Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2006, 12:54
knijtert!
knijtert! is offline
Ik vind FM2006 echt een geweldig spel. Ik denk alleen niet dat ik de kneepjes van de tactieken door heb. Als ik google naar tactieken kan ik van alles downloaden maar ik wil gewoon tips hebben, meer niet.

Tips zijn dus zeer welkom in dit topic
Oud 14-08-2006, 13:53
one.
one. is offline
er zijn ook sites waar ze tips geven voor het bouwen van een tactiek.
Oud 14-08-2006, 14:14
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 14-08-2006 @ 14:53 :
er zijn ook sites waar ze tips geven voor het bouwen van een tactiek.
Misschien zou je deze met ons kunnen delen?
Oud 14-08-2006, 14:43
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Tactieken zijn belangrijk bij FM2006, maar verkijk je er niet te veel op. Kijk vooral naar het soort spelers dat je hebt. Heb je snelle buitenspelers met een goede voorzet en een lange kopper, dan kun je prima uit met een standaard 4-3-3 formatie.

Heb je dat niet, dan zul je meer naar de middenvelders moeten kijken. Heb je bijvoorbeeld een aanvallende middenvelder met een goede pass, veel creativiteit en een redelijke lange trap, dan heb je misschien we de ideale schaduwspits. En als je dan bijvoorbeeld ook een typische verdedigende middenvelder hebt, kun je met een ruit spelen. Heb je meer "gewone" middenvelders, dan kun je misschien weer beter je middenveld op één lijn zetten.

Zorg ook dat je de lijnen goed gebruikt. Met je rechtermuisknop kun je pijlen zetten. Wil je bijvoorbeeld met een ruit spelen, maar heb je meer korte, felle middenvelders aan de zijkant zonder voorzet en snelheid, zet ze dan neer in het centrum met een pijl naar buiten of andersom. Zo zijn ze wat meer betrokken in het spel door het centrum.

Dit zijn maar voorbeelden, je zult een beetje kijk moeten hebben op voetbal om de beste beslissing te nemen, maar kijk vooral naar je spelers en de individuele kwaliteiten. Een verdedigende middenvelder is bijvoorbeeld lang niet altijd een slot op de verdediging.

Wil je niet te intensief bezig zijn met de formaties, gebruik dan de standaardopstellingen. Met name het individueel instellen van de spelers gaat veel tijd kosten.
Oud 14-08-2006, 15:19
one.
one. is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 14-08-2006 @ 15:14 :
Misschien zou je deze met ons kunnen delen?
Ik kende eerst een hele uitgebreide, maar deze heb ik even snel kunnen vinden.

Marc Vaughan hints and tips guide.
http://www.sigames.com/downloads.php?type=view&id=358
Verschillende tips van Managers United.
http://site.manutd.nl/index.php?opti...d=41&Itemid=76
Oud 18-08-2006, 21:28
Verwijderd
Ik speel ook nu nog af en toe FM2006, heb het een half jaar geleden ofzo erg veel gespeeld.
Wat ik alleen raar vond was dat in met een team de ene week van een goed team won met 3-0 en vervolgens 4 dagen later verloor van een degradatiekandidaat. Dat slaat imo nergens op
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 18-08-2006 @ 22:28 :

Wat ik alleen raar vond was dat in met een team de ene week van een goed team won met 3-0 en vervolgens 4 dagen later verloor van een degradatiekandidaat. Dat slaat imo nergens op
Ja idd, heb ik ook heel vaak, zeer irritant. Of dat ik met Chelsea Arsenal met 3-0 van de mat af speel, de volgende wedstrijd mn gehele basisteam van tegen Arsenal niet laat spelen en deze de volgende wedstrijd tegen Liverpool na 30 min. al 0-4 achterstaan!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 00:21
Supreme Dutch
goed opletten waar je spelers staan bij corners en vrijetrappen (staat ingesteld bij je tactics) en je doet er vaak goed aan om dit aan te passen. Soms heb je verdedigers die gaan aanvallen bij een vrije trap tegen op 30 meter van je doel..

Zoek naar de juiste speler voor je vrij trappen, en let niet alleen op free kicks.. Sneijder scoort gemiddeld 1x uit een vrije trap per wedstrijd bij mij..

Voor de rest is het een beetje prutsen.. Op 30 december zijn er superveel jeugdspelers van 17/18/19 die je gratis kunt overnemen (iets meer salaris geven dan ze vragen) en die kun je dan na 6 maanden weer voor 6/7/8 miljoen verkopen, werkt vooral bij Italiaanse, Engelse en Spaanse spelers
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 01:55
MazeMouse
MazeMouse is offline
En natuurlijk een quote die ik weer heel handig vond:
"when all else fails, dig in and counter"
Schroom niet om tegen tegenstanders die veel beter zijn dan jou met 10 man in je eigen helft te gaan hangen en je langste spits op te stellen en daar de lange bal op af te vuren.
Mijn meeste succes heb ik altijd nog gehaald met een middelmatig elftal dat na 4 seizoenen absolute meesters waren om zelfs de grootste teams volledig weg te counteren in een 4-5-1 opstelling (en tegen mindere teams makkelijk de omslag naar een 4-3-3 konden maken)
Altijd vet om met spelers waar de gemiddelde hyperrijke speler nog niet dood mee gevonden wil worden de CL te winnen
Reageren

Regels voor berichten