Ik zit nu 10 jaar op ballet en ben 13,
en ik zit al 8 jaar op jazz-ballet duz ik kan er geloof ik wel wat van.
Ballet is een hele goede sport voor je lijf en een goede basis, b.v.b. je hebt een scheeve rug dan is dit een prima sport die je lijf lekker soepel houd, jazz-ballet is altijd wel leuk om te doen lekker zwingen en ook goed opletten!!!
Nu even over de vraag die jij vroeg....
Iedereen kan wel dansen maar de een wat beter dan de ander.. het grootste probleem is als je geen ritme gevoel hebt maar dat kan je ook wel aanleren door op de muziek met je handen op de maat te klappen langzamerhand krijg je daar steeds meer gevoel voor (mijn vriendinnetje had dit ook en ik zij dit als tip en het heeft goed geholpen!) zorg er wel voor dat er iemand bij je is die je kan corisjeren (ik weet nie hoe je het schrijft)
Afijn maar nu komt het echte werk, dansen!
Probeer je aan te melden op een school waar er beginners groepen zijn tussen jou leeftijd (aanrader De Toverfluit!).
Is dit gelukt gooi alles wat je hebt in die dans en concentreer je goed, vind je dit leuk blijf er mee doorgaan en kijk elke keer na dansen in de spiegel of het al iets opschiet!, zoniet dan is dat heel jammer en zit er iets bij jou niet echt lekker met dansen of denk je dat je het helemaal niet kan! Ja niks aan te doen, verder kan ik je niet helpen dit was mijn tip.
Kuzjez en nog succes viswijf..
|