Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
beetje werken aan je zelfbeeld? wij hebben met een paar vriendinnen een ijdje trug een "zelfbeeld"actie gehouden, elke keer iemand iets slechts zei over zichzelf dan werd die er door de rest aan herinnert dat ze aan haar zelfbeeld ging werken, en ook de hele tijd complimentjes geven aan elkaar. (niet gewoon omdat je iets moet zeggen maar echte gemeende die anders maar dom zouden klinken maar toch helpen en je vrolijk maken als iemand ze tegen je zegt) ik denk dat dat bij ons best is gelukt, het waren niet eens echt goeie vriendinnen ofzo. veel succes! ***Dama
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Probeer eerste jezelf te accepteren zoals je bent. Ik heb ook in de situatie gezet waar jij nu in zit, zo voelde ik me ook, en heb ik soms ook nog. Maar je zal merken dat als je jezelf gewoon accepteerd je je veel beter gaat voelen, en als je je beter voelt is dat ook aan je te zien, je uitstraling is het belangrijkste als het gaat om uiterlijk. En de mensen die je afkeuren op je uiterlijk gaat negeren lucht ook op, in het begin lijkt het misschien dat je iedereen om je heen verliest, maar na een tijdje zie je wel wie je echte vrienden zijn en wie niet. mensen die je afkeuren zijn dan toch te 'laag' voor je (hoe arrogant dat ook klinkt, maar zo voel ik het wel)
verwacht niet dat het van de 1 op de andere dag beter gaat, dit kost tijd, maar kijk niet meer om naar dat ideaalbeeld, ga het haten en laat je er niet meer door beinvloeden. succes |
![]() |
|
Niet iedereen is Ally McBeal.
En maar goed ook! ![]() Zolang je maar gezond bent en niet te dun en niet te mager bent in dit opzicht. Hou je gewicht daar waar je je LICHAMELIJK goed bij voelt. Kijk uit dat je geestelijke dwang niet je lichaam gaat overheersen! Dan zit het wel goed. Gatara |
![]() |
|
![]() |
Subjectief. Hecht daarom niet zoveel waarde aan de mening van een ander. Als jij jezelf mooi vind, of grotendeels mooi en je kunt ermee leven en het zorgt er niet voor dat je functioneren wordt aangetast then it's okay.
En als iemand dan zegt dat je mooi bent dan is dat mooi meegenomen. Wie weet is 't wel een hint. Als iemand zegt van oh jee wat ben jij lelijk dan is dat negatief bedoeld en zo'n dergelijke negatieve uitspraak hoef je je niks van aan te trekken. Da's namelijk hatelijk bedoeld. Negeer dat dus gewoon. Kan jou nou schelen wat die ander van je uiterlijk vindt. En als diegene daarom niet met je om wil gaan is hij/zij jou niet eens waard. Naja, da's mijn mening dus. Misschien heb je er wat aan. Blessed be.
|
tsjah...iedereen zegt wel ik ga voor het innerlijk, maar tuurlijk geld het uiterlijk...zo is het gewoon, uiterlijk is de 1e indruk die je geeft als je iemand tegen komt, maar later is het innerlijk wel van belang, en als mensen niet de moeite willen nemen om jou beter te leren kennen, stik dan!
|
Ik denk dat het idd deels door TV en dergelijke komt dat 'de afslankperiode' is begonnen, in elk reclame blok zit wel een reclame wat over 'afslanken gaat', of over soorten make-up wat lijntjes en wallen moeten weg werken...
Ik geef toe af en toe word ik er ook in meegezogen en dat maakt idd ongelukkig... Maar wat meer mensen menen hier is dat mooi zijn meer is dan een strak dun lichaam wat volgesmeerd is met make-up... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dus kom op: zet die smile op je gezichtje,...... Gatara |
![]() |
|
![]() |
Ik voel me heel vaak hetzelfde als jij en kan af en toe iedereen wel **&^*&^dat het alleen maar om uiterlijk LIJKT te draaien.
Maargoed, echt relaties tussen mensen zijn niet gebaseerd op uiterlijk en als ze dat wel zijn, zullen ze niet lang duren. Zeg nou zelf, kijk jij bij je vrienden naar hoe knap ze zijn?! Ik weet het ook wel, maar het is wel moeilijk om te accepteren. Ik ben soms echt jaloers op mensen die IK persoonlijk helemaal niet zo aantrekkelijk vind, maar die gewoon helemaal tevreden zijn met zichzelf en zichzelf gelukkig voelen met wie ze zijn ![]() |
![]() |
|
hehe
en weet je wat je dan krijgt? dan krijg je een vriendje die je neukt omdat je er een beetje goed uitziet sorry dat ik dit zeg maar daar komt het op neer ik kan eigenlijk moeilijk geloven dat er mensen zijn die dat willen ik ben ook niet 1 van de knapsten en weet je wat, ik ben er blij om dat mag je gerust weten wat intereseren mij nu zo van die mensen die voor het uiterlijk kiezen? toch absoluut geen zak als ik een lief heb dan weet ik zeker dat het is om wie ik ben ik moet niet iemand hebben die ff met me gaat samen zijn gewoon omdat ik er een beetje goed uitzie misschien ga je dan gewoon met de verkeerde mensen om want er zijn ook nog mensen die naar het innerlijk zien en niet naar het uiterlijk |
![]() |
||
Citaat:
je moet zo'n dingen gewoon de tijd geven, en NIET opgeven. je kan het best, je lijkt me wijs genoeg daarvoor. ![]() Dama**
|
pfff, het is en blijft gewoon een moeilijke kwestie. Jezelf accepteren is wel zo makkelijk gezegd maar hoe doe je dat zo ineens? Dat werkt niet zomaar, dat moet je leren! Ik ben er ook hard mee bezig, maar ooit zal het me echt lukken. you can do it, succes! *knuf*
|
![]() |
dat uiterlijk voor innerlijk gaat ben ik het gedeeltelijk mee eens.
Je uiterlijk is een soort visite kaartje. Maar een vriendin van mij is niet echt knap ofzo. Ze gaat altijd uit met een heel knap meisje, ze zijn vriendinnen. Alleen als P. ziet staan (de knappe) denk je oh dies knap maar zodra een jongen met haar praat druipen ze af. Omdat ze niks te melden heeft en als een dooie uit haar ogenkijkt ze heeft totaal geen uitstraing dat lelijkere meisje S daar in tegen wel en daar door trekt zij veel meer mensen aan enzo. slaat misschien nergens op maar ik wilde het toch even zeggen. Je hoeft niet knap te zijn als je jezelf maar bent.
|
Verwijderd
|
Jij voelt je onzeker over je uiterlijk, dat pikken andere mensen op. Het is gewoon zo. Als jij niet lekker in je vel zit, straal je ook minder openheid uit.
Innerlijke schoonheid blijft gewoon meetellen, misschien niet op het eerste gezicht, maar op de lange termijn wel.. Maar ja, das waar jij niets aan hebt.. En dan bij de weg he, dieten werkt gewoon niet. Eet regelmatig, 3x per dag, sport wat meer, en snoep niet meer. Op die manier val je af, en wat er dan afgaat blijft er af. (Ik ben inmiddels tegen de 5 kilo kwijt). Dus gun jezelf gewoon 3 lekkere maaltijden per dag, in het weekend wat lekkers.. dan gaat het er langzaam, maar permanent af. En daar wordt je ook minder ongelukkig van lijkt mij. |
![]() |
|
huhmzz
Uiterlijk gaat voor innerlijk, misschien op de korte termijn, maar op de lange termijn niet meer....Voorbeeldjuh...als een jonegn verliefd word op een onwijze mooiuh meid, valt ie op dat moment voor haar uiterlijk, maar als ze een kreng blijkt te zijn na een tijdje, dumpt ie haar zo weer...(beetjuh cliche voorbeeldjuh sorry) Mensen kijken naar elkaar en het eerste wat je van een ander ziet is nou eenmaal het uiterlijk. maar uiterlijk betekent niet dat je bloedmooi, perfect slank en dergelijke moet zijn, uiterlijk betekent voor mij een bepaalde uitstraling die je hebt, ik vind namelijk dat iedereen mooi is op zijn eigen manier, iedereen heeft wel iets waar een anders voor kan vallen. Ik denk ook niet dat je makkelijker contact legt en meer (echte) vrienden hebt als je zogezegd "mooi" ben, ik ben zelf ook vrij stevig en ben eg niej moedersmooistuh en vriendinnen van me zijn allemaal slanker hebben mooier haar en mooiere ogen (Zo zie ej dta zwelf toch altijd) maar ik leg net zo makkelijk contacten en word net zo goe dmeegevraagd naar feetsjuhs of avondjuhs uit. het gaat erom hoe jij tegenover jezelf staat en hoe je je daarbij gedraagt, ook dat bepaald een deel van je uitstraling.... okeej het word teveel slap geouwehoer nu dus ik houd er maar meej op, maar ik ben dus niet eens met wat je zegt en dnek dat je moet beseffen dat het helemaal niet daar om draait, leer jezelf te accepteren! (alsof ik dta doe van mezlef ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
ow vind trouwnes wel dat je gelijk hebt dat mensen een beeld proberen te creeren van hoe je moet zijn, televisie en tijdschriften helpen daar erg aan meej, dat beeld is zo fout en onwerkelijk. daarmee moet je je al helemaal niet assioceren
maarja das the system...FUCK THE SYSTEM! |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Uiterlijk is gewoon niet te vermijden, en het gaat helemaal niet boven innerlijk.
Uiterlijk (en uiterlijk gedrag) is het eerst waarneembaar, waardoor mensen op basis van die dingen een eerste indruk gaan vormen. De eerste indruk is niet definitief. Hij kan we hetzelfde blijven, hij kan volgende beelden over een bepaald persoon beïnvloeden ( halo/horn effect) maar de eerste indruk kan ook veranderen ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ten eerste: (het is al eerder gezegd) Schoonheid is relatief.
Ten tweede: Er zijn echt wel mensen - ook van jouw leeftijd (16 ofzo?) - die innerlijk het belangrijkste vinden. Ik - en ik ben misschien wel de enige hoor - ben 17, maar kijk in de eerste plaats naar innerlijk. Uiterlijk maakt me letterlijk niets uit, als je er maar een beetje verzorgd uitziet. Misschien ben ik wel raar, of erg volwassen voor mijn leeftijd (op dat gebied dan ![]() MvG, TMLWKY |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kijk ook naar uiterlijk hoor, daar niet van. Meisjes moeten gewoon 'normaal' uitzien .. wil me er niet voor schamen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik denk dat zoiets per persoon verschillend is... Niet iedereen vind uiterlijk belangrijker dan innerlijk. Net zoals niet alle katten zwart zijn.
Daarnaast is smaak ook nog variabel. Als jij iemand ziet de je echt onwijs lelijk vindt, kan ik die zelfde persoon echt enorm knap vinden. Je kan dus eigenlijk niet zeggen dat uiterlijk belangrijker is dan innerlijk... |
![]() |
|
Moet je in een kleding winkel gaan werken. Ik werk bij de bentex, en als ik mensen help dan merk in aan ze dat bijna iedereen zichzelf te dik vindt, dat is soms ook wel zo, maar soms is het ook nonsens. Ik vind trouwens dat heel veel mensen die "dik" zijn even goed best knap zijn. Ik help ook wel eens iemand met maatje 38 of 36, en dan merk hoe moeilijk zij aan leuke kleren komen, omdat er in 40/42 veel meer keus is. Ik denk dat je een beetje moet leren relativeren. Mijn nicht heeft anorexia gehad (ze was balletdanseres) en zij is inderdaad iemand die slecht kan relativeren. Uiterlijk is inderdaad belangrijk, maar het gaat er vooral om dat je er verzorgd uit ziet en leuke kleren aan hebt.
Dat je vriendinnen beter contact maken heeft er volgens mij eerder mee te maken dat ze meer zelfvertrouwen hebben dan dat ze mooier zouden zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk je hebt altijd een paar galbakken die zeggen: oh kijk ze heeft een buik! oh kijk! moet jiij niet naar de sportschool? ![]() Misschien heb jij wel een stille aanbidder.. (zo'n ontzettend verlegen figuur) weet jij veel.. |
![]() |
|
![]() |
ik wil niet negatief doen, maar let's face it:
als je lelijk bent heb je het nu eenmaal moeilijker in deze maatschappij. sorry, het is nu eenmaal zo dat mensen die er goed uitzien over het algemeen zekerder zijn van zichzelf, en dus makkelijker contact leggen, makkelijker een job vinden en al helemaal makkelijker een lief vinden. want das allemaal wel leuk: "een jongen valt op een meisje omdat ze megaknap is, maar dan blijkt ze een kreng te zijn en hij dumpt haar" maar als je niet knap bent, is er helemaal niemand die je wilt leren kennen, allez, toch niet op andere basis dan vriendschap. en als je toevallig knap bent en ook nog redelijk sympathiek, dan vind iedereen je een pak toffer dan een ander meisje dat lelijk is en misschien nog veel sympathieker. het is veel makkelijker om sympathiek te zijn en uitstraling te hebben als je knap bent
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ook al vinden de meesten je lelijk, dan nog zijn er zat jongens die je wel knap vinden! Ik zit in een behoorlijk grote vriendengroep en over het algemeen hebben we dezelfde smaak qua meisjes. Maar er is 1 jongen en elk meisje die ik heel mooi vindt, vindt hij lelijk en elk meisje die ik lelijk vindt, vindt hij mooi...Uiterlijk is dus gewoon heel betrekkelijk.
|
![]() |
Ik denk niet dat het uiterlijk is, waar mensen naar kijken. Maar het eerste wat je opmerkt is uitstraling. Kijk naar de dingen in je leven waar je trots op kunt zijn, je creatieve talenten, je uitblinkers in bepaalde schoolvakken!
Telkens als je weer in gevecht bent met de spiegel, kijk dan sterk terug en laat je niet kisten. Rug recht, en met beide benen de wereld in. Probeer het iig, dit is mij lang geleden ook ooit gelukt, dus waarom zou het jou niet lukken! ![]() Heel veel suc6 ermee! ~xXx~
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Schoonheid, schoonheid wat heb je eraan als je van binnen verrot bent door en door....
Ik ben niet knap, ik heb geen immens grote borsten en mijn haar glanst niet zoals in de L'oreal reclames. Toch ben ik tevreden met mezelf omdat ik weet dat ik goed gezelschap kan zijn (behalve in de ochtend natuurlijk ![]() |
![]() |
|
Uiterlijk telt wel degelijk mee...helaas maar het is zo. Zelf kijk ik ook eerst naar het uiterlijk van iemand. Maar dat wil niet zeggen dat ik al mij conclusies daaruit trek.
Ik vond mezelf vroeger ook superlelijk, m'n zelfvertrouwen is een beetje opgehaald...krijg vaak complimentjes over m'n uiterlijk, kleding enzovoorts en tijdens het uitgaan hoef ik zeker niet te klagen over mannelijke aandacht, en toch ben ik soms nog heel erg onzeker over m'n uiterlijk...net zoals iedereen. Nobody's perfect. Mijn moeder zei altijd; Op elk potje past een dekseltje...doornvogel....jij krijgt zeker weten ook een dekseltje (haha klinkt wel stom) net zoals iedereen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() nee tis nie zo dat ik mooie mensen nie kan hebben, maar vaak hebben ze nu eenmaal zo'n air over zich, en verder ben ik natuurlijk ook gewoon jaloers. maar mijn beste vriendin wordt wel algemeen beschouwd als het mooiste meisje van mijn jaar, dus ja... wel redelijk frustrerend, zo'n vriendin hebben. ik voel mij constant lelijk.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Overal tussenin en uiterlijk te belangrijk vinden. krentenbol | 13 | 26-01-2010 21:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
LA laat ouders uiterlijk kind kiezen De Veroorzaker | 40 | 09-03-2009 15:27 | |
Psychologie |
handelingen en uiterlijk Lenny K | 12 | 16-11-2004 15:20 | |
Liefde & Relatie |
Uiterlijk of innerlijk belangrijk? TranceGirl | 69 | 11-01-2004 18:57 | |
Lifestyle |
Innerlijk - Uiterlijk Nijn* | 32 | 19-10-2003 19:30 | |
Liefde & Relatie |
verhouding innerlijk - uiterlijk Blisss | 49 | 16-11-2002 12:00 |