Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2006, 19:55
TisKicking
TisKicking is offline
hej,

ik heb een router met wlan. Als ik neem nu bijvoorbeeld in de ruimter onder de plaats waar die router sta ga zitten met men laptop, dan vangt hij het signaal perfect op, maar een verbinding maken is onmogelijk.

als ik twee kamers verder zit op hetzelfde verdiep, dan is het signaal vaak nog "zeer goed", kan ik soms een verbinding maken, maar gaat het internet er met een slakkensnelheid door (ik spreek in kb/sec).

weet iemand hoe dit komt en hoe je dit oplost? Het is best wel irritant.

Dankjewel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2006, 23:08
Moonspell
Moonspell is offline
Het kan liggen aan je omgeving, waarin je je bevind.

(o.a. beton / koperen leidingen die het ontvangen van het signaal niet beter maken in je situatie.)

Ook kan het liggen aan je wifi-ontvanger, oftewel je wlan hardware kaart / of software die je hebt.

Verder kan het zijn dat de WLAN router ook nog eens verkeerd is ingesteld.

Oftewel zeer zeker verschillende situaties binnen je omgeving (o.a. draadloze telefoon noem het maar op) die je verbinding er niet beter op zal maken.

Kan je gegevens merk / type over je router en je client kant (dus je pc en of laptop met je wlan kaart of type geven zodat we je verder kunnen helpen?

[Nare man, is het een idee om een howto topic te maken met WLAN devices?] Zo heb ik al ruim 6 pruts weken ervaring met aansluiten van Linksys devices @ wlan devices met client kant.

Een howto van Computer-idee met technische aspecten hebben me flink geholpen. (o.a. kanalen scannen e.d. die vrij zijn in je buurt)

Laatst gewijzigd op 16-08-2006 om 23:12.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 20:33
Verwijderd
Mijn ervaring is dat een paraplu opstelling, dus de accespoint boven, de pc's eronder, het beste werkt.

Dus niet het spul op dezelfde verdieping zetten, maar de accespoint het hoogste juist. Bijvoorbeeld de accespoint op de zolder zetten. Probeer dat eens?

Laatst gewijzigd op 17-08-2006 om 20:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten