Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2008, 13:23
Caster
Caster is offline
Ik ben blijven zitten (nu doe ik weer 2Havo), maar ik weet dat ik makkelijk VWO kan doen. Maar kan ik wel doorstromen naar VWO? Die richting is wel op mijn school, maar mag dat wel als ik ben blijven zitten? En hoe goed moet mn rapport zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2008, 15:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik denk dat je met die vragen beter bij je school terecht kan. Je mentor of jaarcoördinator bijvoorbeeld. Ook al denk ik dat je nu echt heel goede cijfers gehaald moet hebben en kan aantonen dat je vwo kan. Je hebt namelijk 2 havo niet in één keer gehaald, dus waarom zou je dan wel vwo kunnen?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 17:00
Daboman
Daboman is offline
Je hebt volgens mij wel veel cijfers nodig die 8 of hoger zijn, over meerdere jaren, wil je serieus genomen worden. Maar als het niet kan; je kunt altijd nog met een havo diploma instromen in vwo als je echt iets op wo-niveau wil gaan doen.
Oud 16-11-2008, 21:08
schoen_zool
schoen_zool is offline
Hoe kom je aan de desillusie dat je vwo makelijk haalt als je 2HAVO niet eens succesvol afrond? In de tweede fase (zowel havo als vwo) is het een stuk lastiger als in de onderbouw, als je 2havo niet haalt zul je in de 4de of 5de klas ernstige problemen krijgen op het vwo..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 08:00
Verwijderd
Wat hierboven al gezegd is, de onderbouw is echt ontzettend makkelijk. Rond eerst maar eens je 2HAVO af met 8-en en 9-ens en dan willen ze misschien wel kijken of je naar 3VWO kan. Hebben jullie geen schakelklassen trouwens? Bij ons zit je gewoon in 1h/v om die switch t/m derde klas open te laten zodat je ook een hoger niveau kan proberen.

Als je echt graag wil en je ouders staan achter dit idee dan kan je altijd proberen om op eigen risico van 2HAVO naar 3VWO te gaan. Als je dan met het eerste rapport niet voldoet aan de slaag-zak regeling voor het eindexamen ga je terug naar HAVO en moet je dat verplicht afmaken.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 19:52
Caster
Caster is offline
Ik kon net niet over naar 3havo omdat ik echt het hele jaar niks had gedaan, in de brugklas zeiden ze allemaal dat ik naar vwo zou moeten omdat ik me op Havo zou gaan vervelen en niks zou gaan doen. Waar ze dus gelijk in hadden. En ik zie ook wel zon beetje alles wat ze op t vwo doen, dus ik weet wel wat ze krijgen.
Ik sta nu op mn eerste rapport gemiddeld een 8,3.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 20:22
TFS!
TFS! is offline
Op mijn school kan je niet opstromen als je het jaar ervoor bent blijven zitten, en daar zit natuurlijk wel iets in. Maar goed, het hangt van je school af, en je kunt er het best even met iemand over praten die er over gaat.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 21:44
Elle
Elle is offline
ook ik trek in twijfel dat jij vwo makkelijk aankan
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 16:19
schoen_zool
schoen_zool is offline
Citaat:
Ik kon net niet over naar 3havo omdat ik echt het hele jaar niks had gedaan, in de brugklas zeiden ze allemaal dat ik naar vwo zou moeten omdat ik me op Havo zou gaan vervelen en niks zou gaan doen. Waar ze dus gelijk in hadden. En ik zie ook wel zon beetje alles wat ze op t vwo doen, dus ik weet wel wat ze krijgen.
Ik sta nu op mn eerste rapport gemiddeld een 8,3.
Met het niets doen kom je juist onwijs in de problemen in de bovenbouw, moeilijk is het niet, alleen veel. Ik ben iemand die zeer makkelijk leert, doe nu 4VWO en alleen afgaand op proefwerken zou ik gemakkelijk een 8/9 gemiddeld staan, ik ben echter een luie flikker en begin de laatste avond voor de deadline aan een opdracht en doe er verder vrij weinig voor. Hierdoor zakt mijn gemiddelde toch flink moet ik zeggen, als ik voor een opdracht een 6/6,5 heb, heb ik het zéér goed gedaan, terwijl bij schriftelijke werken 9's en 10's niet ongebruikelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 20:09
JBX
JBX is offline
Citaat:
Hoe kom je aan de desillusie dat je vwo makelijk haalt als je 2HAVO niet eens succesvol afrond? In de tweede fase (zowel havo als vwo) is het een stuk lastiger als in de onderbouw, als je 2havo niet haalt zul je in de 4de of 5de klas ernstige problemen krijgen op het vwo..
Mee eens. Ik denk dat TS een beetje grote verwachtingen van zichzelf heeft. Rond eerst je havo af, als dit cum laude is kan je vwo in acht nemen.

PS; ik lijk vrij veel op schoen_zool.
In 2 havo (of havo/vwo in mijn geval) hoef je ook niets te doen. Maak je huiswerk of leer je en ga je over? Mooi. Doe je een van deze 2 wel en ga je niet over? Zet een niveau hoger dan alsjeblieft uit je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 18:41
Caster
Caster is offline
Citaat:
In 2 havo (of havo/vwo in mijn geval) hoef je ook niets te doen. Maak je huiswerk of leer je en ga je over? Mooi. Doe je een van deze 2 wel en ga je niet over? Zet een niveau hoger dan alsjeblieft uit je hoofd.
Ik ben aant proberen te wennen aan het weer leren (als je t zon anderhalf jaar niet hebt gedaan ist moeilijk om weer te wennen).
Maar ik zal eerst kijken hoe H2 nu verloopt, ik kan altijd nog na H3 kijken of t niet te moeilijk is.

Wel bedankt!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 18:32
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mee eens. Ik denk dat TS een beetje grote verwachtingen van zichzelf heeft. Rond eerst je havo af, als dit cum laude is kan je vwo in acht nemen.

PS; ik lijk vrij veel op schoen_zool.
Nah, je hoeft havo niet cum laude te kunnen halen om vwo aan te kunnen. Maar in de tweede is het nog wel een stuk makkelijker dan bovenbouw, dat dan weer wel.
Reageren

Regels voor berichten