Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2006, 20:29
Verwijderd
Allo.

Ik heb sinds enige dagen Half-Life 2 en zit direct al met een probleem. Ik weet dat het mogelijk moet zijn om lijken te verslepen, maar ik heb geen flauw idee hoe dit moet. Ik zie bij de keyboard config nergens een aparte functie/knop ervoor staan. Een vriend van me zei dat het moest met de 'use' knop waarmee je ook normale objecten oppakt, maar dit werkt voor mij niet; ik kan normale dingen oppakken en weggooien, maar met lijken kan ik niks (hij geeft zo'n zacht 'plok' geluidje). Ik heb al op Google gezocht, maar zonder enig resultaat.

Iemand een idee?

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2006, 21:28
Reynaert
Reynaert is offline
Hey René,

Slepen met de use-knop kan volgens mij niet, maar zodra je de gravitygun krijgt kan je die wel gebruiken om lijken aan een bepaald lichaamsdeel weg te schieten. Het is een heel leuk spel trouwens, ik weet zeker dat je het gaat waarderen. Als je echt moeilijk wil gaan doen met alle poppetjes kan je Gary's Mod downloaden, dat is een soort speeltuin-mod voor HL2 (Google Gary's Mod). Veel plezier.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:53
Verwijderd
Ja, ik ken Gary's Mod van filmpjes en plaatjes en ik ga me daar ook wel denk ik mee vermaken. Maar eerst het spel zelf uitspelen.

Ik denk niet dat het die Gravity Gun is, want die krijg je toch niet meteen aan het begin van het spel? Toen ik het bij die vriend van me zag en speelde, konden we de eerste vijand al direct om een benzinevat vouwen of van de trap afflikkeren. Hadden we geen Gravity Gun voor nodig. Het moet dus ook zonder kunnen door ze gewoon te 'grabben', ofzo.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:14
Reynaert
Reynaert is offline
Oh ja het zou kunnen, het is een tijd geleden dat ik het gespeeld heb en ik heb het niet meer geïnstalleerd staan. Ik zou dan toch nog een keer de knoppen nakijken, inclusief je muisknoppen. Maar als het niet werkt gewoon even wachten totdat je de gravitygun hebt, dan wil je niet anders meer .
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:38
T_ID
T_ID is offline
Om mensen e.d. met je gravity gun op te kunnen pakken moet je al in de toren van de Combine zijn. Daar worden je wapens je afgenomen en gaat er iets mis waardoor de gravity gun veranderd. Het licht ervan verschiet dan van oranje naar wit.
Oud 23-08-2006, 22:41
Verwijderd
Maar kun je dode mensen dan helemaal niet verslepen met je handen?

Dan zou ik me ernstig vergist hebben en moet ik me gaan vermaken met de koevoet.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:51
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-08-2006 @ 23:38 :
Om mensen e.d. met je gravity gun op te kunnen pakken moet je al in de toren van de Combine zijn. Daar worden je wapens je afgenomen en gaat er iets mis waardoor de gravity gun veranderd. Het licht ervan verschiet dan van oranje naar wit.
Ja, maar je kan ze met de gewone gravity gun toch wel wegschieten?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 23:23
Verwijderd
dat klinkt idd als garry's mod. met de physics gun kan je na Q-> character een ragdoll neerpleuren en daarmee rond smijten. als je dan ook nog de sv_gravity van default 600 naar 100 of zo doet kan je helemaal lachen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 22:55
Verwijderd
Ik heb nu volgens mij de eerste versie van de gravity gun en ik kan geen lijken slepen nog.

Maar ik kan wel exploderende flessen, potten verf en zaagbladen naar vijanden slingeren.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 23:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 23-08-2006 @ 23:51 :
Ja, maar je kan ze met de gewone gravity gun toch wel wegschieten?
Niet dus.

Het zaagblad is overigens mijn persoonlijke favoriet. Ik heb het halve Ravenholm level met een zaagblad kunnen doen met een beetje oefenen.
Oud 25-08-2006, 23:49
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-08-2006 @ 00:38 :
Niet dus.

Het zaagblad is overigens mijn persoonlijke favoriet. Ik heb het halve Ravenholm level met een zaagblad kunnen doen met een beetje oefenen.
Dat zaagblad heerscht idd echt heel erg hard. De shotgun die je later nog krijgt is ook geweldig. Ik moet dat spel ook eens uitspelen ofzo. Maarja dat heb ik met veel meer spellen helaas.
Oud 26-08-2006, 00:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wammus schreef op 26-08-2006 @ 00:49 :
Dat zaagblad heerscht idd echt heel erg hard. De shotgun die je later nog krijgt is ook geweldig. Ik moet dat spel ook eens uitspelen ofzo. Maarja dat heb ik met veel meer spellen helaas.
Ach, het hoeft niet zozeer, ik vond het einde een zware anti-climax, echt een inkoppertje voor een tig aantal uitbreidingssets en geen beloning voor al dat knallen dat je ervoor hebt gedaan. Het excuus is dan een vergaand en diep plot, maar ik vind het gewoon nep, de scriptschrijvers konden beter.
Reageren

Regels voor berichten