Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2006, 17:29
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Ga jij naar een andere dokter, al is die van jou op vakantie?
Of wacht je tot hij terug is?

Ik moet ook naar de dokter voor bloedprikken, maar mijn dokter is op vakantie...
En ik denk dat ik wacht..

Jullie?
Oud 04-08-2006, 17:36
DDM
DDM is offline
Hoe bedoel je voor bloedprikken? Was er iets gepland dat je bloed zou prikken ofzo? Want dan hoef je toch niet naar de dokter toe. Dan heb je alleen een formulier nodig.
Oud 04-08-2006, 17:39
Shredder
Shredder is offline
Als het perse snel moet gebeuren kun je ook gewoon naar de huisartsenpost of idd een andere huisarts gaan voor een formuliertje om te laten prikken. Als het dringend is dat je bloed geprikt wordt dan zou ik er gewoon even langs gaan.

Zelf ga ik alleen naar de huisartsenpost of naar een andere huisarts als het echt dringend is of ik het echt heel extravagant wordt, anders wacht ik tot mijn eigen huisarts terug is.
Oud 04-08-2006, 17:41
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Er is een grote kans dat ik pfeiffer heb of cytomegali (zelfde symptomen als pfeiffer)...
Een tijd geleden ben ik daarvoor bij de dokter geweest, en zei dat als ik er weer last van had, of last van bleef houden, ik terug moest komen voor nader onderzoek en bloedprikken...
Oud 04-08-2006, 17:43
Verwijderd
Dikke kans dat als je het nummer van je eigen dokter belt, je een bericht te horen krijgt met telefoonnummers waar je tijdens zijn vakantie terecht kan. Bel die, da's lekker makkelijk aangezien je eigen huisarts dat overlegt heeft met die andere.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 17:50
Bloem
Bloem is offline
Met zoiets zou ik even wachten tot mijn eigen huiarts terug is omdat die gewoon je dossier en je situatie het beste kent. Tenzij hij 3 maanden weg is ofzo, maar dat lijkt me duidelijk dat je dan niet wacht.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 17:56
DDM
DDM is offline
In principe kan je gewoon via de assistente een formulier halen. Zij kan dan gewoon naar de plaatsvervangend arts gaan om kruisjes te laten zetten bij de bloedonderzoeken. Daar heb je je eigen huisarts niet voor nodig. Er is zeg maar een standaardbloedonderzoek voor Pfeiffer en het cytomegalievirus
Oud 04-08-2006, 18:56
Inga
Inga is offline
als het dringend is (zoals keelontsteking ofzo) moet je wel he .. Maar anders wacht ik liever tot me eigen dokter terug is .
Oud 04-08-2006, 19:33
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 04-08-2006 @ 18:56 :
In principe kan je gewoon via de assistente een formulier halen.
Bij ons is die meestal tegelijk met de huisarts afwezig.

Het ligt eraan hoe lang mijn huisarts weg is en waar ik last van heb of ik naar de vervangende huisarts ga.

Als je huisarts nog lang weg blijft zou ik naar een vervangende huisarts gaan, hij/zij kan dat formuliertje ook wel invullen, lijkt me, en het prikken zelf gebeurt toch ergens anders, door iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 20:32
Nyawa
Als je het nummer van je arts belt wordt er waarschijnlijk wel gezegd tot hoe lang hij/zij op vakantie is. Duurt dat nog een paar weken, dan zou ik naar een vervangende arts gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 11:22
snoopy
snoopy is offline
Als ik iets dringends heb ga ik naar een andere dokter. Zo niet, dan wacht ik tot ze terug is. Lijkt me logisch, toch?
Oud 05-08-2006, 11:44
DDM
DDM is offline
[QUOTE]Leonoor schreef op 04-08-2006 @ 20:33 :
[B]Bij ons is die meestal tegelijk met de huisarts afwezig.

Ja dat is ook zo. Maar ik bedoel dat alleen als het een gezondheidscentrum is of meerdere huisartsen onder één dak zitten
Oud 05-08-2006, 11:50
Verwijderd
Zoals gezegd, ik zou ook wachten tot mijn eigen arts terug is. Mocht het echte spoed zijn en je hebt gevoel hebt dat je bijna dood gaat (), dan kan je natuurlijk wel een andere arts inschakelen, maar alleen als het echt nodig is!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 14:35
Verwijderd
[QUOTE]DDM schreef op 05-08-2006 @ 12:44 :
Citaat:
Leonoor schreef op 04-08-2006 @ 20:33 :
Ja dat is ook zo. Maar ik bedoel dat alleen als het een gezondheidscentrum is of meerdere huisartsen onder één dak zitten
Die hebben hier allemaal een eigen assistente, die tegelijk met 'hun' huisarts op vakantie gaat. Een andere arts + zijn/haar assistente nemen dan waar.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 15:02
remy476
remy476 is offline
Als ik geholpen moet worden ga ik bij elke dokter
Oud 06-08-2006, 12:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons krijg je alleen een afspraak bij een vervanger als je een spoedgeval hebt, anders moet je wachten tot je eigen huisarts terug is.
Oud 06-08-2006, 12:34
nancy666
nancy666 is offline
ik heb zelfs nog niet eens een huisarts....
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten