Ik merk de laatste tijd dat ik een steeds grotere hekel aan de wereld krijg. Ik verafschuw de meeste mensen en hekel hun, in mijn ogen natuurlijk, bekrompenheid. Ik ben me er ter degen van bewust dat de kink waarschijnlijk bij mij ligt, maar toch......
Ik krijg steeds vaker het idee wraak te nemen op de wereld. Steeds vaken spoken concrete gedachten door mijn hoofd hoe ik de wereld kan pakken. Ik weet wel dat ik het niet win ofzow, maar let wel: één gek kan heel wat aanrichten.....
Tot nu toe heb ik altijd een natuurlijke blokkade gehad. Maar langzamerhand wordt die weker, en steeds meer krijg ik de overtuiging dat ik, vroeg of laat, mijn stempel druk op de wereld van anderen (en mezelf?). Het rare is dat het meestal niet eens persoonlijk is, ik bedoel, eigenlijk kan ik het de meesten niet eens kwalijk nemen ofzow. Je hebt niet zo heel veel invloed op jezelf natuurlijk......
Nu vraag ik me af, zijn dat soort gedachten in jullie ogen gevaarlijk of is het meer de wilde jongens 'spannings' fantasie?