Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
ik heb heel veel dingen aan hem gegeven, weekendje parijs, weekendje antwerpen, mp3speler, maar daar ga ik niet over zeiken.. dat zijn kado's uit liefde die ik niet eens terug wil hebben.. maar als hij zegt:"kun je dit voor me kopen, ik betaal het je terug", dat is wat anders. Hij heeft ook nooit zoals jij gezegd dat hij niet wilde dat ik iets voor hem betaalde, maar zag het op n gegeven moment als n vanzelfsprekendheid.. dan gingen we boodschappen doen en stopte hij de duurste producten in ons mandje.. kijk, dat vind ik gewoon asociaal.. maar ook dat ga ik niet terug eisen, das gewoon mijn eigen stomme fout... maar dingen die ik terug zou krijgen, wil ik terug. inmiddels heeft hij wat schulden afgelost, dus er zal ergens ook vast wel 400 euro voor mij zijn.. ik hoef het niet a la minuut te hebben, maar ik heb nu ook geldproblemen omdat ik hem moest onderhouden.. ik denk dat ik de laatste 6 mnd van onze relatie wel 2000euro aan hem heb uitgegeven, dan is het geldbedrag dat ik noem toch niet zo groot.. Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-02-2006 om 18:07. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
maar AL DIE ANDERE dingen waarvan hij zei dat ik het terug zou krijgen, dat vind ik redelijk om terug te vragen. En hij heeft nu toch ook geld om te leven.. dan kan hij best een beetje minder doen en me dat geld terug betalen wat ik tegoed heb.. ik hoef heus niet in 1x 400 euro te hebben, maar op termijn wel... Laatst gewijzigd op 26-02-2006 om 18:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik hoop toch echt dat je voordat hij bij je kwam wonen over het financiële kostenplaatje hebt gebabbeld met hem. Zo niet, tja, erg dom! Bedoel: wanneer hij bij jou inwoont lijkt het me logisch dat hij deelt in de kosten, nietwaar? Dan hoef je ook niet te zeggen dat hij niet mee kan eten. Maar uitjes kun je je dan gewoon niet (of niet zo vaak) permitteren ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
toen we samen gingen wonen hebben we wel afspraken gemaakt, tuurlijk, ik ben niet achterlijk. In het begin ging het ook prima, daarna kreeg hij een financiële tegenvaller en toen heb ik gezegd dat ik bepaalde dingen zou betalen. Ik vond het ook niet erg om voor hem te zorgen want ik hield van hem. Dus ik hoef echt niet elke boodschap die ik ooit betaald heb terug te hebben, daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat er dingen zijn die ik hem geleend heb.. ik vind dat ik daar recht op heb. Over dat lenen: als iemand blut is kan ik wel zeggen; ik leen je niks meer want je hebt de vorige keer nog niet terug betaald, maar zo werkt dat gewoon niet. Zeker niet als jij van die persoon houdt. Bovendien vertrouwde ik erop dat ik het terug zou krijgen.. Sorry maar ik zie echt niet in waarom ik het niet terug kan vragen.. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat is wel zo.. ik verwacht ook niet dat hij het volgende week op mn rekening heeft gestort.. ik verwacht sowieso niet dat ik het überhaupt terugkrijg (hoewel het niet gek zou zijn ![]() maar hij doet nu alsof het een vanzelfsprekendheid was en is.. terwijl ik het nog terug zou krijgen.. ik zou het echt asociaal vinden als hij er zo mee wegkomt, want hij begint er niet over en laat mij ermee zitten. ok, dan krijg ik het misschien niet terug, maar ben ik er iig over begonnen, dat het niet normaal is om andermans geld zo te houden.. miss dat hij er over na kan denken dat je niet op iemands zak hoeft te teren... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Overigens vind ik best dat je het terug kunt vragen. Maar vind ik dat je niet moet denken dat je het teruggkrijgt.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik snap heel goed dat je graag iets betaald voor je geliefde, ik zou dat ook doen, maar alleen als ik weet dat ík het me kan permitteren en dat ik zeker weet dat hij het terugkrijgt. Wanneer mijn vriend een schuld van 5000 euro zou hebben dan zou ik hem vragen waarom hij bijvoorbeeld die dvd-speler wilt hebben, want dat is toch niet de eerste prioriteit? Wanneer ik hem dat cadeau wil geven dan moet ik dat zelf weten. Dat is dan mijn beslissing, maar dat zou ik alleen doen wanneer ík dat zou kunnen doen. Als ik met mijn vriend samen zou wonen verwacht ik niet van hem dat we alles tot de cent delen of dat hij alles betaald. De ene keer de één wat meer, de andere keer de ander. Zo gaat dat nou eenmaal. Maar juist dan is het (naar mijn mening) van belang, wanneer je geen gezamelijke rekening hebt voor bv het huishouden dat je bonnetjes bewaard en zo je uitgaven op een rijtje hebt. Zo zul je dus ook kunnen voorkomen dat jij alle boodschappen betaald en hij niets. Het zou me niet eens verbazen als hij zou zeggen dat hij niets beloofd heeft. Je hebt immers maar gegeven en gegeven en bent er nooit op teruggekomen. Juist wanneer je dat wel doet herinner je er iemand aan en kan iemand het ook moeilijk 'vergeten'. Vragen kun je altijd. Succes ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
dat bedoel ik idd ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In deze zaak zou ik overigens uiteraard geld eisen, namelijk de som van de bedragen waarvan hij heeft gezegd ze terug te zullen betalen. Dat de relatie nu reeds beëindigd is, staat daar in principe geheel buiten, de kans dat die jongen bereid is daadwerkelijk het verschuldigde bedrag te betalen is alleen wat kleiner. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Juist. Je was er zelf bij, en ik vind het dan ook je eigen stomme fout. Je had kunnen weten dat hij niet zomaar ineens van zijn schulden verlost zou zijn waardoor jij je (geleende) spullen/centjes terug kon krijgen. Ik had na verloop van tijd dan ook gewoon de geldkraan dichtgedraait. Het is prima om elkaar soms dingetjes te geven/lenen, mits je je aan de gemaakte afspraken houdt. Mijn vriend mag ook alles van mij hebben als ik geld heb tenminste, zo krijg ik ook veel van hem, soms weleens téveel. Niets mis mee hoor, zolang je van elkaar maar weet wat de 'spelregels' zijn. Ik zou het in iedergeval erg triest vinden wanneer je het geld terug zou eisen. Sowieso heb je geen poot om op te staan, alleen al omdat er niets zwart/wit staat, en daarbij vind ik het vrij stupide om iemand anders met de stok te slaan wanneer het je eigen fout is geweest. Succes in iedergeval.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tenzij je het natuurlijk niet erg vindt om achteraf jezelf 'leeggemolken' te voelen. Want dat is de situatie waar ts zich in bevindt. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat je wat te naïef bent geweest. ![]() Laatst gewijzigd op 27-02-2006 om 15:30. |
![]() |
||
Citaat:
Maar toch: je kan het vragen, je kan het op grond van wat jullie samen hebben en hadden vrij dwingend vragen, maar op dit moment denk ik niet dat je nog iets kan eisen. Elkaars centjes delen maakte best wel deel uit van een veel groter geheel, en die hele omkadering is weggevallen. Misschien je centen ook, misschien. Om ook op je andere vraag te antwoorden: ikzelf zou het vreselijk kut vinden als mijn ex het eerst uitmaakt, en dan ook 'haar investering' terug zou eisen. Ik zou zelf ook bekocht voelen. Maar in zijn geval zou ik - zeker als het niet in een bitsig spelletje uitdraait - wel alle moeite doen om naar een evenwicht te zoeken. Ik heb trouwens ook wel eens in een soortgelijke situatie gezeten. Ging toen ook over vrij veel geld. Na lang zuchten, vragen en nadenken heb ik uiteindelijk beslist om 'haar schulden' gewoon kwijt te schelden. Ik voel het nog steeds, maar achteraf gezien (voor mijn eigen gemoedsrust, en die van haar) was dat wel de beste beslissing die ik kon nemen. Ik voel me er zeker gelukkiger door, en het kwam onze relatie (als exen) enorm ten goede.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|