Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2006, 15:57
MaHo
MaHo is offline
hey mensen,

De laatste keer dat ik naar de kapper ben gegaan heeft deze bij mij puntige bakkebaarden laten staan (ong. zoals hier, ik kon ff niks beters vinden: http://haarmode.typepad.com/photos/u...d/img_1122.JPG )
Nu wil ik ze gaan bijwerken (is weer nodig), maar.... ik scheer me altijd met een scheerapparaat en de trimmer op dat pauperding werkt lang niet goed genoeg. Nu vraag ik me dus af hoe ik het wel moet aanpakken. Ik neem aan dat ik een scheermes moet kopen, maar wat voor een? De kapper gebruikte echt zo'n mes, of is zo'n Gilette standaard-ding ook goed genoeg? En moet ik het droog of nat scheren voor het beste resultaat?
Zoals jullie zien heb ik echt nog nooit niet-elektrisch geschoren, dus alle tips over de aanpak zijn welkom
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 16:01
luchtballon
luchtballon is offline
Aan de kapper vragen misschien? Die willen ook wel advies geven

Of een minder-paupertrimmer kopen
Aan een scheermesje heb je niet zoveel lijkt mij, dan gaat alles eraf. Je kunt het misschien ook wel gewoon knippen.
Oud 19-09-2006, 16:18
remy476
remy476 is offline
scheermesje is mijn kapper doet dat bij mij ook. Ze vertelde mij dat ik dat gewoon met een scheermesje moet bijhouden.

Nat of droog moet je zelf maar ff kijken. Aangezien ik altijd me hele baard scheer met scheermesje doe ik dat sowieso nat. Anders moet je je pa/vrienden ff vragen of je scheerschuim kan lenen (om te proberen) . scheermesje kun je zelf wel kopen om alleen dat bij te houden
Oud 20-09-2006, 00:10
Roos
Roos is offline
Lijkt me wel moeilijk om bij jezelf te doen, omdat je het niet zo goed ziet. Maar je kunt het gewoon met een scheermesje doen. Scheerschuim is dan niet zo handig, omdat je dan niks ziet.

Probeer het eens met babyolie, dat is zacht, scheert heel fijn, en je kunt de haartjes nog zien zitten.
Oud 20-09-2006, 09:59
Jones
Kan makkelijk met een scheermesje. Zorg voor scheergel waar je je baard nog door heen kan zien of gebruik baby-olie. Je kan het zelfs voorzichtig 'uitdunnen' met een scheermesje.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 13:43
MaHo
MaHo is offline
Ok, thanks voor de antwoorden mensen! Ik heb vanmiddag een scheermesje gekocht (Gilette Mach 3 Turbo bladiebla) en heb een poging droog gedaan. Het ging aardig, kheb me allen wel 1x flink gesneden, maja, das wennen.
Die tip over doorzichtige scheergel/olie ga ik denk ik zeker nog een keer uitproberen, klinkt namelijk goed.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 13:47
Verwijderd
De trimmer er eerst overheen halen en het fijne werk met een scheermesje doen, is wel zo makkelijk. Als je dik en vettig haar hebt schiet het anders niet echt op.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 16:32
MickeyV
MickeyV is offline
Snees behoort, niet alleen wat lichaamsbeharing betreft, zonder meer tot de rijker bedeelden.
Oud 20-09-2006, 20:59
Jones
Je hebt trouwens ook shaving oil. Kleine potjes van Williams volgens mij. Dat is compleet doorzichtig en ongeveer vergelijkbaar met baby-olie. Zal je je dus niet meer snijden. Droog scheren voelt (iig bij mij) echt niet prettig aan.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 10:40
DE_BITCH
DE_BITCH is offline
Doe t met je bil
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten