Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2006, 14:11
hopipopi
hopipopi is offline
Hallo,

Ik ben 20aug, over een mosselbank gelopen met windsurfen, dit ging niet expres maar omdat ik iemand in nood moest helpen had ik het erwel voor over. Nu is het zo dat ik vandaag 30 aug, ging kijken waarom dat ene wondje (er zater er een stuk of 20) niet over ging en maar bleef pussen en zweren. Tot
mijn grote schrik zat er een stukje schelp in!. Ik heb proberen te peilen hoe diep het zat. Het zat 0.8mm diep, dmv een naald er in gestoken. Ik zag het ook zitten, heb hieraan proberen te trekken met een pincet. Maar het brak af!, nu hebik een klein stukje eruit getrokken maar er zit nog meer in als je voelt met de naald. Wat moet ik nu doen? Het zit er dus nogsteeds in alleen je ziet niet!

Ok, het is dus ontstoken en er zit nog een stukje in!, wat moet ik doen??

Wat kan de doktor hier aaan doen?

Het doet dus heel erg pijn!! serieuse reacties!
Oud 30-08-2006, 14:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan nu denk ik twee dingen doen:

1) Je gaat zelf een hele tijd met je voet in een bak met soda/biotex zitten weken zodat je huid enzo wat zachter wordt. Dan kan je zelf met een pincet proberen het wondje een beetje open te pulken en het stukje eruit te halen.

Als dat niet lukt zou ik naar de huisarts gaan

2) Deze doet dan waarschijnlijk hetzelfde als wat jij hierboven geprobeerd heeft alleen kan deze je eventueel verdoven en ook wat grover geschut inzetten.

Succes!
Oud 30-08-2006, 14:18
Vip3r
Vip3r is offline
Naald ff warm stoken en dan eruit pulken. Veel meer zit er niet op
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 14:19
Verwijderd
Naar de dokter gaan, die kan het eruit halen en goed schoonmaken.

Succes!

Oja, misschien tot die tijd met je voet in warm-water-met-soda?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 14:20
hopipopi
hopipopi is offline
Ik heb al in een bak me soda gezeten, maar het zit echt diep. Ik heb een afspraak gemaakt met de huisarts morgen. Ik denk dat ik me maar ga voorbereiden op een hoop pijn
Oud 30-08-2006, 14:21
Verwijderd
Citaat:
hopipopi schreef op 30-08-2006 @ 15:20 :
Ik denk dat ik me maar ga voorbereiden op een hoop pijn
Verdoving?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 14:23
hopipopi
hopipopi is offline
Zou de doktor dat doen?, Ik hebeen keereen verdoving in me teen gehad, met in gegroeide teennagel. en de verdoving deedookveel pijn , leek niet of me huid ging knappen, maargoed, zou hij dat doen voor zoiets kleins? De vorige keer moest ik goed aandringen voor een verdoving
Oud 30-08-2006, 14:25
Verwijderd
Soms doet de spuit van de verdoving meer pijn dan het zou doen als het gewoon verwijderd zou worden zonder verdoving; dokter kan vast zeggen wat de beste optie is.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 14:53
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Ik heb al in een bak me soda gezeten, maar het zit echt diep. Ik heb een afspraak gemaakt met de huisarts morgen. Ik denk dat ik me maar ga voorbereiden op een hoop pijn
Wees een kerel man. Ik heb eens m'n halve vinger open gehaald omdat er een splinter megadiep in zat. Niet zo aanstellen gewoon. Pijn is maar voor korte duur, daarna is 't weg en dan maakt het toch niet meer uit.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 15:49
MTpower
MTpower is offline
Ik heb het eens met een stuk glas gehad...
Ik heb toen met een mesje het wondje wat groter gemaakt zodat ik er beter bij kon en heb het er toen gewoon uitgepeutert...
Of het erg slim is is een 2de, maar het is me wel gelukt
Heb er verder geen last meer van gehad.
Oud 30-08-2006, 16:23
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
Ik denk dat ik me maar ga voorbereiden op een hoop pijn
Twee keer zo'n verdoving gehad in me teen en in m'n schouder, doet inderdaad flink pijn, maar ff rustig blijven en door de zure appel heen bijten.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 17:07
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-08-2006 @ 16:49 :
Ik heb het eens met een stuk glas gehad...
Ik heb toen met een mesje het wondje wat groter gemaakt zodat ik er beter bij kon en heb het er toen gewoon uitgepeutert...
Of het erg slim is is een 2de, maar het is me wel gelukt
Heb er verder geen last meer van gehad.
Is wel slim, zolang je maar zorgt dat je dat mesje of wat je dan ook gebruikt steriel maakt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 17:45
tergemble
tergemble is offline
ik heb een stuk steen in mijn huid. Als kind was ik van de fiets gevallen op een plek vol met kleine steentjes. Je ka al raden wat er is gebeurd... Ondertussen is er al een steentje ingegroeid, maar ik voel er nix van !!!

Ga niet naar de dokter ! hou je geld bij voor jezelf !
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 17:52
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
tergemble schreef op 30-08-2006 @ 18:45 :
ik heb een stuk steen in mijn huid. Als kind was ik van de fiets gevallen op een plek vol met kleine steentjes. Je ka al raden wat er is gebeurd... Ondertussen is er al een steentje ingegroeid, maar ik voel er nix van !!!

Het kan aan mij liggen, maar dat geld ben je sowieso wel kwijt..
Oud 30-08-2006, 20:49
grandmommy
grandmommy is offline
ja je kunt beter juist flink veel naar de dokter gaan, dan heb je tenminste nog wat aan je verzekering, bij wijze van spreke.

ik zou doen wat hierboven is gezegd, en zorgen dat het wondje niet al teveel bacterien oploopt.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 11:26
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 30-08-2006 @ 18:07 :
Is wel slim, zolang je maar zorgt dat je dat mesje of wat je dan ook gebruikt steriel maakt.
Gewoon even een tijdje onder een aanstekervlam gehouden en daarna dat roet eraf geveegd... Goed toch?
Had geen alcohol in huis... naja.. whiskey, maar das zonde en bier is niet sterk genoeg
Oud 31-08-2006, 13:03
Azaelia
Azaelia is offline
Gewoon lekker naar de dokter gaan, je hebt nog veel pijn en het is nu al onstoken en dus eigenlijk te laat om zelf nog te gaan peuteren.
Oud 01-09-2006, 19:18
hopipopi
hopipopi is offline
Citaat:
tergemble schreef op 30-08-2006 @ 18:45 :

Ik ben daar toch verzekerd voor

Naja ik ziedat er nog veel reacties zijn gekomen, dus ik wil even laten weten hoe het is afgelopen.

Ok ik ging dus de volgende morgen naar de dokter, en die had het onderzocht en kwam tot de conclusie dat er nog een stukje inzit
Zoals ik al dacht dus.

Nja toen moest ik naaar het ziekenhuis om een echo te laten maken
Kon de volgende morgen al terecht

Dus ik daarheen(met mijn moeder) en toen hebik een echo laten maken, door 2 charmante dames. Op de echo bleek het nog niet goed te zien. Dus toen foto's laten maken, daar aws duidelijk te zien data er nog wat inzat.

Enfin, doorgestuurd naar een doktorin het ziekenhuis. Gelukkig kreeg ik wel een verdoving(ik hebalatijd een fobie dat ze zonder verdoving gaan snijden)

Toen kreeg ik de prik, die deed echt godsgruwelijk pijn, ik ben niet kleinzerig, maar dit was echt puur. (gelukkig kon ik in me moeders hand knijpen )

Maar hijging zegmaareen paar prikken zetten, maar na de 2de was het al verdoofd toen ging hetwel. Binnen een paar seconden was hetcompleet gevoelloos.

Toen ging hij met een scalpel erin snijden, en toen had hij het zo gevonden. Dus hop plijster erover heen en ik kon gaan.

Ikmoet erwel bijzeggen, dat ik misselijk was geworden van de prik.Ikwerd ziek van de pijn, het zweet stond op me rug, en ik moest bijna spugen. Maar dit trok weg toen hij eenmaal begon te snijden en ik niets voelde. (ik heb hier overig niet naaragekeken )

Nu is de verdoving uitgewerkt al een paar uur, en ikheb nog niets gevoeld. Het voelt nualalen als een wondje als je erop gaat staan. Maar niet zoals met mijn ingegroeide teennagel waaraik aan geopereerd ben,(nagelbed verwijderd) daar deed het zo'n pijn dat ik niet meer met e benenomlaag kon)

Ik kan morgen weer lopen voorspel ik, ik moet de wond alleen de eerste 2weken de wond extra schoon en vuilvrij houden

TOt zover mijn avontuur van vandaag

Iedereen nog bedankt incl de dokter mocht hij dit lezen
Oud 01-09-2006, 20:36
Lente
Lente is offline
haha mooi verhaal, fijn dat je er nu vanaf bent
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 09:52
hopipopi
hopipopi is offline
nog een vraagje:

hoe snel gaat zo'n wond over?
hij is nu nog steeds open, ik dacht dat dat in 1 nacht wel goed zou zijn ofniet?
er zit nog wel een beetje bloed onder, en het ziet nogeenbeetje paars?

Regels voor berichten