Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2006, 19:59
encelis
encelis is offline
Wat is beter/leuker en waar zijn meer spellen voor te koop?
Gamecube of Playstation 2?

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2006, 20:00
Allochthony
Allochthony is offline
PS2 zijn meer spellen voor te koop, maar op de Cube zitten meer spellen die je aanspreken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 20:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat hangt natuurlijk van je smaak af. Er zijn in kwantitatief opzicht uiteraard meer spellen verkrijgbaar voor de PS2.
Oud 06-08-2006, 20:13
Verwijderd
Mij bevalt de PS2 een stuk beter, maar ik vind de xbox nog altijd het best.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 22:35
Verwijderd
Wat voor spellen vind je leuk? Hou je van racen of schieten, dan kun je beter de ps2 kopen. Voor de ps2 zijn veel meer spellen in die categorie verschenen dan voor de gamecube. Als je van 'vrolijkere' spellen houdt, kun je beter een gamecube kopen.
Veel spellen die voor de gamecube zijn gemaakt hebben vrolijke kleuren en een minder gewelddadige gameplay. Daar moet je van houden. Als je Mario of Zelda of andere spellen uit de Nintendo-stal geweldig vind, moet je een gamecube kopen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 22:50
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
*Negeert het "vrolijkere" argument.*

Je moet de console kopen waar de meeste spellen op zijn die jij leuk vindt. [/obligatory]

Zelf heb ik een GC en (helaas) ken ik niemand met een PS2.
Maar op de PS2 heb je zeker meer keus in de verschillende genres. De kwaliteit loopt echter ook erg uiteen. Je moet denk ik wel iets beter opletten wat je precies koopt dan bij de GC.
Niet dat bij de GC alles koek en ei is, maar omdat er minder is is is er ook wat minder slechts

Zelf ben ik een fan van alternatieve racespellen, dus met dingen als Wave Race, 1080 Avalanche en F-Zero zit je snel goed bij de cube.
Ook adventures en RPG's vind ik leuk, maar qua RPG's moet je het niet echt bij de GC zoeken. Imo is de enige boeiende Tales of Symphonia.
Oh ja. De GC is ook handig als je van party's houd. Met Super Smash Brothers kan je je met vrienden een aardige tijd vermaken.

Het grootste nadeel van de GC is mijns inziens dat het niet van het kinderimago is afgekomen, ondanks het feit dat er vrij weinig games zijn uitgekomen die dat predikaat verdienen.

Ik weet zeker dat er mensen zijn die van de PS2 even de betere en slechtere genres kan vinden. Wellicht dat je dan een betere keus kan maken.
Oud 06-08-2006, 22:52
Verwijderd
Hey, ik wil graag dat mijn games er vrolijk uitzien. Voor donkere oorlogsgebieden kijk ik wel naar het nieuws.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 23:26
Menahem
Menahem is offline
Ligt aan je smaak.
Ik heb een PS2 en ben er erg blij mee.
Zoals al gezegd heeft de PS2 meer spellen (en is backwards compatible).

Ik vind de PS2 meer voor de volwassen gamer, en decube altijd wat meer voor de jongere doelgroep.
Niet lullig bedoeld

Maar goed, kijk eens op spelletjes sites/winkels naar het games aanbod voor beide consoles en baseer daar je mening op.
Oud 07-08-2006, 01:56
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
zuster schreef op 06-08-2006 @ 23:52 :
Hey, ik wil graag dat mijn games er vrolijk uitzien. Voor donkere oorlogsgebieden kijk ik wel naar het nieuws.
Daar heb je er ook zat van @ ps2.

Oh en Baron Sengir: op de Gamecube heb je Baten Kaitos, toch wel een van de betere RPG's van de laatste jaren hoor .
Oud 07-08-2006, 10:49
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 07-08-2006 @ 02:56 :
Daar heb je er ook zat van @ ps2.

Oh en Baron Sengir: op de Gamecube heb je Baten Kaitos, toch wel een van de betere RPG's van de laatste jaren hoor .
Zelf vond ik Baten Kaitos iets minder dan Tales. Vandaar die uitspraak

Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 23:54.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 11:19
Verwijderd
De Gamecube is imo indd wel de console waarop je het leukst multiplayer kan doen, dat is eigenlijk ook het enige waarvoor ik 'm gebruik. En op de PS2 zijn ook genoeg vrolijke games, dus dat is niet echt een argument.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 12:00
Menahem
Menahem is offline
Extra voordeel van de PS2 is trouwens wel dat je er DVD's op kijken.
Voor zover er mensen zijn die nog geen DVD speler hebben
Oud 07-08-2006, 12:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
een GC plus een losse dvd-speler is niet alleen stukken handiger, maar ook goedkoper.
Oud 07-08-2006, 12:13
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-08-2006 @ 13:06 :
een GC plus een losse dvd-speler is niet alleen stukken handiger, maar ook goedkoper.
Komt op hetzelfde neer, en handiger vind ik het ook niet om nog een losse dvd speler met aparte kabels ed. te hebben.

Dan is de xbox eigenlijk nog het goedkoopst.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 12:33
Verwijderd
Xbox ---> ombouwen = gg

Maar de leukste games zijn op de gamecube.
De meeste op de ps2.

kheb ze lekker alledrie
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 07-08-2006 @ 13:33 :
Xbox ---> ombouwen = gg

Maar de leukste games zijn op de gamecube.
De meeste op de ps2.

kheb ze lekker alledrie
Ik heb ze ook alledrie, maar vind de xbox het best en de Gamecube veruit het slechtst.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 15:07
encelis
encelis is offline
Oké thanks allemaal!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 22:02
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik heb ze ook alle 3.. nouja de xbox360, ps2 en gc.. maar de gc.. gebruik ik eigenlijk nauwelijks....
Oud 07-08-2006, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 07-08-2006 @ 13:37 :
Ik heb ze ook alledrie, maar vind de xbox het best en de Gamecube veruit het slechtst.
grats.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 00:35
Verwijderd
Al tijden een PS 2 hier staan en sinds kort een gamecube. Simpele mening over het algemene spellenaanbod:
Nintendospellen zijn niet zozeer kiddy, maar gewoon echt 'spellen'. Een en al speelsheid dus, verdwijnen in een rijke wereld vol fantasie en fun (ik doel hiermee op Nintendo en niet de gamecube in z'n geheel, daar Nintendo de grootste stempel er op drukt).
Het algemene aanbod of de PS2 (en xbox) gaat meer de kant op van zogenaamd 'realisme' en meer geweld wat op de een of andere manier als 'volwassen' gezien wordt met daartegen over het zogenaamde 'kiddy' van de cube.

Let wel, de PS2 heeft ook van die rijkelijke fantasiespellen, maar de cube staat er gewoon meer bekend om.
Het spellenaanbod is echter groter, daar de producenten veelal produceren voor zoveel mogelijk consumenten en die zitten veelal bij de 'volwassen' consoles.

Kleine tip: Kijk anders eens op een spellensite als Gamespot naar wat er allemaal voor de consoles aan 'toppers' te vinden zijn en wat je aanspreekt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten