Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2006, 11:53
Mariekje*
Mariekje* is offline
In een wat aangeschoten bui waren een vriend en ik onlangs wat aan het filosoferen rondom de vraag 'Wat is de zin van het leven?' met als gevolg dat ik hem vroeg of er iets in zijn leven was dat hij absoluut wilde bereiken, waaruit een interessante discussie volgde. Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de gedachten van anderen hierover.

1. Wat is jouw levensdoel?
2. Welke (toekomst)dromen heb jij?
3. Wat doe je er voor om ze te bereiken?
4. En in hoeverre heb jij tot nu toe je doel bereikt?

Ben benieuwd!
Oud 08-12-2006, 12:22
Verwijderd
Levensdoel
- Gelukkig worden, uiteraard goede baan krijgen, lekker veel centjes verdienen, kunnen doen wat ik wil, de wereld zien, leuk huisje, leuke man, mwah een beetje het gebruikelijke denk ik Geen kindjes

Toekomst dromen
- Beetje het zelfde, goede en leuke baan, veel van de wereld zien, impulsief kunnen denken: goh dat wil ik dit weekend (bijv.) graag doen en het ook kunnen, leuk huisje/appartement in de binnenstad van een grote stad (tot mn 40e ofzo daarna richting een wat rustiger plek) leuke man erbij zoiets.

Wat doe je ervoor om ze te bereiken?
- Hard studeren

In hoeverre heb je je doel bereikt?
- Ik woon in de binnenstad alleen niet in het grote appartement dat ik me voorstel Verder niet echt, gelukkig ben ik met tussenpozen, van de wereld heb ik al wel wat gezien maar nog lang niet genoeg en de leuke man ontbreekt ook nog even
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 12:29
Roosje
Roosje is offline
Ten eerste: niet oud worden behalve als alle mensen om me heen ook oud worden en tegelijkertijd met mij doodgaan. Of eigenlijk echt niet oud worden, ik kan beter doodgaan op het hoogtepunt wanneer er maar weinig mensen om me zullen treuren. Over een jaar of vijftien zeg maar.
De rest van alles wat ik wil strookt daar overigens niet mee. xD Namelijk:
Gelukkig worden/blijven. Niet saai en burgerlijk zijn maar véél meemaken, véél doen, doen wat ik wil zonder na te denken over de consequenties.
Veel reizen. Een sprookjesbruiloft. In mijn eentje een wereldreis maken. Een duisentgave studie doen en er heel goed in worden. \m/ Of meerdere studies natürlich. Een droom die dichterbij is: volgend jaar eindexamen doen, in plaats van pas als ik achttien ben.
Op het moment kan ik maar bar weinig doen daaraan. Hoogstens mijn school zo snel mogelijk, zo goed mogelijk afmaken. En veel nadenken op een positieve manier. En mezelf maar vast aanleren om te doen waar ik zin in heb, om elk idee te concretiseren en te realiseren.
Nog niet echt. Ik ben, like, zestien, dus oud ben ik in elk geval nog niet, dat is al heel wat. Gelukkig ben ik wel, dus dat is ook goed. Maar toch voelt het niet alsof ik "er" al ben. Er is méér dan dit, meer dan een saai Enschede & een saaie school.
Oud 08-12-2006, 13:01
machtigespa
machtigespa is offline
Waarom beantwoorden TS'ers de gestelde vraag meestal nooit zelf.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 13:01
Stefanie
Stefanie is offline
Levensdoel:
Een leven hebben met een leuke/afwisselende baan, waarin ik ook veel vrijheid heb om mijn eigen dingen te doen, zoals reizen en eigen beslissingen maken. En uiteraard een leven vol liefde. Ik weet nog niet of ik later kinderen wil, maar als dat wel zo is wil ik hen een fijne jeugd geven en veel leuke tijden meemaken.

Toekomstdromen
Goeie baan hebben, eigen (huur)huis met veel buitenruimte, een hond krijgen (en andere dieren), familie dichter in de buurt hebben, veel doen voor anderen.

Wat doe ik ervoor
Studeren

Doel bereikt
Ingeschreven voor een eigen huurhuisje, mijn eerste jaar Pabo goed afgesloten, me afgesloten van slechte factoren in mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 13:07
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik wil aan het einde van mijn leven kunnen zeggen dat ik een positief steentje heb kunnen bijdragen, en veel geluk heb mogen delen met anderen.

Uiteraard wil ik zelf ook gelukkig worden, maar over het algemeen ben ik niet gelukkig als anderen dat niet zijn. Ik wil heel graag reizen, leren en mezelf - maar vooral anderen - verder ontwikkelen. Ik verwacht dat ik mijn geluk vooral zal zoeken in de kinderen, met als voornaamste doel hen te helpen die het echt nodig hebben.
Ik wil graag een keer naar Afrika om te zien of mijn handen daar voor mooi werk kunnen zorgen, eventueel in de vorm van kinderweeshuizen of schooltjes op een later moment in mijn leven. Ik heb de mogelijkheden, en het zou egoistisch zijn om ze niet te benutten. Het lijkt me gewoonweg geweldig om daadwerkelijk iets 'blijvends' op te kunnen richten en van daaruit verder te bouwen.

Een lief gezinnetje, mooie reizen, geluk en uitdagingen beproeven. Genieten van elke zonsopkomst, elke overwinning en glimlach. Mijn eigen (pleeg/adoptie) kinderen met succes groot brengen en genieten van het leven dat ik samen met mijn man/vriend (en kinderen) ken.

Alles wat nodig is; Investeren in mezelf voor een goede basis (juiste studie, voldoende vaardigheden, een leuke baan voor de eerste paar jaren), de mogelijkheden bekijken doormiddel van reizen, mijn ervaringen delen met anderen en voor zover mogelijk moeite doen om de kans op geluk voor anderen te vergroten.

Ik ben nog niet ver, maar ik ben jong en heb nog alle tijd. Ik heb veel lieve mensen in mijn omgeving die volledig achter me staan, en die me willen helpen waar nodig. Maar laat mij nu eerst maar een studie afronden, en een rustige/stabiele basis neerleggen voor de toekomst... dan komt de rest vanzelf wel een keer.
Oud 08-12-2006, 13:08
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
machtigespa schreef op 08-12-2006 @ 14:01 :
Waarom beantwoorden TS'ers de gestelde vraag meestal nooit zelf.
Beantwoord

Ik denk omdat een TS vaak eerst even aan wil zien hoe het betreffende topic loopt.
Oud 08-12-2006, 18:52
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 08-12-2006 @ 12:53 :
In een wat aangeschoten bui waren een vriend en ik onlangs wat aan het filosoferen rondom de vraag 'Wat is de zin van het leven?' met als gevolg dat ik hem vroeg of er iets in zijn leven was dat hij absoluut wilde bereiken, waaruit een interessante discussie volgde. Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de gedachten van anderen hierover.

Gezond en gelukkig worden..
Een lieve man, en kinderen krijgen..
En iets betekenen voor andere mensen!
Psychologe worden,
heel heel veel leren
Nog helemaal niet..

Ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 20:20
Verwijderd
echt geen idee

heb k niet

nix denk k

me no know
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 22:45
Verwijderd
Gelukkig worden en tevreden zijn met mezelf en mijn leven. Op mijn sterfbed wil ik zeggen trots te kunnen zijn op wat ik bereikt heb en met een positief gevoel terug te kunnen kijken op mijn leven.

Mijn doel bereiken en dan met name tevrden worden met mezelf. Andere dromen zijn een eigen en stabiel leven opbouwen. Huisje, vriend(en/je), misschien wel kinderen, werk. Mensen helpen, zowel er zijn voor vrienden en familie als in mijn werk. Iets positiefs bij kunnen dragen aan de maatschappij. Helpen en begeleiden van kinderen/jongeren/ouders.

Investeren in en kiezen voor mezelf. Stabiel leven door zelfstandiger te worden. Studeren, stagelopen, verdiepen.

Ik ben bezig met tevreden worden met mezelf en mn leven op orde te krijgen. Het gaat langzaam maar ik boek vooruitgang. Mensen helpen doe ik al wel ja, maar nog niet professioneel.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 08:08
Verwijderd
1) ik moet eerlijk zeggen dat er niet echt een vast omkaderd doel is.
2) als trompettist ergens in de wereld een leuke baan krijgen, en daarnaast mijn freelance werk voort kunnen zetten. Gelukkig worden ( al dan niet samen met iemand )
3) studie afronden, kansen benutten die in mijn schoot geworpen worden. Vooral ook van het geijkte paadje af durven stappen, mijn eigen lijn uit zetten, en per dag, of per week of per maand kijken of ik niet eens ergens moet afslaan.
4) ik freelance veel, mijn studie is bijna klaar, heb leuke mensen om me heen, dus tot op zekere hoogte heb ik wel al wat bereikt, maar ik ben er nog lang niet....
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 10:09
Cesar
Cesar is offline
De beste te worden in wat ik doe. Sport, werk, studie. Daarnaast een liefdevol leven en te zorgen voor mijn naasten.

Een ambitieus leven. Ik wou dat ik wat concreter zou kunnen zijn. Daarnaast veel geluk in de liefde, maar dat kan je niet afdwingen. Dat overkomt je. Liefde en werk moet altijd gescheiden blijven. Een vaste vrouw of gezin zal nooit lukken want ik ben absoluut geen binder.

Ik zeg elke dag tegen mezelf dat het de laatste dag van mjn leven is en dat ik er alles moet uithalen wat er uit te halen valt. Maarja, waarom forum ik dan nu?

Beetje rare vraag als je er over nadenkt. Levensdoelen hoor je niet nu al bereikt te hebben. Anders heb je best wel lage doelen lijkt me. Daar kan je pas over oordelen als je een oud persoon bent.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 11:12
Gothic
Gothic is offline
In tegenstelling van wat een hoop mensen zeggen: Gelukkig blíjven. Succesvol worden, iets bijdragen, maar voornamelijk zoveel mogelijk genieten. En nooit meer mijn geluk afhankelijk laten zijn van anderen.

Een goede baan, een leuk huis, leuke man. Maar vooral veel reizen en genieten (van de weinige vrije tijd die ik straks denk te hebben).

Ik ben bezig met hard studeren. Ik zal hard werken en rondkijken voor een leuke vent, maar zeker niet wachten.

Ik heb m'n gymnasium goed afgerond. Ik heb me op verschillende vlakken ontwikkeld. Heb laten zien dat ik zelfs een verkeerde studie met mooie cijfers kan halen. En studeer geneeskunde en heb m'n P gehaald bij de beste 5%. Ben mede daardoor toegelaten tot een master, wat belangrijk is, wetenschappelijke ontwikkeling voor een arts in een academisch ziekenhuis. Werk in het ziekenhuis, wat al een goed begin is.
En die vent komt wel, zodra ik weer tijd heb

Damn klinkt zo bijna arrogant dit alles
Oud 09-12-2006, 11:19
Trinity
Trinity is offline
Andere mensen inspireren, en geinspireerd worden

-nobelprijs winnen voor de literatuur
-reizen over heel de wereld (in mooie resorts, geen backpack gedoe)
-Meespelen in james bond als femme fatale

studeren, werken en dromen

dat moet je aan anderen vragen, maar geispireerd ben ik zeker
Oud 12-12-2006, 08:50
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Een gelukkig leven samen met mijn man en katten in een leuk huisje, en een leuke baan waar niet al teveel tijd in gaat zitten.

Een leuk huisje met een tuintje, het liefst met veel dieren en natuur om me heen.
Een wereldreis per schip maken en dan met name naar landen die een rijke historie hebben.

Werken en geld sparen

Nog lang niet, ik werk en ik spaar wel, maar ik wil nu ook van het leven genieten dus ik spaar elke maand maar een klein bedrag.
Oud 12-12-2006, 10:24
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Roosje schreef op 08-12-2006 @ 13:29 :
*knip*
Maar ik heb er dit weekend nog eens over nagedacht met mijn vriendje erbij. En ik weet het nog zo net niet. "Daarom moet je het ondergaan." Dus nu weet ik het allemaal niet meer, maar ik denk dat dat positief is.
Oud 13-12-2006, 22:11
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
"Geluk" is dus duidelijk de zin van het leven...
Oud 14-12-2006, 17:13
avrilfan
avrilfan is offline
- Gelukkig worden met een lieve vriend, het liefst degene die ik nu heb.
- Trouwen, kinderen krijgen, een goedbetaalde baan, een mooi huis kopen, een fijn leven leiden, nog een keer naar een Green Day concert en een Avril Lavigne concert. O ja, mijn examen halen en een opleiding gaan doen.
- Ik spaar op dit moment gewoon ook voor later, dat is wel handig. En op dit moment heb ik al weer bijna een jaar met mijn lieve vriend.
4. En in hoeverre heb jij tot nu toe je doel bereikt
- Nog niet, maar dat komt nog wel. In ieder geval ben ik op dit moment wel heel gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 22:52
Ramia
Ramia is offline
Wat is je levensdoel?
- Leven voor God!

welke toekomstdromen heb jij?
- Goed zijn voor anderen
- Een leuke vent vinden

Wat doe je ervoor om ze te bereiken?
- EH-basisjaar doen

In hoeverre heb je tot nu toe je doel bereikt?
- Ik heb al heel veel aan mezelf gewerkt dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 22:58
Verwijderd
Wereldvrede bereiken, een politiek en economisch systeem bedenken dat wél werkt, de zin van het leven ontdekken.

Niet per se in die volgorde.

Het is geen grapje, overigens.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 19:01
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Ja de zin van het leven is een goeie...

Kan wel lang duren hoor voor je het weet. En je moet er ook niet te veel over nadenken, kan je gek van worden.
Maar ik denk dat de rest wat hooggegrepen is.
Oud 18-12-2006, 21:08
Ann
Ann is offline
Ik heb geen idee eigenlijk, is dat niet waar je achter moet komen als je bijna dood gaat?

Frans lerares worden, een goede lieve
Later samen met een vrouw op de bank een filmpje kijken en weten dat zij de ware is en lekker gelukkig zijn en de kindjes van mijn zus laten logeren en de weg in parijs net zo goed kennen als ik die hier in dit kutdorpje weet

Nou volgend jaar ga ik Frans studeren, ik ben vorige week naar Parijs geweest... en met een vrouw... jaa apart verhaal, heb nu een vriendje dus ik doe er bar weinig aan, maar dat vriendje voor nu is wel leuk.

Ik heb dus geen doel alleen dromen
Oud 20-12-2006, 21:42
blurred
blurred is offline
Op een bepaald moment toch een status van zelfacceptatie bereiken. Blij zijn met wie ik ben, wat ik kan en hoe ik eruit zie. Mezelf richten op de positieve dingen in plaats van op de negatieve. Ik wil (zoals iedereen hier) gelukkig zijn, dat de mensen om wie ik geef ook om mij geven en dat laten merken. Een leuke baan met relatie tot China krijgen en goed zijn in wat ik doe. Een leuk, klein huisje bewonen met mijn vriend. En vooral hopen dat alle ellende die het einde van de hedendaagse beschaving met zich mee zal brengen wacht totdat alle mensen waar ik om geef (en ikzelf) er niet meer zijn.

Een lief huisje waar ik mezelf thuis voel. Een plek om thuis te komen. Dat mijn huidige relatie niet in zal kakken, dat ik geen behoefte heb om die te beïndigen omdat ik 'iets meer' wil zoeken. 'Iets meer' is gewoon een te vaag begrip. Het is een droom om eindelijk een vriendschappelijke relatie aan te gaan die standhoudt, een soulmate te vinden op vriendschapsgebied. En het is een stiekeme droom om dat ene Chinese jongetje met een hazenlip uit dat weeshuis weg te halen en een thuis voor hem te zijn, maar ik weet dat dat onmogelijk is.

Chinees studeren. Werken aan mijn relatie. Binnenkort zoeken naar een goede stageplek die hopelijk leidt tot een vaste baan. Als ik straks in China zit regelmatig het weeshuis bezoeken waar dat jongetje woont. Letten op wat ik eet en sporten. Nieuwe dingen proberen, het beste uit mezelf halen (hoewel ik soms niet zo goed weet hoe dat nou moet).

Ik heb mijn soulmate op liefdesgebied ontmoet; ik weet vrij zeker dat de relatie die ik nu heb niet overtroffen kan worden, hoewel het mijn eerste relatie is. Ik ben erg goed in wat ik studeer, wat zeker een pre zal zijn in mijn verdere leven. En ik begrijp mezelf steeds beter, waardoor ik mezelf ook steeds beter accepteer en goed (genoeg) vind.
Oud 20-12-2006, 22:00
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Vanwaar die affectie met China? En wat voor baan heb je dan als ik vragen mag?
Oud 21-12-2006, 18:54
blurred
blurred is offline
Citaat:
-zen-Chris schreef op 20-12-2006 @ 23:00 :
Vanwaar die affectie met China? En wat voor baan heb je dan als ik vragen mag?
Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar al zolang als ik me kan herinneren wil ik Chinees studeren. Het is een ontzettend fascinerend land met een rijke cultuur en een mooie taal, zo totaal anders van hoe het hier is.

Ik zit nu in het derde jaar van mijn studie Chinees, ik heb dus nog geen baan. Ik zou later graag voor een organisatie willen werken die mensen uit NL begeleidt en helpt bij adoptie uit China, maar of dat haalbaar is moet ik nog maar bezien.
Oud 23-12-2006, 21:58
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
ik wil psycholoof worden
lijkt me leuk
Oud 23-12-2006, 22:30
Chronocide
Chronocide is offline
Levensdoel
- Roem en rijkdom!

Toekomstdroom
- Roem en rijkdom!

Wat doe je om ze te bereiken
- Heel heel heel heel heel erg hard oefenen!

Hoever ben je
- Ik werd laatste in de talentenjacht en ben de gitaarwinkel 450 euro schuldig!
Oud 24-12-2006, 14:33
Yana
Yana is offline
In feite is mijn levensdoel om me te ontwikkelen tot een persoon die liefde boven angst stelt, die haar leven niet laat leiden maar zelf leidt. Er zijn bepaalde eigenschappen die ik in me heb, maar die nog teveel neergeslagen worden door angst, iets dat ik een te grote invloed op mijn leven heb laten krijgen. Ik hoop ooit (= spoedig ) in staat te zijn er doorheen te breken en te zijn wie ik voel dat ik echt ben.

Verder hoop ik wat voor de wereld te kunnen betekenen, geroemd te worden om de eigenschappen die voor mij belangrijk zijn. Ik wil me inzetten voor de maatschappij, de mensen om me heen. Opbouwend, positief de wereld benaderen om de wereld zelf ook opbouwend en positief te maken. Ik geloof echt dat wij als mensheid een heleboel valse ideeën ons eigen hebben gemaakt, waarvan we zijn gaan geloven dat ze werken. Persoonlijk geloof ik dat een heleboel van die dingen voortkomen uit angst, en dat de mensheid daar collectief mee moet breken.

Maar goed. First things first. Eerst wilde ik mezelf kennen. Nu wil ik mezelf verbeteren. Straks kan ik mijzelf zijn. En als ik dat ben, komt de rest vanzelf. Als ik durf te leven, zal er leven zijn.
Oud 24-12-2006, 15:25
elledc
elledc is offline
- steeds genoeg geld verdienen
- werken aan een betere wereld / beter milieu

- een woning kopen met een grote tuin voor mijn vriend, mezelf, kind(eren) en dier(en)...

- nu hard werken en geld opzij sparen voor later (al is dat nu nog niet veel)

- ik ben aan het begin van mijn weg, de top is nog niet in zicht.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 21:04
deleugen
deleugen is offline
Doodgaan.

1. Mezelf 'leren kennen' en iemand worden waar ik mee om kan gaan. Dat komt neer op: mijn slechte karaktereigenschappen aanpassen.
2. Studeren op kamers
3. Zelfstandig wonen in een flat misschien met iig 1 kat
4. Iets doen wat een goed gevoel geeft, waar je iets (belangrijks of goeds) mee bereikt
5. Gezond blijven

Leven (= afwachten)
1. Misschien in therapie
2/3 Proberen gemotiveerd te blijven op school en geld krijgen van ouders en/of ervoor werken
4. Nadenken Mijn vraag is nog; wat is belangrijk of goed, ik denk dat de wereld uiteindelijk verdwijnt, en als je zo denkt heeft alles geen zin, dus zover ben ik nog niet. enz
5. Nagaan wat 'gezond' is

Ik zit in een therapie die vóór die andere moet. Ik ben niet blijven zitten en doe vwo, ik ga weer naar school. Nadenken (hoewel dit soms tegen de 1e droom ingaat) en goed eten(?).
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 21:11
Verwijderd
Citaat:
-zen-Chris schreef op 18-12-2006 @ 20:01 :
Ja de zin van het leven is een goeie...

Kan wel lang duren hoor voor je het weet. En je moet er ook niet te veel over nadenken, kan je gek van worden.
Maar ik denk dat de rest wat hooggegrepen is.
Nah, moet lukken.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 02:58
Hourglass
Hourglass is offline
Mijn moeder trots maken en mijzelf. Anderen om mij heen steunen en positief proberen te beinvloeden, zelf transformeren naar "hogere "stadia ( jezis hoe enorm fout omschreven)
een hoop plezier te hebben en veel kennis te vergaren die ik door kan geven aan anderen zodat zij er ook wat aan hebben etc.

op t moment horrorfying visions maar uhm een zekere vorm van huisje boompje beestje gecombineerd met reizen en ontdekken

De basis te pakken proberen te krijgen, vanwaar uit ik zal groeien als een mooie bloem!

Sommige doelen zijn al berijkt, sommige zijn een lifetime, sommige zal ik na mijn leven nog niet voltooid hebben

Namasté
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 18:14
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
deleugen schreef op 24-12-2006 @ 22:04 :
Doodgaan.
kan je het leven nog droevger bekijken?
oke mss is het wel waar... maar kom
Oud 25-12-2006, 20:26
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
fotj_undercover schreef op 25-12-2006 @ 19:14 :
kan je het leven nog droevger bekijken?
oke mss is het wel waar... maar kom
Dat hoeft niet droevig te zijn iedereen zn levensdoel is toch doodgaan, ik wist geen ander
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 20:32
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
deleugen schreef op 25-12-2006 @ 21:26 :
Dat hoeft niet droevig te zijn iedereen zn levensdoel is toch doodgaan, ik wist geen ander
Nee, een doel is iets waar je actief mee bezig bent/zou moeten zijn. En dat ben jij niet met doodgaan neem ik aan.
Oud 25-12-2006, 20:43
Volk
Volk is offline
Citaat:
Roosje schreef op 25-12-2006 @ 21:32 :
Nee, een doel is iets waar je actief mee bezig bent/zou moeten zijn. En dat ben jij niet met doodgaan neem ik aan.
Bij mij is een doel nooit iets geweest waar ik actief bezig mee ben. Bij mij was een doel altijd iets dat ik wou bereiken, maar dat ik er iets voor deed... nee, vrijwel nooit. Bereikte ik mijn doel? Meestal wel.

Maar om antwoord te geven op de vraag van de TS:

Geen idee. Tot nu toe leven en overleven en een leven hebben

Die veranderen per week. Vrij constant is echter de wil alle talen te beheersen en mijn eigen taal af te maken. Maar verder... gelukkig zijn natuurlijk

Om mijn levensdoel te bereiken of om mijn toekomstdromen waar te maken? Om mijn levensdoel te bereiken; Naar mezelf luisteren. En om mijn toekomstdromen waar te maken, werken aan mijn taaltje en verder niet echt veel

Ik leef, overleef en heb een leven.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 20:50
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Volk schreef op 25-12-2006 @ 21:43 :
Bij mij is een doel nooit iets geweest waar ik actief bezig mee ben. Bij mij was een doel altijd iets dat ik wou bereiken, maar dat ik er iets voor deed... nee, vrijwel nooit. Bereikte ik mijn doel? Meestal wel.
Ja, dat is ook meer wat ik wilde zeggen maar ik kon er de woorden niet precies voor vinden.

Then again: is doodgaan iets wat je wilt bereiken?
Oud 25-12-2006, 20:53
Volk
Volk is offline
Citaat:
Roosje schreef op 25-12-2006 @ 21:50 :
Ja, dat is ook meer wat ik wilde zeggen maar ik kon er de woorden niet precies voor vinden.

Then again: is doodgaan iets wat je wilt bereiken?
Nee, maar dat heb ik dan ook nooit gezegd.

edit: tenzij ik kei oud ben en niks meer kan. Dan word het misschien wel mijn doel
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 21:03
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Volk schreef op 25-12-2006 @ 21:53 :
Nee, maar dat heb ik dan ook nooit gezegd.

edit: tenzij ik kei oud ben en niks meer kan. Dan word het misschien wel mijn doel
Ik bedoelde ook niet jou, maar deleugen. ^^
Oud 25-12-2006, 22:03
Verwijderd
Mss een beetje een stomme en standaard zin maar:
Droom niet je leven, maar leef je dromen.

Ik wil wanneer ik op mn sterfbed lig gewoon kunnen denken aan een super mooi leven. Waarin ik gedaan heb wat ik wilde. Heb gehouden van mensen, mezelf heb kunnen ontplooien tot het uiterste en waarin ik er alles heb uitgehaald wat erin zit.

Maar mijn levensdoel op korte termijn:
Mijn studie zo doen dat ik écht veel van de wereld kan zien. Het is sowieso een super toffe plek waar ik zit. Ik voel me heel goed op mn plaats. Maar ik zou zo graag zien dat ik er écht ver mee zou komen. En mss voor het goede begin zou ontdekken welkek ant ik ermee opwil .

En op iets langere termijn: op mn zelf, of samenwonen. Ok dat is pas over een paar jaar aan de orde maar toch. Ondertussen lekker veel reizen, genieten en doen.

Oh en sowieso volgend jaar interrailen en dat jaar erop naar Australie. Dus reizen komt wel goed .
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 23:29
deleugen
deleugen is offline
@Roosje: (Ja, "doodgaan" komt nogal aandachttrekkerig over) Voor je doodgaat ben je actief bezig met leven. En zonder te leven kan je niet dood. En ik heb gewoon geen idee wat mijn levensdoel is, en dit is in principe ieders levensdoel.

en
Citaat:
Bij mij ook zo.

Is allemaal toch maar hoejet bekijkt.. enz...

Laatst gewijzigd op 26-12-2006 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 21:13
Meinita
Meinita is offline
1. Wat is jouw levensdoel? Innerlijke tevredenheid, onafhankelijkheid en mijzelf tot een maximaal EQ niveau ontwikkelen.
2. Welke (toekomst)dromen heb jij? Totale tevredenheid met mijzelf, maar wel met het oog dat perfectie niet bestaat. Blijven ontwikkelen en leren is hierbij heel belangrijk.
3. Wat doe je er voor om ze te bereiken? Proberen niet meer weg te rennen voor mijn negatieve eigenschappen.
4. En in hoeverre heb jij tot nu toe je doel bereikt? Ik kom langzaam dichterbij.
Oud 29-12-2006, 00:46
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline

1.Mijn levensdoel is tja, misschien een beetje gek, maar "gelukkig"worden,en leren omgaan en accepteren van mijn problemen.
2. Mijn toekomstdroom is verpleegkundige worden.
3.daarvoor studeer ik hard aan de HBO-V
4.Nou, ik zit in mijn eerste jaar, en heb al een aantal studiepunten binnen!
En om te kunnen beginnen met de studie heb ik een intensieve behandeling gedaan..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 10:39
gewoonmax
gewoonmax is offline
4. En in hoeverre heb jij tot nu toe je doel bereikt

1. Mezelf blijven ontwikkelen op zoveel mogelijk vlakken. Me ontspannen en comfortabel leren voelen in ongemakkelijke of gevaarlijke situaties. Denk aan dingen als rustig leren zijn in een gevecht om zo soepel te kunnen vechten.

2. Ik zou wel training willen geven in martial arts. O.a. Taiji. En dan daarnaast misschien nog in methode naturelle of fitness.

3. Ik train veel om het te bereiken en probeer door te zetten wanneer ik in een ongemakkelijke situatie kom totdat ik me gemakkelijker voel. Maar eigenlijk doe ik dat nog te weinig. Ik doe nu wel veel taiji om te leren met mijn energie om te gaan en om ervoor te zorgen dat deze soepel gaat en daarna blijft stromen. Heb er nog last van.

4. Ik ben me erg bewust van wat ik doe en hoe ik me voel en dat is een goede basis voor mn doel.
Oud 19-02-2007, 20:08
xMaartje
xMaartje is offline
Nou, ik wil gewoon gelukkig zijn en een mooi leven leiden. Ik vind het belangrijk dat ik lol kan maken met vrienden en familie; maar ook goede cijfers vind ik belangrijk.
Later wil ik docente worden, en iets voor mensen betekenen. En gelukkig + gezond zijn natuurlijk..
Omdat ik docente wil worden denk ik na over hóe ik dat wil bereiken. Wil ik de universiteit doen, of HBO? Zulke vragen stel ik me regelmatig.
Nou, ik heb wel lieve vriendinnen waarmee ik regelmatig leuke dingen beleef. Maar op het moment is m'n doel nog niet echt bereikt.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 18:21
Verwijderd
- Gelukkig worden "Ik weet hoe het voelt, ik weet dat het kan en ik weet dat ik in de goede richting ben".
- de ik willen zijn die ik soms ben, maar die ik wel eens kwijt raak"ik weet hoe ik ben".
- De angst voorlopig aan de kant schuiven"ik weet hoe het is".
- Het vergeetachtige en warrigheid verminderen, Op dit moment is het echt een belemerring
- Een opleiding afmaken "ik denk aan hbo psychologie".
- Mijn woordenschat en nederlands verbeteren.
- Een baan hebben, die ik fijn vind om te doen.
- Een goede relatie.
- Huisje, Trouwen en Kinders.
- Ik ben heel erg bezig met mezelf. Ik ben mezelf aan het verbeteren en ben gaan inzien dat mijn gedrag niet tolerant. Ik ben mezelf gaan vergeven voor mijn fouten en doen beseffen dat ik verder moet en niet moet blijven hangen in een vicieuze cirkel. Mijn woordenschat probeer ik te verbreden door veel te gaan lezen en schrijven.
-Ik ben er met therapie bezig, en er volgt binnenkort voor mij een dagtherapie waarbij ik hoop van mijn andere klachten af te komen.
Van mijn depressie merk ik weinig en piekeren doe ik ook niet meer veel.
Ik ben gaan inzien dat mijn ziel medicatie nodig heeft om te funcitioneren in de maatschappij. Ik ben gaan inzien dat je positief moet staan in het leven.
Ik ben gaan inzien dat jij als individu je eigen leven moet besturen.
Ik ben gaan inzien dat ik gedurende periode niet in staat was een opleiding te volgen.(Wel op theorie, maar niet op pratijk). Ik zie in dat ik stap voor stap me ding moet doen. En niet alles zo snel mogelijk. Ik werk nu aan me basis daarna komen de andere alternatieven.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 18:43
Verwijderd
Ik wil mijn leven zo houden als het nu is. Natuurlijk veranderen er dingen, maar ik bedoel wat betreft hoe ik me voel en de mensen die ik heb om mij heen. Er is niks wat ik graag zou willen, maar niet heb.

Ik wil in de toekomst graag kinderen krijgen samen met mijn huidige vriend. Ik wil ook graag naar de plekken reizen waar we het over hebben gehad. Verder wil ik graag in de gevangenis werken in de hulpverlening, blijven schrijven, hopelijk ooit met een column of een boek.. en een digitale camera aanschaffen zodat ik een grote hobby weer kan uitoefenen, editten!

Ik ben bezig met rijlessen, waar ik een paar maanden voor heb gespaard. Dit om mijn rijbewijs te halen, wat ik wil hebben voor ik in september bij mijn vriend intrek. Ik heb me ingeschreven voor de studie SPH, en wil me aan gaan melden als vrijwilliger bij de kindertelefoon zodra ik mijn rijbewijs (en dus meer tijd) heb. Schrijven doe ik altijd wel, voor de camera ben ik ook aan het sparen, maar dat ligt door de rijlessen eventjes stil. Ik ben nu op de helft denk ik. Mijn vriend zou hem voor me willen voorschieten, maar ik wil het per se eerst zelf bij elkaar gespaard hebben.

Ik heb tot nu toe alle doelen die ik voor het heden heb, gehaald. De rijlessen gaan goed, mijn werk gaat uitstekend en ik krijg er veel complimenten, ik heb al veel dingen gedaan die ik graag wilde doen.. zoals in het buitenland wonen, parachutespringen en meer van dit. Ik ben eigenlijk heel erg tevreden, omdat ik tot nu toe altijd alles heb kunnen bereiken wat ik wilde bereiken. Zelfs de ideale relatie, en dat had ik nog wel als laatste verwacht
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 20:28
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 08-12-2006 @ 12:53 :

1) Een goede moslim worden.
2) Wonen in Japan, coole b films maken, miljoenen levens redden.
3) Studeren en blijven dromen.
4) Ik denk niet dat je zoiets zou kunnen zeggen nog.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 21:28
Verwijderd
- Mijn ultieme doel is gelukkig oud worden en dan rustig sterven in m'n slaap.

- De dingen die ik wil om mijn levensdoel te bereiken zijn;
kinderen, een leuke baan, maar vooral niet te veel stress, gewoon lekker leven en genieten.

- Ik probeer me nu zo te ontwikkelen dat ik om kan gaan met tegenslagen en ook klaar ben voor alles. Dus ik studeer, ik leer en ik verander.

- Ik zit middenin alle werkzaamheden, dus ik ben er al druk mee bezig. Mijn doel kan ik pas bereiken als ik sterf, maar het onderdeel 'gelukkig zijn' probeer ik nu al wel te halen - en dat lukt ook aardig. Ik denk dat ik qua gelukkigheid heel mooi scoor Ik vind ook dat ik het verleden belachelijk goed achter me heb kunnen laten, dat sommige dingen nu gewoon een soort nachtmerrie lijken, maar niet meer iets van gisteren of eergisteren. Ik durf wel te zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als ik nu ben. Dus ik ben heel goed op weg
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 21:49
Verwijderd
Streven; 'genieten'. Welke middelen dat dan ook met zich mee brengt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten