Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2006, 20:29
Verwijderd
Wie gaat er volgend jaar ook GLTC studeren? En waar?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2006, 19:23
Nieni
Nieni is offline
Ik. (ahum, ik post hier nooit meer) Aan de VU.
Oud 08-03-2006, 19:44
Verwijderd
Cool! Ik waarschijnlijk dus ook, nog niet helemaal zeker (ook nog niet of ik volgend jaar al ga beginnen), maar t ziet er wel naar uit!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 21:22
Master Corax
Master Corax is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 04-03-2006 @ 21:29 :
Wie gaat er volgend jaar ook GLTC studeren? En waar?
Mijn vriendin, ook aan de VU !
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 21:29
Belgarath
Belgarath is offline
De VU? De VU?
Oud 08-03-2006, 22:57
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 08-03-2006 @ 22:29 :
De VU? De VU?
Wordt een groot jaar dan aan de VU.

Durf het bijna niet te zeggen , maar ik ga volgend jaar ook naar de VU, voor m'n master...niet bij GLTC overigens
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 14:23
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 08-03-2006 @ 23:57 :
Wordt een groot jaar dan aan de VU.

Durf het bijna niet te zeggen , maar ik ga volgend jaar ook naar de VU, voor m'n master...niet bij GLTC overigens
Onze open dagen zijn het leukst

Iets van oudheidkunde o.i.d?
Oud 09-03-2006, 18:27
Sanctus
Sanctus is offline
Hmm ik weet het niet, soms wil ik het graag en dan later lijkt het me weer niks
Oud 09-03-2006, 19:34
Dynamico
Dynamico is offline
Ik, voor het derde jaar alweer.
Citaat:
Belgarath schreef op 08-03-2006 @ 22:29 :
De VU? De VU?
De VU nihil nisi bene, Bel. Nu we het er toch over hebben, wie komt er morgen naar de masterclassics?
Oud 09-03-2006, 23:11
Missy1234567890
Citaat:
Belgarath schreef op 09-03-2006 @ 15:23 :
Onze open dagen zijn het leukst

Iets van oudheidkunde o.i.d?
Ja, oudheidkunde en dan de variant zonder talen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 00:14
Verwijderd
Late post... shame on me, maar goed...
Cool zeg!!! Jippie een groot jaar?
@ Belgarath: hoezo ? is de VU niet leuk dan? Studeer jij er nu wel of niet eigenlijk?
@ Dynamico: Ik kom morgen naar de masterclassics , ben jij er soms ook bij dan ofzo?
Nou, dan misschien tot morgen !
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 09:42
Belgarath
Belgarath is offline
Ik heb geen idee of de VU leuk is, maar ik vind natuurlijk dat iedereen naar Groningen moet komen (waar ik dus zelf GLTC studeer)
Oud 10-03-2006, 12:20
Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 10-03-2006 @ 01:14 :

@ Dynamico: Ik kom morgen naar de masterclassics , ben jij er soms ook bij dan ofzo?
Nou, dan misschien tot morgen !
Ik kom misschien wel even langs. Ben nu in ieder geval op de VU.
Oud 12-03-2006, 13:02
Verwijderd
De masterclassics waren erg leuk! Hmm, misschien heb ik je dan wel gezien in de koinonkamer, al ben ik wel na niet zo lang weer weggegaan aangezien het er een beetje druk was. Daarna nog wat door de VU gecrosst , was ook wel leuk, al ken ik de VU inmiddels redelijk (na alle projecten die ik er heb gedaan...). Maar de keuze VU is nog niet helemaal zeker, al is hij wel zekerder geworden .
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 15:46
Dynamico
Dynamico is offline
Heel goed. Ik heb trouwens alleen maar eventjes in de deuropening gestaan tijdens het uitreiken van de certificaten, of wat het ook waren.
Oud 15-03-2006, 14:11
Verwijderd
Hmm, dan heb ik je denk ik niet gezien, want ik stond dus in dat kringetje waar de centificaten werden uitgereikt...
Maar wel vet!
In welk jaar zit je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 15:15
Leshy
Leshy is offline
Oh hey.

Volgens mij ben ik de helft van jullie dan ook nog tegen het lijf gelopen. Althans, ik neem aan dat jullie die hele grote groep waren die de ingang van de koinon-kamer stonden te blokkeren na de lunch toen ik daar kwam bivakkeren
Oud 23-03-2006, 20:04
Verwijderd
Hihi, ja dat waren wij al zat ik op een gegeven moment ook lekker ín de koinonkamer
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 20:00
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Ik zelf ga geen GLTC studeren, maar een goede vriendin van me wel. Ze is dit jaar naar twee meeloop/proefstudeerdagen geweest in Groningen en naar de Masterclassics in Amsterdam. Nu is ze (eindelijk) helemaal zeker van dr studiekeuze
Oud 25-03-2006, 21:09
Belgarath
Belgarath is offline
Maar waar gaat ze heen... dat is de hamvraag.
Oud 28-03-2006, 15:11
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Haha grapje , stond er niet duidelijk bij nee! Maar het is toch Groningen geworden. Is ook iets dichterbij en de opleiding was daar ook leuker volgens haar
Oud 28-03-2006, 17:34
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 28-03-2006 @ 16:11 :
Haha grapje , stond er niet duidelijk bij nee! Maar het is toch Groningen geworden. Is ook iets dichterbij en de opleiding was daar ook leuker volgens haar
Verstandig besluit. Natuurlijk is het leuker in Groningen Ik zal volgend jaar eens zwaaien.
Oud 29-03-2006, 14:20
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Haha gezellig, ik zal het aan haar doorgeven
Oud 04-04-2006, 12:58
Leshy
Leshy is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 28-03-2006 @ 18:34 :
Natuurlijk is het leuker in Groningen
Leugens en bedrog!
Oud 06-04-2006, 22:16
Missy1234567890
Citaat:
Leshy schreef op 04-04-2006 @ 13:58 :
Leugens en bedrog!
Ik zal het volgend jaar gaan vergelijken
En hier verslag uitbrengen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2006, 12:00
Verwijderd
En gaat er misschien nog iemand naar de UvA? Mijn keuze is een paar kilometer verplaatst, geloof ik
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 16:28
Filia Aquilae
Filia Aquilae is offline
Ik ga ook GLTC aan de VU studeren! Na de meeloopdag was ik helemaal verkocht.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 12:17
Sanctus
Sanctus is offline
Zijn jullie nou allemaal nerds, of klopt mijn visie niet? 't Lijkt me ook wel leuk, maar ik knap een beetje af op de grote hoeveelheid nerds die daar mijns inziens rondlopen
Oud 20-05-2006, 14:21
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 20-05-2006 @ 13:17 :
Zijn jullie nou allemaal nerds, of klopt mijn visie niet? 't Lijkt me ook wel leuk, maar ik knap een beetje af op de grote hoeveelheid nerds die daar mijns inziens rondlopen
Definieer nerd
Oud 20-05-2006, 21:48
MickeyV
MickeyV is offline
Het antoniem van hippe gangster. Hippe gangster = Sanktus.
Oud 21-05-2006, 10:02
Sanctus
Sanctus is offline
No offence voor hij/zij die evt. op de foto staat:

deze foto bijvoorbeeld.

Een foto van Boreas, de studievereniging GLTC Groningen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 11:06
MickeyV
MickeyV is offline
Hehe. Oops.
Oud 21-05-2006, 17:11
Sanctus
Sanctus is offline
hahaha
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 15:09
Filia Aquilae
Filia Aquilae is offline
Ik zou zeggen:
Firstly, ga nooit op iemands uiterlijk af, want je kunt nooit bepalen wie en hoe iemand is just by looking at their appearance.
Secondly: baseer je mening over alle classici niet op één foto. Dat lijkt me een typisch geval van een overhaaste generalisatie, niet?

Laatst gewijzigd op 23-05-2006 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 17:17
MickeyV
MickeyV is offline
Erstens: toch is het zo dat der mensch einfach so beschaffen ist dass er dat toch doet

Zweitens: Zeker.
Oud 23-05-2006, 20:29
Master Corax
Master Corax is offline
primum: ik ben het helemaal met Filia Aquilae, maar ook met MickeyV eens .

secundum: ook helemaal mee eens!

Sanctus, is het niet verschrikkelijk dat je iets dat je leuk lijkt niet gaat doen omdat je het idee hebt dat je in een groep terecht zou kunnen komen waar volgens jouw inzichten alleen maar 'nerderige types' zouden zitten ?

Ik denk dat elke studierichting wel zo z'n serieuze types heeft. En ik zal ook eerlijk toegeven dat ik de dag dat ik mijn studiegenoten voor het eerst ging ontmoeten (2 jaar geleden) ook ergens heel erg benieuwd was hoe ze zouden zijn. Maar ik kan je vertellen dat ze absoluut niet aan het stereotype beeld van een classicus voldeden . Integendeel .

Als je klassieke talen wilt gaan studeren doe dat dan omdat het je een leuke studie lijkt en omdat je de rest van je leven nog plezier van deze prachtige talen wilt hebben . Als je dat niet wilt (dom van je ), kom dan niet met zo'n flut argument (dat ook nog eens niet waar is) aanzetten .

Begrijp me verder niet verkeerd, ik voel me niet aangesproken ofzo, integendeel: ik zie namelijk de humor van je post (en de foto) heel goed in . Maar je moet begrijpen dat ik hier wel even (serieus) op moest reageren .
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 20:50
MickeyV
MickeyV is offline
Waarvan akte. Nu jij weer, Sanctus.
Oud 23-05-2006, 22:01
Belgarath
Belgarath is offline
Schopje naar: het grote "waarom je gewoon GLTC moet gaan studeren"-topic
Oud 24-05-2006, 22:34
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik ben twee jaar geleden wel bij de voorlichting van GLTC aan de UvA geweest. Ze hadden daar tien mensen per jaar, en de docenten kwamen heel goed op mij over. Heel enthousiast enzo, wel een beetje formeel (vergeleken met mijn studie, ook aan de UvA). De geïnteresseerden waren wel opvallend stille types moet ik zeggen. Ik ben zelf al niet een heel erg extrovert type, maar ik was de enige die vragen stelde en gesprekken aanging enzo. Verder waren ze wel aardig hoor De leraar was alleen nogal teleurgesteld toen ik zei dat ik helemaal geen GLTC wou gaan doen, maar gewoon uit interesse was komen kijken

Laatst gewijzigd op 24-05-2006 om 22:41.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 12:20
Verwijderd
Ik was zelf eigenlijk niet zo onder de indruk van de voorlichting voor GLTC bij de UvA moet ik eerlijk zeggen. Afgelopen jaar ben ik niet geweest, maar dat jaar ervoor wel. Je zat dan in een grote zaal met allemaal mensen van talenstudies en 'Griekse en Latijnse Taal en Cultuur' is slechts 1 keer gevallen toen ze zeiden over welke studies het ging, maar voor de rest ging het alleen maar over Frans en Russisch enzo.
Haha! Ik ben juist best extrovert enzo. Ik heb een paar weken geleden meegelopen en ik vond heel veel mensen echt heel gezellig enzo. Tuurlijk waren er ook de standaard nerds (en nee ik ga niet verder in op de discussie 'beschrijf een nerd'), maar het overgrote deel was heel normaal enzo. Een meisje uit mijn jaar gaat volgend jaar ook naar de UvA en die is ook helemaal niet introvert ofzo, maar ook heel gewoon en gezellie.
Maar goed, ik zal wel zien volgend jaar.
Maare, is hier nou echt niemand die ook naar de UvA gaat?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 19:00
Missy1234567890
Citaat:
Sanctus schreef op 21-05-2006 @ 11:02 :
No offence voor hij/zij die evt. op de foto staat:

deze foto bijvoorbeeld.

Een foto van Boreas, de studievereniging GLTC Groningen.
Een foto gemaakt door iemand van Boreas lijkt mij dan, want ik ken niemand op de foto en ik studeer ook in Groningen.
Of het zijn allemaal 1e jaars die ik niet ken

Het nerd-gehalte valt mij overigens heel erg mee, wat ik me daar ook bij moet voorstellen. Anders kom je gewoon een dagje meelopen, dan kun je het zelf beoordelen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 19:21
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 25-05-2006 @ 20:00 :
Een foto gemaakt door iemand van Boreas lijkt mij dan, want ik ken niemand op de foto en ik studeer ook in Groningen.
Of het zijn allemaal 1e jaars die ik niet ken
Ik herken ook niemand op die foto en ik ben eerstejaars
Oud 26-05-2006, 12:21
Filia Aquilae
Filia Aquilae is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 25-05-2006 @ 20:00 :
Het nerd-gehalte valt mij overigens heel erg mee, wat ik me daar ook bij moet voorstellen. Anders kom je gewoon een dagje meelopen, dan kun je het zelf beoordelen.
Precies! Mijn meeloopdag op de VU was hartstikke gezellig en ik ben zelf geen typisch geval van een nerd tegengekomen. Allemaal hartstikke toffe mensen en vrij weinig "stille types". Nou zullen er bij GLTC ook wel nerds rondlopen, maar bij welke studie niet?
Oud 26-05-2006, 12:30
MickeyV
MickeyV is offline
Wat is er eigenlijk mis met stille types? Niets mooier dan mensen die hun muil weten te houden.
Oud 26-05-2006, 18:40
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 26-05-2006 @ 13:30 :
Wat is er eigenlijk mis met stille types? Niets mooier dan mensen die hun muil weten te houden.
Als je bij een voorlichtingsgebeuren bent waar je met een docent, de studieadviseur en andere mogelijke komende eerstejaars aan een tafel zit, dan is dat toch een mooie kans om veel vragen te stellen?

Nou, en dat deden ze niet. Niemand
Er is niks mis met stille mensen, maar het viel wel op

Ik was dus iig bij een specifieke GLTC-voorlichting, niet bij zo'n algemeen taleniets waar lise_smiles kennelijk was.
Oud 26-05-2006, 19:12
Verwijderd
Hmm wat gek...
Wel jammer dat ik die specifieke voorlichting dan heb gemist, want toen ik er was, was er alleen die algemene (waar ik dus niet bepaald wijzer van werd...)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 15:48
Correctrix
Foei, het is extrAvert hoor!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 19:36
Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Correctrix schreef op 28-05-2006 @ 16:48 :
Foei, het is extrAvert hoor!
Waar men zich tegenwoordig niet druk om kan maken
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 17:55
Carlenos
Carlenos is offline
Heey,

Nou, ik ga (nog) geen GLTC studeren, zit nu namelijk pas in 5 gym. Maar ik zit er wel over na te denken !
Die 'nerds' waar jullie het trouwens over hadden zijn niet bepaald nerds. Het zijn GLTC-studenten uit Nijmegen, en één van hen is een vriendin van me...

Haha, anyway.
Oud 30-05-2006, 18:10
Verwijderd
Hallo zeg, jullie zitten hier mijn mooie post helemaal vol te spammen .
Shame on you!
En nu weer ontopic , gaat er nog iemand volgend jaar GLTC studeren aan de UvA?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten