Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2006, 19:20
Fos
Fos is offline
Hallo Scholieren!

Ik ben nieuw hier. Als de topic titel verkeerd is of de plaats. Verplaats het dan ff voor me.

Wat heb ik gemaakt?
Een programma waarmee je kan spieken op school. Het is gratis en makkelijk mee te nemen. Groter dan 2 Mb zal het niet worden.

Verdere info
Bestands Grootte: Ongeveer 1.0 Mb
Versie: Beta 0.8
Lees de 'Leesmijeerst.pdf'

Klik hier om naar de website te gaan
Klik hier om direct naar de download pagina te gaan

Graag opbouwende kritiek ik ben pas 14 en nog niet zo goed in programmeren!

Let op: Het is normaal dat je een error krijgt. Van scherm wisselen doe je met rechter muisknop.

Het is bedoelt voor:
- Techniek
- Informatiekunde
? En andere vakken op school die je op de computer krijgt ?

Vriendelijke Groeten!

Laatst gewijzigd op 10-09-2006 om 15:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2006, 19:56
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Hahah, op zich wel grappig gedaan.
Verder kan je je programma wat gebruiksvriendelijker maken door tooltips bij de knopjes te zetten, of nog beter misschien, knoppen met tekst, zodat je weet wat de tekst doet.
Waar ik ook niet uitkom is hoe ik weer iets in mn spiekbriefje kan wijzigen. Ik heb nu een spiekbriefje maa ik kan niks meer toevoegen of wijzigen.
Daarnaast mis ik de knop om het programmatje te sluiten.
Welke taal heb je dit overigens gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 20:58
Fos
Fos is offline
Iedere maker heeft geheimen. Ik kan je wel wat dingen vertellen.

- Geen text knoppen anders heb je te weinig ruimte, zoveel moeite is het niet om alles even uit te proberen.
- In de volgende versie is een afsluit knop. Bedankt voor de opmerking maar het viel me vlak voordat ik jou bericht las al op.
- Je kan de text bewerken door te typen

En anders klopt jou pc denk ik niet
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 22:17
Elite!
Elite! is offline
Als 14-jarige hoor je niet te programmeren ga lkkr buiten voetballen of zo
Oud 10-09-2006, 07:57
Fos
Fos is offline
Citaat:
The Dosh schreef op 09-09-2006 @ 23:17 :
Als 14-jarige hoor je niet te programmeren ga lkkr buiten voetballen of zo
Ik vindt het leuk. Maar eigenlijk wilde ik tip's zoals:

- Hoe doe je..
- Ik snap .. niet
- Kan je .. er in maken?

En dergelijken.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 08:33
Verwijderd
Citaat:
Fos schreef op 09-09-2006 @ 21:58 :
Iedere maker heeft geheimen. Ik kan je wel wat dingen vertellen.

- Geen text knoppen anders heb je te weinig ruimte, zoveel moeite is het niet om alles even uit te proberen.
- In de volgende versie is een afsluit knop. Bedankt voor de opmerking maar het viel me vlak voordat ik jou bericht las al op.
- Je kan de text bewerken door te typen
Hm, je hebt niet precies begrepen wat open source inhoudt, of wel?

Ik heb een mac en kan je programma niet runnen, misschien een idee voor een volgende versie? (Of schrijf het in bijv. java, zodat het ook kan draaien op andere platformen.)

Ik zou een kleine handleiding erbij schrijven, het gemiddelde spiekende publiek zou zoiets vast op prijs stellen.

En als 14-jarige mag je best programmeren!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 11:26
freyk
freyk is offline
Heb het programma nog niet kunnen draaien (draai nu ff linux en heb geen zin om ff te booten of hem met wine te draaien), maar wel ff naar de inhoud van je zipje gekeken.

Mijn tips zijn tot nu toe:
  • Bestanden
  • Ik neem aan dat het mogelijk is om taskbar-library in je xs2s.exe te stoppen, om het draagbaarder te maken.
    Anders kan je nog altijd gebruik maken van een installatieprogramma (bv NSIS, innosetup).
  • Je kan desnoods NSIS ook ontzichtbaar laten draaien.
  • Als het mogelijk is, voeg ook een drie knoppen in je applicatie toe, voor een korte handleiding, voorwaarden en informatie over de maker
    (zo'n "about"/"over"-menu) (als je dat nog niet gedaan hebt).
  • Handleiding
  • Voeg een kleine introductie toe,
  • Zet je regels (voorwaarden) ook in je leesme.
  • Wat moet een leraar hebben van een foutmeldingpopup op het scherm van zijn leerling?
  • Leesme.doc mag iets grafischer (kleine kopletters, logo'tje, enz)
  • Zet leesme.doc om naar een pdf.
  • Of schrijf een .txt.
  • Site
  • Voeg screenshots van je applicatie toe
  • Maak gebruik van submenu's, want ik neem aan dat je nog wel meer applicaties gaat schrijven

Laatst gewijzigd op 10-09-2006 om 11:38.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 12:04
Al Murphy
Al Murphy is offline
Er waren een paar essentiele dingen die ik niet begrijp:

-> Hoe kan je met een computerprogramma spieken? Misschien kan je dan evengoed nog een knopje erbij maken dat in één keer een tekst op credit-kaart-formaat afdrukt op slide-papier. Want daarmee weet ik wel hoe ik kan spieken.
-> Ik vond niet echt hoe ik dat ding moest uitzetten. En dat zou net op 0,2 seconden moeten lukken als een leraar langsloopt en ziet dat er onbedoelde dingen op een computerscherm openstaan. Liefst gewoon een druk op één knop waardoor je gewoon rechtstreeks naar het bureaublad gaat.
-> Spieken voor een vak als techniek... prachtig natuurlijk, maar hoe vul je dan formules in in zo'n tekstbox? Want wat ik me vooral van zo'n vakken herinner, zijn ellenlange formules en bewijsvoeringen die ik maar niet vanbuiten geleerd kreeg.
-> Je zegt dat het normaal is dat je een foutmelding krijgt. Maar is het niet nog normaler dat je fouten uit je programma probeert te halen? Vind het altijd maar raar om windows errors te krijgen, zeker als ik ze niet kan wegklikken.
Oud 10-09-2006, 13:07
Fos
Fos is offline
Bedankt voor de reactie's. Ik heb te weinig tijd om op alle opmerkingen een reactie te geven.

Ik vertel wel ff wat dingen:

1: Mac komt misschien, maar op school gebruiken ze geen mac..
2: Linux komt misschien, maar op school... gebruiken ze geen mac..
3: .PDF is klaar, komt in de volgende versie (Beta 0.9)
4: Installatie Setup is klaar, komt in de volgende versie (Beta 0.9)

Ik ga ff naar buiten en daarna nog site updaten (next.html)

Ik weet nog niet wanneer Beta 0.9 uitkomt want er lukt 1 ding niet terwijl het script goed is

Groeten,
Fos/Caspar
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 14:00
bam
bam is offline
Citaat:
3. Je kent de risico's. Gepakt worden is nakomen.
:')
Oud 10-09-2006, 14:07
Fos
Fos is offline
Citaat:
bambix schreef op 10-09-2006 @ 15:00 :
:')
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 08:53
freyk
freyk is offline
Nog ff een tip:
Citaat:
Let op: Om .ZIP bestanden te openen moet je een ZIP-Programma hebben. Klik hier om zo'n programma te downloaden.
Deze link verwijst naar winzip.
Het is handig om te weten dat je de gratis versie een lange tijd kan gebruiken, voordat er zo'n waarschuwingsvenster te voorschijn komt.
Raad ze dan de interne zip uitpakker van windows xp of aan programma dat geen trail-versie heeft, bijvoorbeeld 7-zip.

Verschillende talen op de startpagina van je site, is niet handig.
Gebruik dan alleen de Nederlandse en de Engelse taal.

Laatst gewijzigd op 11-09-2006 om 08:55.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 14:10
Fos
Fos is offline
Ik ga een link naar 7-zip er op zetten. Aan zulke opmerkingen heb ik wat.

Citaat:
Verschillende talen op de startpagina van je site, is niet handig.
Gebruik dan alleen de Nederlandse en de Engelse taal.
Het is in het Nederlands hoor.

Die andere talen zijn alleen een melding dat de site in het nederlands is geschreven, maar dat ze best op de site mogen kijken en de bestanden mogen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 14:53
Mankind
Mankind is offline
Maar ik denk niet dat mensen uit Spanje en Korea op je site komen om het programmatje te download, dus wat freyk bedoeld, is dat je zo'n "waarschuwing" alleen eigenlijk in het Engels neer hoeft te zetten
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 15:11
freyk
freyk is offline
Ja, dat bedoelde ik.

Heb nog ff een aantal dingen:
Ik raad je aan om je "regels" duidelijk in het beeld te laten verschijnen en niet in een textbox aan de zijkant van je pagina.

Citaat:
1. XS2S is een gratis programma en mag niet verkocht worden voor geld!
2. De schade die jij aanricht met het programma aan jou of iemand anders computer is je eigen verantwoordelijkheid!
4. Je mag het programma niet downloaden voor je het eens bent met deze regels.
Dit mag in je licentie/voorwaarden.

Citaat:
3. Je kent de risico's. Gepakt worden is nakomen.
Is niet nodig om te vermelden.
Oud 11-09-2006, 16:06
Fos
Fos is offline
Ok, ik heb geluisterd naar jullie mening.

1. Ik heb de download sectie overnieuw geordent. Deze is nu duidelijker. (Denk ik )
2. Ik heb een handleiding online gezet (PDF). De F.A.Q. is verdwenen. Er staat nu 'Handleiding'.
3. De nieuwe versie komt Dinsdag(12Sep) of Woensdag(13Sep) uit.
4. Het is op de site te vinden, maar meldt het toch even. Je kan in de volgende versie (1.0!) de letterkleur aanpassen. Dit is ook al vermeldt in de PDF. Omdat morgen of overmorgen toch al de nieuwe versie uitkomt.

Gimme more comments plz
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 16:41
ILUsion
ILUsion is offline
Ik heb het programma nog niet kunnen downloaden (iets mis met de site), maar volgens mij is het gewoon handiger als je gewoon een .TXT-bestandje hebt met spiekbriefjes in dat je dan kan openen, desnoods met een alternatieve viewer die naar de systray verdwijnt in plaats van de taskbar, maar dat ben ik maar.

Heel leuk dat je leert programmeren wel, het is natuurlijk steeds gewoon een oefening die je heel wat leuke dingen kan leren.
Oud 11-09-2006, 17:32
freyk
freyk is offline
Citaat:
Fos schreef op 11-09-2006 @ 17:06 :
1. Ik heb de download sectie overnieuw geordent. Deze is nu duidelijker. (Denk ik )
Dat ziet er beter uit
Maar je bent nog ff vergeten om de winzip link, te verwijzen naar 7zip

Citaat:
Fos schreef op 11-09-2006 @ 17:06 :
2. Ik heb een handleiding online gezet (PDF). De F.A.Q. is verdwenen. Er staat nu 'Handleiding'.
Faq mocht je van mij laten staan.
Ik zou graag liever een handleiding in pdf-formaat in het zip/installatie pakketje willen hebben en/of in de applicatie zelf.
Oud 11-09-2006, 18:14
Fos
Fos is offline
Citaat:
freyk schreef op 11-09-2006 @ 18:32 :
Dat ziet er beter uit
Maar je bent nog ff vergeten om de winzip link, te verwijzen naar 7zip

Faq mocht je van mij laten staan.
Ik zou graag liever een handleiding in pdf-formaat in het zip/installatie pakketje willen hebben en/of in de applicatie zelf.
Die link verwijst al naar 7-zip. Volgens mij .. kijk jij niet of je moet op F5 drukken?

De PDF komt in het programma, heus.. geloof me. Maar pas in de volgende versie. Het is veel werk om een nieuwe versie online te zetten.

Ik ga nu even door met werken aan XS2S met verbeteren en dingen toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 18:19
freyk
freyk is offline
Citaat:
Fos schreef op 11-09-2006 @ 19:14 :
Die link verwijst al naar 7-zip. Volgens mij .. kijk jij niet of je moet op F5 drukken?
In het zwarte gedeelte heb je dat wel gedaan, maar in het witte gedeelte niet.
Citaat:
Fos schreef op 11-09-2006 @ 19:14 :
De PDF komt in het programma
In je zip'je, bedoel je zeker
Je kan het ook in een about-popupje gooien.

Laatst gewijzigd op 11-09-2006 om 18:22.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 19:07
Fos
Fos is offline
Citaat:
freyk schreef op 11-09-2006 @ 19:19 :
In het zwarte gedeelte heb je dat wel gedaan, maar in het witte gedeelte niet.

In je zip'je, bedoel je zeker
Je kan het ook in een about-popupje gooien.
Je hebt gelijk, ik pas mijn site even aan. (Ik haal die text weg, ik was het vergeten weg te halen )

Ik kan het inderdaat in een about-popupje gooien. Maar ik doe het bij het .zip/install bestand

Los van dit: Ik heb nu het 'kleurinstel'-gedeelte af. Dit komt in de volgende versie.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 06:53
Fos
Fos is offline
Nieuwe versie (1.0) is uit

Klik hier om te downloaden

Te veel update's om op te noemen alleen nog 1 bug. Dus binnenkort komt versie 1.0B
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 07:24
Ray
Ray is offline
Ik heb nog nooit ook maar 1 toets op/in de buurt van een computer gehad . Ik ga voor het oldskool-leren.
Oud 13-09-2006, 09:56
freyk
freyk is offline
Zelf heb ik verschillende toetsen met de computer gemaakt.
Ideaal, want meteen na de toets weet je je cijfer.
Het probleem met dit programma is dat je zit met de beveiliging van school.
Oud 13-09-2006, 15:26
Droyd
Droyd is offline
Grappig hehe

Besef dat je feestje niet lang duurt als je klasgenoten weet hebben van je spiekprogramma. Zoiets lekt heel snel door naar docenten enzo (als het nog niet zover is).

Nu, het programma zelf vind ik echter niet zo goed in elkaar zitten om te kunen spieken zonder dat het opgemerkt wordt.

Een unknown error kadertje (zelfs al krijg je die weg via alt+tab) is meer dan verdacht tijdens een test durf ik wedden. Wat als je leraar spontaan begint te helpen? Rechtermuisknop is overigens een erg slechte keuze aangezien dat standaard dient om contextmenu's op te roepen en bv het "unknown error" kadertje af te sluiten....leraar klikt net nest de blauwe taakbalk voor het contextmenu, en whoops, daar is je spiekbriefje.

Nu alsnog wel tof hoor, zoals reeds gevraagd, puur uit intresse, in welke taal is dit geschreven? Het heeft weinig nut om dat geheim te houden.

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 15:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2006, 19:16
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Droyd schreef op 13-09-2006 @ 16:26 :
(...)Rechtermuisknop is overigens een erg slechte keuze aangezien dat standaard dient om contextmenu's op te roepen en bv het "unknown error" kadertje af te sluiten....leraar klikt net nest de blauwe taakbalk voor het contextmenu, en whoops, daar is je spiekbriefje. (...)
? wie sluit er een error-msg met een 'OK'-knop&kruisje via de balk met context menu af? De linkermuis knop, dat zou pas 'n slechte keuze zijn geweest!

Oh, my guess? (zonder progje gezien te hebben overigens), vb ?
Oud 14-09-2006, 00:44
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
dafelix schreef op 13-09-2006 @ 20:16 :
De linkermuis knop, dat zou pas 'n slechte keuze zijn geweest!
Daarom zou ik ook met een shortcutkey gewerkt hebben.

Er is ook helemaal geen kruisje/OK knop om af te sluiten dus iemand die een beetje Windows kan neemt gauw toevlucht tot het contextmenu of "waarschijnlijker" ALT+F4, maar in dat geval gebeurt niks verdachts.

Oh well.

Laatst gewijzigd op 14-09-2006 om 00:47.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 15:59
Mankind
Mankind is offline
Als ik naar de download pagina ga, zie ik niet duidelijk waar ik 'm nou kan downloaden

Links in de witte pagina staat dan:

Citaat:
Nieuwste Versie:
Versie: Beta 1.0
Grootte: Ong. 1.3 Mb
Maar de download(s) zelf staan rechts in het zwart "verstopt" als het ware.

Een tip zou zijn om die dowloads gewoon in het witte stuk te zetten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten