Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2006, 19:53
Verwijderd
Hallo

Een week of 6 geleden ben ik door een zwerfkat gebeten op Madeira. Het was geen diepe wond, je zag 2 afdrukken van tandjes maar het was meer gewoon rood dan dat het open was, dus ik dacht dat er niets aan de hand was en ben niet naar de dokter gegaan.

Mijn arm lag al open van een valpartij en net naast die wonden kreeg ik die beet.

Nu voel ik me al een week of 3 heel moe, duizelig en heb veel hoofdpijn. Ook totaal geen eetlust.

Ze hebben mijn bloed geprikt, maar niets bijzonders (gewoon algemeen bloedspectrum).

Vandaag schoot me die beet weer te binnen.

Kan zo'n "schampschot" toevallig wel veel kwaad en kan ik nu een virus onder de leden hebben?

Zou dit met speciaal bloedonderzoek opgezocht kunnen worden?

Ik ga sowieso naar de huisarts maar het is nu weekend dus ik vroeg me af of mensen dit herkennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2006, 20:06
Verwijderd
Ik heb weleens begrepen dat je met kattenbeten idd op moet passen.
Toen ik vorig jaar gekrabt werd door de kat vond m'n moeder ook dat ik het goed moest ontsmetten.

Misschien dat je als je even googled wel wat meer erover vindt.

Edit: Ik heb heel even rond gekeken op google en las daar dat mensen die gebeten zijn door katten over het algemeen een tetanusprik en antibiotica krijgen vanwege allerlei mogelijke infecties.
Is de plaats van de beet nog dik en rood enzo geweest?

Denk trouwens dat je topic beter op L&G past.

Laatst gewijzigd op 18-08-2006 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 20:24
Verwijderd
ja rood wel, en een beetje jeukerig.

Ik maakte me dus geen zorgen omdat het niet echt open lag, maar toch maar naar de huisarts...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 20:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tetanusprik lijkt me wel handig. Als die wond er verder goed uit ziet zou ik me geen zorgen maken om andere dingen.
Oud 18-08-2006, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-08-2006 @ 21:25 :
Tetanusprik lijkt me wel handig. Als die wond er verder goed uit ziet zou ik me geen zorgen maken om andere dingen.
Heeft tetanusprik nog nut na die paar weken?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 22:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
bugge schreef op 18-08-2006 @ 21:37 :
Heeft tetanusprik nog nut na die paar weken?
Dat weet ik niet, dat zou je je huisarts moeten vragen. Als je nu nog niet ziek bent dan weet ik ook niet of dat nog gebeurt en of zo'n prik dus nog zin heeft.
Oud 20-08-2006, 00:24
AngelLena
AngelLena is offline
Tetanusprik moet eigenlijk binnen zoveel uur, maar is beter dan niets. Zou er wel voor gaan. Goed mogelijk dat er een virus door de al open wond naar binnen is geslopen door de beet van de kat.
Oud 21-08-2006, 05:49
arPos
arPos is offline
ach tetanusprik blijft lang werken dus altijd handig voor de volgende kat/spijker/glasscherven etcetc
Oud 25-08-2006, 14:11
juno
juno is offline
Als je tetanus hebt piep je wel anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten