Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb sinds 't begin van m'n studie geleend bij IB-groep omdat ik simpelweg geen zin had om elke maand elk dubbeltje vier keer om te draaien voor ik het uitgaf. Dat wil niet zeggen dat ik een gat in mijn hand heb ofzo, juist niet, al het geld wat ik "over" had zette ik netjes op een spaarrekening. En nu werk ik, en verdien ik de schuld die ik af moet gaan lossen over een tijdje, binnen een half jaar terug. Als je zodra je werk hebt gevonden niet meteen al je geld als een gek gaat uitgeven is aflossen echt geen probleem ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En de IBG is ook zeker een hele goede keus ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat soort schulden krijg je - denk ik - alleen als je je diploma niet haalt ? Maar als je een studie kiest zonder een realistisch perspectief op een salaris, kun je idd beter niet gaan lenen. Studeer je echter medicijnen (of hoe t ook heet als je neurochirurg wordt), dan zou ik me er absoluut niet druk om maken. Als je leent, is de IB-groep wel vrijwel altijd veruit het goedkoopste.
||
![]() |
Citaat:
Lenen is niet per definitie fout. Lenen doe je als je geld nodig hebt voor iets, en je dat nu niet hebt. En als dat "iets" op termijn waardevast of revenue generating is, dan is het juist slim om te lenen. En investeren in kennis is als het goed is een van de meest omzetgenerende investering die je kunt doen afaik. Het werkelijke probleem met lenen is dat de meeste mensen lenen voor een auto, omdat ze dat status oplevert of zich te goed voelen een kleinere auto te kopen. Als je leent voor een auto, omdat je dan in plaats van een uitkering een baan van €2500 p/m kunt krijgen, is ook dat een waardevolle investering. Maar bij de meeste mensen is een lening dus helemaal niet bedoel als investering. |
![]() |
||
Citaat:
oke, doet niet terzake, sorry. moest t ff kwijt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mocht ik een kamer krijgen in Leiden, dan ga ik iets van 100 euro p/m lenen om te leven. Als ik dat 6 jaar lang elke maand doe kom ik uit op 7200 euro studieschuld, kan mischien oplopen tot 10000 euro(als ik niet binnen 6 jaar klaar ben). Maarja zoals eerder gezegd als je later een goede baan hebt red je die 10000 euro wel. Het lijkt me geen ramp om dat te moeten afbetalen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
rood staan? ramonneke | 178 | 23-04-2008 08:13 | |
Werk, Geld & Recht |
Lening afsluiten voor studiekosten Timothy | 7 | 24-12-2005 21:46 | |
Werk, Geld & Recht |