Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2006, 18:21
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Ik heb half juni mijn hamstring (semi tendinosus) gescheurd. Ze hebben me nooit verteld in hoeverre, maar ik ga er vanuit dat ie 'enkel' ingescheurd is. Ze hebben me echt schandalig onderzocht. Heb 3 uur op een behandeltafel gelegen zonder dat er iemand was en na die 3 uur kwam er een orthopeed, die heeft 2x mijn knie gebogen en was toen weer weg. Ik dacht dat hij een recept ging halen en weer terug zou komen (had nog behoorlijk wat vragen), maar is dus niet weer gekomen.

Ze hebben me hier enkel verteld dat ik 3 weken op krukken moest lopen en daarna weer mocht beginnen met stretchen.

Nu zijn we inmiddels bijna 2 maanden verder en ik kan nog steeds niet ver lopen, laat staan hardlopen of sporten. Aangezien ik een echte sportfreak ben, word ik nu al helemaal gek en gezien de minieme stapjes waarmee ik op dit moment vooruit ga, zie ik mezelf het komende (half)jaar nog niet weer intensief sporten.

Ik heb nu niet zozeer meer last aan de zijkant, maar meer aan de voorkant. Lijkt me niet echt meer mijn hamstring. Misschien destijds iets over het hoofd gezien, doordat de pijn voornamelijk voor mijn gevoel aan de achterkant zat.

Kent iemand de prognose voor een gescheurde hamstring qua revalidatieperiode? Vind het namelijk wel erg langzaam vooruit gaan en misschien moet ik dus even terug naar het ziekenhuis om te kijken of er ook iets mis is met de voorkant van mijn knie?
Oud 15-08-2006, 19:17
Joris
Joris is offline
lijkt me gewoon veel verstandiger als je even naar het ziekenhuis gaat. Als iemand verteld dat het maar 3 weken moet duren en je bent na 2 maanden nog geen stap voorruit is het gewoon slim om het even na te laten kijken!

De prognose weet ik zo niet, ligt ook aan hoe ver het ingescheurd is en op wat voor een manier en op welke hoogte etc
Oud 16-08-2006, 06:14
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ga even naar een ander ziekenhuis voor een second opinion

je hoort wel vaker dat er achteraf iets anders aan de hand blijkt te zijn als wat de (even snel kijken) arts je vertelde

dadelijk mankeer je wat anders en is het alleen maar schadelijk als je er zo op loopt
Oud 16-08-2006, 09:26
Shredder
Shredder is offline
Het ligt er maar net aan hoever de spier gescheurd is, maar dit weet je niet. Bij een klein scheurtje laten ze je gewoon met krukken weer gaan, je spier niet belasten en na een tijdje hersteld de scheur zich vanzelf. Hierin zit echter wel een groot verschil in tijd, aangezien de één sneller revalideerd dan de ander.

Als de scheur van een dermatig formaat is dan kunnen ze er ook voor kiezen om het te opereren, want dan zal hij vanzelf niet goed aan elkaar groeien.

Aangezien je niets weet, wat overigens schandalig is, kun je niets anders doen dan gewoon terug gaan naar het ziekenhuis en het nog een keer laten onderzoeken.

P.S. Het is buiten proporties dat je zo lang hebt moeten wachten op niks, waar gaat het heen met onze gezondheidszorg

Regels voor berichten