Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2006, 19:14
Verwijderd
Bonjour!

Gisteren heeft mijn Creative MuVo V200 een vrij heftige knuffel gehad met een C1000 winkelwagentje, met als gevolg een flinke barst in het display. De speler doet het zelf nog uitstekend en het het display laat ook alles nog zien, maar ik vrees toch dat hij na veelvuldig gebruik van ellende uit elkaar zal vallen en kapot zal gaan. Bovendien ziet hij er niet zo water- en stofdicht meer uit.

Ik ben al aan het mailen met de klantenservice van Creative Nederland, maar die lui zijn zo langzaam als dikke stront door een trechter, geloof ik. Het leek me dus wel een idee om ondertussen hier wat informatie of tips in te winnen.

Zijn er toevallig mensen die weten of er ergens nieuwe, losse displayschermpjes te koop zijn die je er zelf op kan zetten, of zijn er misschien bedrijven die zoiets kunnen repareren voor je? Ook al is hij bijna twee jaar oud, hij heeft me destijds 180 euro gekost en ik ben nog niet klaar om er afscheid van te nemen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2006, 21:10
Igorrrai
Igorrrai is offline
Ik denk niet dat je daar een nieuw display voor kan kopen. En al zou het mogelijk zijn, dan ben je met een nieuwe mp3 speler waarschijnlijk goedkoper uit.
Oud 25-08-2006, 22:54
Verwijderd
Nou, deze MuVo v200 kost momenteel iets van rond de tachtig en het gaat alleen om dat suffe, glazen plaatje... het gebeuren erachter doet het allemaal nog goed. Zou dat echt zo duur zijn?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 23:27
LB06
LB06 is offline
Ik ken iemand die een mp3 speler (Archos gmini xs200 oid) had gekocht, waarvan het display na enkele dagen ook was gebroken. Hij heeft hem moeten opsturen, €100 betalen en wéééken moeten wachten.

Bij Creative heb je wellicht kans op wat betere service, maar betalen zul je. Neem dat maar van me aan

Je zou eens kunnen zoeken op internet of er nog wat namaakspul te krijgen is om hem te refurbishen, maar anders zou ik gewoon een nieuwe kopen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 11:26
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 25-08-2006 @ 23:54 :
Nou, deze MuVo v200 kost momenteel iets van rond de tachtig en het gaat alleen om dat suffe, glazen plaatje... het gebeuren erachter doet het allemaal nog goed. Zou dat echt zo duur zijn?

LUH-3417
Is nou het display gebroken of het plastic venstertje dat het display beschermt?
Met andere woorden: werkt het display nog wel, maar zit er gewoon een barst in de behuizing?
Zoja denk ik dat je een nieuwe behuizing nodig zult hebben en dat zal ook niet goedkoop zijn, tenzij je een oude defecte op de kop kan tikken en het interne werk van jouw mp3speler zelf overzet in de behuizing van die defecte.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 14:41
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Mijn broertje had ooit een barst in het scherm van zijn Iriver uit de IFP700 serie (flash speler met 512 mb geheugen)
Van mp3spelers.nl (waar de speler gekocht was) kregen we een adres van Iriver servicecentrum in Duitsland. Daar hebben we em op de gok met een klein begeleidend briefje heen gestuurd en een week later kreeg ie em terug in een nieuwe behuizing, zonder er voor hoeven te betalen. Dat is nog eens service.
Oud 26-08-2006, 16:00
Metal
Metal is offline
Noem je dat service? Ik zal je eens vertellen wat service is.

Ik heb een creative zen 30 gig, gekocht in juli 2004. Eind augustus 2005 heb ik hem per ongeluk kapot laten vallen (harde schijf kapot). Ik opgebeld naar creative, ik had niets meer, geen kassabon/aankoopsbewijs, en sowieso was de garantie al 3 maanden verlopen. Vreemd genoeg werd daar nog niet eens om gevraagd, ik moest het ding zonder de accu opsturen en had binnen 2 en een halve week een nieuwe 30 gig zen.

Dus met de service van creative zit het wel goed.
Oud 26-08-2006, 17:20
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Haha ok daar kan ik niet overheen.

Volgens mij vinden die nerds het bij die servicecentra gewoon leuk om die dingen te repareren ofzo. Dus TS, gewoon opsturen dat ding.
Oud 26-08-2006, 19:50
Verwijderd
Klinkt goed, aangezien dit ding ook van Creative is. Ik ga nog even harder proberen contact te zoeken met die lui.

Het graat trouwens om het ruitje dat voor de display zit, inderdaad. Excuses voor de verwarring. Als ik hem aanzet, doet de display het nog gewoon; hij meldt informatie over nummers en afspeeltijd gewoon goed, alleen zit er een dikke barst in het ruitje dat ervoor zit. Dat is het enige.

Bedankt voor de hoopvolle reacties!

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 16:40
ILUsion
ILUsion is offline
Creative zit wel snor wat betreft service, van mijn EP-630 was ik de sleeves kwijtgeraakt (koptelefoontjes in en uit mijn zak schuiven en soms blijft er dan een sleeve haperen en komt dan op de grond terecht, ik fiets door, want niets gemerkt). Nu, op de site is er geen ondersteuning voor de EP-630, gewoon op een andere rubriek doorgestuurd, netjes gemeld dat ik hem kwijt was, mogen opsturen (ze vragen wel degelijke verpakking) op eigen kosten weliswaar maar gewoon na een week (of 2) geheel nieuwe oortjes gekregen (terwijl ik enkel gevraagd had dat ze me gewoon wat sleeves zouden opsturen, ik wou er best voor betalen voor de kosten).
Oud 28-08-2006, 23:04
Metal
Metal is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 26-08-2006 @ 18:20 :
Haha ok daar kan ik niet overheen.

Volgens mij vinden die nerds het bij die servicecentra gewoon leuk om die dingen te repareren ofzo. Dus TS, gewoon opsturen dat ding.
Ik had een gloednieuwe, met het plastic nog op het schermpje.

Maar gewoon opsturen idd. Kans is groot dat je gewoon een gloednieuwe mp3 speler krijgt.
Reageren

Regels voor berichten