Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2006, 19:31
Starling
Starling is offline
Over 3 weekjes ga ik op kamers, en nu zou ik graag een abonnement willen.
Het liefst een abonnement waarbij ik gratis een andere telefoon krijg. (Ik zat te denken aan een Samsung D600 of een Ericsson).
Maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoeveel belminuten ik moet nemen, welke provider, of smsjes inbegrepen zijn, hoe duur het is?
En ik weet ook niet zeker of deze telefoons wel geschikt zijn. Hij moet gewoon kunnen bellen en sms'en. Een camera erop zou leuk zijn, maar is niet per se nodig. En een mp3 speler zou ik ook fijn vinden, maar kan ook zonder.

Kan iemand me adviseren over wat ik het beste zou kunnen doen?
Oud 31-07-2006, 19:49
Rachel
Rachel is offline
Er zijn genoeg telefoons die aan jou eisen voldoen. Persoonlijk zal ik dan gaan kijken welke ik een beetje mooi vind, omdat er toch veel keus is.

Voor de rest kan je op internet wel een test doen d.m.v. zo'n belwijzer
Houd er wel rekening mee dat je, wanneer je een abbo hebt, meer/makkelijker gaat bellen en smsen (of naja, dat is bij bijna iedereen zo).
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 21:00
Verwijderd
Als je weinig eisen aan je telefoon stelt is een sim-only abbonement met een goedkope simlockvrije telefoon misschien iets?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 14:44
Darko
Darko is offline
Hoeveel tegoed gebruikte je per maand prepaid? Deel dat bedrag door de gesprekskosten per minuut. Je houdt dan het aantal belminuten over dat je maandelijks verbeldt. Van daar uit kan je een abbo kiezen dat geschikt lijkt voor jou.
Eigenlijk zijn T-mobile, KPN/Hi en Vodafone altijd wel geschikt. T-mobile en KPN hebben abbo vormen waarbij praktisch alles uit de bundel gaat, Vodafone en Hi hebben bundels waarbij sms'jes en belminuten uit een bundel gaan.

Qua telefoon zou ik voor een Sony-Ericsson K800i gaan. Heeft een enorm goede camera, een mp3-speler en nog veel meer.

Laatst gewijzigd op 01-08-2006 om 14:46.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 16:58
Starling
Starling is offline
Ik zit nu op de site van T-mobile te twijfelen tussen 2 aanbiedingen.
Sony Ericsson W810i met Relax 150 voor 16,50 per maand.
Of de Samsung D600 met Relax 150 voor 16,50 per maand.
Ik weet alleen niet welke ik moet kiezen. En snap ook niet precies wat het verschil is tussen Relax en Flex. Kan iemand me dit uitleggen?
En 150 belminuten is dit redelijk? En hoe zit dat dan met sms'en? Gaat dat van die minuten af?
Oud 02-08-2006, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Starling schreef op 02-08-2006 @ 17:58 :
Ik zit nu op de site van T-mobile te twijfelen tussen 2 aanbiedingen.
Sony Ericsson W810i met Relax 150 voor 16,50 per maand.
Of de Samsung D600 met Relax 150 voor 16,50 per maand.
Ik weet alleen niet welke ik moet kiezen. En snap ook niet precies wat het verschil is tussen Relax en Flex. Kan iemand me dit uitleggen?
En 150 belminuten is dit redelijk? En hoe zit dat dan met sms'en? Gaat dat van die minuten af?
ik kan je dat vertellen!!!

Relax:

Is voordelig als je vooral regelmatig smst/belt. Je koopt 150 minuten in. Hier zitten alleen de minuten in, een smsbundel moet je er apart bijkopen. Dit begint bij 25 smsjes(3 euro) en loopt daarna steeds meer op. Of 150 minuten redelijk is hangt af van je belgedrag. Als je bij een relax buiten je bundel gaat ga je smsen voor 22 ct per bericht en bellen voor 22 ct p/m

Flex:

Is voordelig als je meer wil naast bellen/smsen, onregelmatig belt of veelal buiten je bundel belt.
Bij een flex koop je een tegoed in(bij een flex 20 bijv. een tegoed van 20 euro). Hier gaat alles uit, net zoals bij prepaid eigenlijk. Het verschil is dat bij een flex op het moment dat je over je bundel heengaat, je automatisch met terugwerkende kracht op goedkopere tarieven overgaat.
bijv:

Flex 20, je belt over de 20 euro heen. Automatisch wordt er aan het eind van de maand een herberekening gemaakt. Dit is afhankelijk voor hoeveel je belt(als je bijv. voor 40 euro hebt gebeld/smst ed ga je over op de tarieven van een flex 40). Bij de flex kun je daarnaast een smsverdubbelaar afsluiten. Hierdoor wordt de prijs van de smsjes en de mmsjes gehalveerd. Ook is je beltegoed onbeperkt geldig.

Als je nog meer vragen hebt stuur maar een pm.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 19:39
Starling
Starling is offline
Ik zit nu te twijfelen tussen een Samsung D600, een Ericsson K800i of een Ericsson W810i. Vooral eigenlijk tussen die eerste en die laatste.
Kan iemand me misschien iets adviseren?
Oud 03-08-2006, 21:38
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Starling schreef op 03-08-2006 @ 20:39 :
Ik zit nu te twijfelen tussen een Samsung D600, een Ericsson K800i of een Ericsson W810i. Vooral eigenlijk tussen die eerste en die laatste.
Kan iemand me misschien iets adviseren?
Kijk eens op www.kieskeurig.nl
Daar staan verschillende meningen op van mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten