Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2006, 15:43
ikweetniet
ikweetniet is offline
Volgende week woensdag wordt ik geopereerd aan mijn voet, nu ben ik vandaag voor gesprek geweest, en is mij de vraag gesteld of ik weleens drugs gebruik, aangezien mijn ouders er bij waren heb ik nee geantwoord.

Maar tijdens uitgaan neem ik weleens een snuifie of een pilletje.

Kan het geen kwaad of moet ik het echt doorgeven?
Oud 30-08-2006, 15:54
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik zou het toch even vertellen.
Oud 30-08-2006, 15:56
ikweetniet
ikweetniet is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 30-08-2006 @ 16:54 :
Ik zou het toch even vertellen.

Omdat er iets mis kan gaan? of omdat ze het dan uitstellen? komen mn ouders er dan ook achter?
ik heb nu al 2 weken niks gebruikt of maakt dat niks uit?
Oud 30-08-2006, 16:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je leeftijd in je profiel klopt dan ben je oud genoeg om zelf dit soort dingen te regelen en komen je ouders nergens achter als jij dat niet wilt.

Ik zou het wel vertellen. Het kan zijn dat er een wisselwerking kan zijn met narcose of andere medicijnen/middelen die ze je dan misschien toedienen.
Oud 30-08-2006, 16:43
Bertje B.
Bertje B. is offline
Zal het zeker ff vertellen dat je af en toe iets neemt. Vraagt het niet voor niets. Dokter vertelt niets verder als het goed is.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 16:47
muisjeisthuis
muisjeisthuis is offline
ze zullen het wel niet voor niets vragen......

bel de dokter gewoon even op
Oud 30-08-2006, 17:35
Shredder
Shredder is offline
Gewoon even melden bij de arts, het kan uitmaken qua keuze van medicijnen en verdoving e.d. Het is dus van belang dat je het meldt, gewoon, als je ouders er niet bij zijn.
Oud 30-08-2006, 19:30
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Gewoon niets gebruiken tot en met de operatie en indien je na je operatie medicijnen krijgt dan ook nog niet. Zolang je geen drugs in je systeem hebt kan het ook geen wisselwerking aangaan met andere medicatie. Maar ja luister maar niet naar mij, want er hangt hier geen doktersdiploma aan de muur
Oud 30-08-2006, 20:01
Shredder
Shredder is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 30-08-2006 @ 20:30 :
Gewoon niets gebruiken tot en met de operatie en indien je na je operatie medicijnen krijgt dan ook nog niet. Zolang je geen drugs in je systeem hebt kan het ook geen wisselwerking aangaan met andere medicatie. Maar ja luister maar niet naar mij, want er hangt hier geen doktersdiploma aan de muur
Ik denk dat die bij niemand hier aan de muur hangt In principe zou het dan geen reactie aan moeten gaan nee, maar zie het voorgaande, dus het beste kun je het gewoon even melden aan de arts als je ouders er niet bij zijn. Ik neem aan dat je wel precies weet wat je allemaal gebruikt(e)?
Oud 30-08-2006, 23:49
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Nee, ik gebruik zelf geen drugs hoor. Maar ja zoiets willen ze eigenlijk alleen weten of je in de risicosfeer zit dat je HIV opgelopen hebt of dat je mogelijk een dopehead bent die niet van de drugs af kan blijven en de avond voor de operatie er van alles inschuift en dat kan de werking van bepaalde medicijnen versterken en/of verzwakken.
Oud 31-08-2006, 00:39
Hulk
Hulk is offline
er zit geen spoortje coke of mdma meer in je lichaam.. dus ik denk niet dat er medicijnen zijn die een gevaar vormen als ze nu aan je worden toegedient.

maar een dokter heeft beroepsgeheim, hij mag het ook niet aan je ouders vertellen, dus waarom zou je het hem niet alsnog vertellen voor die 1% dat het wel gevaarlijk is.
Oud 03-09-2006, 21:50
ikweetniet
ikweetniet is offline
Heb ff opgebeld naar ziekenhuis zo'n mannetje van de eerste hulp aan de lijn gekregen

Maar die zei dat het niet zo erg is maar dat je na de operatie pittig misselijk kan wezen.

En dat je een paar dagen van te voren het beste niks kan nemen.
Om juist die misselijkheid te voorkomen...

Regels voor berichten