut is offline
Geloof dat een kaartje voor die reis nog best prijzig is!

Heb er een dvd van Yorin Travel van
Oud 26-11-2005, 21:57
Kali
Kali is offline
Ik heb 4 jaar geleden het traject Moskou - Siberie, Siberie - mongolië en van daar door tot Bejing gedaan.

Ik heb deze reis in eerste klas gemaakt, hetgeen eigenlijk toch wel ietwat wenselijk is... Vrij prijzig, alle grensovergangen zijn 's nachts, denk eraan dat trein dan stilstaat en als trein stilstaat zijn wc's afgesloten. Eten moet je niet echt verwachten ( heel de trein voor 1 restauratiewagen, met andere woorden je kunt middageten om 15u en avondeten om 17u dezelfde dag) , als je het wilt doen voorzie dus zeker ergens oplossoepjes of iets dergelijks (kokend water altijd aanwezig) vanaf rusland staan er ook mensen op perron die eten verkopen, meestal gaat de restauratiewagen ook stuk na dag of 2...

Als er andere vragen zijn, stel maar, de prijs weet ik wel niet meer , maar echt niet veel plaats ( denk aan een groot dubbelbed en je kent je hele coupé voor 2 - 4 mensen)
Oud 11-01-2006, 04:44
BoerBertus
BoerBertus is offline
Ik heb van de week van iemand waarmee ik door Australie reis gehoord dat tickets voor de Transsiberie Express veel goedkoper zijn als je ze in Thailand of zo boekt (hij had het over tussen de 150 en 300 euro).
Oud 12-01-2006, 00:07
akumabito
akumabito is offline
http://www.tiaratours.nl/

Oud 07-02-2006, 15:52
R-J-N
R-J-N is offline
Er is wel degelijk een (Russische) site op internet waar je tickets kan boeken, en boeken via internet of Russische operator is veel goedkoper dan in een georganiseerde reis hier. Pin me er niet op vast, maar ik geloof rond de 600 Dollar voor Peking-Moskou non-stop.

Hou echter wel rekening met je visum!! Voor Russische visum heb je een uitnodiging nodig, die je in dit geval via een Russische tour-operator zou moeten regelen! en je moet precies weten wanneer je het land in én uit gaat!

ik zal thuis ff de site opzoeken in me bookmarks
Oud 10-02-2006, 21:12
TRXD
TRXD is offline
Jammer inderdaad dat Rusland het op deze manier heeft geregeld. 600 dollar (525 euro ofzo) is op zich ook nog wel te doen. Dat is eerste klas denk ik? Lijkt me mooie ervaring alleen zou ik liever stukken met de trein meereizen en af en toe eruit kunnen.
Oud 11-02-2006, 18:00
R-J-N
R-J-N is offline
dat moet je van te voren dan wel ongeveer beetje uitstippelen...je koopt treinkaartjes voor één bepaalde trein, van station naar station...oftewel een ticket is maar 1x geldig.

zie verder: http://www.waytorussia.net/TransSiberian/index.html

en de prijs was zo ik snel ff zag nog lager dan die 600 dollar
Oud 15-02-2006, 11:43
TRXD
TRXD is offline
R-J-N:

Bedankt voor je reactie!

Ik ga me er wel weer in verdiepen binnenkort. Als ik concrete vragen heb zou ik het op prijs stellen als ik je een PM mag sturen.
Oud 18-02-2006, 15:08
R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
TRXD schreef op 15-02-2006 @ 12:43 :
R-J-N:

Bedankt voor je reactie!

Ik ga me er wel weer in verdiepen binnenkort. Als ik concrete vragen heb zou ik het op prijs stellen als ik je een PM mag sturen.
dat mag...hou er wel rekening mee dat ik zelf 16 maart weg ga
Oud 20-02-2006, 12:01
TRXD
TRXD is offline
R-J-N:

Ik heb op het moment thuis geen computer want die staat bij iemand anders om gemaakt te worden. Ik PM zsm nog even! Ik zou graag met je ruilen !!!!
Oud 02-03-2006, 10:50
TRXD
TRXD is offline
R-J-N: intussen een PM verstuurd. Lees maar eens als je zin/ tijd hebt.

Oud 03-03-2006, 23:44
R-J-N
R-J-N is offline
heb hem gezien, ga je van het weekend antwoorden, van de week druk bezig geweest met m'n laatste weekje werk en andere randzaken. Komende anderhalve week en compleet op me reis richten en dan de 16e weg!!
Oud 04-03-2006, 22:08
TRXD
TRXD is offline
R-J-N: OK ik zie de reactie wel verschijnen (graag zelfs!). Het wordt hier anders een beetje teveel een 2 persoons topic
Oud 04-03-2006, 22:34
Kali
Kali is offline
allebei al een voedselpakket voorbereid voor de transsiberie expres?
Oud 05-03-2006, 22:58
R-J-N
R-J-N is offline
nee, ik neem wat instant noedels en cup-a-soup mee denk ik. De rest koop ik in Moskou voor vertrek en uiteraard onderweg de plaatselijke delicatessen of aan boord van andere mensen. Dat is juist het mooie van de TSE

hoezo, had je anders nog suggesties? Het wordt een beetje veel meenemen als je voor dik een week eten moet meenemen, zeker als je de 2 weken voor de treinreis eerst nog St Petersburg en Moskou gaat bezoeken
Oud 06-03-2006, 07:45
Kali
Kali is offline
Citaat:
R-J-N schreef op 05-03-2006 @ 23:58 :
nee, ik neem wat instant noedels en cup-a-soup mee denk ik. De rest koop ik in Moskou voor vertrek en uiteraard onderweg de plaatselijke delicatessen of aan boord van andere mensen. Dat is juist het mooie van de TSE

hoezo, had je anders nog suggesties? Het wordt een beetje veel meenemen als je voor dik een week eten moet meenemen, zeker als je de 2 weken voor de treinreis eerst nog St Petersburg en Moskou gaat bezoeken
Dat had ik ook mee, soort oplossoepjes , een doos thee, suikers en een doos koekjes als ontbijt ...
Op de trein kon je niets kopen van andere mensen, maar de trein stopt ongeveer 3 x per dag 10 mins op een station, daar staan de vrouwen meestal met eten ... Dus zeker een aanrader.
Neem dus aantal dingen van thuis of moskou mee als basis en de rest voor op de stations
Het eten op de trein zelf is dus echt niet aan te raden.
Oud 14-03-2006, 21:10
TRXD
TRXD is offline
Is het eten in de trein slecht? Wat ik ervan heb gelezen en gehoord is het eten in de trein niet super maar ook niet slecht. Alleen gaat de restauratiewagen na een paar dagen vaak kapot of is de voorraad al helemaal op.
Oud 15-03-2006, 05:47
Kali
Kali is offline
Citaat:
TRXD schreef op 14-03-2006 @ 22:10 :
Is het eten in de trein slecht? Wat ik ervan heb gelezen en gehoord is het eten in de trein niet super maar ook niet slecht. Alleen gaat de restauratiewagen na een paar dagen vaak kapot of is de voorraad al helemaal op.

De kaart is totaal in het russisch
en de hele trein heeft 1 restauratiewagen met 20 plaatsen.
Dus je kan soms pas middageten om 16u , en avondeten om 17u volges de reservaties.

En ook dus dat het vaak kapot gaat, enz
Mijn enige herinnering is een soort maggi puree met worst , enige keer gegeten, niet slecht slecht, maar prijs kwaliteit enz wel verschil, op perrons eet je veel goedkoper + met basislunchpakket
Oud 15-03-2006, 21:06
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Lijkt me wel een ongeloofelijk avontuur, China spreekt mij erg aan, maar ik zou vanuit China naar Korea gaan, en vanuit Korea naar Vladivostok. Vladivostok moet een erg aparte stad zijn, heb er een prachtig sfeerreisverslag over gelezen, en vanuit daar met de trein naar Moskwa. Succes! Hopelijk horen we hoe het was
Oud 16-03-2006, 11:54
TRXD
TRXD is offline
Wil je dan naar Noord of Zuid Korea? Noord-Korea is te bezoeken heb ik weleens gelezen, maar makkelijk is het niet.
Oud 17-03-2006, 22:50
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
TRXD schreef op 16-03-2006 @ 12:54 :
Wil je dan naar Noord of Zuid Korea? Noord-Korea is te bezoeken heb ik weleens gelezen, maar makkelijk is het niet.
Lijkt me erg interessant
Oud 18-03-2006, 14:54
TRXD
TRXD is offline
betekend dat je het waarschijnlijk niet meent maar mijn vraag was natuurlijk serieus en niet eens raar in mijn ogen.
Oud 20-03-2006, 13:15
thunder110
thunder110 is offline
omg dit lijkt me echt gaaf
Oud 20-03-2006, 17:58
TRXD
TRXD is offline
Ik heb er intussen ook goed over nagedacht en ik ga zeer waarschijnlijk in september van dit jaar ook de Trans-Mongolie Express nemen. Ik denk te vliegen vanaf Duitsland naar Moskou en dan een paar dagen in Moskou te blijven. Dan de trein op en waarschijnlijk pas weer uitstappen bij het Baikalmeer bij Irkutsk. Dan vanaf daar weer verder tot Ulan Baataar (Mongolie) om vanuit daar Mongolie een beetje te bekijken. Dan richting Beijing (Peking) en na een week ofzo verder China in, dat moet ik nog eens op mijn gemak bekijken. Ik wil meerdere maanden wegblijven en op mijn gemak kunnen doen.

Als er mensen zijn met tips/ adviezen dan lees ik het graag!!!!
Oud 25-03-2006, 05:51
Verwijderd
Citaat:
TRXD schreef op 20-03-2006 @ 18:58 :
Ik heb er intussen ook goed over nagedacht en ik ga zeer waarschijnlijk in september van dit jaar ook de Trans-Mongolie Express nemen. Ik denk te vliegen vanaf Duitsland naar Moskou en dan een paar dagen in Moskou te blijven. Dan de trein op en waarschijnlijk pas weer uitstappen bij het Baikalmeer bij Irkutsk. Dan vanaf daar weer verder tot Ulan Baataar (Mongolie) om vanuit daar Mongolie een beetje te bekijken. Dan richting Beijing (Peking) en na een week ofzo verder China in, dat moet ik nog eens op mijn gemak bekijken. Ik wil meerdere maanden wegblijven en op mijn gemak kunnen doen.

Als er mensen zijn met tips/ adviezen dan lees ik het graag!!!!
Waarom niet met de trein naar Moskou en onderweg nog een stukje Oost-Europa meepakken?

Ik ben trouwens nog steeds geinteresseert om de route de andere kant op de doen (vanuit Shanghai naar Moskou), maar ik moet alles nog uitzoeken en zien hoe het hierzo gaat.
Ik ga in ieder geval die site eens napluizen.
Offtopic: Voor de duidelijkheid, ik ben Olafant

[edit] Oh btw, mijn neef vertrek over 2 weken naar Moskou om daarna met de trein naar Peking te gaan, ik zal hem eens wat vragen stellen.
Oud 26-03-2006, 19:43
TRXD
TRXD is offline
Ja met de trein naar Moskou zou inderdaad kunnen. Heb ik ook weleens aan zitten denken. Maar ook met het oog op geld moeten er keuzes worden gemaakt.

Ik ben op het moment wat informatie aan het inwinnen.
Oud 27-03-2006, 08:48
Verwijderd
Offtopic: Oh, en uiteraard ben ik 'geinteresseerd' met een d en een trema op die i. ^^

Waar ben je allemaal aan het zoeken voor info dan?
Oud 27-03-2006, 20:57
TRXD
TRXD is offline
Voornamelijk op internet en in de Lonely Planets die ik heb van Mongolie en China.
Oud 28-04-2006, 10:03
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 27-03-2006 @ 09:48 :
Offtopic: Oh, en uiteraard ben ik 'geinteresseerd' met een d en een trema op die i. ^^

Waar ben je allemaal aan het zoeken voor info dan?
Olaf, ik begrijp dat je al een tijdje (een aantal maanden?) door Japan en Tanzania reist. Klinkt goed! Blijf je af en toe ergens hangen om te werken of heb je zoveel geld gespaard? (Of heb je soms hele aardige geldschieters??)

TSE ticket kopen is ook mogelijk vanuit Beijing op het treinstation voor circa 3000 RMB. Dat is iets meer dan 300 euro. Let wel dat het goed mogelijk is dat de eerst volgende trein uitverkocht is en je op de volgende moet wachten.

Opzich geen probleem natuurlijk want dat is een mooi excuus om Beijing mee te pakken en dat is zeker de moeite waard. Levensonderhoud hoeft ook absoluut niet veel te kosten hier.
Oud 28-04-2006, 11:30
Verwijderd
Dit zei mijn neef over het visumgedoe omtrent de TSE:
Ik heb, om het maar f makkelijk te houden, het boeken en regelen van de visa voor de Transsiberie-express uitbesteed aan Tiara Tours in Breda, zij gaven me de beste offerte en hun visumbureau in DenHaag kon voor weinig extra t.o.v. het zelf regelen, de visa aanvragen voor me.
Hou er rekening mee dat Chinees visum makkelijk te doen is, Russisch is een crime omdat je uitnodigingsbrieven van de plaatsen waar je overnacht moet kunnen overleggen en het Mongoolse visum is helemaal ruk geregeld omdat je dat via hun ambassade in Brussel moet doen en zij je paspoort minimaal een nacht vasthouden daar...
Voor een tientje per stuk extra heb ik het dus lekker uitbesteed

Hij zit ondertussen in Bejing.

Citaat:
G.T.C. schreef op 28-04-2006 @ 19:03 :
Olaf, ik begrijp dat je al een tijdje (een aantal maanden?) door Japan en Tanzania reist. Klinkt goed! Blijf je af en toe ergens hangen om te werken of heb je zoveel geld gespaard? (Of heb je soms hele aardige geldschieters??)
Alledrie eigenlijk. Ik heb al mijn spaargeld (wat al vanaf kinds af aan is gespaard) aangesproken, plus dat ik me helemaal de pleuris heb gewerkt bij een restaurant, en hier in Japan werk ik, maar alleen voor kost en inwoning. En dat is vrij ideaal, want het werk is licht en simpel.
En ik heb het geluk dat mijn ouders mijn vliegtickets betaald hebben, omdat ik een jaar uit huis ben en verder dus geen kostenpost ben. Daar heb ik erg veel mazzel mee gehad.

Ben sinds eind oktober weg, 20 mei vlieg ik naar huis. Dat is dan 7 maanden. In juli ga ik nog 4 weken door Europa.

Laatst gewijzigd op 28-04-2006 om 11:33.
Oud 20-05-2006, 16:05
R-J-N
R-J-N is offline
dag mensen

terug uit China (nu een week) het was echt heel gaaf..één goort feest van gemaakt!!

omdat iedereen me uiteraard de oren van me kop heeft gevraagd de afgelopen week en ik nu geen zin heb om een heel verhaal te posten, check m'n website: www.koningenkaizer.waarbenjij.nu voor een verslag van me reis door Rusland, Mongolië en China!!

Uiteraard wil ik indien gewenst verder in detail treden

kan in ieder geval wel vertellen dat de TSB, de jeep-excursie door Mongolië, de Yunnan-provincie (met Dali en Lijiang) en Yangshuo zeker de hoogtepunten van de reis waren
Oud 04-06-2006, 16:22
TRXD
TRXD is offline
Citaat:
R-J-N schreef op 20-05-2006 @ 17:05 :
dag mensen

terug uit China (nu een week) het was echt heel gaaf..één goort feest van gemaakt!!

omdat iedereen me uiteraard de oren van me kop heeft gevraagd de afgelopen week en ik nu geen zin heb om een heel verhaal te posten, check m'n website: www.koningenkaizer.waarbenjij.nu voor een verslag van me reis door Rusland, Mongolië en China!!

Uiteraard wil ik indien gewenst verder in detail treden

kan in ieder geval wel vertellen dat de TSB, de jeep-excursie door Mongolië, de Yunnan-provincie (met Dali en Lijiang) en Yangshuo zeker de hoogtepunten van de reis waren
Ik ben ook van plan om een reis te maken door Rusland, Mongolie en China en heb dus interesse in een hoop dingen die jij zult kunnen vertellen!

Ik ben van plan om in september naar Moskou te vliegen om vanuit Moslou met de trein naar Irkutsk te gaan en vanuit daar baar Ulaan Baator (schrijf het waarschijnlijk weer verkeerd). In Mongolie wil ik dan paar weken rondkijken en dan verder reizen naar Beijing om daar het e.e.a. te zien. Vanuit Beijing wil ik verder naar Tianjin en dan waarschijnlijk globaal langs de kust richting Hongkong. Ik wil vanaf Tianjin eigenlijk niet teveel plannen en het van dag tot dag bekijken.

Ik heb wel wat vragen. Is het Russische visum nog steeds zo moeilijk te regelen als je niet met niet met een reisorganisatie gaat? Tips/ advies over veel dingen? Wat zijn de kosten ter plaatse? En nog veel meer vragen
Oud 12-07-2006, 20:02
TRXD
TRXD is offline
Jammer dat er nooit meer iemand op dit topic heeft gereageerd...
Oud 18-07-2006, 23:01
TRXD
TRXD is offline
Nog een poging van me (als het niet mag dan lees ik het wel).

Ik heb enkele vragen over de Trans-Siberie Express.

Is het ook mogelijk dit traject af te leggen met enkele tussenstops in grote steden? Wat kost het ongeveer? Is het ter plekke in oktober te regelen of kun je het daar door iemand laten regelen? Kortom vele vragen.

Wie weet kan iemand me helpen
Oud 19-07-2006, 01:14
Subject
Subject is offline
Question (12/06/03): "If I want to travel with trans-siberian railway from Moscow to Vlodivostok, but I want to make one- or two-days stops in some places, then do I need to buy separate tickets from one place to the other, or is it possible to travel with one (Moscow-Vlodivostock) ticket? Is it necessary to buy the tickets in advance or can are there enough places on the train? "
Answer: If you buy the tickets by yourself, you will have to buy separate tickets all the time, which is not too complicated if you buy them beforehand (1-2 days before you depart) and if you don't mind getting any train there is. Another option is to get a train ticket Vladivostok-Moscow from a travel agency (or through our partner company) with stopovers along the way (but then your dates will be fixed). You can also get an open ticket, but then you'll need to confirm 1-2 days before you travel in every city you arrive.

Van: http://www.waytorussia.net/TransSiberian/Intro.html

Verder lijkt me dit ook geweldig gaaf, staat al lang op het verlanglijstje.
Oud 27-07-2006, 22:54
Sartre
Sartre is offline
Ik ben samen met een vriend al een tijdje van plan dit te gaan doen. Waarschijnlijk zomer 2007. We hebben nu het plan bedacht de hele reis andersom te doen: Vliegen naar Tokyo en dan met de boot naar China. Daar uiteraard rondreizen en in Peking op de TME stappen die ons naar Moskou brengt. Vanaf moskou terug vliegen of misschien wel met de trein door naar Nederland...
Oud 29-07-2006, 22:38
TRXD
TRXD is offline
Citaat:
Subject schreef op 19-07-2006 @ 02:14 :
Question (12/06/03): "If I want to travel with trans-siberian railway from Moscow to Vlodivostok, but I want to make one- or two-days stops in some places, then do I need to buy separate tickets from one place to the other, or is it possible to travel with one (Moscow-Vlodivostock) ticket? Is it necessary to buy the tickets in advance or can are there enough places on the train? "
Answer: If you buy the tickets by yourself, you will have to buy separate tickets all the time, which is not too complicated if you buy them beforehand (1-2 days before you depart) and if you don't mind getting any train there is. Another option is to get a train ticket Vladivostok-Moscow from a travel agency (or through our partner company) with stopovers along the way (but then your dates will be fixed). You can also get an open ticket, but then you'll need to confirm 1-2 days before you travel in every city you arrive.

Van: http://www.waytorussia.net/TransSiberian/Intro.html

Verder lijkt me dit ook geweldig gaaf, staat al lang op het verlanglijstje.
Sorry dat ik zo laat reageer maar nog bedankt voor de moeite!!
Advertentie

Regels voor berichten