Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik denk omdat een TS vaak eerst even aan wil zien hoe het betreffende topic loopt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zit nu in het derde jaar van mijn studie Chinees, ik heb dus nog geen baan. Ik zou later graag voor een organisatie willen werken die mensen uit NL begeleidt en helpt bij adoptie uit China, maar of dat haalbaar is moet ik nog maar bezien.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() oke mss is het wel waar... maar kom ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar om antwoord te geven op de vraag van de TS: 1. Wat is jouw levensdoel? Geen idee. Tot nu toe leven en overleven en een leven hebben 2. Welke (toekomst)dromen heb jij? Die veranderen per week. Vrij constant is echter de wil alle talen te beheersen en mijn eigen taal af te maken. Maar verder... gelukkig zijn natuurlijk 3. Wat doe je er voor om ze te bereiken? Om mijn levensdoel te bereiken of om mijn toekomstdromen waar te maken? Om mijn levensdoel te bereiken; Naar mezelf luisteren. En om mijn toekomstdromen waar te maken, werken aan mijn taaltje en verder niet echt veel 4. En in hoeverre heb jij tot nu toe je doel bereikt? Ik leef, overleef en heb een leven. |
![]() |
||
Citaat:
Then again: is doodgaan iets wat je wilt bereiken?
||
Citaat:
edit: tenzij ik kei oud ben en niks meer kan. Dan word het misschien wel mijn doel |
![]() |
||
Citaat:
|
1. Wat is jouw levensdoel? Innerlijke tevredenheid, onafhankelijkheid en mijzelf tot een maximaal EQ niveau ontwikkelen.
2. Welke (toekomst)dromen heb jij? Totale tevredenheid met mijzelf, maar wel met het oog dat perfectie niet bestaat. Blijven ontwikkelen en leren is hierbij heel belangrijk. 3. Wat doe je er voor om ze te bereiken? Proberen niet meer weg te rennen voor mijn negatieve eigenschappen. 4. En in hoeverre heb jij tot nu toe je doel bereikt? Ik kom langzaam dichterbij.
|
1. Wat is jouw levensdoel?
2. Welke (toekomst)dromen heb jij? 3. Wat doe je er voor om ze te bereiken? 4. En in hoeverre heb jij tot nu toe je doel bereikt? 1.Mijn levensdoel is tja, misschien een beetje gek, maar "gelukkig"worden,en leren omgaan en accepteren van mijn problemen. 2. Mijn toekomstdroom is verpleegkundige worden. 3.daarvoor studeer ik hard aan de HBO-V 4.Nou, ik zit in mijn eerste jaar, en heb al een aantal studiepunten binnen! En om te kunnen beginnen met de studie heb ik een intensieve behandeling gedaan.. |
![]() |
|
2. Welke (toekomst)dromen heb jij? 3. Wat doe je er voor om ze te bereiken? 4. En in hoeverre heb jij tot nu toe je doel bereikt 1. Mezelf blijven ontwikkelen op zoveel mogelijk vlakken. Me ontspannen en comfortabel leren voelen in ongemakkelijke of gevaarlijke situaties. Denk aan dingen als rustig leren zijn in een gevecht om zo soepel te kunnen vechten. 2. Ik zou wel training willen geven in martial arts. O.a. Taiji. En dan daarnaast misschien nog in methode naturelle of fitness. 3. Ik train veel om het te bereiken en probeer door te zetten wanneer ik in een ongemakkelijke situatie kom totdat ik me gemakkelijker voel. Maar eigenlijk doe ik dat nog te weinig. Ik doe nu wel veel taiji om te leren met mijn energie om te gaan en om ervoor te zorgen dat deze soepel gaat en daarna blijft stromen. Heb er nog last van. 4. Ik ben me erg bewust van wat ik doe en hoe ik me voel en dat is een goede basis voor mn doel.
|
Nou, ik wil gewoon gelukkig zijn en een mooi leven leiden. Ik vind het belangrijk dat ik lol kan maken met vrienden en familie; maar ook goede cijfers vind ik belangrijk. 2. Welke (toekomst)dromen heb jij? Later wil ik docente worden, en iets voor mensen betekenen. En gelukkig + gezond zijn natuurlijk.. 3. Wat doe je er voor om ze te bereiken? Omdat ik docente wil worden denk ik na over hóe ik dat wil bereiken. Wil ik de universiteit doen, of HBO? Zulke vragen stel ik me regelmatig. 4. En in hoeverre heb jij tot nu toe je doel bereikt? Nou, ik heb wel lieve vriendinnen waarmee ik regelmatig leuke dingen beleef. Maar op het moment is m'n doel nog niet echt bereikt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
- Gelukkig worden "Ik weet hoe het voelt, ik weet dat het kan en ik weet dat ik in de goede richting ben". - de ik willen zijn die ik soms ben, maar die ik wel eens kwijt raak"ik weet hoe ik ben". - De angst voorlopig aan de kant schuiven"ik weet hoe het is". - Het vergeetachtige en warrigheid verminderen, Op dit moment is het echt een belemerring - Een opleiding afmaken "ik denk aan hbo psychologie". - Mijn woordenschat en nederlands verbeteren. 2. Welke (toekomst)dromen heb jij? - Een baan hebben, die ik fijn vind om te doen. - Een goede relatie. - Huisje, Trouwen en Kinders. 3. Wat doe je er voor om ze te bereiken? - Ik ben heel erg bezig met mezelf. Ik ben mezelf aan het verbeteren en ben gaan inzien dat mijn gedrag niet tolerant. Ik ben mezelf gaan vergeven voor mijn fouten en doen beseffen dat ik verder moet en niet moet blijven hangen in een vicieuze cirkel. Mijn woordenschat probeer ik te verbreden door veel te gaan lezen en schrijven. 4. En in hoeverre heb jij tot nu toe je doel bereikt? -Ik ben er met therapie bezig, en er volgt binnenkort voor mij een dagtherapie waarbij ik hoop van mijn andere klachten af te komen. Van mijn depressie merk ik weinig en piekeren doe ik ook niet meer veel. Ik ben gaan inzien dat mijn ziel medicatie nodig heeft om te funcitioneren in de maatschappij. Ik ben gaan inzien dat je positief moet staan in het leven. Ik ben gaan inzien dat jij als individu je eigen leven moet besturen. Ik ben gaan inzien dat ik gedurende periode niet in staat was een opleiding te volgen.(Wel op theorie, maar niet op pratijk). Ik zie in dat ik stap voor stap me ding moet doen. En niet alles zo snel mogelijk. Ik werk nu aan me basis daarna komen de andere alternatieven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil mijn leven zo houden als het nu is. Natuurlijk veranderen er dingen, maar ik bedoel wat betreft hoe ik me voel en de mensen die ik heb om mij heen. Er is niks wat ik graag zou willen, maar niet heb. 2. Welke (toekomst)dromen heb jij? Ik wil in de toekomst graag kinderen krijgen samen met mijn huidige vriend. Ik wil ook graag naar de plekken reizen waar we het over hebben gehad. Verder wil ik graag in de gevangenis werken in de hulpverlening, blijven schrijven, hopelijk ooit met een column of een boek.. en een digitale camera aanschaffen zodat ik een grote hobby weer kan uitoefenen, editten! 3. Wat doe je er voor om ze te bereiken? Ik ben bezig met rijlessen, waar ik een paar maanden voor heb gespaard. Dit om mijn rijbewijs te halen, wat ik wil hebben voor ik in september bij mijn vriend intrek. Ik heb me ingeschreven voor de studie SPH, en wil me aan gaan melden als vrijwilliger bij de kindertelefoon zodra ik mijn rijbewijs (en dus meer tijd) heb. Schrijven doe ik altijd wel, voor de camera ben ik ook aan het sparen, maar dat ligt door de rijlessen eventjes stil. Ik ben nu op de helft denk ik. Mijn vriend zou hem voor me willen voorschieten, maar ik wil het per se eerst zelf bij elkaar gespaard hebben. 4. En in hoeverre heb jij tot nu toe je doel bereikt? Ik heb tot nu toe alle doelen die ik voor het heden heb, gehaald. De rijlessen gaan goed, mijn werk gaat uitstekend en ik krijg er veel complimenten, ik heb al veel dingen gedaan die ik graag wilde doen.. zoals in het buitenland wonen, parachutespringen en meer van dit. Ik ben eigenlijk heel erg tevreden, omdat ik tot nu toe altijd alles heb kunnen bereiken wat ik wilde bereiken. Zelfs de ideale relatie, en dat had ik nog wel als laatste verwacht ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Wonen in Japan, coole b films maken, miljoenen levens redden. 3) Studeren en blijven dromen. 4) Ik denk niet dat je zoiets zou kunnen zeggen nog. |
![]() |
|
Verwijderd
|
- Mijn ultieme doel is gelukkig oud worden en dan rustig sterven in m'n slaap. 2. Welke (toekomst)dromen heb jij? - De dingen die ik wil om mijn levensdoel te bereiken zijn; kinderen, een leuke baan, maar vooral niet te veel stress, gewoon lekker leven en genieten. 3. Wat doe je er voor om ze te bereiken? - Ik probeer me nu zo te ontwikkelen dat ik om kan gaan met tegenslagen en ook klaar ben voor alles. Dus ik studeer, ik leer en ik verander. 4. En in hoeverre heb jij tot nu toe je doel bereikt? - Ik zit middenin alle werkzaamheden, dus ik ben er al druk mee bezig. Mijn doel kan ik pas bereiken als ik sterf, maar het onderdeel 'gelukkig zijn' probeer ik nu al wel te halen - en dat lukt ook aardig. Ik denk dat ik qua gelukkigheid heel mooi scoor ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christendom wat tegen homoseksuele?? 0o-meijsje-o0 | 193 | 31-07-2004 23:56 | |
Muziek |
stoned Sacrilege | 100 | 13-07-2004 13:57 | |
De Kantine |
Wat is jouw levensdoel? Phileine | 65 | 08-07-2003 15:18 | |