Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2002, 11:15
Internationalist
Internationalist is offline
Ik merk de laatste tijd dat ik een steeds grotere hekel aan de wereld krijg. Ik verafschuw de meeste mensen en hekel hun, in mijn ogen natuurlijk, bekrompenheid. Ik ben me er ter degen van bewust dat de kink waarschijnlijk bij mij ligt, maar toch......

Ik krijg steeds vaker het idee wraak te nemen op de wereld. Steeds vaken spoken concrete gedachten door mijn hoofd hoe ik de wereld kan pakken. Ik weet wel dat ik het niet win ofzow, maar let wel: één gek kan heel wat aanrichten.....

Tot nu toe heb ik altijd een natuurlijke blokkade gehad. Maar langzamerhand wordt die weker, en steeds meer krijg ik de overtuiging dat ik, vroeg of laat, mijn stempel druk op de wereld van anderen (en mezelf?). Het rare is dat het meestal niet eens persoonlijk is, ik bedoel, eigenlijk kan ik het de meesten niet eens kwalijk nemen ofzow. Je hebt niet zo heel veel invloed op jezelf natuurlijk......

Nu vraag ik me af, zijn dat soort gedachten in jullie ogen gevaarlijk of is het meer de wilde jongens 'spannings' fantasie?
Oud 04-07-2002, 12:28
makita
makita is offline
Meestal kunnen gedachten geen kwaad. iets denken is heel iets anders als ook echt iets doen. Je moet er alleen wel voor zorgen dat je je gedachten accepteerd en ze niet weg probeert te duwen want dat is heel fout. Als ik namelijk zeg dat je NIET aan een witte ijsbeer mag denken dan is het eerste waaraan je denk een.... witte ijsbeer. Dus als je schrikt van je gedachten en ze weg probeert te duwen dan blijven ze constant door je hoofd schieten net zolang tot je gek van wordt.

Ik heb dit net op tv gezien dus vandaar dat ik dit weet. hoopt dat het een beetje klopt !!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 12:51
Verwijderd
Iedereen denkt er wel eens over na hoe het zou zijn om z'n vijanden uit de weg te ruimen. Ik zie daar geen kwaad in, zolang je maar blijft inzien dat het niet zo hoort om het écht te doen. ;p
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 13:55
Mef
Mef is offline
De vraag is: ben je ook daadwerkelijk in staat om iets te doen? Je zegt dat je blokkade langzamerhand weker wordt. Dat lijkt me toch vrij gevaarlijk.

Zolang je duidelijk onderscheid voor jezelf kunt blijven maken tussen die gedachten en hoe je handelt (dus niet naar die gedachten) is het niet gevaarlijk, denk ik
Oud 06-07-2002, 20:11
kleine wicca
kleine wicca is offline
zoek alsjeblieft iets anders waar je je agressie op kwijt kan
Het lijkt me vrij duidelijk dat je met veel woede zit.....tog?
ga lekker elke dag een half uurtje (of elke keer als je deze gevoelens voelt opkomen) op een boksbal rammen
Want ik denk dat het vrij gevaarlijk kan worden voor jezelf en anderen!!!
Doe dr wat mee!!echt hoor die agressie gaat zich tegen je keren!!

succes!
Oud 06-07-2002, 20:58
Verwijderd
Hee maar Inter, in ieder geval tof van je dat je het hier even post, als dan straks ergens een gigantische bom afgaat in een basisschool weten we dat jij het hebt gedaan, dat maakt het opsporen wat makkelijker
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 11:30
Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:
nare man schreef:
Hee maar Inter, in ieder geval tof van je dat je het hier even post, als dan straks ergens een gigantische bom afgaat in een basisschool weten we dat jij het hebt gedaan, dat maakt het opsporen wat makkelijker
Juh, haha, pas maar op, volgens mij zie ik Vlieg et nog wel doen ook
Reageren

Regels voor berichten