Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2006, 19:12
Otjez
Otjez is offline
Ik weet helaas mijn wachtwoord niet meer, dus ik heb even een nieuwe inlognaam gebruikt, ik ben dus niet helemaal nieuw hier

Ik heb een aantal vraagjes waarvan ik hoop dat een van jullie ze kan beantwoorden

Ik heb een aantal jaar gewerkt nu, maar door problemen en operatie heb ik mijn middelbare nooit afgemaakt. Hier heb ik natuurlijk veel spijt van, dus dit wil ik dit jaar opnieuw gaan halen. Ik ben tot en met klas 4 havo gedaan, maar ik had gemakkelijk vwo aangekund (in de 1e klas kwamen ze tot de conclusie dmv psychologen ect dat ik hoogbegaafd ben). Nu heb ik een aantal keuzes:

1. Ik ga een jaar havo doen (en dan eventueel nog een jaar vwo)
2. Ik ga een jaar havo doen, en tegelijkertijd bereid ik me voor op staatsexamens vwo (kan zoiets??)
3. Ik ga aan de slag thuis om me zelf voor te bereiden op staatsexamens (Is zoiets te doen? Slagen veel mensen daarmee? Ervaringen?)
4. Misschien weten jullie nog iets anders?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2006, 19:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou proberen of je de havo kan afmaken, eventueel via een ROC of een versneld traject ofzo. Als dat niet lukt (wat iig dit jaar niet meer lukt denk ik) zou ik gaan voor een staatsexamen. Dan moet je alleen wel veel zelfdiscipline en doorzettingsvermogen hebben. Let wel even op want volgens mij moet je je voor 1 december aanmelden ofzo. Het zou zonde zijn als je daar ook te laat mee bent. Meer info kan je wel vinden op de site van de IB-Groep.
Oud 05-09-2006, 19:32
Otjez
Otjez is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-09-2006 @ 20:20 :
Ik zou proberen of je de havo kan afmaken, eventueel via een ROC of een versneld traject ofzo. Als dat niet lukt (wat iig dit jaar niet meer lukt denk ik) zou ik gaan voor een staatsexamen. Dan moet je alleen wel veel zelfdiscipline en doorzettingsvermogen hebben. Let wel even op want volgens mij moet je je voor 1 december aanmelden ofzo. Het zou zonde zijn als je daar ook te laat mee bent. Meer info kan je wel vinden op de site van de IB-Groep.
Ik kan nog een jaar havo doen, want ik heb me aangemeld daarvoor! Dus ik ben nog niet te laat, maar ik twijfel omdat ik eigenlijk toch liever mijn vwopapiertje op zak heb
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 19:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je zou kunnen informeren of je met jouw diploma in aanmerking komt om op een ROC vwo te doen, ik weet niet wat voor ingangseisen ze daarvoor hanteren
Oud 05-09-2006, 19:44
Otjez
Otjez is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-09-2006 @ 20:37 :
Je zou kunnen informeren of je met jouw diploma in aanmerking komt om op een ROC vwo te doen, ik weet niet wat voor ingangseisen ze daarvoor hanteren
Aangezien ik tot en met de 4e ben gekomen, denk ik niet dat ze mij daar toelaten.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 20:38
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Otjez schreef op 05-09-2006 @ 20:44 :
Aangezien ik tot en met de 4e ben gekomen, denk ik niet dat ze mij daar toelaten.
Mag je instromen in het vijfde jaar, of in het vierde? Want één jaartje moet wel te doen zijn toch? Kan je daarna door naar het vwo.
Oud 06-09-2006, 13:48
Otjez
Otjez is offline
Citaat:
fractuur schreef op 05-09-2006 @ 21:38 :
Mag je instromen in het vijfde jaar, of in het vierde? Want één jaartje moet wel te doen zijn toch? Kan je daarna door naar het vwo.
Dan doe ik liever een jaar examen havo en dan examen vwo, want dan bereid ik me tenminste al telkens voor op examens
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 15:11
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Otjez schreef op 05-09-2006 @ 20:44 :
één telefoontje lost alles op
Reageren

Regels voor berichten