Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2006, 11:00
*Bellissima*
*Bellissima* is offline
Ik moet woensdagavond hospiteren voor een kamer in Utrecht.
Hebben jullie nog tips?
Is het normaal om iets mee te nemen? (iets van koekjes ofzo?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2006, 11:05
Verwijderd
Iets meenemen? Dat heb ik nog nooit iemand zien doen.

Tip: verwacht niet dat je bij de eerste keer meteen raak schiet.

Je kunt wel rare vragen verwachten.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 11:06
Verwijderd
Verwacht vooral wat seksueel getinte vragen en zeg dat je een schoonmaak dwangneurose hebt, succes gegarandeerd!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 11:13
arPos
arPos is offline
Citaat:
White Trash schreef op 21-08-2006 @ 12:06 :
Verwacht vooral wat seksueel getinte vragen en zeg dat je een schoonmaak dwangneurose hebt, succes gegarandeerd!
ik heb nog nooit gehospiteerd dus misschien is dit wel een belachelijke vraag:
maar waarom seksueel getinte vragen?
Oud 21-08-2006, 11:13
Verwijderd
Citaat:
arPos schreef op 21-08-2006 @ 12:13 :
ik heb nog nooit gehospiteerd dus misschien is dit wel een belachelijke vraag:
maar waarom seksueel getinte vragen?
studenten

Er zitten ook wel normalere vragen tussen. Dan moet je jezelf bijvoorbeeld beschrijven in 5 woorden of positieve en negatieve eigenschappen noemen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 11:15
Verwijderd
Ik heb ook nog nooit gehospiteerd omdat ik zelfstandig woon maar wat Cytherea zegt: studenten.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 11:25
arPos
arPos is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 21-08-2006 @ 12:13 :
studenten

Er zitten ook wel normalere vragen tussen. Dan moet je jezelf bijvoorbeeld beschrijven in 5 woorden of positieve en negatieve eigenschappen noemen.
voor mij een reden om nooit te hospiteren

dat soort mensen kan ik niet uitstaan
mja snap het wel hoor je moet met elkaar om kunnen gaan enzo
Oud 21-08-2006, 11:29
Vice
Vice is offline
Wat een lol.
Oud 21-08-2006, 11:30
Verwijderd
Citaat:
arPos schreef op 21-08-2006 @ 12:25 :
voor mij een reden om nooit te hospiteren

dat soort mensen kan ik niet uitstaan
mja snap het wel hoor je moet met elkaar om kunnen gaan enzo
je zal maar het huis uit willen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 11:41
arPos
arPos is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 21-08-2006 @ 12:30 :
je zal maar het huis uit willen
dan heb je enorm veel andere opties
(hier wel)

daarbij woon ik al 2 jaar zelfstandig
Oud 21-08-2006, 11:49
Verwijderd
Citaat:
arPos schreef op 21-08-2006 @ 12:41 :
dan heb je enorm veel andere opties
(hier wel)

daarbij woon ik al 2 jaar zelfstandig
Ja.. kan ook via particulieren enzo.. maar dat kost net even wat meer geld.
En ik heb geen moeite met praten over seks
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 11:52
Verwijderd
Mijn ouders betalen voor mij woonruimte maar anders zou ik er geen moeite hebben om in een studentenhuis te wonen of het moet wel zo goor zijn dat zelfs ongedierte er niet wil overnachten. Verder zou ik ook nieuwe bewoners met 'grappige' vragen verrassen maar het is echt niet zo dat je jouw favoriete standje op een opblaasschaap moet uitvoeren.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 12:48
Verwijderd
Tja, in Utrecht heb je weinig keus. De schaarste is enorm, en als je niet bij een particulier wil (ik ben een paar dagen geleden bij iemand wezen kijken, niet echt ideaal) zul je wel moeten hospiteren.

Niets voor mij, iig. Dan blijf ik liever nog even thuiswonen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 12:55
Lente
Lente is offline
Probeer ervoor te zorgen dat je niet alleen vragen beantwoord maar dat je ook vragen stelt, je wil toch weten bij wat voor mensen je misschien in huis komt? Als je dit doet wordt het ook meer een gesprek en als het gezellig is heb je sowieso meer kans op een kamer.
Ik weet trouwens niet hoe het hospiteren in Utrecht gaat, ben je er allemaal tegelijk of heb je allemaal een kwartiertje?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 13:33
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb nog nooit seksueel getinte vragen gehad en ik heb toch zo'n 15 keer gehospiteerd...

Verder viel het met andere rare vragen ook wel mee.. Misschien heeft het er mee te maken dat ik natuurlijk nooit in Minervahuizen geweest ben
De meeste keren was het gewoon wat standaard dingen over jezelf vertellen (leeftijd, waar je vandaan komt, studie, hobby's, wat je van een huis verwacht) en daarna een beetje praten met de mensen die er al wonen.

En je hoeft niks mee te nemen.
Oud 21-08-2006, 13:58
Vice
Vice is offline
Citaat:
Sylph schreef op 21-08-2006 @ 13:48 :
Tja, in Utrecht heb je weinig keus. De schaarste is enorm, en als je niet bij een particulier wil (ik ben een paar dagen geleden bij iemand wezen kijken, niet echt ideaal) zul je wel moeten hospiteren.

Niets voor mij, iig. Dan blijf ik liever nog even thuiswonen.
Je moet ook niet in Utrecht kijken.
Oud 21-08-2006, 16:40
fractuur
fractuur is offline
De schaarste in Utrecht hoeft echt niet enorm te zijn. Wacht even tot je wat beter in het studentenleven zit en je hebt zo een kamer.

Trouwens, nu hbe ik nog nooit gehospiteerd, maar ik heb wel met name studenten als vrienden. En die stellen echt geen seksueel getinte vragen tijdens het hospiteren. (kan ook aan het feit liggen dat ik amper UVSV-ers en USC-ers in mijn vriendenkring heb)
Oud 21-08-2006, 16:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 21-08-2006 @ 14:33 :
Ik heb nog nooit seksueel getinte vragen gehad
Oud 21-08-2006, 17:02
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik hospiteer nooit maar krijg wel de seksueel getinte vragen.
Oud 21-08-2006, 17:26
Lilium
Lilium is offline
Ik heb nog nooit gezien dat iemand iets meenam. Meestal vragen we aan iemand iets over zichzelf te vertellen en waarom hij/zij nu juist de kamer moet krijgen.
Oud 21-08-2006, 17:30
BendeBen
BendeBen is offline
kort rokje aantrekken en t komt goed
Oud 21-08-2006, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 21-08-2006 @ 14:58 :
Je moet ook niet in Utrecht kijken.
Mja, ik ben in Zeist wezen kijken. Het is gewoon lastig in Utrecht en omgeving, volgens mij nog lastiger dan in Amsterdam...

En als je zoals ik niet van plan ben 'het' studentenleven in te duiken heb je het nog moeilijker. Maar ja, thuiswonen is voor mij verder ook niet zo'n probleem.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 17:58
Verwijderd
Ik heb bij het hospiteren voor mijn huidige kamer wel cakejes mee genomen. Maar als het echt zo'n hospiteerborrel is waar je met z'n tienen tegelijk aan het hospiteren bent, zou ik dat toch maar niet doen.

Seksueel getinte vragen heb ik ook nog nooit gekregen. En ook geen stomme 'noem 5 soorten van dit' vragen. De meeste keren dat ik hospiteerde was het gewoon ik en de mensen die daar woonden en niet nog meer anderen, en dan was het gewoon een normaal kennismakingsgesprek. 1 keer heb ik met 11 anderen tegelijk gehospiteerd en toen kreeg ik niet echt de kans om veel te zeggen, ook omdat ze er maar 10 minuten voor hadden vrijgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 21-08-2006 @ 18:58 :
Ik heb bij het hospiteren voor mijn huidige kamer wel cakejes mee genomen. Maar als het echt zo'n hospiteerborrel is waar je met z'n tienen tegelijk aan het hospiteren bent, zou ik dat toch maar niet doen.

Seksueel getinte vragen heb ik ook nog nooit gekregen. En ook geen stomme 'noem 5 soorten van dit' vragen. De meeste keren dat ik hospiteerde was het gewoon ik en de mensen die daar woonden en niet nog meer anderen, en dan was het gewoon een normaal kennismakingsgesprek. 1 keer heb ik met 11 anderen tegelijk gehospiteerd en toen kreeg ik niet echt de kans om veel te zeggen, ook omdat ze er maar 10 minuten voor hadden vrijgemaakt.
Met zo'n grote groep in zo'n korte tijd is echt walgelijk. Ik heb dat één keer gehad (toen ik nog naar een kamer in Nijmegen zocht), en toen waren er een paar meisjes die echt heel arrogant deden; ze vielen anderen telkens in de rede om maar aandacht te krijgen en te laten zien dat ze leuk en spontaan waren, echt heel bizar

Een andere keer was ik alleen met vijf huisgenoten, dat ging al heel anders, heel normaal gesprek over het huis, wie er woonden, hoe het schoonmaakrooster werkte enzo. Ik had niets meegenomen ofzo, dat verwachtten ze ook niet. (Maar vervolgens werd ik een dag later gebeld met het bericht dat ik het niet was geworden; ik zou hen de indruk hebben gegeven dat ik nogal een feestbeest was echt, ik ben het tegenovergestelde )
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 22:54
Briseïs
Briseïs is offline
En die vijftien keer dat ik gehospiteerd heb was ik nooit alleen, het varieerde van één ander iemand (en toen kreeg ik de kamer nog niet ) tot een stuk of 40 mensen

Noem je het dan nog steeds hospiteren als ze alle mensen apart ontmoeten?
Oud 22-08-2006, 03:26
Verwijderd
wij hebben gemiddeld 1 keer per jaar een lege kamer, en ik vind het belangrijk dat iedereen zichzelf kan komen voorstellen, zonder anderen erbij. Geen open kijkavond ofzo.

Tips;
neem geen ouders of vrienden mee, maar ga écht alleen. Bij ons in huis wordt door sommige bewoners geblowd, maar dat ga ik écht niet zeggen als er ouders bij zijn. Helemaal niet omdat het meestal hele jonge kids zijn die hun pa en ma meeslepen.

=Wees jezelf
=Geef zo spontaan mogelijk antwoord
=Ga ze niet overladen met dingen als; ik ruim zo graag op en houdt van schoon. In de praktijk komt daar bij het op jezelf wonen namelijk niet echt veel van terecht (in 80 tot 90% van de gevallen .
=Als de kamer bij voorbaat al te duur is, ga dan niet, dat is zonde van jouw tijd en die van hun.
=Informeer naar praktische dingen; is de buurt veilig genoeg, hoe is het openbaar vervoer, hoe dichtbij is de supermarkt, mag ik vrienden langshebben, mogen die blijven slapen.
=Misschien een rare vraag, maar wij stellen hem wel altijd; wat voor muziek luister je. Onze vorige huisgenoot was namelijk nogal hiphop verslaafd en de rest heeft er een grondige hekel aan. Regelmatig weerspiegelt de muziek van iemand ook de vrienden die hij of zij heeft. "Ik vind alles leuk" is een goed antwoordt als de vraag aan jou wordt gesteld.
=Als je gaat hospiteren is het er meestal een paar slagen mooier opgeruimd dan normaal. Hou daar ook rekening mee.

Ow en laat die koekjes maar thuis . Dat komt zo slijmerig over...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 07:00
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 21-08-2006 @ 18:36 :
Mja, ik ben in Zeist wezen kijken. Het is gewoon lastig in Utrecht en omgeving, volgens mij nog lastiger dan in Amsterdam...

En als je zoals ik niet van plan ben 'het' studentenleven in te duiken heb je het nog moeilijker. Maar ja, thuiswonen is voor mij verder ook niet zo'n probleem.
Ja, maar als je toch niet van plan bent het studentenleven in te duiken kun je ook wel een of ander hok in een aangrenzende stad huren.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 09:28
*Bellissima*
*Bellissima* is offline
Citaat:
deadlock schreef op 22-08-2006 @ 04:26 :

Ow en laat die koekjes maar thuis . Dat komt zo slijmerig over...
Ja dat dacht ik al, maar ik las ergens anders dat iemand dat wel altijd deed. Dus ik wilde t ff checken
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 09:33
Verwijderd
Ik had bijna een uitgebreide post gemaakt; maar toen las ik de woorden van Deadlock en was tevreden.

Ik vind overigens wel dat je koekjes zou kunnen meenemen, maar het zou bij ons totaal niet van invloed zijn op de keuze hoor Het voornaamste waar wij op letten is of iemand een beetje relaxed en niet-zeikerig overkomt.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 09:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-08-2006 @ 08:00 :
Ja, maar als je toch niet van plan bent het studentenleven in te duiken kun je ook wel een of ander hok in een aangrenzende stad huren.
Ik ben ermee bezig, hehe.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 18:16
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
deadlock schreef op 22-08-2006 @ 04:26 :

Tips;
neem geen ouders of vrienden mee, maar ga écht alleen. Bij ons in huis wordt door sommige bewoners geblowd, maar dat ga ik écht niet zeggen als er ouders bij zijn. Helemaal niet omdat het meestal hele jonge kids zijn die hun pa en ma meeslepen.

Het is miss een beetje panisch, maar als iets niet overduidelijk een studentenhuis is (in Leiden bv de Pelikaan en Rijn en Schie) vind ik het super super super eng om in mn eentje te komen. Als meisje weet je gewoon echt niet wat er kan gebeuren, zeker als je langsgaat bij een particulier. Dus mn vriend meenemen is gewoon voor mn eigen veiligheid. En als een huis mij aanneemt dan krijgen ze die vriend er parttime bij
Oud 24-08-2006, 19:59
CoalChamber
CoalChamber is offline
En hoe is het gegaan?
Oud 28-08-2006, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 22-08-2006 @ 19:16 :
Het is miss een beetje panisch, maar als iets niet overduidelijk een studentenhuis is (in Leiden bv de Pelikaan en Rijn en Schie) vind ik het super super super eng om in mn eentje te komen. Als meisje weet je gewoon echt niet wat er kan gebeuren, zeker als je langsgaat bij een particulier. Dus mn vriend meenemen is gewoon voor mn eigen veiligheid. En als een huis mij aanneemt dan krijgen ze die vriend er parttime bij
Okay, je vriend kan je wel meenemen gok ik zo . Dan doe je je meestal niet als een ander voor. Met ouders erbij zijn jongelui zo gereserveerd en durven ze minder te zeggen. Maar een vriend of vriendin meenemen zou wel moeten kunnen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 13:40
Tomoyo
Tomoyo is offline
Ik heb een keer gehospiteerd (bij een Quintushuis, maar dat stond niet in de advertentie) en daarna heb ik meteen besloten mee te doen aan de niet-hospiteerlotingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten