Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2006, 17:30
Estella
Estella is offline
Heej, wie heeft gister de avondetappe gezien?! Geweldig programma en echt super relaxed om de dag mee af te sluiten. Vooral gister vond ik een erg leuke uitzending, maar wat erg dat Boonen in zo'n krotje moet slapen(misschien reed ie daarom zo belabberd), en dan de vergelijking met de voetbalploeg haha! Wel vind ik dat Jean zn beste tijd gehad heeft...maar goed, wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2006, 18:12
peaceflower
peaceflower is offline
Jean moet juist meer zendtijd krijgen, de man die werkelijk alles van de Tour weet, die prachtige reportages maakt met vergeten renners uit het verleden, voor zo iemand vind ik slechts vijf minuutjes eigenlijk een belediging
Oud 18-07-2006, 18:54
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 18-07-2006 @ 19:12 :
Jean moet juist meer zendtijd krijgen, de man die werkelijk alles van de Tour weet, die prachtige reportages maakt met vergeten renners uit het verleden, voor zo iemand vind ik slechts vijf minuutjes eigenlijk een belediging
ze moeten jean dr echt uit flikkeren
hij is echt zoooow saai...
onderwerpen zijn voor wielerfans wel interresant maar de manier waarop hij het brengt.... hij moet echt weg...
onderwerpe prachtig ja maar die reportages zijn flut.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 18:56
Estella
Estella is offline
Inderdaad...zn reportages zijn echt goed, maar hij brengt het gewoon niet zo leuk! Al moet ik zeggen dat hij dit jaar nauwelijks in beeld komt en vooral degene over wie de reportage gaat aan het woord laat!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 19:01
McDuck
McDuck is offline
Prachtig programma, ik kijk elke dag en als ik iets mis dan probeer ik de volgende dag de herhaling te kijken. Vooral leuk als Mart Smeets live de koers gaat samenvatten, hij doet dat op een hele leuke manier
Reportages van Jean zijn altijd wel interessant, mooi om te bekijken. 'Nummer 38' vind ik ook wel leuk gevonden, zo krijg je nog eens onbekende renners te horen. Verder mogen er wat mij betreft wat meer beelden van alles om de koers heen zitten, na afloop, vooraf, renners in een hotel ofzo (zullen ze wel te druk voor zijn).
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 19:06
Nee_nee
Nee_nee is offline
het is wel een cool programma ja, alleen gister wel stomme gasten... bekakte lui
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 19:33
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 18-07-2006 @ 20:06 :
het is wel een cool programma ja, alleen gister wel stomme gasten... bekakte lui
Idd.

Anky, wat wist je voor de tour over Menchov?

Nou, dat hij heel hard kon fietsen HAHAHAHA.

Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 20:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
De Avondetappe vind ik echt een leuk programma. Volgens mij was er vorig jaar nog onzekerheid of dit programma nog in de volgende jaren uitgezonden zou worden, maar gelukkig hebben ze dat toch nog gedaan. Kwalitatief goede reportages en je hoort ook soms leuk commentaar van de gasten die aan tafel zitten die niet iets "directs" met wielrennen hebben. Het (live) commentaar van Mart Smeets op de betreffende etappe die die dag verreden is, is ook altijd leuk.

"Au Tour de Jean" blijft ook een leuk item. Ik vind helemaal niet dat Jean zijn beste tijd heeft gehad. Ik had eigenlijk het liefst dat Jean weer live commentaar bij de Tour ging doen, dat zou 10 keer beter zijn dan Dijkstra en Ducrot bij elkaar.
Oud 18-07-2006, 22:52
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 18-07-2006 @ 21:15 :
De Avondetappe vind ik echt een leuk programma. Volgens mij was er vorig jaar nog onzekerheid of dit programma nog in de volgende jaren uitgezonden zou worden, maar gelukkig hebben ze dat toch nog gedaan. Kwalitatief goede reportages en je hoort ook soms leuk commentaar van de gasten die aan tafel zitten die niet iets "directs" met wielrennen hebben. Het (live) commentaar van Mart Smeets op de betreffende etappe die die dag verreden is, is ook altijd leuk.

"Au Tour de Jean" blijft ook een leuk item. Ik vind helemaal niet dat Jean zijn beste tijd heeft gehad. Ik had eigenlijk het liefst dat Jean weer live commentaar bij de Tour ging doen, dat zou 10 keer beter zijn dan Dijkstra en Ducrot bij elkaar.
Mee eens
Oud 18-07-2006, 23:11
Escapism
Escapism is offline
jean nelisse heeft dezelfde blik in z'n ogen als mijn dementerende oma.

(geen grap).

voor de rest kijk ik er wel naar als ik thuis ben, maar om te zeggen dat ik het een heel goed programma vind, nee. de reportages zijn idd vaak wel goed, maar al dat gelul van die gasten die niks met de tour te maken hebben vind ik irritant. je hoort toch elke aflevering hetzelfde:

ja, het is heel indrukwekkend, wielrennen is een heel romantische sport, groot respect voor de rijders, gaaf dat je zo dicht bij kan komen BLABLABLA. dat weten we nu wel hoor, hoef ik echt niet elke avond 3 keer te horen.

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 23:13.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 17:48
Estella
Estella is offline
Jammer dat ze niet meer die quiz hebben die ze vroig jaar hadden! Niet dat ik nou zo'n fan ben van quizzen, vond het een beetje commercieel gedoe, maar vaak lieten ze echt leuke filmpjes zien!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 18:37
name.no
name.no is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 18-07-2006 @ 21:15 :
Het (live) commentaar van Mart Smeets op de betreffende etappe die die dag verreden is, is ook altijd leuk.
Alleen daar ben ik het niet zo mee eens; hij kan zo langdradig zijn ...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 18:55
0oFZo0
0oFZo0 is offline
De avondetappe is eigenlijk de naam van het radioprogramma op radio-1 dat in de tourperiode "Langs de lijn" vervangt. Jij bedoelt "studio sportzomer".

Het is voor mij trouwens niet nieuw dat wielrenners in slechte hotels slapen als je het vergelijkt met andere sporters.

Ik vind het programma dit jaar een beetje tegenvallen, saaie gasten vaak. (vanavond: minister Bot ). Maar ook Knaven en dat is dan wel weer leuk (ik mis hem echt deze tour).
En ja ik wil graag meer van de renners enzo zien zoals ze dat andere jaren deden, zeg maar achter de schermen enzo.
De eerste paar seizoenen waren veel leuker, maar goed het is ook een kwestie van geld denk ik. Want het is dit jaar heel lang onzeker geweest of het wel zo doorgaan dit jaar. Dit is een van de duurste programma's die de NOS maakt.
Oud 19-07-2006, 20:12
Xavi Hernández
Xavi Hernández is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 18-07-2006 @ 19:12 :
juist die verhalen over vergeten renners zijn tamelijk saai...
van mij hoeft het niet.
Trouwens het enige programma waarin Mart Smeets niet irritant is.
Oud 19-07-2006, 20:29
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Xavi Hernández schreef op 19-07-2006 @ 21:12 :
juist die verhalen over vergeten renners zijn tamelijk saai...
van mij hoeft het niet.
Trouwens het enige programma waarin Mart Smeets niet irritant is.
Hmm ik hou wel van die legendarische wielerverhalen uit dat oude Tour-tijdperk.. vind ze ook een beetje bij de sport horen, bij andere sporten heb je dat ook niet op die manier

Gasten kunnen trouwens wel beter ja. Soms is het leuk om dat contrast te zien: mensen die niet uit de wielrennerij komen naar de Tour halen en zien wat er gebeurt. Maar gasten met verstand van zaken zijn inderdaad boeiender..
Oud 19-07-2006, 20:55
Verwijderd
Leuk programma, ook wel leuke gasten altijd, tenminste mensen die ook echt iets met wielrennen hebben en niet van die losers die er alleen maar zitten om een beetje in beeld te komen en zo wat populairiteit te krijgen.
Het begint eigenlijk al gelijk heel goed met de samenvatting van de etappe van vandaag die Smeets dan echt briljant kan vertalen
De eerste week niet gekeken, de 2e week ben ik een keer gaan kijken omdat er op teletekst stond dat Armstrong te gast zou zijn, maar die kwam dus niet maar vond het toen toch een geweldig programma.
Ik kijk eigenlijk niet eens meer op teletekst wie er te gast is, ik ga gewoon afwachten tot het begint want wie er ook zit het blijft een boeiend programma.

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 21:13
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
name.no schreef op 19-07-2006 @ 19:37 :
Alleen daar ben ik het niet zo mee eens; hij kan zo langdradig zijn ...
Langdradig? Valt best wel mee vind ik. Hij vertelt de dingen op een boeiend toontje, zoals we eigenlijk wel van hem gewend zijn.
Oud 20-07-2006, 08:34
McDuck
McDuck is offline
Ben Bot Wat een kenner

Ik begin me trouwens de laatste tijd wel een beetje eraan te ergeren dat Mart Smeets eigenlijk best wel vaak zijn gasten onderbreekt. Soms kan dat wel als er een nieuwe vraag bij hem opkomt, maar het is niet altijd echt nodig. Dan moet hij gewoon even zelf iets zeggen of zo.. daar lijkt het op.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 10:00
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 19-07-2006 @ 21:55 :

De eerste week niet gekeken, de 2e week ben ik een keer gaan kijken omdat er op teletekst stond dat Armstrong te gast zou zijn, maar die kwam dus niet maar vond het toen toch een geweldig programma.
De eerste tourweek was dit programma er ook niet, ivm het WK. Die uitzending waar jij het over hebt was de eerste van dit jaar .
Oud 20-07-2006, 10:25
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
het programma is best leuk, de reportages zijn super vooral die van jean nelissen. maar mart is een zelfingenomen eikel, die zichzelf meer aan het woord laat dan zijn gasten terwijl hij zelf geen enkel koersinzicht heeft, geen wielrenners herkent en overloopt van irritante cliches. daarnaast doet hij van die oerdomme constateringen. over rasmussen gisteren: maar is het verstandig?? is het verstandig?? heeft ie wel 5x gezegd geloof ik, daar kan ik me echt aan ergeren
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 10:41
Xavi Hernández
Smeets weet genoeg feitjes op te noemen, maar aan inzicht ontbreekt het hem misschien wel inderdaad.

Toch vind ik hem de aangewezen persoon om dat programma te presenteren. Hij brengt het op een leuke manier en maakt zo de gasten vaak ook enthousiast. Het verbaasde me trouwens dat Ben Bot er zoveel over wist, had ik niet achter hem gezocht.
Oud 20-07-2006, 11:04
Xavi Hernández
hoe heette trouwens die Italiaanse gast waar Jean op bezoek was? Het was die maat van Gino Bartali maar ik ben zijn naam vergeten.
Oud 20-07-2006, 12:41
Escapism
Escapism is offline
'de Neus'
Oud 20-07-2006, 16:44
Strever
Strever is offline
Vandaag zijn de gasten Huub Stapel en ene Peter Winner.
Wie is Peter Winner eigenlijk? Nog nooit van gehoord
Oud 20-07-2006, 16:47
Strever
Strever is offline
Citaat:
Scott Tracy schreef op 20-07-2006 @ 11:25 :
het programma is best leuk, de reportages zijn super vooral die van jean nelissen. maar mart is een zelfingenomen eikel, die zichzelf meer aan het woord laat dan zijn gasten terwijl hij zelf geen enkel koersinzicht heeft, geen wielrenners herkent en overloopt van irritante cliches. daarnaast doet hij van die oerdomme constateringen. over rasmussen gisteren: maar is het verstandig?? is het verstandig?? heeft ie wel 5x gezegd geloof ik, daar kan ik me echt aan ergeren
Ja idd, ik ergerde me echt dood aan Mart. Tuurlijk is het verstandig, lekker een etappe zege en de bolletjestrui. En hij denkt dat ie heel veel weet, maar hij leest toch gewoon alles voor ?
Oud 20-07-2006, 17:58
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Strever schreef op 20-07-2006 @ 17:44 :
Peter Winnen
Oud 20-07-2006, 18:09
Xavi Hernández
Citaat:
Escapism schreef op 20-07-2006 @ 13:41 :
'de Neus'
de neus? Nee ik bedoel die Italiaan, hij had een dubbele achternaam, maar ik weet het echt niet meer.
Oud 20-07-2006, 18:11
Xavi Hernández
Citaat:
Strever schreef op 20-07-2006 @ 17:44 :
die heeft volgens mij in de jaren tachtig een etappe gewonnen, zou kunnen dat dat op de Joux-Plane was
Oud 20-07-2006, 18:11
Xavi Hernández
Citaat:
Escapism schreef op 20-07-2006 @ 18:58 :
Peter Winnen
ow sorry had dat niet gezien
Oud 20-07-2006, 18:15
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Xavi Hernández schreef op 20-07-2006 @ 19:09 :
de neus? Nee ik bedoel die Italiaan, hij had een dubbele achternaam, maar ik weet het echt niet meer.
ja, maar het viel me gewoon op dat die gast echt een bizar grote neus had weet ook niet meer hoe ie heet.
Oud 20-07-2006, 20:48
peaceflower
peaceflower is offline
De 'Italiaan' die jullie bedoelen is een Zwitser en heet Emilio Croci-Torti. Deed in 1950 en 1954 mee aan de Tour.

En zijn er echt mensen die Peter Winnen niet kennen? Winnaar van drie Touretappes, alle drie Alpenritten (twee keer Alpe d'Huez en een keer Morzine) en ook inmiddels een bekend schrijver van wielerverhalen en columns.
Oud 20-07-2006, 21:19
Strever
Strever is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 20-07-2006 @ 21:48 :
De 'Italiaan' die jullie bedoelen is een Zwitser en heet Emilio Croci-Torti. Deed in 1950 en 1954 mee aan de Tour.

En zijn er echt mensen die Peter Winnen niet kennen? Winnaar van drie Touretappes, alle drie Alpenritten (twee keer Alpe d'Huez en een keer Morzine) en ook inmiddels een bekend schrijver van wielerverhalen en columns.
Jaaaa, dat was ik. Nee, ik ken hem niet. Maar wat wil je ook, ik houd me niet met wielrennen bezig, alleen met voetbal. Ik kijk alleen nu de tour omdat ik het gewoon leuk vindt. Doe ik pas sinds 3 jaar of zo
Oud 20-07-2006, 21:28
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
pff iedereen moet toch verplicht een lesje (vaderlandse) wielergeschiedenis krijgen voor de tour
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 22:22
Escapism
Escapism is offline
ach man, ik weet ook niet alle uitslagen van 15 jaar terug. lekker boeiend. sport draait om het nu. en voor het verleden hebben we nog jean nellise
Oud 20-07-2006, 22:49
Strever
Strever is offline
Citaat:
Scott Tracy schreef op 20-07-2006 @ 22:28 :
pff iedereen moet toch verplicht een lesje (vaderlandse) wielergeschiedenis krijgen voor de tour
Haha vast en zeker *not*. Ik heb gekozen voor een sport dat op nummer één staat in Nederland. Voetbal ofcourse Maar ik vind het gewoon leuk om de Tour te kijken. Ik heb nog nooit gewielrend, maar ik heb echt zin om een fiets te kopen
Oud 20-07-2006, 22:50
Strever
Strever is offline
Nog even een opmerking over Peter Winnen. Ik vond hem soms zeeeeer onverstaanbaar. Let eens op zijn mond, die gaat niet verder open dan 1 centimeter. Beetje binnenmonds praat hij
Oud 20-07-2006, 23:01
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Escapism schreef op 20-07-2006 @ 23:22 :
ach man, ik weet ook niet alle uitslagen van 15 jaar terug. lekker boeiend. sport draait om het nu. en voor het verleden hebben we nog jean nellise
Hmm.. niet helemaal mee eens
Bij het wielrennen speelt altijd het verleden mee.. de verhalen en de uitslagen uit het verleden komen continu weer boven drijven.. het is een deel van de sport
Hoeft niet te betekenen dat je gelijk alles hoeft te weten hoor, maar veel wielervolgers houden er wel van en eren juist de oud-wielrenners die ooit deel uit hebben gemaakt van het peloton
Oud 20-07-2006, 23:02
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Strever schreef op 20-07-2006 @ 23:49 :
Haha vast en zeker *not*. Ik heb gekozen voor een sport dat op nummer één staat in Nederland. Voetbal ofcourse Maar ik vind het gewoon leuk om de Tour te kijken. Ik heb nog nooit gewielrend, maar ik heb echt zin om een fiets te kopen
Ik zal maar niet over voetbal beginnen.. ik vergelijk wielrennen nog wel eens met voetbal en dan.. ach, smaken verschillen
Oud 21-07-2006, 00:04
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 21-07-2006 @ 00:01 :
Hmm.. niet helemaal mee eens
Bij het wielrennen speelt altijd het verleden mee.. de verhalen en de uitslagen uit het verleden komen continu weer boven drijven.. het is een deel van de sport
Hoeft niet te betekenen dat je gelijk alles hoeft te weten hoor, maar veel wielervolgers houden er wel van en eren juist de oud-wielrenners die ooit deel uit hebben gemaakt van het peloton
ja, daar heb je ook helemaal gelijk in hoor. maar ik vond de manier waarop Strever 'terecht werd gezet' een beetje onterecht.
Oud 21-07-2006, 11:09
Strever
Strever is offline
Citaat:
Escapism schreef op 21-07-2006 @ 01:04 :
ja, daar heb je ook helemaal gelijk in hoor. maar ik vond de manier waarop Strever 'terecht werd gezet' een beetje onterecht.
Dat was inderdaad onterecht! Denken jullie dat Landis gaat winnen of? ik las net op teletekst dat Freire naar huis is, in verband met een griepje. De groen trui is dus binnen voor Mc Ewen.
Oud 21-07-2006, 11:40
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Strever schreef op 21-07-2006 @ 12:09 :
Dat was inderdaad onterecht! Denken jullie dat Landis gaat winnen of? ik las net op teletekst dat Freire naar huis is, in verband met een griepje. De groen trui is dus binnen voor Mc Ewen.
Ik denk dat Landis nu gaat winnen, in de tijdrit is hij normaal gesproken de snelste.

Maar ik denk en normaal gesproken gebruik ik niet meer deze Tour. Kortom zelfs Menchov zou de Tour nog kunnen winnen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 11:52
Strever
Strever is offline
Ja, Landis kan zo door een gekke Fransman van de fiets geslagen worden.
Oud 21-07-2006, 12:50
Xavi Hernández
Citaat:
peaceflower schreef op 20-07-2006 @ 21:48 :
hartelijk dank
Oud 21-07-2006, 17:06
PV
PV is offline
hehe Jean met die fiets geniaal.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 17:22
Strever
Strever is offline
Geniale opmerking gisteren tijdens de avondetappe:

"Is it Bush?"
Oud 21-07-2006, 17:40
Escapism
Escapism is offline
ja geniaal ja
Oud 21-07-2006, 18:09
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
PV schreef op 21-07-2006 @ 18:06 :
hehe Jean met die fiets geniaal.
Jaja prachtig Hij viel nog bijna om. Stapt af, eerste dat hij doet is z'n sigaar terug in z'n mond stoppen
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 18:10
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Escapism schreef op 21-07-2006 @ 18:40 :
ja geniaal ja
Ja dat was een opmerking tegen Landis nadat hij die etappe had gewonnen. Tijdens een interview werd Landis gebeld.
Landis zei ook nog zoiets als: 'Dan hang ik op!'
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 19:30
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
McDuck schreef op 21-07-2006 @ 19:10 :
Ja dat was een opmerking tegen Landis nadat hij die etappe had gewonnen. Tijdens een interview werd Landis gebeld.
Landis zei ook nog zoiets als: 'Dan hang ik op!'
ik heb het gezien. de reactie van landis was wel grappig, ik vraag me gewoon af waarom de vraag "is it bush?" geniaal is
Oud 21-07-2006, 21:21
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Escapism schreef op 21-07-2006 @ 20:30 :
ik heb het gezien. de reactie van landis was wel grappig, ik vraag me gewoon af waarom de vraag "is it bush?" geniaal is
Weet ik ook niet.. je vindt het geniaal of niet.
Ik vond het in ieder geval wel een grappige opmerking
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten