Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2006, 22:20
-(L)-
Allereerst; ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon voor beide problemen geen oplossing vinden.

Verder ben ik niet zo bekend met powerpoint.

Hier mijn 2 vragen:
-Kan ik aan een powerpoint presentatie ook muziek toevoegen van wma of mp3 formaat? En zo ja, hoe doe ik dat dan?
-Hoe voeg ik een videofragment toe? En moet ik dat in een bepaalde dia zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2006, 22:38
dafelix
dafelix is offline
1) Ja, ik meende dat je dat alleen per dia kunt doen, dus niet een liedje door de hele presentatie (correct my if i'm wrong)

2) Je kan een video toevoegen via de invoeg-optie in PowerPoint (ik heb er geen bij de hand, dus sorry voor zo'n vage omschrijving). let er wel op dat een presentatie daardoor zeer groot kan worden, eventueel zou je het filmpje kunnen compremeren (waar heb je 't filmpje vandaan? Zelfgemaakt? )
Oud 20-08-2006, 22:54
-(L)-
1. Hoe ik muziek moet toevoegen weet ik. Maar ik heb 't hier over wma of mp3 formaat. Dat pakt powerpoint namelijk niet. Vandaar dat ik me afvraag of 't wel op 'n andere manier kan.

2. Filmpje is inderdaad zelf gemaakt ja.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 23:10
dafelix
dafelix is offline
Als 't goed is kun je gewoon MP3 importeren als WAVjes, maar ik heb hier even Powerpoint (2003) aangezet, en ik zie:

Insert -> Movies and Sound

daar kun je ook 'from file' selecteren, nog niet getest, maar is dat 't niet gewoon ?
Oud 21-08-2006, 12:47
alto4life
alto4life is offline
Citaat:
dafelix schreef op 20-08-2006 @ 23:38 :
(correct my if i'm wrong)

correct me if i'm wrong
Oud 21-08-2006, 14:47
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
alto4life schreef op 21-08-2006 @ 13:47 :
correct me if i'm wrong

how incredebly stupid
Oud 21-08-2006, 16:24
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
dafelix schreef op 21-08-2006 @ 15:47 :
how incredibly stupid
In PowerPoint 2003 pakt hij in ieder geval wel MP3/WMA, hoor (gewoon in het bestandsdialoogvenster het type gezocht bestand op "MP3" of "WMA" zetten).

Een filmpje zou niet zo moeilijk mogen zijn, je powerpointpresentatie wordt er trouwens amper groter van, maar je moet het filmpje wel apart meesturen met je presentatie. Volgens mij is het simpelste gewoon via Insert > Movies & Sounds (net zoals voor een MP3).

Wat ook meestal wel werkt is je powerpointvenster niet maximaliseren en dan gewoon als je de map met je MP3/WMA/filmpjes open hebt staan, dat gewoon naar de slide slepen waarop je hem wilt; bij Office werkt dat in 95% van de gevallen waar je een bestand moet invoegen helemaal perfect en anders moet je in het Insert-menu wat rondkijken (in Office heb je ofwel specifiek Instert Picture > From File, of iets dergelijks) ofwel Insert Object en dan From File; maar dan heb je de kans dat je er niets mee kan aanvangen in het document.
Oud 27-08-2006, 19:39
-(L)-
Citaat:
ILUsion schreef op 21-08-2006 @ 17:24 :
Een filmpje zou niet zo moeilijk mogen zijn, je powerpointpresentatie wordt er trouwens amper groter van, maar je moet het filmpje wel apart meesturen met je presentatie. Volgens mij is het simpelste gewoon via Insert > Movies & Sounds (net zoals voor een MP3).
Als ik dit doe krijg ik de melding 'video niet beschikbaar'. (Het filmpje is een avi-bestand). Iemand een enig idee hoe ik 't toch kan afspelen?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 21:36
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 27-08-2006 @ 20:39 :
Als ik dit doe krijg ik de melding 'video niet beschikbaar'. (Het filmpje is een avi-bestand). Iemand een enig idee hoe ik 't toch kan afspelen?
Wanneer krijg je die melding? Bij het invoegen op bij het afspelen op een andere computer? Je moet voor het transporteren van de presentatie ook het filmpje meenemen, het makkelijkste gaat dat via de speciale wizard die Powerpoint heeft om presentaties mee te nemen; als het bij het invoegen van het filmpje is, kijk dan ook eens na of je wel de juiste codecs geïnstalleerd hebt (op alle computers waar je de presentatie op gaat openen).
Oud 28-08-2006, 14:54
-(L)-
Citaat:
ILUsion schreef op 27-08-2006 @ 22:36 :
Wanneer krijg je die melding? Bij het invoegen op bij het afspelen op een andere computer? Je moet voor het transporteren van de presentatie ook het filmpje meenemen, het makkelijkste gaat dat via de speciale wizard die Powerpoint heeft om presentaties mee te nemen; als het bij het invoegen van het filmpje is, kijk dan ook eens na of je wel de juiste codecs geïnstalleerd hebt (op alle computers waar je de presentatie op gaat openen).
Als ik het filmpje naar de dia sleep waarin ik hem wil hebben, dan krijg ik OP de dia zelf de melding: "Video niet beschikbaar. Kan decompressor vids:mjpg niet vinden." (Het is dus geen pop-up die deze melding weergeeft).
Als ik de presentatie probeer af te spelen krijg ik deze zelfde melding ook op de dia zelf.
Het gaat dus inderdaad om het invoegen van 't filmpje. Wat betreft de juiste codecs, zou je iets preciezer willen uitleggen hoe ik dat controleer?
Als je (of iemand anders) meer kunt vertellen over de foutmelding, mag dat natuurlijk ook
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 19:14
bam
bam is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 21-08-2006 @ 17:24 :
Citaat:
dafelix schreef op 21-08-2006 @ 15:47 :

how incredibly stupid
:')
Oud 29-08-2006, 09:18
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
bambix schreef op 28-08-2006 @ 20:14 :
(...)
:')
Offtopic:
*wrijf* *wrijf*

ja, lekker, ik dacht nog bij mezelf: "Zal ik dat woord even voor de zekerheid opzoeken in een woordenboek?. Het zou wel erg raar staan als ik nog een typo maak."... luie donder die ik ben...

(en sporadisch last van dyslectie (dyslexie?), vooral bij 't engels )

*checkt driemaal z'n post voor op 'Post' te drukken...*

ga me nou alsjeblieft niet op 'n fout wijzen in deze reply
Oud 29-08-2006, 19:39
bam
bam is offline
Citaat:
dafelix schreef op 29-08-2006 @ 10:18 :
Offtopic:
*wrijf* *wrijf*

ja, lekker, ik dacht nog bij mezelf: "Zal ik dat woord even voor de zekerheid opzoeken in een woordenboek?. Het zou wel erg raar staan als ik nog een typo maak."... luie donder die ik ben...

(en sporadisch last van dyslectie (dyslexie?), vooral bij 't engels )

*checkt driemaal z'n post voor op 'Post' te drukken...*

ga me nou alsjeblieft niet op 'n fout wijzen in deze reply
Mag interpunctie en hoofdletter gezeur wel ?
Reageren

Regels voor berichten