Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2006, 12:17
Larry Flint
Larry Flint is offline
Canon Powershot A530

Ik denk erover om deze digitale camera te kopen, maar heb er vrij weinig verstand van, dus ik wil graag de ervaring/mening van de mensen die deze camera bezitten en/of er wat meer verstand van hebben.

Is hij makkelijk te gebruiken? maakt hij goede foto's? is de prijs in verhouding tot de kwaliteit etc (ik zag hem bij de kijkshop voor 249 euro, en dan heb je alleen de camera, hier zit ook nog een batterijoplader + hoesje + 512 mb geheugen bij) en misschien voor de mensen die de website ook kennen; is het een betrouwbare site om te bestellen en hoe werkt dat met de garantie etc?
Oud 14-08-2006, 13:20
Verwijderd
De site is in ieder geval betrouwbaar.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 15:01
Igorrrai
Igorrrai is offline
Leveringsstatus: verzendklaar in 4 weken

Lekker snel ja.
Oud 14-08-2006, 15:07
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ja dat is wat minder, maar daar vroeg ik verder niets over.
Oud 14-08-2006, 15:46
Igorrrai
Igorrrai is offline
Wat vind jij goede foto's? Sommige mensen vinden de foto's die uit een SE k750i komen al genoeg en andere willen 10 mp foto's hebben.
Oud 14-08-2006, 15:51
Larry Flint
Larry Flint is offline
gewoon de standaard "huis/tuin/keuken" foto's, zoals ik al zei heb ik er weinig verstand van en zeggen mp me niet zo veel maar ik neem aan dat 5 wel ruim voldoende is?
Oud 14-08-2006, 15:55
Verwijderd
Ik denk dat 5 mp voor jou genoeg is, aangezien je niet op zoek lijkt naar een high tech cam. Verder staat canon goed bekend om zijn prijs/kwaliteit verhouding, dus eigenlijk kun je je er geen buil aan vallen.

Redcoon is goed omdat het een bedrijf is dat all over europe dingen inkoopt (in grote getalen) waardoor de prijs laag is en ze hebben een goede klantenservice (dmv chat)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 16:07
mar87
mar87 is offline
M'n vader heeft deze camera pas ook besteld (digicamshop.nl)
De camera bevalt 'm best en maakt ook gewoon goede foto's, hij vond 'm alleen wat traag wanneer er een foto opgeslagen werd.
Volgens mij is Canon sowieso wel aardig betrouwbaar, vooral voor gewone huis-, tuin- en keukenfoto's.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 16:17
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 14-08-2006 @ 16:55 :
Ik denk dat 5 mp voor jou genoeg is, aangezien je niet op zoek lijkt naar een high tech cam. Verder staat canon goed bekend om zijn prijs/kwaliteit verhouding, dus eigenlijk kun je je er geen buil aan vallen.

Redcoon is goed omdat het een bedrijf is dat all over europe dingen inkoopt (in grote getalen) waardoor de prijs laag is en ze hebben een goede klantenservice (dmv chat)
Ok heel erg bedankt.

Dan het volgende:
Ik heb net op bol.com gekeken, en hij kost daar 169. Daar komen dan nog de kosten van een 1 gb geheugenkaart bij (25 euro bij bol) + hoesje (20 bij bol) + batterijoplader (10tje bij kijkshop)

Alles bij bol is "Op werkdagen voor 19.00 uur besteld, morgen in huis", en ik kan opzich elke dag naar de kijkshop gaan.

Ik twijfel nu heel erg, omdat redcoon inderdaad nogal een lange levertijd heeft bij deze camera en dat er 6,99 verzendkosten bij komt ipv 1,95 bij bol (ook zonder deze kosten kom ik bij redcoon duurder uit) én dat ik bij redcoon alleen vooruit kan betalen of dmv rembours. Bij bol.com krijg je gewoon een acceptgiro.

Iemand advies?
Oud 14-08-2006, 16:20
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
mar87 schreef op 14-08-2006 @ 17:07 :
M'n vader heeft deze camera pas ook besteld (digicamshop.nl)
De camera bevalt 'm best en maakt ook gewoon goede foto's, hij vond 'm alleen wat traag wanneer er een foto opgeslagen werd.
Volgens mij is Canon sowieso wel aardig betrouwbaar, vooral voor gewone huis-, tuin- en keukenfoto's.
Volgens mij heb ik dat ergens anders ookal gelezen over deze camera, maar ik denk niet dat ik daar uberhaupt wat van zal merken aangezien dit m'n eerste digitale camera is. Is er verder nog iets dat hem er niet aan bevalt wat wel essentieel is? Ik denk dat canon inderdaad wel betrouwbaar is, daarom ben ik ook eigenlijk meteen bij canon gaan kijken (heb momenteel een analoog fototoestel van canon en dat bevalt ook prima)
Oud 14-08-2006, 16:25
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 14-08-2006 @ 17:17 :
Ok heel erg bedankt.

Dan het volgende:
Ik heb net op bol.com gekeken, en hij kost daar 169. Daar komen dan nog de kosten van een 1 gb geheugenkaart bij (25 euro bij bol) + hoesje (20 bij bol) + batterijoplader (10tje bij kijkshop)

Alles bij bol is "Op werkdagen voor 19.00 uur besteld, morgen in huis", en ik kan opzich elke dag naar de kijkshop gaan.

Ik twijfel nu heel erg, omdat redcoon inderdaad nogal een lange levertijd heeft bij deze camera en dat er 6,99 verzendkosten bij komt ipv 1,95 bij bol (ook zonder deze kosten kom ik bij redcoon duurder uit) én dat ik bij redcoon alleen vooruit kan betalen of dmv rembours. Bij bol.com krijg je gewoon een acceptgiro.

Iemand advies?
http://www.digitalstreet.nl/product_...qe6o8f7rokv2o6

Geen verzendkosten. Is de goedkoopste.
Oud 14-08-2006, 16:30
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 14-08-2006 @ 17:25 :
http://www.digitalstreet.nl/product_...qe6o8f7rokv2o6

Geen verzendkosten. Is de goedkoopste.
De camera wel ja, maar geheugenkaart + hoesje + oplader zijn echt veel duurder. Plus dat ik bol wat makkelijker en overzichtelijker vind ogen (belachelijk dat dat voor mij een pre is, maarja)
Oud 15-08-2006, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 14-08-2006 @ 17:17 :
Ok heel erg bedankt.

Dan het volgende:

Iemand advies?
Als je bij bol goedkoper uit bent zeker bij bol kopen, net zo betrouwbaar, eerder in huis en betere betaalwijze
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 15:57
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 15-08-2006 @ 16:44 :
Als je bij bol goedkoper uit bent zeker bij bol kopen, net zo betrouwbaar, eerder in huis en betere betaalwijze
Ja, inderdaad

Iemand verder nog ervaring met deze camera?

Laatst gewijzigd op 15-08-2006 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 18:53
ILUsion
ILUsion is offline
Canon is inderdaad zeer goed van camera's, voor de complete leek misschien iets verwarrend met twee menu's (op mijn Powershot A95 toch, eentje onder DISP en eentje onder MENU), maar dat went wel. Voor goedkoopste prijzen moet je volgens mij eens op de PriceWatch van http://tweakers.net gaan kijken (als je in België woont zoals ik, ook zeker doen, vaak zijn Nederlandse en vooral Duitse webshops veel goedkoper dan Belgische winkels, zelfs met verzendkosten van 10 of 20 euro spaar je soms nog 100 euro of meer uit!).
Oud 15-08-2006, 21:53
Igorrrai
Igorrrai is offline
Bol is wel niet zo geweldig in afhandeling als er wat kapot is.
Oud 16-08-2006, 12:51
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 15-08-2006 @ 22:53 :
Bol is wel niet zo geweldig in afhandeling als er wat kapot is.
hoe bedoel je precies? ik heb toch gewoon fabrieksgarantie?

Laatst gewijzigd op 16-08-2006 om 12:56.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 12:56
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 16-08-2006 @ 13:51 :
hoe bedoel je precies?
Ik ken iemand die een mp3 speler had gekocht en die kwam kapot uit de doos. Teruggestuurd en het heeft een hele tijd geduurd voordat dat alles geregeld was.
Oud 16-08-2006, 13:53
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 16-08-2006 @ 13:56 :
Ik ken iemand die een mp3 speler had gekocht en die kwam kapot uit de doos. Teruggestuurd en het heeft een hele tijd geduurd voordat dat alles geregeld was.
Ja dat is natuurlijk wel vervelend, maar dat betekent niet dat het altijd zo gaat toch? als je nou tien mensen kende zou ik ernstig gaan twijfelen ja haha.
Oud 16-08-2006, 16:38
]{ing
]{ing is offline
er zijn toch genoeg andere shops dan bol.com..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 16:44
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Citaat:
]{ing schreef op 16-08-2006 @ 17:38 :
er zijn toch genoeg goedkopere shops dan bol.com..
Voor die geheugenkaart en een tasje iig zéker.

Pricewatch van de camera zelf

Laatst gewijzigd op 16-08-2006 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 16:51
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 15-08-2006 @ 16:57 :
Iemand verder nog ervaring met deze camera?
Oud 16-08-2006, 19:35
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Een klein beetje.
Het is een eenvoudige, goede camera die doet wat 'ie moet doen en bovendien vrij veel manuele instellingsmogelijkheden heeft.

Probeer hem zelf eens uit in de winkel zou ik zeggen .

En, zoals het al duizenden malen is herhaald, dat hele megapixel-verhaal moet je je niet zo op concentreren. Als je geen afdrukken van groter dan een a4 gaat maken is 5 megapixel ruim voldoende.

Laatst gewijzigd op 16-08-2006 om 19:37.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 19:42
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 16-08-2006 @ 20:35 :
Een klein beetje.
Het is een eenvoudige, goede camera die doet wat 'ie moet doen en bovendien vrij veel manuele instellingsmogelijkheden heeft.

Probeer hem zelf eens uit in de winkel zou ik zeggen .

En, zoals het al duizenden malen is herhaald, dat hele megapixel-verhaal moet je je niet zo op concentreren. Als je geen afdrukken van groter dan een a4 gaat maken is 5 megapixel ruim voldoende.
dankje
Oud 18-08-2006, 15:51
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik heb hem binnen! ik had verwacht dat hij veel groter zou zijn, maar tis echt een klein dingetje (L) te gaaf!
Oud 20-08-2006, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 18-08-2006 @ 16:51 :
Ik heb hem binnen! ik had verwacht dat hij veel groter zou zijn, maar tis echt een klein dingetje (L) te gaaf!
Hij werkt ook vrij intuitief, toch?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 01:29
Nocturnal
Nocturnal is offline
Ik heb de A520, prima camera, probeer ook eens met de handmatige instellingen te spelen, dat maakt het allemaal nog wat interessanter
Oud 22-08-2006, 13:01
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ja
Wat ik alleen nog niet begrijp is hoe ik, als ik 's avonds foto's maak, het voor elkaar kan krijgen dat het niet lijkt alsof het overdag is, zo licht zijn de foto's dan gewoon. En opzich is het gaaf dat je wel gewoon veel kan zien maar het is wel de bedoeling dat je ziet dat het avond is (bijv met oud/nieuw ofzo)

weet iemand dat?
Oud 22-08-2006, 13:39
Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 22-08-2006 @ 14:01 :
Ja
Wat ik alleen nog niet begrijp is hoe ik, als ik 's avonds foto's maak, het voor elkaar kan krijgen dat het niet lijkt alsof het overdag is, zo licht zijn de foto's dan gewoon. En opzich is het gaaf dat je wel gewoon veel kan zien maar het is wel de bedoeling dat je ziet dat het avond is (bijv met oud/nieuw ofzo)

weet iemand dat?
op welke stand is dat?
Oud 22-08-2006, 13:42
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 22-08-2006 @ 14:01 :
Ja

weet iemand dat?
Als je ergens de Flits exposure compensation in kan stellen moet je die wat lager zetten. (-1 ofzo) Dit kan (áls het op je camera kan) alleen maar op de p/Tv/Av en M stand.
Reageren

Regels voor berichten