![]() |
|
![]() |
04 augustus 2006
11:00-12:00 1e training 14:00-15:00 2e training 05 augustus 2006 11:00-12:00 Vrije training 14:00 Kwalificatie 06 augustus 2006 14:00 Race ![]() Circuit: Hungaroring Land: Hongarije Lengte: 3.975 Aantal ronden : 70 Totale lengte : 306,663 km Baanoppervlak : stoffig Hoeveelheid grip : laag Ronde record: 1:19.071 (M. Schumacher) ![]() Historie circuit Het Formule 1-circus werd door de communistische regimes van het Oostblok steevast als een van de ergste vormen van westerse decadentie buiten de deur gehouden. Toen vanaf 1986 achter het IJzeren Gordijn de dooi intrad, kwam daarin verandering. Op de destijds gloednieuwe en moderne Hungaroring, op 22 kilometer ten noordoosten van Boedapest, werd de eerste Grand Prix van Hongarije verreden. Opmerkelijk genoeg is er na de ineenstorting van de communistische dictaturen geen enkele Oosteuropese Grand Prix meer bij gekomen, al lijkt Rusland vanaf 2003 of 2004 van de partij te zijn. Historie Grand Prix Bij de allereerste Grand Prix van Hongarije in 1936 versloeg Tazio Nuvolari (mogelijk de beste coureur ooit) met zijn Alfa Romeo de toen oppermachtige Mercedessen en Auto-Unions. Daarna werd het vijftig jaar stil, totdat de Formule 1 het Oostblok als jachtgebied herontdekte. In 1986 en 1987 won Nelson Piquet met zijn Williams de Grand Prix twee keer. Het circuit is Williams trouwens helemaal goed gezind, want in zeven van de dertien daar tot nog toe verreden races zegevierde een auto van dat merk. Ayrton Senna won er met McLaren drie keer. Damon Hill behaalde er in 1993 zijn allereerste Grand Prix-overwinning. Twee jaar later was het voor hem weer raak, en twee jaar dáárna bijna weer. Dat zou een kapitale verrassing zijn geweest, want toen reed hij niet meer voor Williams maar voor Arrows. In 1998 trok Michael Schumacher op magistrale wijze aan het langste eind door één pitstop meer in te lassen dan zijn naaste concurrenten. In 1999 won Mika Hakkinen, bij afwezigheid van diezelfde Schumacher. Het jaar erop won Hakkinen opnieuw. De afgelopen twee seizoenen domineerde Ferrari, met in 2002 Barrichello als winnaar. In 2003 domineerde - verrassend - Fernando Alonso met Renault. De Spanjaard werd met zijn zege - de eerste van Renault als constructeur in twintig jaar - de jongste Grand Prix-winnaar aller tijden. Hongarije 31 juli 2005 Kimi Raikkonen domineert de race op de Hungaroring, terwijl concurrent Alonso geen punten scoort. Een goed weekend met een mooie zege voor de Finse coureur. Alonso verliest kort na de start zijn neus en wordt elfde. Fisichella rijdt een kleurloze race. Ferrari laat zich weer eens vooraan zien. De pole-position is voor Michael Schumacher (1:19.882) en hij eindigt als tweede, vlak voor broer Ralf in de Toyota. Eerdere winnaars:: 2005 Kimi Raikkonen (McLaren) 2004 Michael Schumacher (Ferrari) 2003 Fernando Alonso (Renault) 2002 Rubens Barrichello (Ferrari) 2001 Michael Schumacher (Ferrari) 2000 Mika Hakkinen (McLaren) 1999 Mika Hakkinen (McLaren) 1998 Michael Schumacher (Ferrari) 1997 Jacques Villeneuve (Williams) 1996 Jacques Villeneuve (Williams) 1995 Damon Hill (Williams) 1994 Michael Schumacher (Benetton) ![]() http://www.formule1.info/pagina_video_hongarije.php ..Rondje Hongarije met Villeneuve. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=MYXx7ybEFpI
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus je complete naam bij voornaam en je nickname bij achternaam aub. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Jammer dat Schumi er alsnog afgegaan is, dan pakt ie toch nog geen punten op Alonso. Leuk dat Button 1e is, mooi dat McLaren toch nog punten pakt.
http://forum.scholieren.com/showthre...2#post22496762 ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar inderdaad je hebt wel gelijk. Schumacher heeft ook van die acties. Wat dat betreft zijn ze allebei even erg. Ik hoop toch dat Alonso uiteindelijk aan het langste eind trekt. Ik ben echt geen Schumacher fan en zal dat ook nooit worden. Wel hoop ik dat ik nog genoeg mooie gevechten tussen die twee te zien krijg.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
[F1] Nieuwtjes Sandersss | 479 | 02-04-2007 15:28 | |
Vrije tijd |
[F1] GP van China - Ferrari vooraan en achteraan Tofke_H | 12 | 27-09-2004 19:30 | |
Vrije tijd |
dag Verstappen - Rothengatter: Verstappen mogelijk terug bij Arrows rickert | 138 | 13-08-2002 21:37 |