Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2006, 14:03
MC Bobie
MC Bobie is offline
Ik heb een Dell Inspiron 5150 (laptop) en heb een probleempje met de lampjes die onder mn muisding zitten.

De meest linker geeft aan of de computer aanstaat, stand-by etc.
De middelste geeft de activiteit van de computer aan.
De linker zou de accu toestand moeten weergeven. Dat deed hij tot een week geleden ook prima. Als die werd opgeladen knipperde er een geel lampje, als de accu bijna leeg was knipperde er een oranje lampje.

Sinds een week knippert dit lampje echter heel(!!!) fanatiek.
Het lampje knippert nu constant en ook erg snel. Er zit een soort van ritme in ( ) de eerste 5 knippers zijn oranje en daarna komt 1 gele. Daarna begint het weer opnieuw. Dit gaat de hele tijd zo door, of de accu nu wordt opgeladen of niet.

Veel last heb ik er niet van, irritant is het echter wel. Een disco van 2 kleuren lichten gaat namelijk snel vervelen en je kan ook de toestand van de accu niet meer snel zien.

Weet iemand wat dit is en hoe k het kan veranderen?
Oud 26-08-2006, 15:05
freyk
freyk is offline
Sluit je laptop op aan de netstroom en haal je accu eruit.
Kijk dan eens ff op Dell Battery Return Program of je battery bij Dell's verdachte batterijen hoort.

Offtopic:
Ik heb mijn batterij ook laten vervangen,...

Laatst gewijzigd op 26-08-2006 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 15:43
MC Bobie
MC Bobie is offline
Nee, net gegeken. Mijn batterij is veilig.
Oud 26-08-2006, 15:45
M@rco
M@rco is offline
--> Hardware
Oud 26-08-2006, 15:50
MC Bobie
MC Bobie is offline
Probleem is echter nog niet weg, lampje knippert nog steeds..
Oud 26-08-2006, 16:20
M@rco
M@rco is offline
Ik verplaatste het topic ook niet omdat ik meende dat het probleem was opgelost. Maar ehm, je zou het aan Dell kunnen vragen? Als iemand het weet zijn zij het wel.
Oud 27-08-2006, 10:31
Verwijderd
Na een tijd kan het zijn dat je accu niet goed meer geladen kan worden, dit is meestal een hint dat de accu aan het eind van zijn leven is.

Wat je kunt proberen, de accu kan opnieuw afgesteld worden.
Dell heeft hiervoor een "Battery Recalibration Utility". Dit kost echt uren tijd, de accu wordt eerst namelijk geheel ontladen en dan weer opgeladen.

Zeer waarschijnlijk heb je 2 cd-roms, een recovery cd met Windows erop en een cd met utilities en drivers. Die cd met utilities en drivers kun je eens proberen.

Start je pc eens op met de utilities en drivers cd-rom, ik denk dat je dan automatisch in een keuzemenu komt, daar kan je allerlei tests uitvoeren en ook die "Battery Recalibration Utility" moet daar te vinden zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 10:40
Verwijderd
Het kan ook zijn dat de Battery Recalibration Utility in je BIOS staat (del of F12 tijdens opstarten indrukken).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten