Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2006, 22:40
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:

Citaat:
vedetje schreef:
vedetje schreef op 18-08-2006 @ 12:03 :
is liefde niet altijd echt en waar?
eeuwig daarentegen is wat anders

blijven posten hé Martina, vanaf dat je weer wat contact ermee hebt willen wij het weten
nee. liefde is niet echt. liefde is niet waar. liefde is een leugen, zelfbedrog. wie houdt je nu voor de gek? liefde is alleen maar jezelf expres pijnigen. Ja soms heb je ook mooie momenten, maar het gros is pijnlijk, verrot, bedorven. Zijn die mooie momenten het dan waard? ik vind van niet.

Er zijn 3 dingen eeuwig en constant in dit universum:

de dood
Belasting
muziek

de rest is bijzaak.

Dus beter kappen we er gewoon allemaal mee, duik je je bed in, spaanplaatje erop, zand erop, want het leven en liefde is zinloos. de liefde en verliefdheid is zo relatief. wat voor mij echt is, is voor jou leugen, en andersom. Maar wij mensen zijn an sich al te dom om dat in te zien. De mensheid is gewoon dom. Al worden we ondergezeken door aliens zijn we nog te dom om dat in te zien.
naar aanleiding van die post van mij open ik dit topic, om niet weer een mod aan m'n broek te krijgen dat ik OF flame, OF zwaar offtopic ga.

de stelling is dus: liefde is een grote leugen. Het aspect 'religie is een nog grotere leugen, en nog ergere bullshit' laat ik achterwege, en alsjeblieft, laten we 't daar dus ook niet over hebben.

discussieer maar los!
Advertentie
Oud 19-08-2006, 22:42
Briseïs
Briseïs is offline
Wat valt er te discussieren? Lijkt me nogal een feit. Maar het is ook een feit dat het kut is als er geen liefde is.
Oud 19-08-2006, 22:54
Orpheo
Orpheo is offline
niet met je eens.

als je niet verliefd bent, of wordt, of kunt worden, scheelt het je zoveel ellende, pijn, misere, slapeloze nachten, hoofdbrekens...

tuurlijk 'krijg je er wat voor terug'. mooie dingen, schijnt. Maar wegen die op tegen grotendeels negatieve dingen? ik vind van niet.

kijk alleen al het topic door 'hoe voel jij je op relationeel gebied'. je leest vaker 'klote' dan 'supergeweldigfantastico'. niet in die woorden, voor men mij daarop gaat vastpinnen.

Of dat fenomeen iets te maken heeft met het feit dat wij mensen maar al te graag (ik ook) onze ellende op straat gooien, en anderen daarvan genieten (leedvermaak) in tegenstelling tot het eruitgooien van een staat van opperste geluk, daar ben ik wel redelijk zeker van.

Desalniettemin, ook als je daarvoor compenseert heb je toch meer ellende dan fijne ervaringen.

Simpel voorbeeld: je geliefde missen, is dat nu echt zo prettig? nee, ik vind van niet. Dan liever geen geliefde, en mijzelf vermaken, op welke manier dat ook moge zijn.
Oud 19-08-2006, 22:59
Optima
Optima is offline
alles is leugen
Oud 19-08-2006, 22:59
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 19-08-2006 @ 23:54 :
als je niet verliefd bent, of wordt, of kunt worden, scheelt het je zoveel ellende, pijn, misere, slapeloze nachten, hoofdbrekens...
Dat is al een heel ander verhaal. Dan zou het misschien wel een stuk makkelijker zijn. Maar wat is je punt?

Ander punt is natuurlijk dat hier natuurlijk alleen maar jongeren posten. Het is algemeen bekend dat oudere mensen meer tevreden zijn met hun seksleven, zal met het liefdesleven dan ook wel het geval zijn.
Oud 19-08-2006, 23:04
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 19-08-2006 @ 23:54 :
niet met je eens.

tuurlijk 'krijg je er wat voor terug'. mooie dingen, schijnt. Maar wegen die op tegen grotendeels negatieve dingen? ik vind van niet.

kijk alleen al het topic door 'hoe voel jij je op relationeel gebied'. je leest vaker 'klote' dan 'supergeweldigfantastico'. niet in die woorden, voor men mij daarop gaat vastpinnen.

Of dat fenomeen iets te maken heeft met het feit dat wij mensen maar al te graag (ik ook) onze ellende op straat gooien, en anderen daarvan genieten (leedvermaak) in tegenstelling tot het eruitgooien van een staat van opperste geluk, daar ben ik wel redelijk zeker van.

Desalniettemin, ook als je daarvoor compenseert heb je toch meer ellende dan fijne ervaringen.

Simpel voorbeeld: je geliefde missen, is dat nu echt zo prettig? nee, ik vind van niet. Dan liever geen geliefde, en mijzelf vermaken, op welke manier dat ook moge zijn.
Je stelt het wel lekker gemakkelijk he Als je niet verliefd kunt worden.

Maar goed, ik ben het niet helemaal met je eens.

Je hebt inderdaad gelijk, als je niet verliefd bent heb je inderdaad minder zorgen aan je kop en minder pijn en verdriet dan als je wel verliefd bent, dat is zonder meer waar.

Ik ben het niet met je eens dat de negatieve dingen niet tegen de positieve opwegen. Als de al het negatieve in de relatie niet opwegen tegen de positieve, dan heb je gewoon een slechte relatie. Naar mijn mening komt daar nog eens bij dat het negatieve door de mensen in de relatie zelf gecreëert wordt, het is maar net hoeveel ellende jullie veroorzaken bij jullie zelf.
Soms is het wel eens minder in een relatie, maar dat is het mij dubbel en dwars waard. Die negatieve momenten heb ik ervoor over om: een maatje te hebben, je liefde ergens kwijt te kunnen, liefde te ontvangen, samen dingen doen, niet alleen zijn, vrijen met elkaar, ideën uitwisselen met elkaar en ga zo maar door. Dat is me allemaal veel meer waard dan een keer een slecht moment in de relatie.
Oud 19-08-2006, 23:57
Verwijderd
Liefde is/zijn stofjes in je hersenen, net als bijna alles anders. Het leven.

Optima: "Alles is een leugen".
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 00:49
Warsocket
Warsocket is offline
verliefd worden is to op zekere hoogte een keuze dus je doet het jezelf aan + dit tpoic heeft weinig discussiewaarde
Oud 20-08-2006, 00:59
Faerie
Faerie is offline
Volgens mij ben je gewoon de verkeerde personen tegen gekomen als liefde jou alleen maar pijn en leed brengt en af en toe iets moois.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 01:27
Verwijderd
Wat een semi-diepzinnig gelul. Liefde is geen 'leugen', maar gewoon een bepaald verschijnsel dat wij omschrijven als 'liefde'.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 01:31
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Je bent de snelheid van het licht vergeten.
Oud 20-08-2006, 01:32
Optima
Optima is offline
liefde brengt zowel geluk als verdriet. Maar moet je het daarom maar helemaal afzweren, om de kans op verdriet zo klein mogelijk te maken? Je laat daardoor je kans op geluk ook afnemen.

Alles in het leven gaat gepaard met geluk en verdriet. Deze twee houden elkaar in balans. Wil je dit niet accepteren, dan maak je je leven alleen maar moeilijker dan dat het al is.
Oud 20-08-2006, 01:35
Optima
Optima is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 20-08-2006 @ 02:31 :
Je bent de snelheid van het licht vergeten.
laten we dan maar meteen op de relativiteitstheorie uitkomen. en nu nog een leuke link met liefde.....
Oud 20-08-2006, 02:37
Metal
Metal is offline
Liefde is geen leugen. De conclusie trekken dat liefde een leugen is nadat je vriendin het heeft uitgemaakt is erg krom, verre van objectief iig. Laat het even bezinken.
Oud 20-08-2006, 09:56
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 19-08-2006 @ 22:54 :
Ik moet zeggen dat de negatieve dingen die ik vooralsnog uit relaties heb ervaren, uiteindelijk toch wel een positieve invloed op mij hebben gehad.

Citaat:
Orpheo schreef op 19-08-2006 @ 22:54 :
Men klaagt graag. Mensen die problemen hebben willen graag advies. mensen zoeken lotgenoten. gedeelde smart is halve smart.

Zo maar een aantal redenen dan er vaak negatieve reacties in dat topic staan.

Wat voor mijn gevoel de reden is dat er zo veel mensen zijn met slechte relaties, komt doordat die mensen zelf onvoldoende vermogen tot nadenken of praten hebben om de problemen binnen je relatie op te lossen. Al dan niet door het uit te maken. Sommige mensen willen zó doodsgraag een relatie dat een slechte nog beter is dan geen. Maar nu hebben we het al lang niet meer over de liefde.
Oud 20-08-2006, 10:26
Verwijderd
Iedereen kan liefde wel anders omschrijven, mijns inziens bestaat het zolang de definitie ruim genoeg is. Voor mij houdt het in dat ik iemand wil blijven zien en mezelf open wil stellen voor iemand (geen termijn gegeven tho). Het houdt ook in dat de ander mij kan begrijpen en accepteren. Dat hele gevoel wat bovenstaande dingen mogelijk maakt, zou ik best willen omschrijven als liefde. (Diegene aardig vinden en veel aan hem of haar denken zit hier voor mij standaard bij inbegrepen.)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 10:27
Orpheo
Orpheo is offline
het heeft niet iets te maken met het van mijn kant al dan niet hebben (gehad) van een goeie relatie. eerder dat liefde niet relevant en zaligmaken is, maar eerder [mel gibson mode] de bron van al het leed [/mel gibson mode]

of IK het ermee eens ben is een tweede (ben ik gedeeltelijk ook wel natuurlijk, maar toch)

tja dit is een voortzetting van een gesprek dat ik had met n vriend van me
Oud 20-08-2006, 10:30
Jones
Gelukkig zit je niet een klein beetje met jezelf in de knoop. Kruip gewoon terug in je bed en ga een beetje met je gitaar spelen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 10:35
Orpheus
Orpheus is offline
Liefde is een chemie, een wetenschap, een gevoel.

En een bron voor eindeloos gezeur, literatuur, poëzie en prikborden op het internet.
Oud 20-08-2006, 10:38
Verwijderd
Hou eens op met dat negatieve gedoe zeg.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 11:19
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 20-08-2006 @ 11:38 :
Hou eens op met dat negatieve gedoe zeg.
nee. heb ik nu even lekker zin in! ik blaas megadeth uit mn boxen, zit te headbangen, en contempleer over leven en vooral dood!
Oud 20-08-2006, 11:36
Verwijderd
Liefde is een leugen om bestwil.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 12:02
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Quis schreef op 20-08-2006 @ 12:36 :
Liefde is een leugen om bestwil.
leg uit. welke bestwil? ik zie niks positiefs eraan hoor.

Citaat:
het is allemaal zinloos. Het hele leven is zinloos! dus beter timmer je er een spaanplaatje op, zand erop, sodeflikker maar een ent op, want het leven is zinloos! maar dat doen we niet. Nee, we hangen een bambibehangetje op, een slaap kindje slaap pingeltje boven dat wiegie, op de tenen de kamer uit, en de zandman doet de rest. dat is toch allemaal gelul!
van de filosoof (ha ha ha) Harry Jekkers.

die zakkenwasser heeft nog gelijk ook.

hij had er nog zo een. over de leugenachtige aard van de mens, en dat in het dierenrijk er niet zo aan toe gaat.

Citaat:

Noem nu eens een dier. Het mag alleen een kameel zijn! stel je voor, mamakameel baart een kindkameel, en nog nat van de geboorte, en zand van de woestijn tussen de oren, zegt dat kameeltje tegen kameel "wie ben ik?". Een kameel! En wat doe ik? Lopen! Waarheen? naar water! en dan? Je bulten volslobberen! En dan? Lopen naar het volgende water ENZOVOORT! en spanning en sensatie bestaat alleen op een pakkie sigaretten! dahaaag!

Ja, zo gaat dat! en dan hoor je niet mammakameel zeggen" oh t valt allemaal wel mee, zometeen komt sint kameel, net een staf, en een schimmel tussen z'n poten (geen gezicht, een kameel op een paard!) en die zorgt dat het allemaal goedkomt'
mensen zijn dus dom, en leugenachtig van aard. En om het een beetje dragelijk te maken, verzinnen ze liefde als bedekking voor lust (sex dus) en religie om het zogenaamde lijden en de misere, hetgeen gewoon LEVEN is, minder erg te maken en valse hoop te bieden.

Wie houd je nu eenmaal voor de gek? Jezelf!

Laatst gewijzigd op 20-08-2006 om 12:08.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 12:04
Larry Flint
Larry Flint is offline
Oh jezus misschien moet je eens onder de mensen komen, freak.
Oud 20-08-2006, 12:09
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 20-08-2006 @ 13:04 :
Oh jezus misschien moet je eens onder de mensen komen, freak.

dude,

a: ik werk in de horeca, waar ik genoeg onder de mensen kom
b: ik maak MUZIEK!!

en als je t dan nog niet snapt *edit edit edit edit*
Advertentie
Oud 20-08-2006, 12:13
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Jones schreef op 20-08-2006 @ 11:30 :
Gelukkig zit je niet een klein beetje met jezelf in de knoop. Kruip gewoon terug in je bed en ga een beetje met je gitaar spelen.
nee hoor. ik zit niet in de knoop met mezelf. gelukkig niet meer.

@ orpheus

zie mijn post hiervoor. Als je je lichaamstemperatuur kunt verlagen of je hartslag kunt verlagen met meditatie, dan moet je met training ook die 'stofjes' de baas kunnen zijn is mijn mening.
Oud 20-08-2006, 12:17
Orpheus
Orpheus is offline
Ik kan mediteren tot zover ik wil, ik kan op orde krijgen wat ik wil.

Liefde wil ik niet controleren, en van religie blijf ik sowieso af.
Dat zijn namelijk dingen die voor mensen heel erg belangrijk kunnen zijn, en ik ben niet uit op oorlogje spelen.

Heel eerlijk gezegd weet ik nou niet meer of jij jouw eigen domheid aan het manifesteren bent, of nou gewoon echt conflicten zoekt.
Oud 20-08-2006, 12:18
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 20-08-2006 @ 13:09 :
dude,

a: ik werk in de horeca, waar ik genoeg onder de mensen kom
b: ik maak MUZIEK!!

en als je t dan nog niet snapt *edit edit edit edit*
ik snap niet dat je het jezelf dan zo moeilijk maakt, kut man je moet alles niet zo serieus nemen.
Oud 20-08-2006, 12:26
Verwijderd
Yeah, quasi diepzinnig emo gejank for the win!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 12:27
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 20-08-2006 @ 13:18 :
ik snap niet dat je het jezelf dan zo moeilijk maakt, kut man je moet alles niet zo serieus nemen.
maar wat nu als ik gelijk heb?

ik krijg alleen maar dingen in retour, lichtelijk op de man gespeeld. niets inhoudelijks (op van mijn bijna-naamgenoot na dan, waarvoor mijn dank).

Je kan het echt wel zonder liefde stellen hoor. liefde gericht naar andere mensen. en dat is niet direct een garantie voor oorlog...

Over mijn vermeende domheid:
bezie het eens van een ander licht. Wellicht boeit dit onderwerp mij al heel lang, en wil ik weten wat andere mensen ervan denken. Ik neem een heel sterk negatief standpunt, maar wellicht geloof ik daar niet in, of in ieder geval; niet helemaal. maar dat laat ik weer in het midden.
Oud 20-08-2006, 12:29
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 20-08-2006 @ 13:27 :
maar wat nu als ik gelijk heb?

ik krijg alleen maar dingen in retour, lichtelijk op de man gespeeld. niets inhoudelijks (op van mijn bijna-naamgenoot na dan, waarvoor mijn dank).

Je kan het echt wel zonder liefde stellen hoor. liefde gericht naar andere mensen. en dat is niet direct een garantie voor oorlog...

Over mijn vermeende domheid:
bezie het eens van een ander licht. Wellicht boeit dit onderwerp mij al heel lang, en wil ik weten wat andere mensen ervan denken. Ik neem een heel sterk negatief standpunt, maar wellicht geloof ik daar niet in, of in ieder geval; niet helemaal. maar dat laat ik weer in het midden.
misschien ben ik het ook wel hardstikke met je eens maar je gezeik is echt onuitstaanbaar.
Oud 20-08-2006, 12:39
Verwijderd
Ik zou er een liedje over schrijven, en naar de kapper gaan. Letters of love and deception, of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 14:54
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 20-08-2006 @ 12:02 :
leg uit. welke bestwil? ik zie niks positiefs eraan hoor.

van de filosoof (ha ha ha) Harry Jekkers.

die zakkenwasser heeft nog gelijk ook.

hij had er nog zo een. over de leugenachtige aard van de mens, en dat in het dierenrijk er niet zo aan toe gaat.

mensen zijn dus dom, en leugenachtig van aard. En om het een beetje dragelijk te maken, verzinnen ze liefde als bedekking voor lust (sex dus) en religie om het zogenaamde lijden en de misere, hetgeen gewoon LEVEN is, minder erg te maken en valse hoop te bieden.

Ik zie in dat je gelijk hebt! Wat een klote wereld, ik ga er maar een eind aan maken...

nee want het leven is nou eenmaal wel (eens) leuk! En dat maakt het de moeite gewoon waard!
Oud 20-08-2006, 15:01
Steffan
Steffan is offline
Liefde bestaat niet..
Liefde is een slap aftreksel van lust.

Ik hou van je, betekend dan ook niet meer dan:
Wat ben je goed in bed, *blijf bij me* dat wil ik vaker...

Een vriendin van me zei:
Liefde is een emotie, en emoties kan je onderdrukken..

punt
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 15:17
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Steffan schreef op 20-08-2006 @ 16:01 :
Liefde bestaat niet..
Liefde is een slap aftreksel van lust.

Ik hou van je, betekend dan ook niet meer dan:
Wat ben je goed in bed, *blijf bij me* dat wil ik vaker...

Een vriendin van me zei:
Liefde is een emotie, en emoties kan je onderdrukken..

punt
Oud 20-08-2006, 15:21
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 20-08-2006 @ 13:13 :
nee hoor. ik zit niet in de knoop met mezelf. gelukkig niet meer.

@ orpheus

zie mijn post hiervoor. Als je je lichaamstemperatuur kunt verlagen of je hartslag kunt verlagen met meditatie, dan moet je met training ook die 'stofjes' de baas kunnen zijn is mijn mening.
dat kan ook, als liede daardoor in jouw definitie nep wordt dan is het nep voor jouw ja
Oud 20-08-2006, 15:44
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik zie de wereld sowieso niet als een poel van haat, bedrog en verdorven geesten. Dan zit je sowieso al met een ander uitganspunt waardoor er plots wel plaats is voor liefde.

Eerlijk gezegd heb ik na al jouw vele berichten op dit forum nooit het idee gekregen is dat er in jouw wereldbeeld plaats is voor iets dat niet met 6 snaren te vatten is. Het verwondert me dan ook niks dat er dan ook voor liefde geen plaats is.
Oud 20-08-2006, 15:54
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 20-08-2006 @ 16:44 :
Ik zie de wereld sowieso niet als een poel van haat, bedrog en verdorven geesten. Dan zit je sowieso al met een ander uitganspunt waardoor er plots wel plaats is voor liefde.

Eerlijk gezegd heb ik na al jouw vele berichten op dit forum nooit het idee gekregen is dat er in jouw wereldbeeld plaats is voor iets dat niet met 6 snaren te vatten is. Het verwondert me dan ook niks dat er dan ook voor liefde geen plaats is.
er is in mijn wereld genoeg ruimte voor iets anders dan gitaren.

natuurkunde, vliegtuigen, auto's, techniek in het algemeen, vechtsporten, zwaardvechten, wapens, vuurwapens, solderen.... kleine greep uit wat ik graag doe en waar genoeg ruimte voor is
Oud 20-08-2006, 15:57
Metal
Metal is offline
Ik zie niets staan waarbij het sociale aspect komt kijken. :')
Oud 20-08-2006, 16:11
Vice
Vice is offline
Als liefde een leugen is, vraag ik me af of we dan nog wel zouden bestaan.
Oud 20-08-2006, 16:14
Steffan
Steffan is offline
Ik denk dus ik besta..
Maar als ik nu even niet denk..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 17:09
Ieke
Ieke is offline
Lief doen, dat flamen is niet nodig.
Oud 20-08-2006, 17:12
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Metal schreef op 20-08-2006 @ 16:57 :
Ik zie niets staan waarbij het sociale aspect komt kijken. :')
jij je zin:

uitgaan
naar goeie concerten gaan
met bands meespelen met jamavonden
zeilen
opera's produceren en regelen
toneelspelen

ik ben sociaal vaardig genoeg hoor

en natuurlijk horeca.

@ ieke: wat mij betreft mogen ze me flamen zoveel ze willen. als t me begint te vervelen laat ik t topic doodbloeden

@ steffan; en nu iets constructiefs...

@ vice: wat is dat voor flauwekul. Voortplanting heeft niks nakkes nada te maken met liefde.
Oud 20-08-2006, 17:13
Steffan
Steffan is offline
Sorry lieverd.. ik zal er even serieus over na gaan denken...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 17:14
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 20-08-2006 @ 18:12 :
@ ieke: wat mij betreft mogen ze me flamen zoveel ze willen. als t me begint te vervelen laat ik t topic doodbloeden
Maar ik vind het niet goed. Snap niet waarom het nodig is te flamen tegen anderen ook al ben je het totaal niet met iemand eens en vind je die gene kortzichtig, irritant of wat dan ook.
Oud 20-08-2006, 17:26
Jones
Citaat:
Orpheo schreef op 20-08-2006 @ 13:02 :

Ik hoop voor je dat hier niet echt in gelooft want dit is natuurlijk echte ellende.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 17:38
woezel
woezel is offline
orpheo; ik vind je eng.
Oud 20-08-2006, 18:01
Verwijderd
Haha, dit is zo grappig. 'Ik ben wel heel sociaal hoor want ik werk in de HORECA en ik ga naar CONCERTEN en ik ZEIL'. Oh, dat reflecteert wel de sociale ziel die diep in je schuilt. Vreemd trouwens dat je bezigheden opsomt voor totaal onbekenden om ze te overtuigen dat je sociaalvaardig bent.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 18:34
Steffan
Steffan is offline
Volgens de encyclopedie is liefde een speciaal soort aantrekking tot een persoon of voorwerp.

Het is dan een gevoel of emotie. In de sterkste vorm geeft het mensen de indruk dat ze zonder het object van hun liefde niet meer verder kunnen in het leven, de indruk dat ze psychologisch afhankelijk zijn van de aanwezigheid.

Sommigen - materialisten - beschrijven liefde als een chemische reactie in de hersenen. Dit gaat dan vooral op voor verliefdheid. Anderen - idealisten - zien liefde als een samenbindende factor in het hele universum: een universele aantrekking tussen al wat is. In deze visie zijn zwaartekracht, elektrische en magnetische aantrekking en afstoting, affiniteit, adhesie, cohesie, kernkrachten, vormen van liefde van de materie. Uiteraard neemt de westerse wetenschap algemeen het eerste standpunt in; menselijke relaties zijn echter zo complex dat ze niet meer voor honderd procent op hormonen te herleiden zijn. De keuze van het voorwerp der liefde kan onderbewust of bewust gemaakt worden op basis van feitelijke overwegingen.

Verliefdheid tussen twee personen kan pas echte liefde worden als beide personen onvoorwaardelijk van elkaar blijven houden ook al kennen ze elkaars gebreken.

In de dierlijke wereld kunnen we liefde waarnemen zoals seksuele drift en nestverzorging.

zo..
Back to basic..

Liefde is een leugen...

- Als je het mij vraagt wel, omdat alles wederzijds moet zijn. En je kan niet alles van elkaar leuk vinden. Dus ga je je aanpassen aan de omgeving. Je minderen eigenschappen kleineren, en je goede punten aanprijzen.. Dus je bent niet 100% jezelf, dus lieg je...

Dat neemt allemaal niet weg dat ik tegen verliefdheid enzo ben. Want ik vind liefde niet rot en klote zo als andere in dit topic doen blijken. Maar ik ben ook niet zo dat ik elke week verliefd ben op een ander.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 18:58
Orpheo
Orpheo is offline
@ steffan: hmm, interessante post!

@ anderen: grappig dat mensen denken dat het door mij gekozen standpunt ook echt mijn mening is.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten