Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Toen ik een computer ging kopen zeiden ze dat het vrij weinig uitmaakte, maar ik kreeg een beetje het gevoel dat de AMD's een iets betere prijs/kwaliteit-verhouding hadden en dat ze dat vooral zeiden omdat ze zelf bijna alleen maar Intel verkochten.
Maar goed, er zijn geloof ik wel wat kleine verschillen waar je waarschijnlijk weinig van gaat merken. Hier kun je wat verschillende processors met elkaar vergelijken: http://www23.tomshardware.com/cpu.html
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet om te tarten of zoiets, maar ik vraag me af hoe je aan zo'n uitspraak komt. LUH-3417 |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit mede doordat ik sneller geheugen gebruik dan in de meeste online benchmarks. Daar word standaard DDR2 gebruikt. Ik heb DDR-800 met n Cas3 timing wat mn geheugen aanzienlijk sneller maakt. Cas timings waren een probleem in het DDR2 gedeelte, maar sinds Corsair low-cas ddr2 heeft uigebracht is dit verleden tijd. Maar spellen zijn niet alleen cpu gebaseerd he. Waar zijn de echte cpu benchmarks? Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou zeggen, gebruik Google eens. Uit alle benchmarks blijkt gewoon dat de Core 2 Duo/Extreme sneller is dan gelijkgeklokte AMD64 processoren.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
DDR2's grootste probleem is de hoge cas-timings. Maar low-cas geheugen is erg duur. En aangezien intel DDR667 gebruikt en AMD DDR800 is het mogelijk dat daar het probleem in ligt (sneller geheugen > hogere cas timings). Maargoed... Stel eens 2 budget systeempjes samen van intel en amd en de snelheid zal weinig tot niks verschillen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bovendien zegt het niet zoveel over hoe tof een processor is als hij beter werkt met sneller/duurder geheugen, toch? Als ik een speedboot in een teerstroom gooi, vaart hij ook minder hard dan wanneer hij in de sloot ligt, maar is het dan een slechtere speedboot? Ik geloof dat AMD altijd al meer afhankelijk was van de kwaliteit van het geheugen en dat dit bij Intel, zeker met de nieuwe pre-fetching-onzin, minder invloed heeft, maar het kan zijn dat ik onzin praat. Ik denk dat een benchmark het beste werkt als je zoveel mogelijk variabelen constant houdt en alleen hetgeen je wilt meten veranderd. Dus ook al heeft AMD meer voordeel van sneller geheugen, geeft het geen goede resultaten als je benchmarks met een AMD erin opeens sneller geheugen geeft. Als je Intel en AMD beiden het beste en snelste geheugen geeft, en ik geloof dat ze dat in een boel benchmarks doen, kun je testen wat nu echt het beste werkt, en ik meen dat Intel in dat geval de winnaar is. LUH-3417 |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Systemen met een GPU Verwijderd | 23 | 05-06-2013 16:58 | |
Software & Hardware |
Intel of AMD ? SuicideFunky | 58 | 09-12-2006 13:42 | |
Software & Hardware |
[CPU] constand rond de 50 graden ThePinkFlamingo | 60 | 19-08-2004 15:46 | |