Hallo,
Mijn moeder heeft sinds nu ongeveer een jaar een nieuwe vriend, ik noem hem L, hij woont ook bij ons. Hele toffe/lieve man, ze passen wel goed bij elkaar denk ik, tot hiertoe gaat alles heel goed. Ik kan ook heel goed met hem om.
L. heeft 2 kinderen, een dochter van 14 en een zoon van bijna 17. Zijn dochter heb ik een tijd geleden voor het eerst gezien, ik geloof een maand of 6 - 7 geleden. Echt een tof meisje, en ze kon ook heel goed met haar papa overweg. Ik ben een keer met haar, mijn jongere zusje, mijn moeder en L naar de bioscoop geweest, ze is een keer mee iets gaan drinken met ons en de laatste keer zijn we naar Wijnegem ShoppingCenter gereden. En vooral die laatste keer viel het mij op dat ze een goede band hadden: ze gaf haar vader geregeld een hand of een knuffel ofzo, hetgeen je denk ik toch niet zo vaak ziet bij meisjes van die leeftijd.
Maar sinds een paar maanden lijkt het alsof ze heel erg veranderd is tegenover hem. Opeens neemt ze haar telefoon niet meer op, enz. Ik heb haar sinds die laatste keer in het shoppingcenter niet meer gezien! En L dus ook niet.
Zijn zoon en dochter zijn altijd welkom bij ons, ze hebben een aparte kamer, hun bed staat daar, daar hebben we speciaal op gelet toen we verhuisden.
Gisteren zei L tegen mij dat hij geprobeerd had zijn dochter te bereiken, omdat er vandaag een doopfeest was van de familie (hij wist dit pas een week en had al de hele week geprobeerd zijn dochter te bereiken), maar ze nam weer niet op. Hij wilde ook weten hoe de eerste schooldag was geweest enzo. Zo gaat het eigenlijk altijd (dat hij haar niet kan bereiken dus).
Ik vermoed dat hij een berichtje heeft ingesproken op haar voicemail, want daarnet zei ze op MSN tegen mij dat ik tegen L moest zeggen dat ze niet naar het doopfeest kwam, en dat op school alles goed was. Ik zei dat ik dat wel wilde zeggen, maar dat hij het liever van haarzelf zou horen. Dus zei ze dat ze een mailtje ging sturen.
Toen merkte ik op dat ze haar vader wel niet vaak zag. Ze antwoordde daarop dat ze hem al twee maanden niet meer gezien had, dat ze hem niet wilde zien en niet met hem wilde praten, en dat ze er daarom niet naar belde. Ergens had ik dit wel verwacht (omdat ze nooit haar telefoon opnam), anderzijds snapte ik niet waarom. Nuja, langs nog een andere kant had ik al wel een vermoeden; de scheiding van L en zijn ex verloopt niet vlekkeloos. Ik vroeg of ze wilde vertellen waarom dan niet, en ze antwoordde daarop: "ja hoor. Hij heeft heel erge dingen gezegd over mij en mijn broer en mijn mama, en daarom vind ik hem een grote lul." Ik vroeg haar hoe zij dat wist, zij antwoordde: "Doordat ik dingen zelf gehoord heb en van mijn mama. En die liegt niet, daar ben ik 100% van overtuigd."
Toen moest ze weg, maar ze gaat sevens verderpraten.
Volgens mij liegt haar moeder wél. Ik weet niet of het waar is dat zijn dochter zelf dingen gehoord heeft, maar wrs zijn het dan dingen over haar moeder, als L die gezegd zou hebben. In een scheiding kan dat natuurlijk altijd.
Maar dat hij dingen over haar en zijn zoon gezegd heeft, geloof ik nooit. Hij geeft echt veel om hen, dat merk ik!
Ik weet niet wat ik moet doen. Wat moet ik tegen zijn dochter zeggen? Ik wil ook niet dat ze gaat denken dat ik ook tegen haar ben, mss denkt ze dat wel als ik ga zeggen dat ik het niet geloof. Nu kunnen we goed met elkaar overweg, ik wil dat zo houden.
Moet ik het tegen L zeggen? Als hij er dan over gaat proberen te praten met haar, weet zij ook dat hij het van mij heeft. Dan zal ze mij niet meer vertrouwen.
Kortom, ik weet het echt niet meer. Sorry voor het lange bericht, maar ik hoop toch op tips!!
|