Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2006, 15:31
Vejji
Vejji is offline
zoals de topic zelf al zegt:
mijn signaal met wireless internet is meestal laag (1 van de 5 tandjes zeg maar) , vroeger was dit nooit zo.

Heeft iemand een idee hoe ik dit weer omhoog kan krikken? het is nogal lastig want het internet valt steeds uit als ik een online game speel...

bvd
Oud 30-08-2006, 15:40
Supersuri
Supersuri is offline
Een versterker plaatsen denk ik. Maar heb je enig idee hoe het gekomen is dat je singaal zwakker is? Mischien heb je storende electrische apperatuur er vlakbij gezet. Als je dat wegzet wil het nog wel is helpen. Anders aan iemand ragen die er meer verstand van heeft dan ik, maar hopelijk heb je er iets aan.

Succes

Je komt zo wel van je game verslaving af he
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 15:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je vermeldt totaal niet welke hardware je gebruikt, dus wat wil je van ons weten?
Je vermeldt ook niet wat de afstand is, en wat voor obstakels er zich tussen de twee punten bevindt. Je zult dus met meer informatie moeten komen om gericht advies te krijgen.

Ik neem aan dat je een PCI wireless kaartje gebruikt en een wireless router.
- welke router, hoeveel dBi antenne?
- welke adapter, hoeveel transmitwattage, hoeveel dBi antenne?

Ik zou zeggen kijk eens naar een adapter met 100mW straalvermogen en een 7dBi antenne, daar zou je redelijk ver mee moeten komen. Antenne kun je eventueel zelf maken ook.
Oud 30-08-2006, 18:07
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-08-2006 @ 16:45 :
Je vermeldt totaal niet welke hardware je gebruikt, dus wat wil je van ons weten?
Je vermeldt ook niet wat de afstand is, en wat voor obstakels er zich tussen de twee punten bevindt. Je zult dus met meer informatie moeten komen om gericht advies te krijgen.

Ik neem aan dat je een PCI wireless kaartje gebruikt en een wireless router.
- welke router, hoeveel dBi antenne?
- welke adapter, hoeveel transmitwattage, hoeveel dBi antenne?

Ik zou zeggen kijk eens naar een adapter met 100mW straalvermogen en een 7dBi antenne, daar zou je redelijk ver mee moeten komen. Antenne kun je eventueel zelf maken ook.

dat laatste.... ?
heb een linksys router en een US Robotics 802.11g Wireless kaartje
afstand is ongeveer meter of 8 à 10

enigste apparatuur wat in de buurt staat zijn mijn tft scherm en mijn geluidsboxen

Laatst gewijzigd op 30-08-2006 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 18:14
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 30-08-2006 @ 16:40 :
Een versterker plaatsen denk ik. Maar heb je enig idee hoe het gekomen is dat je singaal zwakker is? Mischien heb je storende electrische apperatuur er vlakbij gezet. Als je dat wegzet wil het nog wel is helpen. Anders aan iemand ragen die er meer verstand van heeft dan ik, maar hopelijk heb je er iets aan.

Succes

Je komt zo wel van je game verslaving af he
hmmm heb net even alles wat ook maar enigzins elektronisch is ff weggezet.... en meteen betere verbinding... hoop dat het nu ook zo blijft.

EDIT:
nu weer niks met niks...

Laatst gewijzigd op 30-08-2006 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 03:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Er zitten wel muren tussen neem ik aan? 8 meter is namelijk wel weinig, maar als het door zware muren heen moet blijft er weinig over van je prullenschitertje met 30mW (dat is zeg maar fluisteren en hopen dat je het op zolder nog kunt horen).

Zit er een externe antenne op dat kaartje van je? Zo ja dan kun je er een 7dBi antenne op schroeven. Je kunt ook proberen beter te richten of te verplaatsen zodat er minder signaalremmende obstakels tussen zitten.

Welke linksys router heb je precies? Waar staat de router? Toevallig in de meterkast ofzo?
Oud 31-08-2006, 08:06
Vejji
Vejji is offline
het is hemels breed 8 à 10 meter, er zitten inderdaad nog wat muren tussen. De router staat in de studeerkamer verdiepinkje lager en mijn pc op de zolder.

mijn kaartje heeft inderdaad een externe antenne, kan ik zo'n antenne bij een willekeurige computer zaak halen?

EDIT: dit vond ik in mijn router weet niet of hier iets staat wat je bedoeld, ben niet zo'n held met mijn router...
Wireless Network
Access:

Beacon Interval: 100 (msec, range: 1~65535, *100)
RTS Threshold: 2432 (range: 256~2432, *2432)
Fragmentation
Threshold: 2346 (range: 256~2346, *2346, even number only)
DTIM Interval: 1 (range: 1~65535, *1)

Basic Rates: 1-2 MBPS

TX Rates: 1-2 MBPS

Preamble Type: long preamble

Antenna Selection:

Laatst gewijzigd op 31-08-2006 om 08:24.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 09:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Op de router zelf staat wel het type. Is het zo'n grote met twee antennes (WRT54G) of zo'n kleine zilveren (type weet ik ff niet)? Die laatste heeft echt een beroerd bereik iig.

En ja je kunt een antenne overal kopen. Let wel: koop 7dbi of hoger, of niks. Aan die 4dbi antennes heb je niet veel. Je kunt de keuze tussen directioneel (1 richting) of omni-directioneel (alle richtingen op). Een richtantenne van 7dbi gaat in één richting even 'ver' als een 7dbi omniantenne. Je hebt waarschijnlijk een RP-SMA aansluiting nodig. Vraag in de winkel of je kunt retourneren als de aansluiting niet past.

Succes
Oud 31-08-2006, 11:27
Verwijderd
Je kunt eventueel ook een ander channel proberen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 12:01
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
PIE schreef op 31-08-2006 @ 12:27 :
Je kunt eventueel ook een ander channel proberen.
dat las ik ergens anders ook al, en heb ik al geprobeerd, ik heb keuze uit 13 channels, maar bij 9 of lager pakt ie het signaasl überhaupt niet meer op, en bij de anderen merk iok geen verschil.

wel is het zo dat mijn straat volzit met wireless netwerken... maakt dat wat uit?
Oud 31-08-2006, 15:42
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 31-08-2006 @ 13:01 :
dat las ik ergens anders ook al, en heb ik al geprobeerd, ik heb keuze uit 13 channels, maar bij 9 of lager pakt ie het signaasl überhaupt niet meer op, en bij de anderen merk iok geen verschil.

wel is het zo dat mijn straat volzit met wireless netwerken... maakt dat wat uit?
Nee is toch alleen maar handig, log je in op het netwerk van je buren als je daar beter verbinding hebt
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 00:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 31-08-2006 @ 16:42 :
Nee is toch alleen maar handig, log je in op het netwerk van je buren als je daar beter verbinding hebt
Als hij 8 meter verderop al haast geen verbinding kan krijgen.. zegt weinig goeds over de gevoeligheid van zijn adapter.
Oud 01-09-2006, 07:27
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-09-2006 @ 01:56 :
Als hij 8 meter verderop al haast geen verbinding kan krijgen.. zegt weinig goeds over de gevoeligheid van zijn adapter.
nou de grap is dat ik die netwerken wel allemaal optimaal kan ontvangen, ze zijn alleen beveiligd

zou het misschien dan ook aan de router zelf kunnen liggen?
Oud 01-09-2006, 08:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 01-09-2006 @ 08:27 :
nou de grap is dat ik die netwerken wel allemaal optimaal kan ontvangen, ze zijn alleen beveiligd

zou het misschien dan ook aan de router zelf kunnen liggen?
Als je dat zilveren sletje hebt van linksys kan dat heel goed ja. Of er zit gewoon veel beton of metaal tussen jouw antenne en de router. Of je hebt de antenne niet horizontaal geplaatst ten opzichte van de router boven. Veel antennes kun je 'richten' door ze te draaien. Je hebt een staaf zeg maar, daar loodrecht op heb je het stralingsveld, horizontaal dus. Als je router boven staat moet je hem dus schuin draaien zodat hij horizontaal ten opzichte van de router staat.
Oud 01-09-2006, 15:23
Vejji
Vejji is offline
heb het nu gevonden, ik heb de BEFW11s4, niet dat zilveren ding maar met 2 antennes.
antenne heb ik ook al gericht ed werkt ook niet...
Oud 01-09-2006, 23:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan blijft over een nieuwe antenne voor je PCI adapter. Of als je meer geld wilt uitgeven een Senao adapter met 100mW of zelfs 200mW transmit-vermogen, in combinatie met een goede antenne. Dan zit je zeker goed.
Oud 03-09-2006, 22:46
Vejji
Vejji is offline
ik zal morgen naar de winkel
post nog wel even hoe het is gegaan
Oud 04-09-2006, 01:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Winkels hebben alleen 30mW consumentensetjes, je zult via een webshop moeten bestellen om betere adapters a la 100 - 200mW te krijgen. 200mW is trouwens 'minder legaal' in Nederland. Je mag maximaal 100mW uitzenden. Maar de 200mW modellen mogen wel verhandeld worden.

Maar antennes kun je wel in winkels kopen, alhoewel ik de prijzen in winkels maar erg hoog vind.
Reageren

Regels voor berichten