Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2006, 17:02
mara18
mara18 is offline
Hey allemaal,

Hebben jullie ook weleens gehad dat je WEET dat je niet verliefd bent op een bepaalde jongen/meisje, maar dat je hem toch niet uit je hoofd kan/wil krijgen? (Jullie hebben wel een heel goede vriendschap)
Ik vind het best een frustrerend probleem.

groetjes,
Mara
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2006, 17:19
Qimm
Qimm is offline
Als ik iemand echt niet uit mijn hoofd kan krijgen dan is er meestal wel spreke van een zekere mate van verliefdheid. How il je het anders noemen?
Oud 30-07-2006, 17:34
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Qimm schreef op 30-07-2006 @ 18:19 :
Als ik iemand echt niet uit mijn hoofd kan krijgen dan is er meestal wel spreke van een zekere mate van verliefdheid. How il je het anders noemen?
Een obsessie
Oud 30-07-2006, 17:43
Qimm
Qimm is offline
Kan natuurlijk ook nog...
Oud 30-07-2006, 17:58
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
je kan ook gewoon 'gek' op iemand zijn.. of een zwak voor iemand hebben...
Oud 30-07-2006, 17:59
Zwoek
Zwoek is offline
Ik heb het nu. Ik ben niet verliefd, maar kan hem niet uit mijn hoofd zetten. Ik zou ook niet weten hou je het zou kunnen noemen ofzo. En we hebben een vriendschap ja en ik vind het vervelend.
Oud 30-07-2006, 18:47
__
__ is offline
hm nee als ik hem echt niet uit mn kop kan krijgen dan moet er wel sprake zijn van verliefdheid. ik heb ook echt wel een zwak voor sommige jongens ofzo waar ik dus ook gewoon een goede vriendschap mee heb e.d., maar die zweven (gelukkig) niet de godganse tijd door mn gedachten nee.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 18:54
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 30-07-2006 @ 18:34 :
Een obsessie
Ja, ik denk dat hij een soort van obsessie is geworden.
We hebben dagelijks contact dus het is dan ook moeilijk om hem 'uit mijn hoofd te zetten'.
Weten jullie hoe ik van die vervelende nevenideeën kan afraken zonder het contact te verbreken?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 19:10
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hmm, wel een erg lange tijd gehad. Nu ik de jongen in kwestie al enige tijd niet meer gesproken heb gaat het beter. Maar ik had dit dus met een oude vriend van mij. Ik wilde geen relatie met hem, en ook niet méér omdat ik zeker wist dat ik niet verliefd op hem was. Toch was hij wel ontzettend lief & leuk, en hadden we een enorme vriendschap.
Als we elkaar nu wel eens tegen het lijf aanlopen (tijdens de schoolperiodes) is het gewoon weer als vanouds, daar niet van.
Oud 30-07-2006, 21:42
Shredder
Shredder is offline
Hier heb ik bij een vriendschap nog nooit last van gehad, ik moet wel echt verliefd op iemand zijn wil dat gebeuren.

Hoe bedoel je precies dat je de hele dag aan hem zit te denken? Denk je aan hem gewoon als goede vriend of zit je de hele dag aan hem te denken en probeer je je een relatie met hem voor te stellen?
Oud 31-07-2006, 10:03
Limbabanaan
Limbabanaan is offline
Ooit eraan gedacht dat het misschien geen liefde maar lust kan zijn?
Oud 02-08-2006, 14:29
-(L)-
Ik heb hetzelfde (gehad). Je mag me PM'en als je geinteresseerd bent in m'n verhaal. (Naar jouw (exactere) verhaal ben ik ook benieuwd, 't zal vast erg herkenbaar zijn).
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 03:00
vedetje
vedetje is offline
ja, ik snap het eigenlijk niet

ik ben totaal niet verliefd op hem, maar ben wel helemaal dol op hem en kan hem niet uit mijn hoofd krijgen...

ik heb het nog maar sinds kort, dus ik weet ook niet wat er mee aan te vangen, als je een oplossing hebt, deel het mee!!!
Oud 04-08-2006, 10:49
NWgirl
NWgirl is offline
Hoi hoi,

Ik ben superdom geweest.. Mijn beste vriend voelt al jaren meer voor mij dan ik voor hem, maar op den duur heb ik me mee laten slepen (zwak moment) en hebben we zo verkering gekregen. Steeds als ik een reactie van hem krijg, begin ik te zwijmelen en voel ik me helemaal in de wolken, maar als ik hem zie voelt het niet zo.. Dan is hij voor mij gewoon weer mijn oude maatje en duw ik dan ook wel zijn arm weg (met het warme weer als excuus).

Mijn vrienden snappen niet dat ik ooit in deze situatie terecht gekomen ben, met hem. We passen niet bij elkaar, hoewel we bijna alles van elkaar weten, maar onze toekomstdromen zijn niet te matchen en zou dat wel zo zijn, heb ik daar ook niet echt zin in.

Niet meer verliefd dus, maar hij zit nog wel in mijn hoofd. Ik wil bij hem zijn, als vriend maar ook als lief, aan de andere kant wil ik mijn oude leventje terug met hem als mijn allerbeste maatje.
Nu mijn vraag: hoe ga ik dit aanpakken Ik ben dus gewoon radeloos..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 11:35
-(L)-
Citaat:
vedetje schreef op 04-08-2006 @ 04:00 :
ik heb het nog maar sinds kort, dus ik weet ook niet wat er mee aan te vangen, als je een oplossing hebt, deel het mee!!!
De oplossing heb ik in ieder geval niet. Ik zou 'm wel graag willen hebben. Mijn ervaring is in ieder geval dat 't niet meer weg gaat.

@ Mara18; Ik heb je PM ontvangen en zal als ik wat meer tijd heb (binnen enkele dagen) verder erop ingaan
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 01:06
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 04-08-2006 @ 12:35 :
De oplossing heb ik in ieder geval niet. Ik zou 'm wel graag willen hebben. Mijn ervaring is in ieder geval dat 't niet meer weg gaat.

oh, dank je , dat heeft me hoop

maare, nu ben ik ook wel benieuwd naar jouw verhaal hoor!
Oud 09-08-2006, 22:12
amoblaz
amoblaz is offline
Hmm, met dit probleem zit ik ook, ongeveer hetzelfde als Maria18.
Nu ben ik wel de jongen, en ik voel meer voor dat meisje, en ze wilt niks met me, maar we zijn dus wel goede vrienden, en je zou haast zeggen dat er meer speelt bij ons, dat zeggen de meeste mensen ook.
We gaan super vaak met elkaar na buite, meestal praten we eerst wat, en dan begint het teschemerren, en dan gaan we steeds korter bij elkaar staan, en dan beginnen we te knuffellen, soms zelf ook wel zoenen.. voor de rest smsen we ook heel vaak, soms tot midden in de nacht tot 3u, en we praten soms ook over intieme dingen.
Maar ze wilt nog niks met me..
Van een kant denk ik het wel een beetje tebegrijpen, 2 dagen geleden stonden we weer teknuffellen, kwam haar vader, en die zag haar, meteen werd ze droevig en ze vertelde me dat ze niet tege het commentaar van haar ouders kon..
Ik zou best wel wat met haar willen, maar ik heb geen idee hoe k dit moet aanpakken, heeft iemand miss tips.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 10:21
Zwoek
Zwoek is offline
@amoblaz: Welk commentaar? Over jou? En kan zij het dan niet uitleggen aan haar ouders?
Oud 10-08-2006, 10:32
amoblaz
amoblaz is offline
Ik weet ook niet precies alles tot in de detials, maar 't schijnt dat haar ouders dan van die opmerkingen gaan maken die niet echt leuk zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 14:55
Lilium
Lilium is offline
Ik ben benieuwd naar hoe het afgelopen is? Kun je een verkering hebben met iemand op wie je niet verliefd bent? Ik kan het me namelijk niet voorstellen.
Oud 10-08-2006, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Lilium schreef op 10-08-2006 @ 15:55 :
Ik ben benieuwd naar hoe het afgelopen is? Kun je een verkering hebben met iemand op wie je niet verliefd bent? Ik kan het me namelijk niet voorstellen.
Het werkt inderdaad niet. Ik spreek uit ervaring, het is niet te doen. Langer dan twee maanden hou ik het niet (meer) vol.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 15:20
dark princess
dark princess is offline
Ja, ik heb dat ook heel erg vaak eigenlijk. Ik moet gewoon altijd bezig zijn met iemand, ik weet niet waarom, maar het is gewoon zo. Eigenlijk is het denk ik gewoon
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 30-07-2006 @ 18:34 :
Een obsessie
want ik weet toch zeker dat ik niet verliefd ben, soms trouwens dan wel een paar uur dat het lijkt op dat er nog wel eens vlindertjes aan zitten te komen...wat dan ook gelijk weer weg is.

ik dacht dat ik de enige was

Zie ook mijn post bij psychologie -> het-lucht-je-hart-topic:
Citaat:
dark princess schreef op 10-08-2006 @ 20:27 :
ik geloof dat ik een beetje verliefd ben geworden op de leuke dame van de leiding van mn vakantie....of het is gewoon weer een van mn obsessies
Gister had ik het idee...vandaag is het idee van verliefd weer van de baan

Citaat:
Secret Agent schreef op 10-08-2006 @ 16:42 :
Het werkt inderdaad niet. Ik spreek uit ervaring, het is niet te doen. Langer dan twee maanden hou ik het niet (meer) vol.
ook dat

Laatst gewijzigd op 11-08-2006 om 15:24.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 16:35
Sirenie
Sirenie is offline
Mijn probleem is: wat is verliefdheid? Hoe definiëren jullie dat? Ik ben gestopt te denken dat verliefdheid die kriebels in je buik zijn, want dat is toch wel een beetje beperkt vind ik. Ik ben gestopt mezelf te kwellen met vragen als 'ben ik wel verliefd', 'waarom denk ik niet de hele dag aan hem' en 'waarom word ik niet accuut blij als ik aan hem denk'.
Sorry dat het zo offtopic is, maar het heeft er natuurlijk wel mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Sirenie schreef op 11-08-2006 @ 17:35 :
Mijn probleem is: wat is verliefdheid? Hoe definiëren jullie dat? Ik ben gestopt te denken dat verliefdheid die kriebels in je buik zijn, want dat is toch wel een beetje beperkt vind ik. Ik ben gestopt mezelf te kwellen met vragen als 'ben ik wel verliefd', 'waarom denk ik niet de hele dag aan hem' en 'waarom word ik niet accuut blij als ik aan hem denk'.
Sorry dat het zo offtopic is, maar het heeft er natuurlijk wel mee te maken.
Inderdaad, daar stel je me wat. Zelf weet ik het ook niet meer zo goed. Als je de héle ruime definitie neemt zou ik veel vaker verliefd zijn dan nu het geval is (zeer zelden namelijk). Maar toch denk ik dat die vlinders nodig zijn om het écht leuk te krijgen. Tenminste voor mij wel.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 17:16
mepsteen
mepsteen is offline
er is ook iets dat ontkenning heet
Oud 14-08-2006, 02:36
vedetje
vedetje is offline
Bah, ik weet het ook echt niet meer

Ik zou het niet verliefd zijn noemen omdat ik al 2 keer echt verliefd ben geweest (met een relatie erbij), dan krijg ik die jongens ook niet uit mijn hoofd, wou ik voortdurend bij hen zei, etc...
verder heb ik ook al een relatie gehad zonder verliefdheid (vandaar dat het ook niet lang heeft geduurd), met die jongen zat ik zelf nooit in mijn hoofd, ik vond het gewoon heel erg tof als we bij elkaar waren om me wat te amuzeren, niet meer...
Maar nu denk ik er 'voortdurend' aan, maar niet op die wanhopige manier??? Of is dit de eerste keer dat ik op een gezonde manier verliefd ben? Waren mijn vorige relaties een obsessie (het gevoel hebben er niet zonder te kunnen)

hah, ik weet het eigenlijk ook niet, maar de 'relatie' die ik met hem heb vind ik eigenlijk superleuk en het maakt me eigenlijk helemaal niet meer uit, ik voel me er goed bij, is het verliefdheid of niet, dat er wat uit voorkomt geloof ik niet, maar hij tovert altijd een lach op mijn gezicht en ik op het zijne...
Oud 14-08-2006, 09:52
I C U
I C U is offline
Tis zeer zeker herkenbaar! Ik probeer me er niet druk om te maken, gewoon laten gaan. Veranderen werkt niet, dat heb ik al geprobeerd. Hij betekent veel voor me, en ja, ik denk meer aan 'm dan goed voor me is, maar als dat het enige is... Ik ga er vanuit dat er binnenkort vast wel iemand is die hem van die plek stoot, tot die tijd red ik het wel.

Trouwens, zolang je gewoon wéét hoe het zit, dat je écht niets wilt, is er weinig aan de hand. Onzekerheid is slopender, vind ik.
Oud 14-08-2006, 11:38
martina1991
martina1991 is offline
Voor de TS, als je zeker weet dat je niet verliefd bent, dan heb je denk ik gwoon een bepaalde zwak voor diegene, wat voor mij al gezegd is.
Reageren

Regels voor berichten