Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2005, 13:42
Konijn
Konijn is offline
Weet iemand hoe het zit als je op marktplaats je spullen niet gekregen hebt, en wel al betaald?
Voor zover ik kan zien, kun je er dan niks meer aan doen..
Het gaat om een totaalbedrag van 90 euro. Ik heb alleen een e-mailadres en een telefoonnummer (mobiel) dat niet opgenomen wordt. En natuurlijk rekeningnummer, achternaam en woonplaats, maar het is een grote stad, dus dat helpt niet echt.
Is er niks wat ik kan doen om mijn geld terug te krijgen?
Oud 09-11-2005, 13:50
MTpower
MTpower is offline
Niet slim om te betalen terwijl je niet alle gegevens van de betreffende persoon hebt
Als ik iets koop via internet van een particulier zorg ik er altijd voor dat ik in ieder geval zijn/haar adres heb voor ik betaal.

Maargoed, als je het via internetbankieren hebt gedaan kun je het misschien nog terugboeken, dat kan binnen een bepaalde tijd.
Verder hem gewoon doodstalken op die mobiel natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 14:13
Konijn
Konijn is offline
I know . Het is een goede les in ieder geval.
Ik zal eens kijken met dat terugboeken, ik dacht dat niet zomaar kon (want dan zou je dat in principe ook kunnen doen als je spullen wel zou krijgen toch?).
Oud 09-11-2005, 14:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Konijn schreef op 09-11-2005 @ 15:13 :
(want dan zou je dat in principe ook kunnen doen als je spullen wel zou krijgen toch?).
Yep.
Oud 09-11-2005, 14:38
Konijn
Konijn is offline
Ja, van dat kan inderdaad, of ja van, daarom kan dat dus niet?
Oud 09-11-2005, 15:02
Verwijderd
Wat versta je onder 'niet gekregen' - hoevaak heb je wat geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 15:12
Konijn
Konijn is offline
Nou ja, het gaat om concertkaartjes voor aanstaande zaterdag.
Anders zou ik nog wel wat meer tijd hebben om af te wachten of ze nog komen. Aangezien degene die ze verkoopt natuurlijk ook weet wanneer het concert is..
Hij mailde na aandringende mails van mij zaterdag dat hij ze zondag op de bus zou doen.
Ik heb ze nu dus nog niet gehad. Gisteren mailde ik hem toen ze niet bij de post zaten, en kreeg ik één regeltje terug:
ik heb toch al gezegd dat ik ze zondag op de bus deed.
En ik geloof dat niet, omdat ze er dan hadden moeten zijn. Bovendien zijn er meer tekenen dat het niet goed zit (niet scheutig met goede gegevens dus bv).
Oud 09-11-2005, 15:17
Go
Go is offline
Was gister nog een item over bij Netwerk
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 15:31
Verwijderd
Ik zou zulke kaartjes nooit in een envelop laten doen: altijd aangetekend laten versturen, dan krijg je namelijk een track & trace-nummer waarmee je de status van de zending via internet kunt volgen en waarmee je tenminste een deel van de waarde kunt terugkrijgen als het pakket inderdaad zoek is (ik geloof dat dat verzekerd is tot 45 euro oid).

Maar het probleem kan natuulrijk ook eerder ontstaan, bijvoorbeeld als die kerel echt liegt dat hij ze op de bus heeft gedaan. Je kunt nooit bewijzen dat hij dat niet heeft gedaan, en als hij zegt dat ze in de post zijn zoekgeraakt (gebeurt toch af en toe wel) dan kun je niet bewijzen dat dat niet zo is. Dat is gewoon heel problematisch.

Wil je zekerheid ga dan nooit in zee met iemand die niet bereid is de spulletjes aangetekend te versturen (uiteraard met kosten van de verzending voor jouw rekening) en met iemand die niet zijn volledige persoonlijke info geeft.

@ gerwin: nee, 'daar' was geen item over. Het ging daar om heling van gestolen spulletjes en in de regel krijg je de spulletjes dan juist wél - alleen zijn ze gestolen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 22:23
VeGs
VeGs is offline
Misschien een tip om de volgende keer helft van bedrag over maken voor je het ontvangt en de andere helft als je het ontvangen hebt?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 22:56
Verwijderd
Stel dat hij het zondag heeft gepost na 5 uur. Dan is het pas maandag meegegaan en zou het er dinsdag moeten zijn. Dan is het pas 1 dag te laat.

In principe kan je niks doen om je geld terug te krijgen. Erachter komen waar diegene woont kan ook niet echt.

Wat je wel kan doen is de bank opbellen, doen of je diegene bent en informeren of je adreswijziging al goed is verwerkt
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 09:10
Tiño
Tiño is offline
Het kan makkelijk langer duren hoor, ik koop en verkoop de laatste tijd redelijk veel sinds ik paypal heb en de ene keer heb ik iets uit de UK letterlijk na 1dag terwijl ik ook dingen heb van zeer betrouwbare mensen die er nu na 7weken nog niet zijn..dr raakt wel ns wat kwijt enzo, zo ook bij de TPG.
Oud 10-11-2005, 09:32
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Tiño schreef op 10-11-2005 @ 10:10 :
Het kan makkelijk langer duren hoor, ik koop en verkoop de laatste tijd redelijk veel sinds ik paypal heb en de ene keer heb ik iets uit de UK letterlijk na 1dag terwijl ik ook dingen heb van zeer betrouwbare mensen die er nu na 7weken nog niet zijn..dr raakt wel ns wat kwijt enzo, zo ook bij de TPG.
Ja, maar het probleem is dat ik het gewoon niet geloof, ook door die andere dingen. In principe zijn gewone enveloppen binnen Nederland er altijd binnen een dag (en ik had er uiteraard aan gedacht dat het na de buslichting gepost kon zijn). De TPG adverteert er zelfs letterlijk mee.
Hij heeft sinds mn mailtje ook niet meer teruggemaild.

Is er inderdaad een mogelijkheid om iets terug te laten boeken?
Ik dacht persoonlijk dat dat alleen bij automatische boekingen kon, maar kreeg net weer een mailtje van iemand die zij dat ik het terug kan laten boeken.
Oud 10-11-2005, 09:48
Verwijderd
Neem contact op me je bank en vraag wat de mogelijkheden zijn. Ik denk niet dat je het zomaar terug kan laten boeken, aangezien je dan ook je geld terug kan halen wanneer je wél je spullen hebt gekregen. Maar 't valt te proberen he.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 09:53
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-11-2005 @ 10:48 :
Neem contact op me je bank en vraag wat de mogelijkheden zijn. Ik denk niet dat je het zomaar terug kan laten boeken, aangezien je dan ook je geld terug kan halen wanneer je wél je spullen hebt gekregen. Maar 't valt te proberen he.
Precies, dat zeg ik dus ook al de hele tijd .
Oud 10-11-2005, 10:27
Verwijderd
Ik kan je zo vertellen dat dat niet werkt. Banken gaan echt niet op jouw verzoek bedragen afschrijven van andermans rekening omdat jij van mening bent dat je belazerd bent. Ze kunnen het natuurlijk wel, maar ze doen het gewoon niet, dan zouden ze zo ongeveer alle verplichtingen schenden die ze jegens hun klanten hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 10:41
Konijn
Konijn is offline
Ok, dat bedoelde ik dus.
Nou ja, niks aan te doen. Ik kreeg net een mailtje dat ie ze toch echt zondag op de bus had gedaan, dus ik kan toch niks doen verder.
Oud 10-11-2005, 11:12
biep
biep is offline
als je ze zondag nog niet hebt zou ik iig een advertentie zetten op marktplaats tussen de concertkaartjes, met daarin een waarschuwing voor andere bezoekers, met zijn naam/woonplaats ed er in. Zo behoed je misschien andere mensen dezelfde fout te maken.

Of zet er een berichtje dat je oproept of er meer mensen door hem gedupeerd zijn? dan weet je het iig zeker.

en verder misschien aangifte? kan nooit kwaad.
Oud 10-11-2005, 11:43
11568
11568 is offline
Google zn naam anders eens, als het een echt oplichter is dan kom je m vast wel tegen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 12:08
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
11568 schreef op 10-11-2005 @ 12:43 :
Google zn naam anders eens, als het een echt oplichter is dan kom je m vast wel tegen
of kijk op http://www.internet-fraude.nl/ daar kun je oplichters op marktplaats en speurders etc. aangeven. Misschien staat hij daar al tussen?
Oud 10-11-2005, 12:43
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik dacht dat je het gewoon kon terugboeken. Of kan dat alleen zo makkelijk met een automatische incasso terugboeken? (Heb ik gedaan en dat ging zonder specifieke reden).
Oud 10-11-2005, 13:10
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
biep schreef op 10-11-2005 @ 12:12 :
als je ze zondag nog niet hebt zou ik iig een advertentie zetten op marktplaats tussen de concertkaartjes, met daarin een waarschuwing voor andere bezoekers, met zijn naam/woonplaats ed er in. Zo behoed je misschien andere mensen dezelfde fout te maken.
Het concert is aanstaande zaterdag, overmorgen dus .

Ik wilde een waarschuwing zetten ja, maar zijn advertentie was al verdwenen. Wel heb ik marktplaats gemaild met emailadres en gegevens van die persoon, zij kijken dan of er meerdere advertenties staan, ook bij andere rubrieken enzo.

Laatst gewijzigd op 10-11-2005 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 10-11-2005 @ 13:43 :
Ik dacht dat je het gewoon kon terugboeken. Of kan dat alleen zo makkelijk met een automatische incasso terugboeken? (Heb ik gedaan en dat ging zonder specifieke reden).
Banken doen dat alleen bij automatische incasso, en dan ook nog alleen de laatste termijn, voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:15
Martin
Martin is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2005 @ 14:20 :
Banken doen dat alleen bij automatische incasso, en dan ook nog alleen de laatste termijn, voor zover ik weet.
In principe kan je elke termijn terug laten boeken, het hoeft niet eens de laatste termijn te zijn. Zo lang je maar binnen de terugboektermijn zit (varieert, is meestal 30 dagen na incassodatum).

Kanttekening: incasso's voor kansspelen kan je nooit terug laten boeken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 20:02
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
en van t college geld ook niet ( long story)

maar t kan natuurllijk zijn de dat post het is kwijt geraakt

mij vorige week ook gebeurd...
Oud 18-08-2006, 11:31
Rata
Rata is offline
Ik heb hetzelfde maar dan omgedraaid.

Ik verkocht een boek via internet. Alleen was het boek te dik voor de brievenbusgleuf dus ik moest het als pakje verzenden.

Drie dagen nadat ik heb pakje verstuurde, mailde de koper dat hij het boek nog steeds niet had ontvangen. Ik controleerde het adres... dat klopte.

Nu 3 weken later ontvang ik weer een mailtje van de koper. Hij vraagt of ik het verzendbewijs wil opsturen, hij heeft het boek nog steeds niet ontvangen.

Ik heb dit verzendbewijs al lang weggegooid. Dus heb hem een prt scr van mijn bankafschrft gemaild. Hierop is te zien dat ik € 6,20 bij de postbank heb betaald... een paar dagen nadat hij het bedrag overmaakte.

Wat kan ik meer doen?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 12:06
jbtq
jbtq is offline
Ik heb het van beide kanten mee gemaakt. Één keer opgelicht. Het ging om een laptop. Uiteindelijk heb ik het geld na veel gezeur en gezeik wel terug gekregen, met heel veel geluk overigens omdat heel veel mensen achter hem aanzaten... Maar je kan kijken of de bank wel correct is geweest omdat zowel de naam als zijnde het rekening nummer met elkaar overeen moeten komen. En dat is over het algemeen niet wanneer er sprake van oplichting is. Het zal niet werken, maar je kan het allicht proberen. Anders inderdaad even googlen en kijken of je het adres kan vinden en dan bellen.

En van de andere kant ook meegemaakt. Had een boel verkocht en op de brievenbus die in de supermarkt stond gedaan. Het was een supermarkt/postkantoor. De brievenbus zou elke dag geleegd worden, maar niet heus.......met als gevolg dat hij mij beschuldigde van oplichting en ik hem ook weer. Sindsdien vraag ik altijd om een verzendbewijs
Oud 18-08-2006, 12:48
remy476
remy476 is offline
terugstorten is binnen 2 weken mogelijk bij de postbank... mja ik denk niet dat je het terugkrijgt

Laatst gewijzigd op 18-08-2006 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 12:59
Konijn
Konijn is offline
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar als dat zo is, kijk dan even naar de datum..
Oud 18-08-2006, 14:03
remy476
remy476 is offline
neej was in het algemeen... maar ff een vraag aan jou:'' hoe is het nu dan precies afgelopen?''
Oud 18-08-2006, 15:48
Konijn
Konijn is offline
Tja, niks van weer gehoord uiteraard. Wijze les..
Oud 18-08-2006, 16:18
juno
juno is offline
Als de kosten van een treinkaartje relatief gezien niet zo'n groot aandeel uitmaken van de aankoopprijs, kun je iets het beste zelf gaan halen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 16:53
Hulk
Hulk is offline
bovendien heeft hij waarschijnlijk gewoon een valse achternaam/woonplaats opgegeven.. kvind concertkaartjes via internet kopen trouwens wel heel dom. als je ze al krijgt is er grote kans dat ze vervalst zijn..
Oud 18-08-2006, 17:19
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Hulk schreef op 18-08-2006 @ 17:53 :
bovendien heeft hij waarschijnlijk gewoon een valse achternaam/woonplaats opgegeven.. kvind concertkaartjes via internet kopen trouwens wel heel dom. als je ze al krijgt is er grote kans dat ze vervalst zijn..
Nogmaals, dit topic is zowat een jaar oud.
Ten tweede: Mijn vriend en ik kopen bijna al onze concertkaartjes via internet (en dan niet ophalen, maar opsturen), en we gaan minstens twee keer per maand naar een concert. Dat zijn dus minimaal 48 kaartjes per jaar, waarbij het de afgelopen jaren één keer fout is gegaan. Het kan dus wat mij betreft echt prima.

De fout kwam bij mij doordat hij zei 'ophalen of opsturen, je zegt het maar'. Waardoor ik de link ophalen=betrouwbaar legde. Fout dus.
Oud 18-08-2006, 20:25
mirnie
mirnie is offline
zoek maar even op www.internetoplichting.nl. Ik ben laatst ook bedonderd. Heb aangifte gedaan. Mijn oplichter (uit Delft) blijkt dus honderden mensen te hebben opgelicht.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 03:29
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Konijn schreef op 18-08-2006 @ 18:19 :
Nogmaals, dit topic is zowat een jaar oud.
Ten tweede: Mijn vriend en ik kopen bijna al onze concertkaartjes via internet (en dan niet ophalen, maar opsturen), en we gaan minstens twee keer per maand naar een concert. Dat zijn dus minimaal 48 kaartjes per jaar, waarbij het de afgelopen jaren één keer fout is gegaan. Het kan dus wat mij betreft echt prima.

De fout kwam bij mij doordat hij zei 'ophalen of opsturen, je zegt het maar'. Waardoor ik de link ophalen=betrouwbaar legde. Fout dus.
ik ken zelf veel mensen die zijn opgelicht door middel van valse kaartjes etc! zal ook wel van de populariteit/type concert afhangen denk ik.
Reageren

Regels voor berichten