Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2002, 19:08
Verwijderd
Ja, best veel mensen op dit forum snijden zichzelf geloof ik, en misschien in plaats van alleen te zeggen het is niet goed en niet de oplossing moeten we misschien es tips proberen te geven..

Welke dingen weerhouden jou nu van het snijden, welke dingen doe je i.p.v. snijden, of als snijden niet in je leven is.. welke dingen doe je als je heel verdrietig bent of heel boos bent en je gevoelens nergens kwijt kan.. of als je controle wil hebben, een eigen geheim, iets voor jezelf.. allemaal redenen dat mensen gaan snijden, wat doe JIJ in dit geval i.p.v. snijden..

paar dingen van mij die mij helpen:
wanneer je die drang weer heel erg voelt om je te gaan snijden teken je een zwart kruis op je arm, neem een stift, dat ie lekker duidelijk en zwart is. Vervolgens herleid je al je pijn naar dat zwarte kruis, je concentreert je en beeld je in dat al je pijn zich vanuit je lichaam naar in dat kruis beweegt.. (toen ik het deed ging mn arm ook echt helemaal pijn doen).. Vervolgens kun je of het kruis laten slijten, met dus al jouw pijn/verdriet erin dat dan mee 'slijt', maar als je het al eerder los kunt laten kun je het kruis er ook afwassen. Dit systeem heeft mij best wel geholpen..

Als het vanuit agressie voortkomt, koop een boksbal en leef je daar helemaal op uit.. kan ook op andere manieren, ga net zo lang op en neer springen tot je niet meer kan, ram een kussen in elkaar.. *knip* enz enz enz..

Verder om te kalmeren ademhalingsoefeningen, meditatie en dergelijke.. Ik zal wel even wat oefeningen opzoeken en hier plaatsen, wie weet hebben mensen er wat aan.

Laatst gewijzigd op 11-07-2002 om 06:07.
Advertentie
Oud 10-07-2002, 19:23
*Morgrist*
*Morgrist* is offline
In mn pyjama in de stromende regen buiten staan..
Oud 10-07-2002, 19:37
hoeva
hoeva is offline
een knuffel helemaal kapot maken en dan door je kamer gooien
Oud 10-07-2002, 19:40
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ipv snijden heb ik geen alternatief. Als ik dat wel had dan zou ik het waarschijnlijk toch nog doen, omdat het een verslaving aan het worden is.
Oud 10-07-2002, 19:40
Verwijderd
Ik snij niet ofzo .. als ik vroeger gefrustreerd was, uitte zich dat naar buiten (vandalisme, ruzie, etc)

Nu ga ik trainen, totdat ik niet meer kan .. of tenminste opgelucht ben; de spanning weg is.
Oud 10-07-2002, 20:32
PiNoW
PiNoW is offline
niet eten, was ooit voor mij een alternatief.
later wilde ik weer bloed zien en begon ik er weer mee.
nu heb ik geen ander alternatief als huilen, roken (word je rustig van) of in de regen buiten lopen.
Oud 10-07-2002, 21:20
Verwijderd
Citaat:
PiNoW schreef:
niet eten, was ooit voor mij een alternatief.
later wilde ik weer bloed zien en begon ik er weer mee.
nu heb ik geen ander alternatief als huilen, roken (word je rustig van) of in de regen buiten lopen.
Zijn er niet nog meer andere dingen waar je rustig van wordt? Wat bij mij bijv. helpt is duimen, of een boek dat me aan mn 'onbezorgde' jeugd doet denken weer lezen, of stomme meidenboeken waarin alles altijd weer goed komt lezen (zoals 'de drieling').. en een beker warme melk, helpt ook.. dronk ik ook vroeger altijd voor het slapen gaan..
Oud 11-07-2002, 00:47
Faery
Faery is offline
Een eind gaan fietsen werkt goed als je snijdt vanwege woede... Hard fietsen dan.
Oud 11-07-2002, 06:22
dystopia
dystopia is offline
Die ene tip die je gaf die ik heb weggeknipt vind ik te gevaarlijk. Ik noem het beestje liever niet bij de naam.

Verder zijn de troll-reacties van Chelsea verwijderd. Zij ontvangt ook nog een mailtje over haar gedrag in o.a. dit topic.

Ook gaat dit topic dicht: want helaas is het ook zo dat dit juist aan kan zetten tot automutilatie. Dit is een afweging die we in het verleden hebben moeten maken (ism. Korrelatie). Mensen die automutileren kunnen het beste professionele hulp zoeken. Dit kan bij bijvoorbeeld Korrelatie. Het probleem ligt niet bij automutilatie; automutilatie is 'slechts' een gevolg dat ontstaat door onverwerkte emoties. Voor meer info over dit beleid zie deze topic en dan met name de eindconclusie.

Nogmaals, ik begrijp dat je goede intenties hebt en voel je vooral niet aangevallen dat dit topic gesloten wordt.

Laatst gewijzigd op 11-07-2002 om 06:24.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten