Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En wat voor koeler gebruik je? Maar laat duidelijk zijn dat met een goede koelsituatie je nooit problemen hoort te krijgen en de temperatuur netjes onder de 52 graden blijft, ook stressed, ook met dit weer. ZELFS met een P4 3.8GHz (die een tergend hoge warmteproductie heeft).
Laatst gewijzigd op 05-07-2006 om 12:39. |
![]() |
||
Citaat:
Jouw processor is van de K7-generatie, huidige generatie is K8 en hierna komt K8L. De koelers in jouw tijd waren alles behalve indrukwekkend, maar er zijn wel goede koelers voor Socket A / K7-processors. Ik raad je aan daarin te investeren.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar dat is meer een tijdelijke oplossing; je moet gewoon zorgen dat je PC genoeg gekoeld wordt, dan heb je ook geen problemen in de zomer.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Met een ambiente temperatuur van rond de 45 graden, zonder overdrijven, wil ik je dat toch voor elkaar zien krijgen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens is die 2400+ ook weer niet zo'n heel groot warmtemonster, hij doet 67W max, mijn P4 zit op 82. Je moet vooral zorgen dat de doorstroom van de warme lucht goed is (ook wel airflow) Zorg bijvoorbeeld ook dat de warmte die je videokaart produceert goed wordt afgevoerd. Alle warmte die in je kast blijft hangen is niet goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Uitgaande van 40 granden ambient (omgevings) temperatuur betekent dat een delta (temperatuurverschil) van 20 graden (als je op 60 graden cpu die temp wilt blijven). Stel je processor doet 70W stressed heb je een koelsituatie nodig van 0,29 C/W (20 delta gedeeld door 70W). Dus een koelsituatie die per Watt opgenomen vermogen de temperatuur 0,29 graden laat stijgen. Dat is best te doen, mits je een GOEDE koeler hebt. Probleem is dat bij SocketA de koelers een stuk minder indrukwekkend zijn. Er zijn wel goede koelers maar niet zo heel stil. De koelers díe stil zijn, koelen weer niet zo goed. Dat is heel anders dan bij moderne koelers voor K8 en Socket 775 (intel). Vraag me niet welke koeler; maar een beetje rondneuzen in pricewatch zou moeten lukken. Is het echt 45 graden ambient; forget it. Of je moet waterkoeling overwegen. Maar als het echt 45 graden ambient is, dan denk ik niet dat je daar lang kunt overleven als mens.
Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 22:56. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waterkoeling heb ik ook even gehad. Maar ook het water dient gekoeld te worden. En nogmaals, met absurde omgevingstemperaturen loop je ook dààr redelijk snel tegen een bikkelharde muur op. Het dagelijks bijvullen van je reservoir nog even buiten beschouwing gelaten. Waterkoelingen die dit wel kunnen vallen bij mij niet in de categorie 'betaalbaar' as opposed to chassis open en er een tafelventilator in laten knetteren. En in 45 ambient valt best te overleven. Geen direct zonlicht, en een staande kamerventilator. Comfortabel is bepaald anders, though. (http://frontpage.fok.nl/nieuws/66681)
||
Citaat:
![]() Na m'n vakantie heb ik een mooie tutorial voor je. =)
Laatst gewijzigd op 24-07-2006 om 19:38. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vindt je het gek dat je geen goede airflow hebt?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Vraag] Kast koelen Captain N | 21 | 22-11-2005 13:43 | |
Software & Hardware |
[SYSTEEM] Min eisen inet/office etc Trebbor | 50 | 13-08-2004 08:26 | |
Software & Hardware |