Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar je kunt bijvoorbeeld ook denken aan een studie aan de HKU, de richting Audivisual Design/Media (weet niet precies welke het is), is wat breder: het is regie, camera, vanalles. Je hebt ook wat meer kans om aangenomen te worden. Ik zelf ben toch wat beter in het theoretische en doe dus nu de studie 'Theater-, Film- en Televisiewetenschappen', heel theoretisch, maar als je er voor gaat krijg je daarnaast ook kans om praktijkervaring op te doen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. |
![]() |
||
Citaat:
Ik volg zelf tijdens mijn studie een minor "Film en televisiecultuur", dat is ook heel erg theoretisch. En ik vind het wel leuk, maar ik merk aan mijzelf dat de praktische kant me eigenlijk veel meer aanspreekt. Hoe krijg je bij jouw opleiding kans om praktijkervaring op te doen? En wat is het beroepenperspectief met je opleiding? Bedankt voor het reageren trouwens. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik trouwens het afgelopen jaar wel heb gedaan is een vrijwillige stage gelopen bij de provinciale televisiezender. Somme zenders zijn misschien wel zo relaxt dat je mee mag kijken als je jezelf nuttig maakt. Bij mij was het in ieder geval zo dat ze de eerste dag zeiden dat ze het te druk hadden om me te begeleiden, maar dat ik best mee mocht kijken. Ik ben toen gewoon elke dag trouw gekomen en mocht dus meekijken en op een gegeven moment mocht ik heel veel dingen doen: interviewen, filmen en monteren. Ik moet er wel bij zeggen dat dit een erg relaxte nieuwsredactie was, nog jong, waarbij alle staigaires ook de kans kregen om dingen te doen en te leren. Ik zou zeggen: ga gewoon eens langs bij een aantal bedrijven die iets met film doen en vraag of je eens mee mag kijken om wat ervaring op te doen. Ik heb er in ieder geval veel van geleerd en er ook ontzettend veel plezier in gehad, zodat ik zeker weet dat dit is wat ik echt de rest van mijn leven wel zou willen doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|