Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2006, 15:29
Welgemeend
Welgemeend is offline
September 6: THE THING prequel on the way

Studios have become savvy to the fact that it’s just as profitable to go back as it is to go forward, and it appears the boys at Strike Entertainment—the same company that brought us the DAWN OF THE DEAD remake, SLiTHER, and the forthcoming historical epic 300 (which looks amazing)—feel this is the key ingredient to bring THE THING back to the big screen. Fango has learned that Strike is combing Hollywood for a writer (or writers) to tackle a THING prequel. Since the production house works solely with Universal, which gave us John Carpenter’s classic 1982 THING remake, this is understandable.

The gestation period on a new THING has been a long one. Since Carpenter’s film—starring Kurt Russell, a bevy of amazing character actors and the timeless, inimitable special FX of Rob Bottin—overcame initial critical and public derision to become a modern classic, Universal has pondered just what to do with a property that is ripe for follow-up status. Many have stepped in to lend their two cents, beginning with Dark Horse Comics, which created a miniseries back in the early ’90s that was the next best thing to getting a full-blown cinematic continuation. Then George Clooney flirted with the idea of bringing the original story, “Who Goes There?” (by John W. Campbell), to the small screen in a project similar to the black-and-white FAIL SAFE he executive-produced; then the THING video game came along; then Frank Darabont was attached to a Sci-Fi Channel original movie. Time will tell if the prequel’s birth will come anytime soon; we’ll keep you updated.

Meeeh, alhoewel ik de DotD remake wel kon waarderen, Slither was ook tof, dus dat geeft hoop. Maar zo'n klassieker remaken, meh.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2006, 15:32
DanielC
DanielC is offline
het is geen remake het is een prequel. Las het ook al op FOK. Och ja, misschien best leuk.
Oud 09-09-2006, 15:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Jaja, dit echt een van die honderden ideetjes die dagelijks worden geopperd. Meer dan de helft daarvan zal nooit verder komen dan een beetje brainstormen. Het zou natuurlijk kunnen, though. Als het dan ook inderdaad maar een prequel is, natuurlijk. Carpenter's versie was al een drastische verbetering ten opzichte van het origineel, dus ik acht een tweede remake overbodig.
Oud 09-09-2006, 15:41
DanielC
DanielC is offline
Ik heb die uit dejaren 50 (nog) niet gezien. Maar daar mis ook niets aan, Dinalfos?
Oud 09-09-2006, 15:58
Welgemeend
Welgemeend is offline
Ik heb m ook gezien, John Carpenters hand in die van 1982 is duidelijk zichtbaar, daarom denk ik dat deze prequel ook zal falen zonder John Carpenter, misschien is ie hier wel voor te porren .
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 16:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DanielC schreef op 09-09-2006 @ 16:41 :
Ik heb die uit dejaren 50 (nog) niet gezien. Maar daar mis ook niets aan, Dinalfos?
Jawel, het is op zich een heel aardig filmpje. De nadruk ligt wat meer op de karakters dan op het plot en de suspense.
Oud 09-09-2006, 16:13
Stevill
Stevill is offline
nee
Oud 09-09-2006, 16:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-09-2006 @ 16:35 :
Jaja, dit echt een van die honderden ideetjes die dagelijks worden geopperd. Meer dan de helft daarvan zal nooit verder komen dan een beetje brainstormen. Het zou natuurlijk kunnen, though. Als het dan ook inderdaad maar een prequel is, natuurlijk. Carpenter's versie was al een drastische verbetering ten opzichte van het origineel, dus ik acht een tweede remake overbodig.
Carpenter's versie was geen remake, maar een adaptatie van een kort verhaal van John Campbell.
Oud 09-09-2006, 17:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 09-09-2006 @ 17:55 :
Carpenter's versie was geen remake, maar een adaptatie van een kort verhaal van John Campbell.
Whatever.

Citaat:
Een tweede herinterpretatie van het verhaal is overbodig.
Oud 09-09-2006, 17:14
Uice
Uice is offline
Het woordje 'tweede' in die zin ook.
Oud 09-09-2006, 17:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Whatever

Ik ben niet erg scherp vandaag
Reageren

Regels voor berichten