Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Keuze: enorme som geld of je relatie. Wat kies jij?
Ik kies voor de enorme som geld 43 31.16%
Ik kies voor mijn vriend/vriendin 95 68.84%
Aantal stemmers: 138. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2006, 20:38
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Mijn vriend vertelde me laatst dat ze bij hem op z'n werk een discussie hadden gehad over het volgende 'dilemma':
Stel je zou een enorme som geld kunnen krijgen, zoveel dat je je de rest van je leven geen zorgen meer hoeft te maken, maar in ruil daarvoor moet je het uitmaken met je vriend/vriendin, zou je dat doen?

M.a.w. als je moest kiezen tussen een grote som geld, genoeg voor de rest van je leven of je vriend/vriendin, wat zou je dan kiezen?

Beiden is dus geen optie, het is of het een of het ander. Wat zou jij kiezen, als er dus geen gulden middenweg is en de financiële beginsituatie van jullie beiden er niet toe doet?

TS begint:
Mijn vriend zei dat hij waarschijnlijk wel voor zijn relatie zou gaan, maar erg overtuigend kwam dat er naar mijn idee niet uit.
Ik heb gezegd dat ik dan zeker voor mijn relatie zou kiezen. Ik geef sowieso heel weinig om geld en rijkdom en ik weet zeker dat ik veel gelukkiger word van mijn relatie (hoe rijk/arm we ook zijn) dan van zo'n enorme berg geld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2006, 20:42
Verwijderd
Als ik dat zou weten, was ik al stinkend rijk en had ik bovendien al een Nobelprijs gewonnen voor het weerleggen van de quantummechanica en zou ik die grote som geld dus niet nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 20:47
Verwijderd
Lijkt me niet zo moeilijk: ik heb meer aan hem dan aan geld.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 20:54
Verwijderd
Dan kies ik voor mijn relatie. Aan geld komen kan ook wel op een andere manier.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 20:56
Iduna
Iduna is offline
Ik zou een goede relatie niet weggooien voor een som geld. Waarom zou ik? Ik verdien straks zelf wel een som geld en anders gewoon genoeg om (ruim) te kunnen leven.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 21:06
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Lijkt me logisch dat je een goede relatie niet gaat opgeven voor veel geld.

Je kan natuurlijk ook altijd gaan redeneren dat als je veel geld hebt je wel vlug genoeg een relatie zal hebben. Maar die zal in mijn ogen dan toch eerder op het geld gericht zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 21:10
Larry Flint
Larry Flint is offline
Rijk word ik toch wel
Oud 16-08-2006, 21:21
Orpheo
Orpheo is offline
waarschijnlijk de som geld. ligt eraan hoeveel t is btw. maar als ik uitga van wat voor mij grote som geld is, dan weet ik t wel! Gibson Les Paul '59 original, here i come. Sorry voor haar, maar ik houd meer van mijn gitaren dan van haar. Per definitie. Ik houd ook meer van mijn gitaren dan van mijn beste vriend of ma of zus of oma, en dat weten zij ook.
Oud 16-08-2006, 21:24
Verwijderd
In een groot huis wonen met een lekkere auto en paarden op de landgronden om je grote huis heen is wel leuk, maar niet voor lang als je alleen bent. Maw, als de persoon boeiend genoeg is is dat geld al een stuk minder boeiend.

Om eerlijk te zijn zou het best een moeilijke keuze zijn, met geld kun je wel een aantal dromen waarmaken namelijk, met een vent niet
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 22:03
Verwijderd
wat heb je aan geld zonder dat met iemand te kunnen delen?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 22:05
Verwijderd
Nou, die grote tv's waar we het net over hadden lieverd Maar ik kies voor relatie ipv grote som geld (geld heb ik al *grapje*)
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 22:19
Verwijderd
Relatie. Zonder twijfel. Al het geld van de wereld zou de leegte niet op kunnen vullen namelijk, als hij weg zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 22:19
esprit-chick
esprit-chick is offline
hoe ik t lees, is t de bedoeling dat je je huidige relatie weggooit voor t geld, niet dat je nooit meer n relatie mag hebben met n ander

ik vrees dat ik voor t geld zou gaan, maar ik ben nu single.... zou best wel s mee kunnen spelen

die ene relatie opgeven zou moeilijk zijn, maar t is niet zo dat je de rest van je leven moet delen met slechts je bankrekening...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 22:21
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 16-08-2006 @ 22:21 :
waarschijnlijk de som geld. ligt eraan hoeveel t is btw. maar als ik uitga van wat voor mij grote som geld is, dan weet ik t wel! Gibson Les Paul '59 original, here i come. Sorry voor haar, maar ik houd meer van mijn gitaren dan van haar. Per definitie. Ik houd ook meer van mijn gitaren dan van mijn beste vriend of ma of zus of oma, en dat weten zij ook.
Tzal je vriendje maar zijn
Oud 16-08-2006, 22:36
bamiPoep
bamiPoep is offline
geld. daarmee nieuwe chix regelen.
Oud 16-08-2006, 22:36
Verwijderd
Citaat:
esprit-chick schreef op 16-08-2006 @ 23:19 :
ik vrees dat ik voor t geld zou gaan, maar ik ben nu single.... zou best wel s mee kunnen spelen
Mja
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 22:43
Optima
Optima is offline
vriend: geld hoefde ik me sowieso geen zorgen om te maken.
Oud 16-08-2006, 23:05
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 16-08-2006 @ 23:21 :
Tzal je vriendje maar zijn
degene met wie ik t heb, of zal/ga krijgen, weet dit ook. of dient dit te weten tis niet alsof het een geheim is.

nee ik zal het anders zeggen: ik heb tot nu toe nog niemand ontmoet waar ik meer van houd dan van muziek in het algemeen.
Oud 16-08-2006, 23:09
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 16-08-2006 @ 23:19 :
hoe ik t lees, is t de bedoeling dat je je huidige relatie weggooit voor t geld, niet dat je nooit meer n relatie mag hebben met n ander

die ene relatie opgeven zou moeilijk zijn, maar t is niet zo dat je de rest van je leven moet delen met slechts je bankrekening...

jah, en daarbovenop speelt nog eens het idee dat al de relaties die ik al heb gehad geen stand hebben gehouden... waarom zou ik op mijn 19e dan net die relatie hebben die wel stand houdt?

ah ja, ik ben gewoon momenteel niet verliefd (en gelukkig in een relatie), zal wel daar aan liggen
Oud 16-08-2006, 23:19
XIII
XIII is offline
Geld maakt niet gelukkig, ne?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 23:29
havana
havana is offline
Ik ben pas 18 dus het geld. Hoef ik nooit meer te werken kan ik naar de mooiste clubs in de wereld kom ik daar vast wel een leuk meisje tegen
Oud 16-08-2006, 23:33
Verwijderd
De grote som geld natuurlijk. Als je de rest van je leven niet meer hoeft te werken om te kunnen leven heb je veel meer tijd voor relaties.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 16-08-2006 @ 23:03 :
wat heb je aan geld zonder dat met iemand te kunnen delen?
Erm, de andere optie was 'uitmaken met je huidige vriend', niet 'nooit meer een vriend hebben', DUH.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 23:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Relatie, absoluut. Als ik genoeg heb om rond te komen geef ik helemaal niets om geld. Dat kan me gestolen worden, mijn relatie zeker niet.
Oud 17-08-2006, 01:15
Metal
Metal is offline
Wat een KUT topic, echt.

-

Ik zou natuurlijk voor het miljoen gaan.
Oud 17-08-2006, 09:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ligt aan de relatie
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 09:12
Verwijderd
Waarom zou ik datgene wat ik altijd gewild heb vergooien voor geld?
Duidelijk dat ik kies voor de relatie met hem, maakt niet uit wat je me ervoor biedt.
Maar als ik iets met een ander had gehad en het liep niet lekker, ging ik duidelijk voor het geld

Wel een beetje onrealistisch topic: Wie zou nou daadwerkelijk zoveel geld ervoor over hebben om je relatie te zien stoppen?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 09:22
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-08-2006 @ 00:34 :
Erm, de andere optie was 'uitmaken met je huidige vriend', niet 'nooit meer een vriend hebben', DUH.
Ik denk dat als het echt met iemand klikt, je geen andere vriend wilt hebben. Maar dat gevoel ken jij wellicht (nog) niet. (En dat bedoel ik niet beledigend oid, gewoon als constatering. ) En misschien wil je het ook wel niet kennen, kan ook.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 09:50
Vice
Vice is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 16-08-2006 @ 23:36 :
geld. daarmee nieuwe chix regelen.
Oud 17-08-2006, 11:00
WolterB
WolterB is offline
Relatie.
Oud 17-08-2006, 11:13
Verwijderd
Het gaat om het moment he .

Ik zou t op een accoordje gooien met mn vriendje .

Uitmaken, wachten totdat de som geld op mn rekening is bijgeschreven en dan samen op vakantie gaan .
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 11:25
Verwijderd
Op dit moment geloof ik niet meer zo in relaties, dus ik zou voor het geld gaan. Maar het is dan ook nog maar heel pril ^^, niets dat ik niet zou kunnen afkopen met een flinke som geld .

En als ik naar mijn vorige relatie kijk, hoeveel ik ook van hem hield, ik was ook doodongelukkig door hem, dus uiteindelijk, zou ik dat ook misschien gedaan hebben. Daarnaast ben ik erg materialistisch en op luxe gesteld en nooit meer werken zou me tevredener maken dan tot nog toe ooit één relatie heeft gekund.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 11:54
remy476
remy476 is offline
kort maar krachtig:relatie
Oud 17-08-2006, 12:11
boer
boer is offline
ik neem het geld, ik ga er niet vanuit dat ik met mijn huidige vriendin ga trouwen enzo
Oud 17-08-2006, 12:35
Metal
Metal is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-08-2006 @ 10:22 :
Ik denk dat als het echt met iemand klikt, je geen andere vriend wilt hebben. Maar dat gevoel ken jij wellicht (nog) niet. (En dat bedoel ik niet beledigend oid, gewoon als constatering. ) En misschien wil je het ook wel niet kennen, kan ook.
0wned
Oud 17-08-2006, 13:08
Estar
Estar is offline
Het geld.

Er staat namelijk niks over de vriend die je in het vervolg gaat krijgen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 13:19
Verwijderd
Geld.
Om dezelfde redenen die al gepost zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 13:44
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Lilith schreef op 17-08-2006 @ 12:13 :
Het gaat om het moment he .

Ik zou t op een accoordje gooien met mn vriendje .

Uitmaken, wachten totdat de som geld op mn rekening is bijgeschreven en dan samen op vakantie gaan .
god wat uitermate slim bedacht
Oud 17-08-2006, 15:03
Zwoek
Zwoek is offline
Ik vind het een beetje een onredelijke vraag. Het zal toch niet echt kunnen gebeuren. Tenzij je vriend/vriendin vermoord wordt en jij het geld krijgt. Dan ga ik natuurlijk voor mijn relatie. Iemand gaat toch ook niet zeggen jij krijgt van mij het geld, maar je mag je vriend/vriendin niet meer zien. Dat slaat toch nergens op?
Heeft iemand nog een andere mogelijkheid die iets realistischer is?

Maar goed, ik kan nu niet kiezen want ik heb geen relatie op dit moment. En het hangt ook af van hoeveel je van die persoon houdt. Maar stel ik heb nu net een vriend, dan zou ik voor het geld kunnen gaan, want dan kom ik wel weer iemand anders tegen. (Terwijl ik dit typ, vind ik het niet helemaal eerlijk. Ik zou voor de relatie gaan. Maar stel het gaat een week later uit, dan heb je spijt dat je niet voor het geld bent gegaan)

Bij mij hangt het dus heel erg af van hoelang we al samen zijn, hoe goed het gaat, hoe oud ik ben enz. En wat de reden is van het geld dat ik krijg.
Oud 17-08-2006, 15:07
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 17-08-2006 @ 16:03 :
Ik vind het een beetje een onredelijke vraag. Het zal toch niet echt kunnen gebeuren. Tenzij je vriend/vriendin vermoord wordt en jij het geld krijgt. Dan ga ik natuurlijk voor mijn relatie. Iemand gaat toch ook niet zeggen jij krijgt van mij het geld, maar je mag je vriend/vriendin niet meer zien. Dat slaat toch nergens op?
Heeft iemand nog een andere mogelijkheid die iets realistischer is?
Momenteel werk je bij McDonalds; je staat in 't rood en hebt behoorlijke geldschulden bij verschillende banken. De kans is dan ook redelijk reeel dat je je huis kwijt raakt en op straat beland. Opeens krijg je een baan aangeboden in 't buitenland die zodanig goed verdient dat je je over geld voorlopig geen zorgen meer hoeft te maken. Je vriend(in) waar je al vijf jaar wat mee hebt en echt helemaal geweldig is heeft alleen geen zin met je naar 't buitenland te verhuizen, wil geen afstandsrelatie en stelt jou voor de keuze; of 't geld of hem/haar.

Laatst gewijzigd op 17-08-2006 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 15:15
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Marcade schreef op 17-08-2006 @ 16:07 :
Momenteel werk je bij McDonalds; je staat in 't rood en hebt behoorlijke geldschulden bij verschillende banken. De kans is dan ook redelijk reeel dat je je huis kwijt raakt en op straat beland. Opeens krijg je een baan aangeboden in 't buitenland die zodanig goed verdient dat je je over geld voorlopig geen zorgen meer hoeft te maken. Je vriend(in) waar je al vijf jaar wat mee hebt en echt helemaal geweldig is heeft alleen geen zin met je naar 't buitenland te verhuizen, wil geen afstandsrelatie en stelt jou voor de keuze; of 't geld of hem/haar.
(Je vriend)
Ik zou tegen hem zeggen dat ik dus binnenkort op straat zal belanden als het zo door gaat en dat ik dus wel iets moet ondernemen. (Ik snap dan niet waarom hij bij me is als ik zoveel schulden heb en er dus een niet zo een goede toekomst zal zijn.) Maar goed, op dit moment gaat het dan om mijn eigen leven en zal ik dus kiezen voor het geld. Als ik dat niet zou doen, is er dat risico dat het verkeerd met mij zou aflopen en dan heeft hij er ook niks aan.
Oud 17-08-2006, 15:16
Bruut
Bruut is offline
Ik zou voor mn vriendin gaan
Oud 17-08-2006, 16:38
Verwijderd
Dan kies ik natuurlijk voor mijn man. Geld kan je verdienen, een relatie opgeven om geld te krijgen vind ik echt een hele achterlijke optie.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 17:15
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 16-08-2006 @ 21:38 :

M.a.w. als je moest kiezen tussen een grote som geld, genoeg voor de rest van je leven of je vriend/vriendin, wat zou je dan kiezen?
Dan kies ik uiteraard voor mijn vriend. Ik maak liever in de toekomst ooit samen met hem een 'grote som geld' dan dat ik in mijn eentje moet genieten van een paar miljoen, zonder geluk te kennen. Daarbij is hij in die mate belangrijk voor mij dat ik hem echt niet zou willen missen, en als ik dan persé zou moeten kiezen woon ik liever sámen op een flatje dan in mijn eentje in een ruime villa.

En ja, uiteraard loop je het risico dat het 'voortijdig' uitgaat... Jammer dan.

Offtopic: Overigens is mijn keus ook daadwerkelijk op waarheid gebaseerd.
Oud 17-08-2006, 17:17
KiMZz
KiMZz is offline
Ik kies voor mn vriend.
Natuurlijk is een heleboel geld fijn, weten dat je je nooit meer zorgen hoeft te maken om rekeningen en geldproblemen, maar ik heb liever een lieve vriend en samen kunnen we ook geld verdienen met zn tweeen. Dan heb ik én een vriend én geld. En dat is veel beter
Oud 17-08-2006, 17:50
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-08-2006 @ 00:33 :
De grote som geld natuurlijk. Als je de rest van je leven niet meer hoeft te werken om te kunnen leven heb je veel meer tijd voor relaties.
Hier sluit ik me bij aan.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 19:15
Verwijderd
Geld.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 19:19
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
HvJ schreef op 17-08-2006 @ 18:15 :
Dan kies ik uiteraard voor mijn vriend. Ik maak liever in de toekomst ooit samen met hem een 'grote som geld' dan dat ik in mijn eentje moet genieten van een paar miljoen, zonder geluk te kennen.
Dát wordt dus niet gezegd, dat je geen geluk kent dan.

Ik denk dat een relatie vergankelijker is dan geld. Het ligt aan de relatie waar ik voor zou kiezen. Denk ik dat die lang duurt, dan kies ik voor de relatie, anders voor het geld. Sowieso ben ik nog zo jong dat geld de verstandigste keuze is, de kans dat ik voor altijd bij mijn lief blijf is te klein.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 17-08-2006 @ 17:38 :
Dan kies ik natuurlijk voor mijn man. Geld kan je verdienen, een relatie opgeven om geld te krijgen vind ik echt een hele achterlijke optie.
Ligt er ook maar net aan. Jij bent getrouwd, maar zoals ik al zei, ik heb nog geen week iets, waar ik sowieso nog amper vertrouwen in durf hebben na al wat mij in het verleden geflikt is.

Daarnaast was ik in het verleden ongelukkig in een relatie, ook al hield ik zielsveel van hem... Ik heb er toen over gedacht hem te verlaten omdat ik zo ongelukkig van hem werd, maar kon het ook weer niet. Als daar een stapel geld bij wordt geteld, dan zou dat al heel wat anders zijn, zeker als je wél waarde hecht aan geld (ik heb ooit met mijn moeder van de bijstand geleefd, ik heb altijd voor mijn geld gewerkt, heb veel luxe verkregen en ik zou niet meer zonder kunnen of willen. Ik ken de andere kant en geef mij die luxe maar).

Geld maakt misschien niet gelukkig, maar het het maakt wel het ongelukkig zijn zo draaglijk.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 20:35
vosje16
vosje16 is offline
Relatie...'k heb toch al geld genoeg...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten