Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2002, 18:02
Gothic
Gothic is offline
Ik mentrueer nu zeker 5 jaar. En nog steeds is het onregelmatig. In het 1e jaar sloeg het vaak een maand over. Ook heb ik een tijdje (5 mnd) geen menstuatie gehad door slecht eten. Nu eet ik toch al zeker 2 jaar gezond en goed. Nou zou ik toch verwachten dat het normaal zou moeten worden onderhand. Mijn moeder vertelde me dat hij heel regelmatig is, na een jaar al... Door stress blijft het juist weg lijkt mij? Het is nu tussen 30 en 40 dagen in, en nu zat er bijv 15 dagen tussen ...

Hoe zit het bij jullie? Na hoe lang werd het regelmatig enzo?
Oud 03-07-2002, 18:36
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
4 jaar ongesteld en et was nog steeds niet regelmatig...
pil doet wonderen..
Oud 03-07-2002, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Nomen-nescio schreef:
4 jaar ongesteld en et was nog steeds niet regelmatig...
pil doet wonderen..
'k weenie meer hoelang het bij mij duurde, maar de pil doet idd wonderen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 18:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

'k weenie meer hoelang het bij mij duurde, maar de pil doet idd wonderen.
mam ik wil graag aan de pil...

Mam: Waarom?

Tja heb eigenlijk niet zo zin in zo'n moeder-dochter gesprek ... hmz
Oud 03-07-2002, 18:46
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Gothic schreef:

mam ik wil graag aan de pil...

Mam: Waarom?

Tja heb eigenlijk niet zo zin in zo'n moeder-dochter gesprek ... hmz
'Mam... Ik heb nogal last van menstruatiepijn... Is het goed dat ik ff naar de dokter ga voor de pil?'
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 19:34
Roos
Roos is offline
Ik heb hetzelfde probleem.. heel vervelend.

Ik heb aan m'n moeder gevraagd of ik naar de dokter mocht voor de pil, omdat je dan beter weet wanneer je menstruatie begint en wanneer hij eindigt. Lijkt me echt fijn, want nu moet ik altijd wat tampons meenemen, ik weet nooit wanneer ik het kan verwachten. Dat was vorig jaar, maar m'n moeder stond er nogal sceptisch tegenover. Dit jaar maar weer proberen, zeker in de zomer (vakantie) is het wel handig.

Volgens mij is er verder niet echt iets aan te doen, of wel?
Oud 03-07-2002, 20:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
rosi schreef:

Ik heb aan m'n moeder gevraagd of ik naar de dokter mocht voor de pil, omdat je dan beter weet wanneer je menstruatie begint en wanneer hij eindigt. Lijkt me echt fijn, want nu moet ik altijd wat tampons meenemen, ik weet nooit wanneer ik het kan verwachten. Dat was vorig jaar, maar m'n moeder stond er nogal sceptisch tegenover. Dit jaar maar weer proberen, zeker in de zomer (vakantie) is het wel handig.

Het zou idd erg handig zijn... ff wat moed verzamelen erover te beginnen tegen mijn moeder... ik denk ook dat ze er sceptisch tegenaan kijkt, maar ik heb liever dat het gewoon over gaat eigenlijk, scheelt me weer een gesprek
Oud 03-07-2002, 20:04
Verwijderd
Zo'n gesprek wordt wat je er zelf van maakt.

Citaat:
rosi schreef:

Bij mij ging het idd ook van 'mam, ik wil aan de pil, dan is het regelmatig enz.'. Gesprek afgelopen. Kee, ik was ook wel iets ouder dan jij, maar zo'n gesprek hoeft echt niet zo te zijn als jij nu denkt dat het zal gaan. Houd het kort, dan is het zoals jij het wil.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 20:29
Verwijderd
Ik had dat ook, soms was ik om de zeven dagen ongesteld, 4 dagen lang. En soms 4 maanden niet. Dat heeft zo'n 3 jaar geduurd, was het al met al enorm zat én had een vriend... Mijn moeder dacht meteen aan de pil Ze kwam 's avonds naar me toe et voila
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 21:41
little lady
little lady is offline
Na ong 1 jaar, werd het regelmatig..

Ben eigenlijk de ènige die onregelmatig veel relaxter vind..
Oud 03-07-2002, 22:00
Verwijderd
Best wel onregelmatig (al een jaar of 4). Bijna altijd te laat en dat kan dan oplopen tot een week of 3 te laat.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 22:08
Verwijderd
Citaat:
little lady schreef:
Na ong 1 jaar, werd het regelmatig..

Ben eigenlijk de ènige die onregelmatig veel relaxter vind..
Ja?!
Ik was elke dag bang dat ik ineens onverwacht ongesteld zou worden... gebeurde ook wel eens
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 23:00
Balance
Balance is offline
zo'n 3 jaar onregelmatig en nu is het al een jaar zo dat het tussen de 28 en de 35 dagen inzit... nog steeds niet helemaal regelmatig dus, maar wel meer als paar jaar terug.

little lady: wat vind je dan zo fijn aan onregelmatig ongesteld zijn? als je te vroeg bent dan is dat dus een nare verrassing en als je te laat bent, ben je zoals andijvie al zei, alleen maar bang dat die nare verrassing d'r alsnog aankomt! en bovendien heb ik wel eens een maand overgeslagen...
dan zit je dus echt de hele maand met het idee dat je wel eens ongesteld zou kunnen zijn en ga je dus een maand lang elke dag voor de zekerheid 10x controleren of je niet doorgelekt bent

Regels voor berichten