Advertentie | |
|
![]() |
|
niet met je eens.
als je niet verliefd bent, of wordt, of kunt worden, scheelt het je zoveel ellende, pijn, misere, slapeloze nachten, hoofdbrekens... tuurlijk 'krijg je er wat voor terug'. mooie dingen, schijnt. Maar wegen die op tegen grotendeels negatieve dingen? ik vind van niet. kijk alleen al het topic door 'hoe voel jij je op relationeel gebied'. je leest vaker 'klote' dan 'supergeweldigfantastico'. niet in die woorden, voor men mij daarop gaat vastpinnen. Of dat fenomeen iets te maken heeft met het feit dat wij mensen maar al te graag (ik ook) onze ellende op straat gooien, en anderen daarvan genieten (leedvermaak) in tegenstelling tot het eruitgooien van een staat van opperste geluk, daar ben ik wel redelijk zeker van. Desalniettemin, ook als je daarvoor compenseert heb je toch meer ellende dan fijne ervaringen. Simpel voorbeeld: je geliefde missen, is dat nu echt zo prettig? nee, ik vind van niet. Dan liever geen geliefde, en mijzelf vermaken, op welke manier dat ook moge zijn.
||
Citaat:
Ander punt is natuurlijk dat hier natuurlijk alleen maar jongeren posten. Het is algemeen bekend dat oudere mensen meer tevreden zijn met hun seksleven, zal met het liefdesleven dan ook wel het geval zijn.
||
Citaat:
![]() Maar goed, ik ben het niet helemaal met je eens. Je hebt inderdaad gelijk, als je niet verliefd bent heb je inderdaad minder zorgen aan je kop en minder pijn en verdriet dan als je wel verliefd bent, dat is zonder meer waar. Ik ben het niet met je eens dat de negatieve dingen niet tegen de positieve opwegen. Als de al het negatieve in de relatie niet opwegen tegen de positieve, dan heb je gewoon een slechte relatie. Naar mijn mening komt daar nog eens bij dat het negatieve door de mensen in de relatie zelf gecreëert wordt, het is maar net hoeveel ellende jullie veroorzaken bij jullie zelf. Soms is het wel eens minder in een relatie, maar dat is het mij dubbel en dwars waard. Die negatieve momenten heb ik ervoor over om: een maatje te hebben, je liefde ergens kwijt te kunnen, liefde te ontvangen, samen dingen doen, niet alleen zijn, vrijen met elkaar, ideën uitwisselen met elkaar en ga zo maar door. Dat is me allemaal veel meer waard dan een keer een slecht moment in de relatie.
|
liefde brengt zowel geluk als verdriet. Maar moet je het daarom maar helemaal afzweren, om de kans op verdriet zo klein mogelijk te maken? Je laat daardoor je kans op geluk ook afnemen.
Alles in het leven gaat gepaard met geluk en verdriet. Deze twee houden elkaar in balans. Wil je dit niet accepteren, dan maak je je leven alleen maar moeilijker dan dat het al is.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Zo maar een aantal redenen dan er vaak negatieve reacties in dat topic staan. Wat voor mijn gevoel de reden is dat er zo veel mensen zijn met slechte relaties, komt doordat die mensen zelf onvoldoende vermogen tot nadenken of praten hebben om de problemen binnen je relatie op te lossen. Al dan niet door het uit te maken. Sommige mensen willen zó doodsgraag een relatie dat een slechte nog beter is dan geen. Maar nu hebben we het al lang niet meer over de liefde.
|
Verwijderd
|
Iedereen kan liefde wel anders omschrijven, mijns inziens bestaat het zolang de definitie ruim genoeg is. Voor mij houdt het in dat ik iemand wil blijven zien en mezelf open wil stellen voor iemand (geen termijn gegeven tho). Het houdt ook in dat de ander mij kan begrijpen en accepteren. Dat hele gevoel wat bovenstaande dingen mogelijk maakt, zou ik best willen omschrijven als liefde. (Diegene aardig vinden en veel aan hem of haar denken zit hier voor mij standaard bij inbegrepen.)
|
![]() |
|
het heeft niet iets te maken met het van mijn kant al dan niet hebben (gehad) van een goeie relatie. eerder dat liefde niet relevant en zaligmaken is, maar eerder [mel gibson mode] de bron van al het leed [/mel gibson mode]
of IK het ermee eens ben is een tweede ![]() tja dit is een voortzetting van een gesprek dat ik had met n vriend van me ![]()
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
die zakkenwasser heeft nog gelijk ook. hij had er nog zo een. over de leugenachtige aard van de mens, en dat in het dierenrijk er niet zo aan toe gaat. Citaat:
Wie houd je nu eenmaal voor de gek? Jezelf!
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo Laatst gewijzigd op 20-08-2006 om 12:08. |
![]() |
||
Citaat:
dude, a: ik werk in de horeca, waar ik genoeg onder de mensen kom b: ik maak MUZIEK!! en als je t dan nog niet snapt *edit edit edit edit*
|
![]() |
||
Citaat:
@ orpheus zie mijn post hiervoor. Als je je lichaamstemperatuur kunt verlagen of je hartslag kunt verlagen met meditatie, dan moet je met training ook die 'stofjes' de baas kunnen zijn is mijn mening.
|
![]() |
Ik kan mediteren tot zover ik wil, ik kan op orde krijgen wat ik wil.
Liefde wil ik niet controleren, en van religie blijf ik sowieso af. Dat zijn namelijk dingen die voor mensen heel erg belangrijk kunnen zijn, en ik ben niet uit op oorlogje spelen. Heel eerlijk gezegd weet ik nou niet meer of jij jouw eigen domheid aan het manifesteren bent, of nou gewoon echt conflicten zoekt.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
ik krijg alleen maar dingen in retour, lichtelijk op de man gespeeld. niets inhoudelijks (op van mijn bijna-naamgenoot na dan, waarvoor mijn dank). Je kan het echt wel zonder liefde stellen hoor. liefde gericht naar andere mensen. en dat is niet direct een garantie voor oorlog... Over mijn vermeende domheid: bezie het eens van een ander licht. Wellicht boeit dit onderwerp mij al heel lang, en wil ik weten wat andere mensen ervan denken. Ik neem een heel sterk negatief standpunt, maar wellicht geloof ik daar niet in, of in ieder geval; niet helemaal. maar dat laat ik weer in het midden.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
nee want het leven is nou eenmaal wel (eens) leuk! En dat maakt het de moeite gewoon waard!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Ik zie de wereld sowieso niet als een poel van haat, bedrog en verdorven geesten. Dan zit je sowieso al met een ander uitganspunt waardoor er plots wel plaats is voor liefde.
Eerlijk gezegd heb ik na al jouw vele berichten op dit forum nooit het idee gekregen is dat er in jouw wereldbeeld plaats is voor iets dat niet met 6 snaren te vatten is. Het verwondert me dan ook niks dat er dan ook voor liefde geen plaats is.
||
Citaat:
natuurkunde, vliegtuigen, auto's, techniek in het algemeen, vechtsporten, zwaardvechten, wapens, vuurwapens, solderen.... kleine greep uit wat ik graag doe en waar genoeg ruimte voor is ![]()
||
Citaat:
uitgaan naar goeie concerten gaan met bands meespelen met jamavonden zeilen opera's produceren en regelen toneelspelen ik ben sociaal vaardig genoeg hoor ![]() en natuurlijk horeca. @ ieke: wat mij betreft mogen ze me flamen zoveel ze willen. als t me begint te vervelen laat ik t topic doodbloeden ![]() @ steffan; en nu iets constructiefs... @ vice: wat is dat voor flauwekul. Voortplanting heeft niks nakkes nada te maken met liefde.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Haha, dit is zo grappig. 'Ik ben wel heel sociaal hoor want ik werk in de HORECA en ik ga naar CONCERTEN en ik ZEIL'. Oh, dat reflecteert wel de sociale ziel die diep in je schuilt. Vreemd trouwens dat je bezigheden opsomt voor totaal onbekenden om ze te overtuigen dat je sociaalvaardig bent.
|
![]() |
|
Volgens de encyclopedie is liefde een speciaal soort aantrekking tot een persoon of voorwerp.
Het is dan een gevoel of emotie. In de sterkste vorm geeft het mensen de indruk dat ze zonder het object van hun liefde niet meer verder kunnen in het leven, de indruk dat ze psychologisch afhankelijk zijn van de aanwezigheid. Sommigen - materialisten - beschrijven liefde als een chemische reactie in de hersenen. Dit gaat dan vooral op voor verliefdheid. Anderen - idealisten - zien liefde als een samenbindende factor in het hele universum: een universele aantrekking tussen al wat is. In deze visie zijn zwaartekracht, elektrische en magnetische aantrekking en afstoting, affiniteit, adhesie, cohesie, kernkrachten, vormen van liefde van de materie. Uiteraard neemt de westerse wetenschap algemeen het eerste standpunt in; menselijke relaties zijn echter zo complex dat ze niet meer voor honderd procent op hormonen te herleiden zijn. De keuze van het voorwerp der liefde kan onderbewust of bewust gemaakt worden op basis van feitelijke overwegingen. Verliefdheid tussen twee personen kan pas echte liefde worden als beide personen onvoorwaardelijk van elkaar blijven houden ook al kennen ze elkaars gebreken. In de dierlijke wereld kunnen we liefde waarnemen zoals seksuele drift en nestverzorging. zo.. Back to basic.. Liefde is een leugen... - Als je het mij vraagt wel, omdat alles wederzijds moet zijn. En je kan niet alles van elkaar leuk vinden. Dus ga je je aanpassen aan de omgeving. Je minderen eigenschappen kleineren, en je goede punten aanprijzen.. Dus je bent niet 100% jezelf, dus lieg je... Dat neemt allemaal niet weg dat ik tegen verliefdheid enzo ben. Want ik vind liefde niet rot en klote zo als andere in dit topic doen blijken. Maar ik ben ook niet zo dat ik elke week verliefd ben op een ander. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Jouw leugens. AfterTheEulogy. | 4 | 11-02-2005 15:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Kwellende leugens Halogeen | 11 | 03-06-2004 17:26 | |
Psychologie |
Ik ben een ziekelijke leugenaar Piper | 22 | 02-05-2003 20:14 | |