Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
He could do that = hij zou het kunnen doen OF hij kon het eerst wel, maar nu niet meer. Die werkwoorden kunnen niet als hoofdwerkwoord worden gebruikt, omdat het zogenaamde modals zijn. Weet zo niet 123 wat daar het nederlandse equivalent van is. Verder ben ik het allemaal met je eens, alleen een kleine toevoeging bij de verleden tijd. Maar 1 werkwoord (in de zin) heeft een tijdsvorm, namelijk het allereerste werkwoord wat je tegenkomt in de zin. Bij een standaard zin 'I worked' volgt het werkwoord het onderwerp en is er ook maar 1 woord. Bij een vraagzin wordt het werkwoord waar tijd op zit naar voren geschoven, waardoor je dus bij een simpele zin een erg kromme vraagzin zou krijgen: 'Worked I?'. Daarom hebben de Engelsen een extra woord nodig wat naar voren kan schuiven, zodat ze nog steeds een werkwoord NA het onderwerp hebben. Dit is dus de 'dummy do', en die neemt de tijd over van het echte werkwoord als het ware, en die wordt naar voren geplaatst zodat je een logische zin krijgt. Het werkwoord wat achter het onderwerp blijft, verliest dus zijn tijd maar niet zijn plaats. Dus krijg je de vraagzin 'did I work?' Het is al laat en ik hoop dat dit een beetje logisch overkomt ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: Fossielen ondersteunen evolutie niet Eliyahu | 58 | 20-09-2010 18:43 | |
Seksualiteit |
please help me hoe pijp je een jongen echttttttt goed? Suikermeid | 58 | 22-05-2010 16:47 | |
Verhalen & Gedichten |
opstel Engels Burat | 11 | 26-01-2005 22:53 | |
Muziek |
nu metal Zakk Wylde | 29 | 15-12-2003 16:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Intelligent Design legatus | 28 | 08-02-2002 18:34 |