Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2006, 13:37
]{ing
]{ing is offline
Situatie is als volgt;

Toshiba Satellite Pro 6000 met verse Win XP Pro SP1, alle drivers geinstalleerd, nieuwste Linksys driver voor WPC11 V3 cardbus wifi kaartje. Zodra de kaart ingeplugt wordt hangt de pc, ook bij opstarten als de kaart erin zit.

Zonder kaart werkt alles perfect maar ik heb geen andere mogelijkheid om wireless lan te krijgen, wat zou de oplossing kunnen zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2006, 15:08
freyk
freyk is offline
Krijg je nog een blauwe scherm? Zo ja, wat is de foutcode.
En als je nou eens de standaard drivers van windows xp gebruikt?
Oud 07-09-2006, 16:56
]{ing
]{ing is offline
Geen blauw scherm, muis hangt en keyboard doet niks meer. Mja als ik de drivers eraf gooi zegt windows nieuwe hardware gevonden maar kan vervolgens uit zichzelf geen driver vinden. Het lijkt erop dat cpu usage 100% is tijdens het hangen, want de fan springt aan. Het maakt ook niet uit of ik de linksys utility software erop heb staan of niet.

Ik ben ten einde raad, misschien een oude driver ergens zien te vinden maar lijkt me lastig. Of is het iets met de pcmcia-controller? Volgens windows is deze gewoon geinstalleerd en werkend. (Heb helaas geen andere cardbus kaartjes om het te testen)

Laatst gewijzigd op 07-09-2006 om 16:58.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 17:00
]{ing
]{ing is offline
De kaart werkt overigens wel gewoon in mn andere laptop, ook windows xp en zelfde driver versie . Misschien komt het door het ontbreken van service pack 2, wel raar aangezien de kaart van voor sp2 is..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 10:56
]{ing
]{ing is offline
Linksys support heeft ook niet geholpen, ik geef het op. Andere firmware, drivers, memory test etc.. niks helpt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 11:13
M@rco
M@rco is offline
SP2 installeren? Sowieso wel slim om te doen.
Oud 08-09-2006, 11:49
]{ing
]{ing is offline
Had ik ook geprobeerd, hielp niet. Ik gok op een defect aan de laptop. Is ook geen ramp aangezien ik em voor niks kreeg, zou alleen leuk zijn om dat wireless kaartje nog te kunnen gebruiken..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 19:40
Droyd
Droyd is offline
Als je nog geen fresh install hebt geprobeerd, kan je dat zeker overwegen. Met dit soort problemen kun je namelijk lang opgezadeld zitten.

Dan gewoon meteen het probleem isoleren: zo vroeg moegelijk driver installeren, en dan pas de andere om checken of deze al dan niet conflicteren op welke manier dan ook.

Ik -denk- dat je Windows driverdatabase min of meer corrupt is, en in dat geval kun je nog best lang zoeken. Ik heb namelijk zelf al heel wat last gehad met mijn cardbus wifi kaartje van Atheros, al had ik geen blue screens enzo, ik heb veel tijd verloren in talloze pogingen om het op te lossen.
Reageren

Regels voor berichten