Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2006, 13:31
MaHo
MaHo is offline
Ik ben met m'n ouders teruggekomen van vakantie en toen heb ik hun PC weer eens opgestart die door die vakantie al 3,5 weken buiten gebruik was.
Ik het begin leek alles piekfijn in orde, maar na een paar seconde gaf de monitor een Japanse (of zoiets) mededeling (witte tekens in een blauw subschermpje) en toen leek het wel alsof mijn monitor zichzelf 'juist" wilde instellen, want het scherm werd eerst wazig, dan steeds wat scherper totdat ie scherp was en daarna kwam er om een of andere vage reden ineens een roze waas over het scherm te hangen. Bovenstaand ritueel herhaalt zich na elke reboot, of nadat de monitor standby of uit was.
Ik heb geen flauw idee wat ik hiermee moet, want instellingen in het scherm veranderen is lastig tot voor mij onmogelijk, omdat het dus niet in een taal is die ik begrijp.
Kan iemand mij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2006, 00:17
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Dit probleem heb ik ook eens gezien bij IYama. Als je nog garantie hebt is het beste om de monitor bij Iyama aan te melden voor reparatie.
Waarschijnlijk zal de monitor direct omgewisseld worden voor een andere.
Succes ermee
Oud 23-08-2006, 08:39
MaHo
MaHo is offline
Ik kom bij mijn eigen PC na 2,5 week (ook 2,5 week gen stroom gehad) en ja hoor zelfde probleem (ik heb dezelfde monitor...). Alleen ik heb het wel in het engels en er komt dan telkens (zoals ik al wat vermoedde) "Auto-setup" te staan. M'n ouders hebben intussen hun teksten ook weer in het Engels gekregen.
Ik denk dus dat de monitoren zich drastisch resetten ofzo na een antal weken zonder stroom, maar wat moet ik nu doen om het te verhelpen?

Ik ben vreselijk met randapparatuur.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 10:58
M@rco
M@rco is offline
Kun je hem niet gewoon via DVI aansluiten? Dan heb je ook geen last van dat "auto config" gezeik.
Oud 23-08-2006, 16:59
MaHo
MaHo is offline
Helaas niet, dat heb ik geprobeerd na aanschaf van het scherm, maar de kabel was kapot of m'n videokaartuitgang. Ik ben er verder nooit meer op ingegaan, maar ik heb dus geen kabel om het weer te proberen (en aanschaffen kan me een te duur geintje worden)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten