Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2006, 15:41
druiveke
druiveke is offline
9 maanden ben ik reeds samen met mijn vriend, wonen zeer dich bij mekaar , bleven vaak bij mekaar slapen en eten.

mijn vriend A woont samen met een vriendB.
sinds enkele maanden is plots de vriendin C van die vriend bij komen wonen.
dit heeft ze gedaan wanneer ze juis samen waren en zonder dit te vragen aan mijn vriend A.

ze is 3/4de van de tijd thuis
ligt in de zetel voor tv
heeft al verschillende spullen gekocht voor haar alleen... (droogkast, pc, plasma tv...)

is zo onordelijk (dit zei ze me 'nu dat ik van thuis weg ben hoef ik niet alles meer zo strikt op te ruimen..)

+ roddelt achter mijn rug en die van mijn vriend.

elke dag heeft men vriend hier frustraties over.
hij dacht: aan te verhuizen of haar te laten betalen of hen te laten verhuizen.
omdat er contracten zijn wou hij zo min mogelijk verliezen.
ik heb wat speur werk geleverd om te zien wat hij het beste kan doen ed.

maar nu komt het probleem

omdat ik alles uit zocht voor hem voel ik me schuldig. ik wil niet dat hij me binnen enkele maanden zegt 'jij hebt me overtuigt om weg tegaan'
wanneer ik hem zeg dat ik me er niet meer wil tussen zeggen heeft hij het gevoel dat ik hem laat zitten.

dit is nu al twee maanden bezig dat hij niet goed weet wat te doen en elke dag iets anders zegt...
er is spanning tot en met!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2006, 15:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik neem aan dat hij oud en wijs genoeg is om zijn eigen beslissingen te nemen, daar hoef jij hem echt niet bij te helpen. En mocht hij dan meer willen weten over zijn/jullie mogelijkheden kan je altijd alsnog je hulp aanbieden. En tot die tijd; Is het gewoon een verschrikkelijk irritante situatie, waar je misschien verstandig aan doet om je er verder niet al te veel mee te bemoeien.
Oud 21-09-2006, 16:00
Marcade
Marcade is offline
.. heu .. en dit verstoort de liefde? ..
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 16:01
Klaasklever
Klaasklever is offline
Ik zou zeggen dat zijn zich maar moet aanpassen. Je komt bij anderen in en dan moet je je aan hun regels houden. Dat houdt in dat je meebetaalt aan de kosten, meehelpt in de huishouding en normaal doet tegen medebewoners. Je hoeft geen dikke vrienden te worden, maar het lijkt me toch normaal dat je wat respect voor elkaar toont. Als je vriend medehuurder/eigenaar van het pand is, dan heeft hij het recht om haar weg te sturen als ze zich niet normaal gedraagt. Ik zou het daarvoor nog wel even subtiel proberen via die vriend van hem, het is zonde als je die per ongeluk kwaad maakt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 19:11
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
ik snap er niet bijster veel van...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 20:20
Optima
Optima is offline
gewoon al haar spullen op straat zetten

zij heeft geen enkel recht

dan leert ze haar plaats wel
Oud 21-09-2006, 23:30
Verwijderd
Ik zou je vriend gewoon erin steunen. Je kan altijd wel dingen voor hem uitzoeken, hulp zal hij waarschijnlijk erin fijn vinden, maar dingen aanraden of hem gaan overtuigen hoef je niet te doen, dan krijg je misschien de situatie die je zelf schetste.
Wat ik uit je verhaal kan opmaken is dat hij het zelf niet goed weet, waarschijnlijk omdat hij zijn vriend niet wil kwetsen oid.
Kortom, als jullie het erover hebben, kan je oplossingen voorstellen.
Maar hoor vooral zijn verhaal aan en steun hem, wat hij ook denkt om te doen. Hoeft misschien niet te zijn wat jij graag zou willen, maar daar draait het niet om in deze situatie.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 01:31
Methuselah
Methuselah is offline
Je topics hier blijven een genot om te lezen.
Oud 22-09-2006, 06:47
Verwijderd
Gewoon dat werkloze wijf eruit schoppen, waardeloze huisgenoten moet je niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 07:43
igfy
igfy is offline
Als zij verder geen huur betaalt oid, heeft ze toch ook helemaal geen huurdersrechten.. Dan zou hij haar er inderdaad uit kunnen zetten. Maar dat zal dan de verstandhouding met zijn vriend natuurlijk niet echt ten goede komen. Ik denk dat ze gewoon eens met z'n drieen moeten gaan praten...
Oud 22-09-2006, 07:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-09-2006 @ 07:47 :
Gewoon dat werkloze wijf eruit schoppen, waardeloze huisgenoten moet je niet hebben.
qft
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 13:16
Verwijderd
Heel lullig, maar in mijn ogen is het zijn probleem. Hij heeft er moeite mee, dan moet hij er maar iets aan doen. Hij moet sowieso met dat meisje gaan praten. Wat vind zijn vriend daar eigenlijk van? Want als je met z'n tweeën bent, sta je al sterker (ik weet dus niet of jou vriend verbaal gezien sterk is of niet, als dat niet is dan zou dat wel fijn zijN).
En of hij weg wil of niet, dat is helemaal zijn keuze. Ik zou dan ook duidelijk zijn dat je hem best wil helpen, maar dat je hem vrij laat in zijn keuze. Blijft hij daar wonen, dan is dat best. Dan zou ik hem steunen voor zover dat kan op het gebied van dat meisje (klinkt stom, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel). Gaat hij daar weg, dan is dat ook best. Dan zo ik hem ook steunen, maar dan in het zoeken van een nieuwe woonplaats e.d.
Succes
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 12:15
Shredder
Shredder is offline
Waarom zou je je schuldig voelen over het leveren van informatie over de mogelijk opties die je vriend heeft? Hij heeft er problemen mee, jij zoekt her en der wat informatie over wat allemaal kan, wat hij er vervolgens mee doet is toch zijn zaak.

Als ik die vriend was waren er van tevoren al afspraken gemaakt hierover en had ik dat wicht er al lang uitgedonderd, al was het maar om het principe dat ze zomaar intrekt zonder enig overleg met mij.

Maar goed, het lijkt me niet meer dan redelijk dat zij gewoon meebetaalt aan de huur en andere kosten die door het huishouden gemaakt worden, zij woont daar nu immers ook dus is het niet meer dan terecht dat ze wat centen ophoest.
Reageren

Regels voor berichten