Advertentie | |
|
![]() |
|
dat moet je van te voren dan wel ongeveer beetje uitstippelen...je koopt treinkaartjes voor één bepaalde trein, van station naar station...oftewel een ticket is maar 1x geldig.
zie verder: http://www.waytorussia.net/TransSiberian/index.html en de prijs was zo ik snel ff zag nog lager dan die 600 dollar ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Op de trein kon je niets kopen van andere mensen, maar de trein stopt ongeveer 3 x per dag 10 mins op een station, daar staan de vrouwen meestal met eten ... Dus zeker een aanrader. Neem dus aantal dingen van thuis of moskou mee als basis en de rest voor op de stations ![]() Het eten op de trein zelf is dus echt niet aan te raden.
||
Citaat:
De kaart is totaal in het russisch en de hele trein heeft 1 restauratiewagen met 20 plaatsen. Dus je kan soms pas middageten om 16u , en avondeten om 17u volges de reservaties. En ook dus dat het vaak kapot gaat, enz Mijn enige herinnering is een soort maggi puree met worst , enige keer gegeten, niet slecht slecht, maar prijs kwaliteit enz wel verschil, op perrons eet je veel goedkoper + met basislunchpakket
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben trouwens nog steeds geinteresseert om de route de andere kant op de doen (vanuit Shanghai naar Moskou), maar ik moet alles nog uitzoeken en zien hoe het hierzo gaat. Ik ga in ieder geval die site eens napluizen. ![]() Offtopic: Voor de duidelijkheid, ik ben Olafant [edit] Oh btw, mijn neef vertrek over 2 weken naar Moskou om daarna met de trein naar Peking te gaan, ik zal hem eens wat vragen stellen. |
![]() |
||
Citaat:
TSE ticket kopen is ook mogelijk vanuit Beijing op het treinstation voor circa 3000 RMB. Dat is iets meer dan 300 euro. Let wel dat het goed mogelijk is dat de eerst volgende trein uitverkocht is en je op de volgende moet wachten. Opzich geen probleem natuurlijk want dat is een mooi excuus om Beijing mee te pakken en dat is zeker de moeite waard. Levensonderhoud hoeft ook absoluut niet veel te kosten hier.
||
Verwijderd
|
Dit zei mijn neef over het visumgedoe omtrent de TSE:
Ik heb, om het maar f makkelijk te houden, het boeken en regelen van de visa voor de Transsiberie-express uitbesteed aan Tiara Tours in Breda, zij gaven me de beste offerte en hun visumbureau in DenHaag kon voor weinig extra t.o.v. het zelf regelen, de visa aanvragen voor me. Hou er rekening mee dat Chinees visum makkelijk te doen is, Russisch is een crime omdat je uitnodigingsbrieven van de plaatsen waar je overnacht moet kunnen overleggen en het Mongoolse visum is helemaal ruk geregeld omdat je dat via hun ambassade in Brussel moet doen en zij je paspoort minimaal een nacht vasthouden daar... Voor een tientje per stuk extra heb ik het dus lekker uitbesteed Hij zit ondertussen in Bejing. Citaat:
En ik heb het geluk dat mijn ouders mijn vliegtickets betaald hebben, omdat ik een jaar uit huis ben en verder dus geen kostenpost ben. Daar heb ik erg veel mazzel mee gehad. ![]() Ben sinds eind oktober weg, 20 mei vlieg ik naar huis. Dat is dan 7 maanden. In juli ga ik nog 4 weken door Europa. ![]() Laatst gewijzigd op 28-04-2006 om 11:33. |
![]() |
|
dag mensen
terug uit China (nu een week) het was echt heel gaaf..één goort feest van gemaakt!! omdat iedereen me uiteraard de oren van me kop heeft gevraagd de afgelopen week en ik nu geen zin heb om een heel verhaal te posten, check m'n website: www.koningenkaizer.waarbenjij.nu voor een verslag van me reis door Rusland, Mongolië en China!! Uiteraard wil ik indien gewenst verder in detail treden ![]() kan in ieder geval wel vertellen dat de TSB, de jeep-excursie door Mongolië, de Yunnan-provincie (met Dali en Lijiang) en Yangshuo zeker de hoogtepunten van de reis waren
||
![]() |
Citaat:
Ik ben van plan om in september naar Moskou te vliegen om vanuit Moslou met de trein naar Irkutsk te gaan en vanuit daar baar Ulaan Baator (schrijf het waarschijnlijk weer verkeerd). In Mongolie wil ik dan paar weken rondkijken en dan verder reizen naar Beijing om daar het e.e.a. te zien. Vanuit Beijing wil ik verder naar Tianjin en dan waarschijnlijk globaal langs de kust richting Hongkong. Ik wil vanaf Tianjin eigenlijk niet teveel plannen en het van dag tot dag bekijken. Ik heb wel wat vragen. Is het Russische visum nog steeds zo moeilijk te regelen als je niet met niet met een reisorganisatie gaat? Tips/ advies over veel dingen? Wat zijn de kosten ter plaatse? En nog veel meer vragen |
![]() |
|
Question (12/06/03): "If I want to travel with trans-siberian railway from Moscow to Vlodivostok, but I want to make one- or two-days stops in some places, then do I need to buy separate tickets from one place to the other, or is it possible to travel with one (Moscow-Vlodivostock) ticket? Is it necessary to buy the tickets in advance or can are there enough places on the train? "
Answer: If you buy the tickets by yourself, you will have to buy separate tickets all the time, which is not too complicated if you buy them beforehand (1-2 days before you depart) and if you don't mind getting any train there is. Another option is to get a train ticket Vladivostok-Moscow from a travel agency (or through our partner company) with stopovers along the way (but then your dates will be fixed). You can also get an open ticket, but then you'll need to confirm 1-2 days before you travel in every city you arrive. Van: http://www.waytorussia.net/TransSiberian/Intro.html ![]() Verder lijkt me dit ook geweldig gaaf, staat al lang op het verlanglijstje. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
met die forummer zou ik wel eens willen doen Verwijderd | 76 | 19-05-2015 13:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek lees jij nu? Deel XX Lilium | 500 | 27-01-2009 10:45 | |
Films, TV & Radio |
Peking Express 4 Verwijderd | 272 | 31-01-2008 22:29 | |
Films, TV & Radio |
Peking express Shadina | 500 | 16-05-2004 00:05 |